مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند!

[ad_1]
استرس بیش از حد: سردرد و استرس یک چرخه معیوب به وجود می آورند؛ به این معنی که قرار گرفتن در معرض استرس باعث سردرد می شود و سر درد استرس را تشدید می کند. تنها راه مبارزه با سردردهای ناشی از استرس، مقابله با عوامل تنش زا در زندگی است.

کم آبی بدن: هنوز علت ارتباط بین کم آبی بدن و بروز سردرد به طور کامل مشخص نشده است اما کارشناسان بر این باورند که کاهش حجم آب بدن به معنای رسیدن اکسیژن کمتر به مغز و در نتیجه بروز سردرد است. به طور متوسط مصرف هشت لیوان آب در روز برای یک فرد بالغ در شرایط عادی توصیه می‌ شود. به ویژه اگر دچار سردرد شده‌ اید سعی کنید آرام ‌آرام اما مداوم آب بنوشید تا سردردتان برطرف شود.

کم خونی: کم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و همراه با کم اشتهایی است.

بیماری های مزمن: سردرد می تواند عارضه جانبی برخی از بیماری های مزمن از قبیل فیبرومیالژیا، لوپوس یا دیابت باشد. سردردهای مزمن ناشی از بیماری های زمینه ای نیاز به پیگیری های پزشکی دارد.

مشکلات سینوس: سردردهای سینوسی همیشه با گرفتگی مخاط بینی و سنگینی سر همراه هستند. این سردردها در محل سینوس یعنی دور چشمها، گونه ها و پیشانی رخ می دهد. دردهای سینوسی با تنگی نفس، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی و غلظت و تیره شدن مخاط بینی همراه است. در اول صبح این دردها شدیدتر است، و هنگامی که سر رو به پایین خم شده است و حتی در هوای مرطوب، دردناک تر می شود.

نوشیدن کافئین بیش از حد: مصرف بیش از حد کافئین باعث انقباض عروق در رگ های خونی می شود. از آنجا که کافئین یک محرک قوی است، می تواند با ایجاد فشار در گیرنده های مغزی باعث سردرد شود. البته به مبتلایان به سردرد نمی توان گفت به طور کامل کافئین را ترک کنند چون این روند خود یک چرخه معیوب ابتلا به سردرد را ایجاد می کند. توصیه ها مبتنی بر کاهش تدریجی مصرف کافئین به دو فنجان در روز است.

مصرف بیش از حد مسکن ها: تحقیقات نشان می دهد که صرف بیش از 2 بار در هفته قرص مسکن برای درمان سردرد، خود زمینه ساز ایجاد سردرد می ‌شود که به آن سردرد وابسته به دارو می گویند. اگر فرد حداکثر دو روز در هفته دچار سردرد می‌ شود، نباید خودسرانه مسکن مصرف کند و باید تحت نظر پزشک باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سردردهای دوران بارداری خانم‌هایی که اولین سردرد میگرنی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند، باید حتما بعد از وب سایت دکتر مجید ظهرابی متخصص و جراح مغز و …وب سایت رسمی دکتر مجید ظهرابی،‌ مختصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات ، حاوی مطالب نشانه‌های سرطان در کودکان سرفه مزمن یا مشکلات تنفسی که به درمان معمول عفونت‌ها یا آسم پاسخ نمی‌دهند، می خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریتهوع صبحگاهی علل، نگرانی ها و درمان اکنون که شما باردارید و می آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمددر حالیکه بیشتر سردردها جدی نیستند اما علائم هشدار دهنده‌ای نیز…درد های بدن به علت بیماری افسردگیچگونه درد عصب رااحساس می کنید افراد مبتلا به درد عصب به طرق مختلف این گونه دردها را الف علت طولانی شدن سرماخوردگی چیست؟سرماخوردگی از جمله بیماری‌هایی است که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما همه افراد مثل کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات دکتر بیژن فروغ ماساز درمانیزمانی که ماساژ را به درستی انجام دهید، رفته رفته آرام شده و سیستم عصبی شما از ناحیه آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدیداهمیت رابطه جنسی با کیفیت را نباید نادیده گرفت، چون سلامت انسان را بهبود می‌بخشد‎ سردردهای دوران بارداری خانم‌هایی که اولین سردرد میگرنی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند، باید حتما بعد از وب سایت دکتر مجید ظهرابی متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات وب سایت رسمی دکتر مجید ظهرابی،‌ مختصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات ، حاوی مطالب مفید نشانه‌های سرطان در کودکان سرفه مزمن یا مشکلات تنفسی که به درمان معمول عفونت‌ها یا آسم پاسخ نمی‌دهند، می‌توانند خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزند بارداری تهوع صبحگاهی علل، نگرانی ها و درمان اکنون که شما باردارید و می خواهید از آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمد در حالیکه بیشتر سردردها جدی نیستند اما علائم هشدار دهنده‌ای نیز… دکتر بیژن فروغ ماساز درمانی زمانی که ماساژ را به درستی انجام دهید، رفته رفته آرام شده و سیستم عصبی شما از ناحیه مورد کشش درد های بدن به علت بیماری افسردگی چگونه درد عصب رااحساس می کنید افراد مبتلا به درد عصب به طرق مختلف این گونه دردها را احساس الف علت طولانی شدن سرماخوردگی چیست؟ سرماخوردگی از جمله بیماری‌هایی است که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما همه افراد مثل هم کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص قهوه خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات این آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدید اهمیت رابطه جنسی با کیفیت را نباید نادیده گرفت، چون سلامت انسان را بهبود می‌بخشد‎



لینک منبع :7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند!

Images for 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می-دهند‎Cached7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! کم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - خبرلند khabarland.com/news/21050/7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می-دهند‎Cached31 دسامبر 2016 ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! سلامت نیوز:اگرچه اغلب سردردها بی ضرر و زودگذر هستند و در طی مدت زمان کوتاه ناپدید می شوند اما برخی از ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148324770016218 کم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و همراه با کم اشتهایی است. 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30645344 این موضوع نشان دهنده آن است که شما بیش از حد غذا می خورید. به منظور کاهش وزن بدن شما باید با کمبود کالری مواجه شود؛ به عبارتی میزان کالری سوزانده شده در بدن شما از ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می‌دهند | ایکنا | خبروان khabarone.ir/news/5626672/7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می‌دهند 1 ژانویه 2017 ... به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از آوای سلامت، هنوز به طور کامل مشخص نیست که چه اتفاقی می افتد زمانی که سردرد بروز می کند اما ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - جستجوگر خبر فارسی khabara.ir/news/21050/7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می-دهند 31 دسامبر 2016 ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! سلامت نیوز:اگرچه اغلب سردردها بی ضرر و زودگذر هستند و در طی مدت زمان کوتاه ناپدید می شوند اما برخی از ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - شماخبر www.shomakhabar.com/.../7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می-دهند!‎Cachedکم خونی شدید به ویژه مشکلات خونی ناشی از فقر آهن عاملی برای بروز سردرد است. سردردهای ناشی از کم خونی اغلب به طور پی در پی و همراه با کم اشتهایی است. 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/7-هشدار-جدی-که-سردردها-به-شما-می-دهند/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری · اخبار سینمای جهان ... 7 هشدار جدی که سردردها به شما می دهند! - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/226418/‎Cachedکم خونی شدید به ویژه مشکلا. ... آخرین اخبار روز , اخبار جدید , آخرین اخبار , جدیدترین اخبار , تیتر اخبار , آخرین اخبار ایران , اخبار سیاسی , اخبار ورزشی , اخبار ...