مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز

[ad_1]

به گزارش جام جم کلیک ، اکنون پزشک در عینک ضخیم سیاه، جمجمه بیمار را می‌شکافد، مناطق ناقص را پیدا می‌کند، راهی برای ورود ایجاد می‌کند، مشکل را رفع و خارج می‌شود. زمانی که اولین شکاف‌ها ایجاد شوند، تعجب کمتری برمی‌انگیزد.

این فناوری که تئاتر جراحی آن را SNAP می‌نامد، از اسکن ام آر آی موجود برای ایجاد مدل سه‌بعدی استفاده می‌کند که با واقعیت مجازی سازگاری دارند. گری و آویسار که هردو مهندس هستند SNAP را پس از کار زیاد بر روی شبیه‌ساز پرواز ساخته‌اند.

آن‌ها در اوایل ۲۰۰۰ متوجه شدند که مشکلات در جراحی مغز بسیار شبیه خلبانان اسـت. گری می‌گوید “اولین اشتباهی که انجام دهید، کارتان تمام اسـت.”

در سال ۲۰۰۵ این دو نفر سه سال را صرف ساخت یک اسکن MRI تخت و بی‌رنگ کرده بودند. در ۲۰۱۳ فناوری آنان مجوز FDA گرفت. اکنون با پیشرفت VR، پزشکان می‌توانند بیمارانشان را با تفاسیر سه‌بعدی رنگی مشاهده کنند.

تحقیقات بسیار نشان می‌دهند اگر بیمار نقش فعالی در روند بر عهده داشته باشد احساس راحتی بیشتری در نتایج نهایی خواهد داشت. با SNAP پزشکان می‌توانند عینک VR به بیماران بدهند تا پیش از جراحی روند کار را ببینند. ضمنا بیماران دوران نقاهت را سریع‌تر طی می‌کنند زیرا دیگر پزشکان نیازی ندارند برش‌های اضافی ایجاد کنند.

تاکنون این دستگاه پیشرفت‌های زیادی داشته اسـت. در ابتدا می‌شد ساختار آناتومیک را دید. اکنون SNAP اجازه می‌دهد در مدل سه‌بعدی مسیر کاربردی را ببیند. برای مثال در یک تومور موجود پزشک راحت‌تر می‌تواند از ساختارهای مجاور که مربوط به فعالیت‌هایی مانند گفتار یا حرکت اجتناب کند. بدون SNAP این امر غیرممکن بود. شما نمی‌توانید با چشم غیرمسلح این موارد را چک کنید.

سازنده این دستگاه می‌گوید “اولین باری که اتاق جراحی را دیدم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. با خود فکر کردم چطور کار من از دستگاه‌های جنگی به دستگاه‌هایی رسیده اسـت که جان افراد را نجات می‌دهند.”


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

شگفتی ها و تازه های فیزیک فناوری و تکنولوژی و …دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می چگونه زندگی ما را هیجان‌انگیز می‌کند؟ شبکهاین روزها هر کارشناس فعال در زمینه شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم در مورد نسل پنجم شبکه جدیدترین مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات …تعیین ارزش اطلاعات در توجیه سیستمهای پشتیبان تصمیم چکیده استفاده از سیستمهای سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیسایت ایران جیب یک سایت اطلاع رسانی از قیمت طلا ، ارز ، خودرو و است و اخبار روز و قیمت فیزیوتراپی به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر فرشاد اخوتیان دبیر علمی این سمینار روز سه شنبه در عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روحجدید ترین این بخش عکس نوشته زیبای روزهای برفی آبشار فوق العاده زیبا در جهان تصاویر نکات جالب روانشناسی در مورد خواب دیدناگر فرد را در این مرحله از خواب بیدار کنیم، به طور عمده گزارش می‌دهد که داشته خواب می مقالات علمی سایت پزشکان بدون مرزبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زنان باید در فواصل زمانی مشخص با پزشک‌شان تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگران بیولوژیروند کار سلول بنیادی جنینی سلول بنیادی جنینی در درون بدن به جستجو می‌پردازد و نواحی



لینک منبع :فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز

فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/click/.../فناوری-واقعیت-افزوده-در-جراحی-مغز‎Cached2 آگوست 2016 ... تصویر فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. به گزارش جام جم کلیک ، اکنون پزشک در عینک ضخیم سیاه، جمجمه بیمار را می‌شکافد، مناطق ناقص را پیدا ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../فناوری-واقعیت-افزوده-در-جراحی-مغز‎Cached3 آگوست 2016 ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. با SNAP پزشکان می‌توانند عینک VR به بیماران بدهند تا پیش از جراحی روند کار را ببینند. ضمنا بیماران دوران ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - پسیت www.passit.ir/fa/home/details/5068173281/ واقعیت افزوده. فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. خلبانان جنگنده و جراحان مغز باهم اشتراکاتی دارند. در مدت‌زمان محدود و درجه ریسک بالا، باید یک هدف خطرناک را نابود ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - صبحانه آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/فناوری-واقعیت-افزوده-در-جراحی-مغز/3189029 این فناوری که تئاتر جراحی آن را SNAP می نامد، از اسکن ام آر آی موجود برای ایجاد مدل سه بعدی استفاده می کند که با واقعیت مجازی سازگاری دارند. گری و آویسار که هردو ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - خبرلند khabarland.com/news/44353/فناوری-واقعیت-افزوده-در-جراحی-مغز‎Cached20 ژانویه 2017 ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز با SNAP پزشکان می‌توانند عینک VR به بیماران بدهند تا پیش از جراحی روند کار را ببینند. ضمنا بیماران دوران ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز | خلبانان جنگنده و جراحان - قطره www.ghatreh.com/news/nn32968785/فناوری-واقعیت-افزوده-جراحی-مغز 2 آگوست 2016 ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. خلبانان جنگنده و جراحان مغز باهم اشتراکاتی دارند . در مدت زمان محدود و درجه ریسک بالا، باید یک هدف خطرناک را نابود ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز-فناوری - دایان | خبرپو khabarpu.com/k.php?u...2K/Yp9uM2KfZhg== فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز-فناوری - دایان | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/185332/‎Cachedفناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. با SNAP پزشکان می‌توانند عینک VR به بیماران بدهند تا پیش از جراحی روند کار را ببینند. ضمنا بیماران دوران نقاهت را سریع‌تر ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز - علت | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23008644 4 آگوست 2016 ... فناوری واقعیت افزوده در جراحی مغز. خلبانان جنگنده و جراحان مغز باهم اشتراکاتی دارند . در مدت زمان محدود و درجه ریسک بالا، باید یک هدف خطرناک را نابود ... استفاده از واقعیت افزوده در جراحی مغز و اعصاب توسط دکتر رحیم پور و ... hotappnews.ir/35355/استفاده-از-واقعیت-افزوده-در-جراحی-مغز‎Cached22 ا کتبر 2016 ... پزشکان جراح می توانند با استفاده از واقعیت افزوده در جراحی مغز و اعصاب بخش های پنهان مغز را به هنگام عمل مشاهده کنند. دکتر شروین رحیم پور جراح ...