مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وقتی خورشید متولد می‌شود

[ad_1]

شب یلدا

وقتی خورشید متولد می‌شود

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدی‌زاده:
می‌گویند میوه‌های سرخ شب یلدا نشانه‌ای از شفق است و بی‌دلیل برای شب یلدا انتخاب نشده‌اند. این شب، شب تولد خورشید و بلند‌شدن روز است.

خیلی سال پیش از این، اجداد ما این شب را تا صبح کنار آتش، بیدار می‌ماندند و هندوانه، انار، سیب و خرمالو می‌خوردند.

این میوه‌ها هرکدام بار معنایی و نمادین خود را دارند. مثلا ًهندوانه مانند خورشید است و یادآور گرمای تابستان و فرونشاندن عطش. 90درصد هندوانه از آب تشکیل شده و باور بسیاری بر این است، اگر مقداری هندوانه در شب یلدا بخورید در سراسر زمستان طولانی، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد.

انار نماد شادی و زایش است و از قدیم به‌عنوان میوه‌ای خون‌ساز شناخته می‌شد. انار سرشار از ویتامین ث است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و خون را تصفیه می‌کند و هم‌چنین سرشار از آهن است، در نتیجه موجب افزایش انرژی و خون‌سازی در بدن فرد می‌شود. با تصفیه‌ی خون، گویی بدن انسان زندگی یا زایش دوباره‌ای دارد، به خاطر همین انار را نماد زایش و شادی می‌دانند.

 

معمولاً در شب یلدا، علاوه بر پذیرایی با آجیل و تنقلات و میوه‌هایی مانند انار و هندوانه، قصه‌گویی و خواندن کتاب‌های قصه هم رسم است. قدیم‌ترها به روال زندگی، این شب‌نشینی‌ها دور کرسی برپا می‌شد.

اعضای خانواده و فامیل دور کرسی‌ می‌نشستند و یکی از بزرگ‌ترها قصه می‌گفت یا داستانی قدیمی از روی کتاب می‌خواند.

شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، خواندن حکایات سعدی و گرفتن فال با دیوان حافظ هم در این شب‌ها رواج دارد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

عکس: سایت نوجوان‌ها

 

  • خلاقیت در تزیین میوه‌ها

چند سالی است طرفداران تزیین میوه‌های شب یلدا یا درست‌کردن سالاد میوه‌ها‌‌ی یلدایی زیاد شده‌اند. این دسته دوست دارند از مهمانان شب چله، ساده پذیرایی نکنند.

بعضی از مجله‌ها و سایت‌ها هم روش‌های متنوع تزیین میوه‌ها یا درست‌کردن این قبیل سالادها را آموزش می‌دهند. بعضی‌ها هم در تزیین میوه‌ها خلاقیت به خرج می‌دهند و شکل‌های متنوعی از دل میوه‌ها یا ترکیب آن‌ها با یک‌دیگر و یا... در می‌آورند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۸

عکس: پایگاه خبری کانون پرورش فکری

 

  • شب یلدا در کانون

جشن‌های شب یلدا به محیط‌های خانوادگی محدود نمی‌شود. مثلاً مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معمولاً جشن شب یلدا یا شب چله را با مشارکت کودکان و نوجوانان عضو این مراکز برپا می‌کنند.

قصه‌گویی، عروسک‌سازی، کارگاه کاردستی با موضوع میوه‌های یلدایی، شاهنامه‌خوانی‌، حافظ‌خوانی، پخش فیلم و انیمیشن و تشکیل کارگاه ادبی با موضوع شب یلدا از رایج‌ترین فعالیت‌های این جشن‌ها به‌شمار می‌آیند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

وقتی نیکی کریمی جو گیر می‌شود و سوتی می‌دهدنیکی کریمی پس از این‌که مدتی در پوست و کالبد فروغ فرخزاد فرو رفته بود با تغییر فازی مقالات درسی لکه خورشیدمقالات درسی لکه خورشید عنوان پیوندلکه های خورشیدی محل هایی بر سطح خورشید هستند چگونه ستارگان متولد می شوند و چگونه می میرند؟ …چگونهستارگانبیگ بنگ وقتی که شب هنگام، ستارگان را در آسمان می‌بینیم، احساس می‌کنیم که منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشیدمنظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید اطلاعاتی درباره زمین و بقیه سیاراتطالع بینی هندی مرد متولد اسفندمرد متولد اسفند ، نماد حوت مرد متولد اسفند ماه به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منقی فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران بازیگران و هنرمندان متولد تیر ماه را بشناسیدعباس کیارستمی، پرویز پرستویی، ناصر تقوایی، داود رشیدی و زنده‌یاد سهراب شهید ثالث از طالع بینی ازدواج – مرد متولد اسفندپرتگاه بسیار ژرفی قرار گرفته ایدمرد متولد اسفند ممکن است واجد همه آن چیزهایی باشد که اگه هیچ کس نیست، خدا که هستنیمه‌های شب… وقتی چادرِ سیاه بر سر شب می‌افکنند، و آن‌هنگام که چراغ می‌کُشندآلبینیسم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآلبینیسمآلبینیسم زالی یک پسر آفریقایی که مبتلا به آلبینیسم است طبقه‌بندی و منابع خارجی مقالات درسی لکه خورشید مقالات درسی لکه خورشید عنوان پیوندلکه های خورشیدی محل هایی بر سطح خورشید هستند که وقتی نیکی کریمی جو گیر می‌شود و سوتی می‌دهد نیکی کریمی پس از این‌که مدتی در پوست و کالبد فروغ فرخزاد فرو رفته بود با تغییر فازی ناگهانی چگونه ستارگان متولد می شوند و چگونه می میرند؟ چگونهستارگان بیگ بنگ وقتی که شب هنگام، ستارگان را در آسمان می‌بینیم، احساس می‌کنیم که تغییرناپذیرند منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید اطلاعاتی درباره زمین و بقیه سیارات طالع بینی هندی مرد متولد اسفند مرد متولد اسفند ، نماد حوت مرد متولد اسفند ماه به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منقی کامل فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی بازیگران و هنرمندان متولد تیر ماه را بشناسید عباس کیارستمی، پرویز پرستویی، ناصر تقوایی، داود رشیدی و زنده‌یاد سهراب شهید ثالث از جمله طالع بینی ازدواج – مرد متولد اسفند مرد متولد اسفند ماه به هیچ عنوان حد وسط ندارد، یا منقی کامل یا مثبت کامل است اگر می خواهید زن آلبینیسم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آلبینیسم آلبینیسم زالی یک پسر آفریقایی که مبتلا به آلبینیسم است طبقه‌بندی و منابع خارجی آدولف هیتلر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آدولفهیتلر آدولف هیتلر حدود ساعت ۰۶۳۰ بعد از ظهر ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در مسافرخانه‌ای در شهری مرزی و کوچک به



لینک منبع :وقتی خورشید متولد می‌شود

Images for وقتی خورشید متولد می‌شود وقتی خورشید متولد می‌شود - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355844/Children/sociocultural‎Cached30 دسامبر 2016 ... وقتی خورشید متولد می‌شود. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدی‌زاده: می‌گویند میوه‌های سرخ شب یلدا نشانه‌ای از شفق است و بی‌دلیل برای ... همشهری دوچرخه | وقتی خورشید متولد می‌شود 2charkheh.hamshahrilinks.org/.../وقتی-خورشید-متولد-می‌شود?...2460‎Cached15 دسامبر 2016 ... وقتی خورشید متولد می‌شود. می‌گویند میوه‌های سرخ شب یلدا نشانه‌ای از شفق است و بی‌دلیل برای شب یلدا انتخاب نشده‌اند. این شب، شب تولد خورشید و ... وقتی خورشید متولد می‌شود - بتانیوز betanews.ir/news/457807/وقتی-خورشید-متولد-می-شود/‎Cached30 دسامبر 2016 ... مثلا ًهندوانه مانند خورشید است و یادآور گرمای تابستان و فرونشاندن عطش. 90درصد هندوانه از آب تشکیل شده و باور بسیاری بر این است، اگر مقداری ... وقتی خورشید می‌میرد چه اتفاقی برای زمین می‌افتد؟ - Digifarsi digifarsi.com/2016/04/23/وقتی-خورشید-می‌میرد-چه-اتفاقی-زم/‎Cached23 آوریل 2016 ... اگرچه خورشید به مدت ۴٫۵ بیلیون سال مشتعل است، تنها در نیمه‌ی عمر خویش به سر می‌برد. ستارگان متولد می‌شوند، زندگی می‌کنند و می‌میرند. خورشید ... مطالب قدیمی‌تر - صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم notpsycho.blogfa.com/?p=5‎Cachedدر رفتارهای بعضی از دوستان دورم علاقه به شمس و مولوی را میبینم انهم در ساده ترین نوع فکر که توجیح این رفتار را میشود اینگونه داشت که همین که وسعت افکارشان در ... مطالب قدیمی‌تر - صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم notpsycho.blogfa.com/?p=14‎Cachedاین سوزش بی امان و مزمن معده یک روز کارد آشپزخانه را به سمت خودش هدایت میکند. پنجشنبه بیست و چهارم تیر ۱۳۹۵.0:31.zeze . صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد ... مطالب قدیمی‌تر - صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم notpsycho.blogfa.com/?p=15‎Cachedدرد ها دیوانه ام میکنند. و دیوانه ها دردمندم.... سه شنبه چهارم خرداد ۱۳۹۵.22:23.zeze . صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم | CoMmEnT ... صبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم zahranoorirad76.persianblog.ir/‎Cachedصبح ها وقتی خورشید در می آید متولد بشویم. ... خوردن هندوانه و پرتقال باعث آرامش می شود; جمجمه ما از هفت استخوان محکم شده است; نوعی قورباغه وجود دارد که می تواند چندین ... خورشید - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خورشید‎Cached Similarخورشید در رده‌بندی ستارگان بر پایهٔ رده‌بندی طیفی، در دستهٔ G27 جای دارد و به صورت غیررسمی با نام کوتولهٔ زرد از آن یاد می‌شود چون پرتوهای پیدای آن در طیف زرد-سبز ...