مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حمله سایبری روس‌ها به اداره برق آمریکا

[ad_1]

بر اساس گزارش امروز The Washington Post یک شرکت آب و برق در ورمونت آمریکا مورد حمله سایبری بدافزار روسی قرار گرفته است. شرکتBurlington Electric Department اعلام کرد که کد این بد افزار تحت عنوان Grizzly Steppe در یکی از لپ‌تاپ های این شرکت که به سرور اصلی متصل نبود، کشف شد و ترس از هک شدن شبکه نیروی کشور را کم‌تر کرد اما به هرحال نفوذ به یک لپ‌تاپ در اداره برق می‌تواند بسیار خطرناک باشد. شرکت Burlington اطلاعیه این حمله سایبری را در پستی در فیسبوک منتشر کرد.

Christopher Recchia کمیسر خدمات عمومی ورمونت در مصاحبه‌ای با Burlington Free Press اعلام کرد: "درحال حاضر شبکه این مجموعه در معرض خطر نیست. ما این بدافزار را شناسایی کردیم و اقدامات لازم برای ایزوله کردن آن صورت گرفته است".

وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف‌بی‌آی گزارش مشترک خود را در مورد حمله سایبری Grizzly Steppe دیروز منتشر کردند. وازرت امنیت داخلی همچنین به تمام شرکت آب و برق ایالات متحده هشدار داد که باید در مورد حمله احتمالی سایبری به این دپارتمان هوشیار باشند.

Mike Kanarick یکی از افسران Burlington Electric در بیانیه‌ایی عنوان کرد: "ما تمام کامپیوترهای سیستم خود را اسکن کردیم تا در صورت مواجه با اثری از هرگونه نفوذ احتمالی، سریعا آن را تحت کنترل خود درآوریم. این بدافزار-Grizzly Steppe- فقط در یکی ازلپ‌تاپ‌ها در پایگاه شهر ورمونت مشاهده شده است  که به سیستم اصلی ما اتصال نداشت. بعد از شناسایی این بدافزار خیلی سریع با مامورین امنیتی تماس گرفتیم و مسئله را بیان کردیم".

بعد از انتشار این خبر، یکی دیگر از شرکت‌های آب و برق ورمونت  به نام Green Mountain Power، خیلی سریع مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت در گزارشی به The Verge اعلام کرد که موردی مرتبط با مسائل امنیتی در این شعبه مشاهده نشده است.

قبلا نیز گزارش‌هایی حاکی از نفوذ هکرهای روسی به دستگاه‌ها و سیستم‌های شرکت‌های آب و برق کشورهای دیگر نیز اعلام شده بود. در دسامبر 2015 گزارشی از فعالیت‌های بدافزار سایبری منتشر شد که باعث از کار افتادن سیستم‌های شرکت آب وبرق شهر کی‌اف در اکراین شده بود. طبق گزارش The Washington Postرئیس جمهور اکراین، روسیه را مسئول این حمله خواند و اعلام کرد که روسیه بارها تلاش کرده تا سیستم‌های اکراینی را هک کند.

اوباما دیروز 35 افسر روسی را از آمریکا اخراج کرد، این اخراج‌ها بخشی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل فعالیت‌های غیر مجاز نفوذی اخیر این کشور است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تحریم‌های وضع شده را تلافی نخواهد کرد و رئیس جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ در جواب این حرف پوتین در توییتی اعلام کرد: "احسنت به پوتین که تلافی کردن را عقب انداخته، من همیشه می‌دانستم که وی مرد باهوشی است!"


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سازمان اطلاعاتی پاکستان؛ خانه …دوره‌های از بدو تشکیل تاکنون را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد دوره اول، به سال‌های آخرین اخبار از حوادث امروز تهراندرگیری های پراکندهحمله تقاضای ترکیه از آمریکا برای کمک به تصاحب الباب پرونده فتنه هنوز هم گشوده است قیمت بازیگر زن ایرانی در ستایش از رییس‌جمهور آمریکاعکسولی جالبه به صورت رسمی تا سال قبل در آمریکا برده داری وجود داشته البته هم اکنون نیز اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …قیمت برخی خودروهای رنو بیش از میلیون تومان در بازارجدول در سال گذشته چند زندانی کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیاین نوع جنگ از ارتباط چهره به چهره تا اجتماعات بزرگ و کوچک را در بر می‌گیرد؛ با این اخبار،اخبار سیاسی،اخبار سیاسی ایران،سیاست …دیفنس نیوز مقامات ایران به ترامپ خوشبین هستند؛ آنها معتقدند رئیس جمهور جدید آمریکا اخبار ایران و جهان خبرگزاری فارس نظامیان صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی به شدت با آنها درگیر آخرین اخبار از حوادث امروز تهراندرگیری های پراکندهحمله به تقاضای ترکیه از آمریکا برای کمک به تصاحب الباب پرونده فتنه هنوز هم گشوده است قیمت کدام سازمان اطلاعاتی پاکستان؛ خانه تزویر در دوره‌های از بدو تشکیل تاکنون را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد دوره اول، به سال‌های تا بازیگر زن ایرانی در ستایش از رییس‌جمهور آمریکاعکس ولی جالبه به صورت رسمی تا سال قبل در آمریکا برده داری وجود داشته البته هم اکنون نیز به کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتی این نوع جنگ از ارتباط چهره به چهره تا اجتماعات بزرگ و کوچک را در بر می‌گیرد؛ با این حال اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری چگونه کودک را حرف شنو تربیت کنیم؟ ترامپ آرای لازم کالج الکترال برای ریاست جمهوری را به دست اخبار،اخبار سیاسی،اخبار سیاسی ایران،سیاست خارجی،اخبار روز دیفنس نیوز مقامات ایران به ترامپ خوشبین هستند؛ آنها معتقدند رئیس جمهور جدید آمریکا از سود اخبار ایران و جهان خبرگزاری فارس نظامیان صهیونیست با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی به شدت با آنها درگیر شدند



لینک منبع :حمله سایبری روس‌ها به اداره برق آمریکا

Images for حمله سایبری روس‌ها به اداره برق آمریکا حمله سایبری روس‌ها به اداره برق آمریکا | ITIRAN itiran.com/هک-اداره-برق-آمریکا-توسط-روسیه‎Cached1 ژانویه 2017 ... بر اساس گزارش امروز The Washington Post یک شرکت آب و برق در ورمونت آمریکا مورد حمله سایبری بدافزار روسی قرار گرفته است. حمله سایبری روسیه به شبکه برق آمریکا باعث بروز مشکلات در این ... pishgaman.net/حمله-سایبری-روسیه-شبکه-برق-آمریکا-با/‎Cached4 ژانویه 2017 ... شبکه توزیع برق در ایالات‌متحده آمریکا در شهر ورمونت به‌ تازگی با مشکلاتی روبرو شده است که به نظر می‌رسد که این مشکلات از طرف هکرهای روسی ... حمله سایبری روس‌ها به اداره برق آمریکا - جویا تی وی jooyatv.ir/حمله-سایبری-روس‌ها-به-اداره-برق-آمریک/ 3 ژانویه 2017 ... یک شرکت آب و برق در ورمونت آمریکا مورد حمله سایبری بدافزار روسی قرار گرفت. این بد افزار در یکی از لپ‌تاپ های این شرکت که به سرور اصلی ... رد پای هکرهای روسی در تاسیسات تولید برق آمریکا | جهان | DW | 31.12 ... www.dw.com/fa-ir/رد-پای...روسی-در...برق-آمریکا/a-36962868‎Cached31 دسامبر 2016 ... مقام‌های آمریکایی می‌گویند در شبکه کامپیوتری یک شرکت تامین برق در ... دولت اوباما روز پنجشنبه (۲۹ دسامبر/ ۹ دی) در واکنش به حملات سایبری ... حملۀ سایبری هکرهای روس به یک شرکت برق در آمریکا - آمریکا - RFI fa.rfi.fr/حملۀ-سیبری-هکر-های-روس-به-یک...برق-امریکایی.../آمریکا‎Cached1 ژانویه 2017 ... حملۀ سایبری هکرهای روس به یک شرکت برق در آمریکا ... حکومت اوباما به حملات منسوب به هکرهای روسی کد "گریزلی ستپ"* را داده است. این حملۀ جدید که ... ایرنا - سامانه برق آمریکا در تیررس هکرهای روس است www.irna.ir/fa/News/82564804/‎Cached14 ژوئن 2017 ... سامانه برق آمریکا در تیررس هکرهای روس است ... موضوع ادعای حمله سایبری از حدود یک سال پیش با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ... حمله سایبری روسیه به شبکه برق آمریکا - khabarooz - خبروز khabarooz.com/post/105664‎Cachedایتنا- شبکه توزیع برق در ایالات متحده آمریکا در شهر ورمونت به تازگی با مشکلاتی روبرو شده است که به نظر می رسد که این مشکلات به واسطه فعالیت هکرهای روس ... سامانه برق آمریکا در تیررس هکرهای روس است khabarland.com/.../سامانه-برق-آمریکا-در-تیررس-هکرهای-روس-است‎Cached14 ژوئن 2017 ... سامانه برق آمریکا در تیررس هکرهای روس است روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در ... مقامات آمریکا مدعی شدند که هکرهای روسیه در حمله سایبری به خبرگزاری ... واشنگتن پست: بدافزار روسی در شبکه برق آمریکا کشف شد - ایرنا ... khabarfarsi.com/u/30621302 31 دسامبر 2016 ... اداره برق برلینگتون آمریکا اعلام کرد، مقامات دولت پنجشنبه گذشته به آنها . ... به شبکه برق آمریکا نفوذ کنند، البته این حمله سایبری تأثیری روی ...