چگونه از طریق تولید و اشتراک محتوا با کیفیت برند خود را محکم تر از قبل کنیم؟ آیا اشتراک گذاری محتوا مهمتر از تولید محتوای با کیفیت است؟
به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ محتوا حکم پادشاه را دارد. شاید سالهای متمادی است که این حرف را در جاهای مختلف شنیدهاید. اما ببینیم محتوا درواقع چه معنایی برای شما دارد؟ بازاریابی محتوا فقط و فقط به معنای اشتراکگذاری محتوای تولیدشده توسط دیگران نیست و البته فقط و فقط هم محدود به تولید محتوا دستاول نمیشود. دانستن اینکه چه زمانی باید محتوا تولید کنید چه زمانی محتوا موردنظر را به اشتراک بگذارید، کلید اصلی در ایجاد تعامل با مشتریان بالقوه در تمامی کانالهای ارتباطی آنلاین و قیف های فروش شماست.
شما زمانی که اقدام به تولید محتوا خودتان میکنید، درواقع مالک حقوق معنوی و غیر معنوی آن هستید. آن محتوا از هر نظر مال شماست. هر چیزی که در آن محتوا گنجاندهشده نظر و عقیده شرکت شما و نظرات و مجموعه مهارتهای موجود در سازمان شما بهحساب میآید. این موضوع درنهایت ختم به مقوله رهبری فکری برند شما میشود. این مجموعه متنوع از حقایق ارزشی را برای مشتریان بالقوه شما ایجاد کرده و تا زمانی که ارزشی در این وجود داشته و عرضه شود، این مشتریان بازهم به شما مراجعه میکنند.
تولید محتوا اختصاصی و دستاول برای خودتان موجب افزایش نرخ تبدیل بازدیدی کننده به مشتری میشود. به همین دلیل است که هر استراتژیستی تأکید بسیار زیادی بر تولید محتوا دارد. اشتراکگذاری محتوایی که به این صورت تولیدشده است، نهتنها حجم ترافیک بالایی را به سمت شما هدایت میکند، بلکه میزان تبدیل بازدیدکننده یا مشتری بالقوه به مشتری نهایی را بهشدت افزایش میدهد.
اما زمانی که نوبت برندسازی برای شما میشود، تولید محتوا باید با “من-محور” باشد. چیزی که منظور من هست، این است که وبسایت و وبلاگ شما باید تماماً از محتوای تولیدی و دستاول خودتان آپدیت شود. این کار نهتنها تعداد بازدیدکنندههای بیشتری با توجه به تخصص و رهبری فکری شما در بازار و صنعت خودتان ایجاد میکند، بلکه موجب افزایش رتبه گوگل شما هم میشود.
اشتراکگذاری محتوای تولیدشده توسط شخص دیگر نیاز به مهارت و دقت بسیار زیادی دارد. در ابتدای این کار شاید درواقع مخالف این نظر و عقیده باشید. توصیه میکنم قبلاً انجام این کار قدری بیشتر فکر کنید. چرا باید محتوای تولیدشده توسط یک شرکت دیگر و احتمالاً رقیب خود را به اشتراک بگذارید؟ اجازه دهید با آن روبرو شویم، اغلب ما زمان کافی برای نوشتن مطلب موردنیاز برای یک وبسایت یا وبلاگ یا کتابی الکترونیک در رابطه با هر تغییر مهمی که در صنعت ما اتفاق میافتد، نداریم. ازاینروی، از طریق اشتراکگذاری مطالب خارجی و تهیه نشده توسط خودتان، درواقع به مشتریان و مخاطبین اصلی خود این پیام را میدهید که شما همیشه در اطلاع از تمام موارد و موضوعاتی هستید که در صنعت خود در حال اتفاق افتادن است و اینکه سازمان شما با این موارد تعامل داشته و از آنها اطلاع دارد.
بهترین راه برای به اشتراکگذاری محتوای دیگران چیست؟ در این رابطه دوست دارم به قانونی تحت عنوان قانون مهمانی در شبکههای اجتماعی اشارهکنم. زمانی که در یک مهمانی بزم و شبنشینی شرکت میکنید، مطمئناً اگر در مورد هیچچیزی غیر از خودتان صحبت نکنید، کسی به سمت شما و به تعامل با شما جذب نمیشود. حضور شرکت شما در شبکههای اجتماعی هم باید از همین قانون و روال تبعیت کند. اگر تمام محتوای منتشرشده تماماً در رابطه با خودتان باشد، مخاطبین علاقه خود را نسبت به شما ازدستداده و پس از چندی دیگر مطالب و محتوای شمارا دنبال نمیکنند. به افزایش آگاهی مخاطب کمک کنید، نهفقط دنبال افزایش فروش خود باشید. شوخطبع باشد و فضایی سرگرمکننده ایجاد کنید. برخورد موذیانه داشتن و همواره در پی فروش بودن، تنها موجب دور کردن مشتریان و مخاطبین از خودتان میشود.
تولید محتوا باید فقط و فقط باهدف ایجاد یک تعامل و ارتباط دوسویه انجام بپذیرد. حضور شما در فضای شبکههای اجتماعی تنها زمانی مؤثر و سودمند خواهد بود که بیش از جنبه تبلیغاتی، جنبه آگاهی دهندگی داشته باشد و بیشتر به دنبال سرگرم کردن مخاطب بهجای کسل کردن وی باشد. چنان باید در این فضا برخورد کنید که گویی در فضا و دنیای واقعی حضور دارید و اینگونه شاهد افزایش تعامل با مخاطبین خودتان خواهید بود!
آیا برای متعهد شدن به یک استراتژی محتوایی جدید آمادگی دارید؟ برای داشتن بهترین نتیجه از این راهکارها استفاده کنید: