مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

[ad_1]

تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹-۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند یک لیزر بزرگ کیهانی عمل می‌کند.

براساس گزارش اسپیس، این کهکشان به صورت مداوم و ثابت جریانی از تشعشات مایکروویو را به اطراف می‌تاباند،‌ از این رو به تشعشات ناشی از این کهکشان مگامیزر گفته می‌شود.

میزرها (نرکیب دو واژه لیزر و مایکروویو) در همه‌جای جهان، هرجایی که ابرهای مولکولی از غبار وجود داشته‌باشد، تشعشعات مایکروویوی که از میان آن عبور می‌کند تقویت شده و پرتوی که از سوی دیگر ابر خارج می‌شود را بهبود داده و متمرکز می‌کند.

کهکشان

درون کهکشان راه شیری نیز می‌توان چنین پرتوهایی را یافت اما مگامیزر IRAS 16399-0937 بسیار درخشانتر است، 100 میلیون بار درخشانتر است و درواقع کا کهکشان مانند یک دستگاه مولد میزر عمل می‌کند.

اگرچه دانشمندان از گذشته از وجود این کهکشان که در فاصله 370 میلیون سال نوری از زمین واقع شده آگاهی داشتند،‌ تصویر جدید هابل دقیق‌ترین تصویری است که تاکنون از ساختار این کهکشان به ثبت رسیده‌است و شاید در این تصویر کهکشان بسیار آرام و دلنشین دیده شود،‌اما در حقیقت، IRAS 16399-0937 کهکشانی بسیار آشفته‌است.

این کهکشان نتیجه برخورد دو کهکشان دیگر است و در نتیجه دارای دو هسته‌است که هنوز درحال ترکیب شدن هستند. این دو هسته نزدیک به 11 هزار سال نوری از هم فاصله دارند و در مقایسه، نزدیک‌ترین ستاره همسایه زمین در فاصله 4.3 سال نوری قرار گرفته‌است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …یک تحقیق جدید نشان می دهد جاده ها سطح زمین را به ٦٠٠ هزار بخش تقسیم کرده اند به گزارش بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی یک تحقیق جدید نشان می دهد جاده ها سطح زمین را به ٦٠٠ هزار بخش تقسیم کرده اند به گزارش مهر به بدو علم علوم فضایی و هوانوردی رونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن رونمایی کرد چندین عکس از یک پسر ساله سریال عایشه گل از یک نمونه ای از یک رزومه کاری نمای از یک عکس در شب وروز چگونه یک از یک کبوتر را غب عکس هایی از یک روز بارانی تشکر زیبا از یک دوست خوب عکس از یک ادم دل شکسته



لینک منبع :تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی

تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/357198‎Cached31 دسامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹- ۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند یک لیزر ... Images for تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/31/1591924‎Cached31 دسامبر 2016 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. فضا,کیهان‌ شناسی,هابل. همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی | تلسکوپ فضایی هابل دقیق www.ghatreh.com/news/nn35318350/تصویر-هابل-توپ-لیزری-کیهانی 31 دسامبر 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل دقیق ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS 16399-0937 دیده شده را ثبت کرده است، کهکشانی که مانÙ. هرلحظه، تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی harlahze.com/اخبار-علم-و.../تصویر-هابل-از-یک-توپ-لیزری-کیهانی 31 دسامبر 2016 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. دانش > فضا - همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی- تیتر24 https://www.titr24.com/...==/تصویر-هابل-از-یک-توپ-لیزری-کیهانی همشهری آنلاین: تلسکوپ فضایی هابل دقیق‌ترین تصویری که تاکنون از کهکشان مرموز IRAS ۱۶۳۹۹-۰۹۳۷ دیده شده را ثبت کرده‌است، کهکشانی که مانند یک لیزر بزرگ ... آخرین اخبار مگامیزر - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/مگامیزر به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی. تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی toprss.ir/2016/12/31/تصویر-هابل-از-یک-توپ-لیزری-کیهانی/ 31 دسامبر 2016 ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی - سایت جامع. تصویر فرز توپ www.supercrusherinfo.asia/equipment/1286/تصویر-فرز-توپ.html‎Cachedتصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی از بین کلیه محتوا، اطلاعات و اخبار سایتها و .... سازنده ماشین سنگ زنی میل توپ اصل فرز , تصویر میل ; سنگ آهن سنگ زنی خدم ... پایان سال هابل با تصویر زیبایی از درخشانترین کهکشان آسمان | میزان ... khabarone.ir/.../پایان-سال-هابل-با-تصویر-زیبایی-از-درخشانترین-کهکشان-آسمان 31 دسامبر 2016 ... #پایان سال هابل #درخشان ترین کهکشان #ریزموج #کهکشان‌ #لیزر #آسمان #تابش ... تصویر هابل از یک توپ لیزری کیهانی, همشهری, ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۵ ...