مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این کشف‌های مهم در 2016 اتفاقی بودند!

[ad_1]

اکتشافات علمی همواره نتیجه مطالعات دقیق و پیچیده هستند، اما در این میان برخی از اکتشافات علمی با ورود عوامل ناخواسته یا اتفاقی با پروسه‌ مطالعاتی کشف می‌شوند. در ادامه با مهمترین اکتشافات اتفاقی علمی سال 2016 میلادی آشنا می‌شوید.

حس ششم عنکبوتی

محققان دانشگاه کرنل در حال مطالعه بر روی قدرت تحلیل بینایی عنکبوت‌های جهنده با استفاده از الکترود بودند که به طور اتفاقی دریافتند با صدای صندلی یکی از محققان شاخص‌های الگوهای مغزی عنکبوت به شدت تغییر کرد.

آنها برای کشف علت این تغییر، عملکرد نورون‌های صوتی این جانور را نیز مورد بررسی قراردادند و در نهایت متوجه شدند امواج صوتی در این جانور از گیرنده‌های مو شکل موجود در بدن دریافت می‌شود. این اکتشاف همچنین نشان داد که بر خلاف باور موجود قدرت تشخیص سیستم شنوایی این جانور بیش از سه متر است.

محققان معتقدند این اکتشاف اتفاقی سرانجام منجر به تولید حسگرهای مویی گیرنده امواج صوت برای دستگاه‌های کمک شنوایی در انسان خواهد شد.

فلز هیولا

محققان دانشگاه رایس در حال انجام آزمایش برای تولید مواد مغناطیسی از مواد نانو مغناطیس بودند که به طور اتفاقی موفق به کشف قوی‌ترین آلیاژ فلزی شناخته شده در جهان شدند.

پروفسور امیلیا مورسون، محقق فیزیک از دانشگاه رایس در مورد چگونگی کشف اتفاقی قدرتمندترین آلیاژ فلزی جهان عنوان کرد: هنگامی که در آزمایشگاه مشغول خورد کردن آلیاژ طلا و تیانیوم برای ادامه تحقیقات بودیم، دریافتیم که خرد کردن این آلیاژ تقریبا غیرممکن است.

وی در ادامه افزود: خرد کردن این آلیاژ حتی با آسیاب پوشیده شده از ذرات الماس نیز ممکن نبود، در اینجا بود که متوجه شدیم ترکیب یک واحد طلا و سه واحد تیتانیوم آلیاژ بسیار مقاومی می‌سازد، به‌ طوری‌ که این آلیاژ در آینده بهترین جایگزین برای ایمپلنت‌های دندان‌پزشکی و استخوانی خواهد شد.

نانو میله‌های عجیب

محققان لابراتوار ملی نورث‌وست پاسیفیک در حال مطالعه بر روی ساخت نانو سیم‌های مغناطیسی بودند که به طور اتفاقی نانو میله‌های عجیبی ساختند که رفتار متمایزی هنگام برخورد با آب از خود نشان می‌داد.

نانو میله‌های عجیب هنگامی که رطوبت اتمسفر بین 50 تا 80 درصد باشد عملکرد مخالف اسفنج یا خروج سریع آب را از خود نشان می‌دهد، به همین منظور محققان آن را اسفنج وارونه نامیدند.

دیوید هلدبرانت، یکی از محققان این مطالعه معتقد است که این اکتشاف اتفاقی می‌تواند از طرق مختلف در کیفیت زندگی ما اثر داشته باشد. یکی از کاربردهای احتمالی نانو میله‌های عجیب، ساخت البسه ضد عرق خواهد بود.

شیشه خورشیدی

محققان آزمایشگاه ملی بروکهاون در حال تلاش برای ساخت سلول‌های خورشیدی از گرافن بودند که پس از قرار دادن این لایه بر روی شیشه معمولی دریافتند لایه گرافن به سرعت جذب شیشه می‌شود.

علت این واکنش اتفاقی انتقال یون‌های سدیم به شیشه است که سبب انتقال لایه گرافن به درون ماده زمینه شده بود.

در این آزمایش اتفاقی محققان توانستند لایه گرافن را بدون استفاده از مواد شیمیایی، کوره یا اتاق خلاء جذب شیشه کنند.

در صورت موفقیت این طرح در مراحل بعدی تجهیزات الکترونیک و باتری‌های پیشرفته‌تر تولید خواهند شد.

فلز مایع

محققان موسسه فناوری ماساچوست در حال مطالعه بر روی روش جایگزین تولید فلزات از سنگ آهن با استفاده از فرایند الکتریکی و باتری بودند که به طور اتفاقی موفق به تولید عنصر آنتیموان مایع با خلوص 99.9 درصد شدند.

استفاده از فرایند الکتریکی برای استخراج فلزات به مراتب با انتشار کمتر گازهای گلخانه‌ای همراه خواهد بود، اما باتری ساخته شده از اکسید آنتیموان در آزمایشگاه هنگام شارژ شدن کارایی نداشت و به طور اتفاقی در فرایند شارژ باتری فلز آنتیموان مایع گران‌قیمت با خلوص بسیار بالا بدست آمد.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

وب سایت رسمی پیش دبستان و دبستان پسرانه دی …درباره دپارتمان پژوهش ها نشان داده اند که کودکان در سنین پیش دبستان توانایی خاصی در اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …به تازگی ناسا تصویری سه‌بعدی از انتشار دی‌اکسیدکربن در اتمسفر ارائه کرده که چگونگی مقالات علمی ریاضی آرشیو انجمن …سال ها پیش در یکی از کلاس های ریاضیات مدارس آلمان، آموزگار برای اینکه مدتی بچه ها را وب سایت رسمی پیش دبستان و دبستان پسرانه دی اخبار درباره دپارتمان پژوهش ها نشان داده اند که کودکان در سنین پیش دبستان توانایی خاصی در اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی یک شرکت آمریکایی اعلام کرد که چاپگرهای سه بعدی جدید این شرکت آماده عرضه به… مقالات علمی ریاضی آرشیو انجمن های تخصصی سال ها پیش در یکی از کلاس های ریاضیات مدارس آلمان، آموزگار برای اینکه مدتی بچه ها را سرگرم



لینک منبع :این کشف‌های مهم در 2016 اتفاقی بودند!

این کشف‌های مهم در ۲۰۱۶ اتفاقی بودند! - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/618322/science/fundamental-knowledge‎Cached31 دسامبر 2016 ... این کشف‌های مهم در ۲۰۱۶ اتفاقی بودند! دانش > دانش‌های بنیادی - ایسنا نوشت: سال 2016 میلادی با پیشرفت‌ها و اکتشافات گسترده‌ای در علم به پایان ... این کشف‌های مهم در 2016 اتفاقی بودند! - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/31/1592218 31 دسامبر 2016 ... ایسنا نوشت: سال 2016 میلادی با پیشرفت‌ها و اکتشافات گسترده‌ای در علم به پایان رسید که برخی از آنها به صورت اتفاقی و فارغ از هدف آغازین حاصل ... این کشف‌های مهم در ۲۰۱۶ اتفاقی بودند! - اعتدال | دمادم https://damadam.ir/news/این-کشف‌های-مهم-در-۲۰۱۶-اتفاقی-بودند/7315169 سال 2016 میلادی با پیشرفت‌ها و اکتشافات گسترده‌ای در علم به پایان رسید که برخی از آنها به صورت اتفاقی و فارغ از هدف آغازین حاصل شدند. اکتشافات علمی ... اکتشافات علمی عجیب سال 2016 - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/452543/اکتشافات-علمی-عجیب-سال-2016 1 ژانویه 2017 ... این کشف های مهم در 2016 اتفاقی بودند! این کشف‌های مهم در 2016 اتفاقی بودند! عکس روز ناسا؛ جدیدترین تصویر از قمر زحل · این کشف های مهم در 2016 ... ماری کوری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ماری_کوری‎Cached Similarوی اگرچه شهروند فرانسه بود ولی از امضای ماریا اسکلودوسکا کوری استفاده می‌کرد و هیچگاه هویت ملی خویش را فراموش نکرد. ... دیگر چیزی دربارهٔ عنصر شیمیایی رادیوم نمی‌دانست و این عنصر هنوز کشف نشده بود. ... بکرل به طور اتفاقی یک قطعه کوچک از فلز اورانیوم را بر روی یک صفحه فیلم نور ندیده که .... بازبینی‌شده در 15 مارس 2016. یک کشف اتفاقی بسیار مفید - onvansho onvansho.ir/result/یک-کشف-اتفاقی-بسیار-مفید.html یک کشف اتفاقی بسیار مفید 20 Oct 2016 0 تاریخ اکران سلام بمبئی مشخص . 10 ایده برای طراحی سایت ... این کشف‌های مهم در ۲۰۱۶ اتفاقی بودند. مورد چگونگی کشف ... اکتشافات نجومی مهم در سال 2016 - onvansho onvansho.ir/result/اکتشافات-نجومی-مهم-در-سال-2016.html این کشف‌های مهم در ۲۰۱۶ اتفاقی بودند. سال 2016 میلادی با پیشرفت‌هااکتشافات گسترده‌ای در علم به این کشف‌های مهم در . نجوم daneshnameh roshd ir سال نوری انرژی ... الکساندر فلمینگ؛ یک کاشف اتفاقی! – پایگاه خبری علمنا elmna.com/2016/08/06/الکساندر-فلمینگ؛-کاشف-اتفاقی/‎Cached6 آگوست 2016 ... اولین کشف مهم در این زمینه بوسیله ی این پزشک اسکاتلندی در سال ۱۹۲۸ ... الکساندر ، آخرین فرزند خانواده بود و در هفت سالگی پدر خود را از دست داد. خبر مهم ناسا: کشف سه سیاره جدید قابل سکونت شبیه زمین - کلیک ... click.ir/1395/12/04/nasa-verified-aliens-presence/‎Cachedاین کشف بزرگ از آن جهت حائز اهمیت است که این برای اولین بار است که سیاره ای ... چرا دانشمندان روسی نیز تایید کرده اند که دهه های آینده انسان با فرازمینی ها ملاقات خواهد بود. ... نسخه 2016 گلکسی J1 سامسونگ با تراشه اگزینوس 3475 معرفی شد ... دو بار یا سه بار به صورت پشت سر هم دکمه فیزیکی هوم را بفشارید چه اتفاقی می افتد؟ مراکز خوراکی-خدمات و مشاغل- صبح شهر sobheshahr.com/ADV/3/500/5022/ دانشمندانی که در سال 2016 درگذشتند · اکتشافاتی که در سال ۲۰۱۷ باید منتظرشان ... این کشف‌های مهم در 2016 اتفاقی بودند! لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad لنوو معرفی شد ...