مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید

[ad_1]

کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید

کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید 

کلسیم یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن است که باید توسط غذاها و خوراکی ها تامین گردد. کلسیم در استخوان ها نقش کلیدی دارد. زمانی که در مورد غذاهای غنی از کلسیم فکر می‌کنید، شاید شیر و محصولات لبنی اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می‌کند. اگرچه شیر برای داشتن استخوان‌هایی سالم ضروری است(یک فنجان شیر حاوی ۲۸۰ میلی گرم کلسیم است) اما همیشه نمی‌توان از لبنیات استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم ۱۰ غذای گیاهی را معرفی کنیم که حاوی کلسیم است:

 

کلم بوک چوی:

کلسیم: به ازای نصف پیمانه کلم بوک چوی ۷۹ میلی گرم

 

ساقه‌های سبز یا سفید این کلم زمانی که پخته شود نیز ترد باقی می‌ماند. این کلم سرشار از کلسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بوک چوی در غذاهای آسیایی زیاد دیده می‌شود.

 

برگ چغندر

کلسیم: به ازای نصف پیمانه چغندر پخته ۸۲ میلی گرم

 

چغندر معمولا به خاطر ریشه متراکمش شناخته شده است اما برگ‌های آن نیز طعم خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم و ترکیباتی همچون بتائین است که به جریان بهتر خون کمک می‌کند.

 

بادام:

کلسیم:به ازای ۲۸ گرم از بادام ۸۲ میلی گرم کلسیم وجود دارد.

 

در میان آجیل‌ها، بادام سرشار از پروتئین، روغن‌های سالم، ویتامین B و سایر مواد معدنی همچون کلسیم است. بادامی که در روغن سالم تفت داده شده کلسیم بیشتری از بادام خام دارد. شما می‌توانید بادام برش خورده را روی سالاد و سایر مواد غذایی بریزید.

 

لوبیا چیتی:

کلسیم: به ازای نصف پیمانه لوبیا چیتی پخته شده ۸۶ میلی گرم

 

لوبیا چیتی منبع خوبی از پروتئین، فولات، فیبر و مواد معدنی همچون کلسیم است. شما می‌توانید آن را به صورت پخته در سالادها و غذاهای خود به کار ببرید.

کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید

 منابع گیاهی کلسیم

 

کلم:

کلسیم: به ازی نصف پیمانه کلم پخته شده ۹۰ میلی گرم

 

این کلم نیز همانند سایر کلم‌های موجود در این خانواده، می‌تواند کلسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد نیاز را به رژیم غذایی افراد اضافه کند.

 

لوبیای سفید:

کلسیم: به ازی نصف پیمانه لوبیای سفید پخته شده ۹۶ میلی گرم

 

این لوبیاها را می‌توان به راحتی در رژیم غذایی گنجاند. لوبیای سفید حاوی پروتئین، کلسیم و فیبر است.شما می‌توانید آن را در سوپ، ساندویچ یا سایر غذاها استفاده کنید.

 

ریشه تارو:

کلسیم: به ازای نصف پیمانه ریشه تاروی پخته شده ۱۰۲ میلی گرم

 

ریشه تارو شبیه سیب زمینی سفید است و کلسیم بسیار زیادی دارد.

 

لوبیای چشم بلبلی:

کلسیم: به ازی نصف پیمانه لوبیای پخته شده ۱۰۶ میلی گرم

 

این لوبیا نیز می‌تواند منبع خوبی برای کلسیم باشد. شما می‌توانید آن را به همراه هویج، کرفس، پیاز و سیر تفت دهید.

 

گیاه سلمه تره:

کلسیم: به ازی نصف پیمانه سلمه تره پخته شده ۱۱۴ میلی گرم

 

این گیاه طعم خوبی دارد و سرشار از کلسیم و پروتئین و نیز ویتامین A و C است. سلمه تره جزو هشت علف هرزی است که می‌توان آن را مصرف کرد.

 

میوه کاکتوس:

کلسیم: به ازای یک دوم پیمانه ۱۲۲ میلی گرم

 

زمانی که پخته شود طعم خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید آن را به صورت نواری با مربعی برش دهید و در تاکوهای خود استفاده کنید. این گیاه مواد معدنی بسیار همچون منیزیم و کلسیم دارد و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کاروفناوری کَلالهمطالب کمک آموزش جهت تدریس پودمان برق درس کاروفناوری کاروفناوری نهم حفاظت و ایمنی در مواد غذایی و مکمل ها در بارداریمواد غذایی و مکمل ها در بارداری همیشه اشتباهات مردم را ببخش نه به خاطر این که آنها این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید آکاایران خوراکی های بسیاری برای امراض این مواد غذایی را برای صبحانه نخورید آکااین مواد غذایی را برای صبحانه نخورید صبحانهصبحانه ی سالمتغذیه سالمبررسی ماده معدنی کلسیم و نقش آن در بدن سایت …کلسیم فراوانترین ماده معدنی موجود در بدن است که نقش اصلی آن در ساخت وحفظ استخوانها مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟این مواد غذایی ساده سرشار از مواد مغذی مختلف هستند که به سالم ماندن شما کمک می‌کنندکلسیم کربنات ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادکلسیمکربناتکلسیم کربنات ماده‌ای شیمایی با فرمول است کربنات کلسیم یک ماده معدنی استثنایی استفروش طوطی کاسکو خرید طوطی کاسکو قیمت طوطی …فروش طوطی کاسکو خرید طوطی کاسکو قیمت طوطی جوجه کاسکو سخنگو تربیت کاسکواطلاعات ازدیاد آهن در بدن آهن یکی از عناصر ضروری در بدن انسان است اکثر پزشکان بر این باورند که ازدیاد آهن به تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرمایید کاروفناوری کَلاله کاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و مواد غذایی و مکمل ها در بارداری مواد غذایی و مکمل ها در بارداری همیشه اشتباهات مردم را ببخش نه به خاطر این که آنها سزاوار این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی، پریود این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید آکاایران خوراکی های بسیاری برای امراض و کلسیم کربنات ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کلسیمکربنات کلسیم کربنات ماده‌ای شیمایی با فرمول است کربنات کلسیم یک ماده معدنی استثنایی است این مواد غذایی را برای صبحانه نخورید آکا این مواد غذایی را برای صبحانه نخورید صبحانهصبحانه ی سالمتغذیه سالم بررسی ماده معدنی کلسیم و نقش آن در بدن سایت پزشکان بدون مرز کلسیم فراوانترین ماده معدنی موجود در بدن است که نقش اصلی آن در ساخت وحفظ استخوانها تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرمایید مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟ این مواد غذایی ساده سرشار از مواد مغذی مختلف هستند که به سالم ماندن شما کمک می‌کنند فروش طوطی کاسکو خرید طوطی کاسکو قیمت طوطی جوجه کاسکو سخنگو فروش طوطی کاسکو خرید طوطی کاسکو قیمت طوطی جوجه کاسکو سخنگو تربیت کاسکواطلاعات کاسکوآموزش ازدیاد آهن در بدن آهن یکی از عناصر ضروری در بدن انسان است اکثر پزشکان بر این باورند که ازدیاد آهن به ندرت



لینک منبع :کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید

کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید - پارس ناز www.parsnaz.com/کلسیم-را-مواد-خوراکی-پیدا-کنید.html کلسیم را در این مواد خوراکی پیدا کنید کلسیم یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن است که باید توسط غذاها و خوراکی ها تامین گردد کلسیم در استخوان. کلسیم رادر این مواد غذایی پیدا کنید - بیمه میهن www.mihania.ir/club/aview/1045.aspx‎Cached3 مه 2016 ... اسفناج: اسفناج حاوی کلسیم قابل ‌توجهی است که البته میزان آن بسته به نوع پخت متفاوت است. آب ‌پز کردن باعث می ‌شود که میزان کلسیم اسفناج ... 10 راه پنهانی برای افزایش کلسیم - بیتوته www.beytoote.com/health/.../secret2-increase-calcium.html‎Cached Similarاین یک مساله بزرگ نیست که بیشتر کلسیم مورد نیازتان را از منابع غیر لبنی دریافت کنید که اگر این طور است سعی کنید ترکیبات غنی از کلسیم بسازید مثل سالاد ... ۲۶ ماده غذایی غنی از کلسیم برای سلامت دندان ها و استخوان ها | Hendevaneh hendevaneh.com/۲۶-ماده-غذایی-غنی-از-کلسیم-برای-سلامت-دن/‎Cachedیک فنجان از این دانه‌ی خوراکی ۸۰ میلی‌گرم کلسیم ضروری به بدن‌تان می‌رساند که این .... می‌توانید این مغزهای خوشمزه را در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید. میوه‌ها و سبزیجات حاوی کلسیم - تبیان article.tebyan.net/260828/میوه-ها-و-سبزیجات-حاوی-کلسیم‎Cached26 ا کتبر 2013 ... آب‌پز کردن باعث می‌شود که میزان کلسیم اسفناج کاهش پیدا کند. در حالت ... خوشبختانه بر خلاف اسفناج، کلم اگزالات ندارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. ... باید بدانید که این مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و ... مواد غذایی غنی از کلسیم برای کودک - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/88322/مواد-غذایی-غنی-از-کلسیم-برای-کودک‎Cached5 دسامبر 2015 ... شفا آنلاین>تغذیه>کلسیم، یکی از مواد مغذی و ضروری برای محکم تر شدن دندان ها و ... همه کاره تر و تازه تر از این ماده ی غذایی نمی توانید پیدا کنید. خوراکی هایی مفید برای سلامت استخوان ها - به اضافه سلامتی healthplus.ir/1395/10/02/سلامت-استخوان/‎CachedHome تغذیه و تناسب اندام خواص مواد غذایی خوراکی هایی مفید برای سلامت ... آن را از لبنیات دریافت کنید، اما کلسیم در بسیاری از سبزیجات نیز یافت میشود. ... اما بسیاری از گونه هایی که شما در فروشگاه پیدا میکنید سرشار از این مواد مغذی هستند. 10 غذای غنی از کلسیم برای کودک - نی نی بان niniban.com/fa/news/82819/10-غذای-غنی-از-کلسیم-برای-کودک‎Cachedکلسیم، یکی از مواد مغذی و ضروری برای محکم تر شدن دندان ها و استخوان های کودک شما می باشد. ... همه کاره تر و تازه تر از این ماده ی غذایی نمی توانید پیدا کنید. یک فنجان ... غذاهای دوستدار استخوان - دارالشفاء امام رضا (ع) daroshafa.aqr.ir/portal/home/?news/396883/396912/683611/...‎Cachedاین فرایند پس از یائسگی در زنان شتاب میگیرد اما روشهایی برای جلوگیری از این فرایند ... جدول غذایی محصول را بخوانید تا از مقدار دقیق کلسیم آن اطلاع پیدا کنید. کلسیم بایگانی - صفحه 2 از 2 - غذای سلامت کم کال kamcalhealthyfood.com/tag/کلسیم/page/2/‎Cachedشما می توانید مواد غذایی با برچسب ” بدون لاکتوز را در فروشگاه ها پیدا کنید . ... نوشیدنی های شیرین شده , عسل و مربا نیز حاوی کربوهیدارت هستند , این مواد غذایی ...