مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

[ad_1]
عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

خبرگزاری آریا - به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته است.
محققان نام این کهکشان را «IRAS 16399-0937» نامیدند که حدود 370 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. عکس گرفته شده توسط تلسکوپ هابل از ترکیب چند تصویر به دست آمده است که این تصاویر به وسیله ابزارهای «ACS» و «NICMOS» موجود روی هابل و با طول موج های مختلفی گرفته شده است.
تصاویر گرفته شده توسط «NICMOS» دارای رزلوشن، حساسیت و میدان دید فوق العاده ای بوده که به محققان امکان مشاهده و مطالعه ساختار کهکشان مذکور را نیز می دهد. دانشمندان دریافتند که «IRAS 16399-0937» دارای هسته ای دو جزئی است که 11 هزار سال نوری از هم فاصله داشته و در حال ادغام شدن هستند. گفتنی است که اطراف هسته توسط گردبادی از گازها و غبارهای کیهانی پوشیده شده است.
«IRAS 16399-0937» نسبت به اکثر کهکشان هایی که تاکنون یافت شده، بسیار هیجان انگیزتر بوده و انرژی بسیار بیشتری را ساطع می کند. کهکشان مورد اشاره یک «مگامیزر» بوده که 100 میلیون بار از دیگر کهکشان ها مانند راه شیری نورانی تر است. این مگامیزر شبیه به یک لیزر بسیار عظیم فضایی است که به جای انتشار نور مرئی، امواج مایکروویو منتشر می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان



لینک منبع :عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان

Images for عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... digiato.com/article/2017/01/.../عکس-برداری-هابل-از-یک-کهکشان/‎Cached1 ژانویه 2017 ... به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان www.aryanews.com/.../عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکشان-بسیار-درخشان‎Cached1 ژانویه 2017 ... خبرگزاری آریا - به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... peykesahand.com/عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکش/ This galaxy has a far more exciting and futuristic classification than most — it is a megamaser. Megamasers are intensely bright, around 100 million times ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... www.zoomlink.ir/.../135785_عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکشان-بسیار-درخشان به تازگی ناسا با بهره گیری از تلسکوپ فضایی هابل از کهکشانی بسیار پر نور عکسبرداری کرده که در مطالعات محققان مورد استفاده قرار گرفته است. محققان نام این ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان ... khubkhan.ir/.../عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکشان-بسیار-درخشان‎Cachedستاره گم شده (عکس از ناسا، ESA و تلسکوپ فضایی هابل) چه اتفاقی بر سرستاره غول پیکر N6946-BH1 افتاده است؟ چند سال پیش بود که هابل این عکس را (سمت چپ) ... عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان - خـانه i-sel.ir/blog/عکس-برداری-تلسکوپ-فضایی-هابل-از-یک-کهکش/ این مگا میزر کهIras ۱۶۳۹۹-۹۳۷ نام دارد، در حقیقت کهکشانی متشکل از لیزری غول پیکر در فضا است. عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان. عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان https://mihanmag.com/post/djxTDKos4v‎Cachedبه تازگی ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل از بالا, نور, عکسبرداری در این مطالعه محققان با استفاده از. محققان نام این. آخرین اخبار مگامیزر - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/مگامیزر این مگا میزر کهIras ۱۶۳۹۹-۹۳۷ نام دارد، در حقیقت کهکشانی متشکل از لیزری غول پیکر در فضا است. عکس برداری تلسکوپ فضایی هابل از یک کهکشان بسیار درخشان. تلسکوپ فضایی هابل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تلسکوپ_فضایی_هابل‎Cached SimilarHST یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا می باشد. ... گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از گرفتن این عکس‌ها با ... دوربین پیشرفته نقشه برداری: که در مارس سال ۲۰۰۲ میلادی نصب شده‌است، نشانگر ... چاله ها را در کهکشان های نزدیک به ما را فراهم کرد و نیز توانست کهکشان هایی را که میلیاردها ...