مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با نوشتن استرس را شکست دهید!

[ad_1]

، مریم اسدی: بیشتر بیزینس های موفق با پیروی از مجموعه ارزش های اصلی اداره می شوند. چشم انداز و ماموریت آن ها این ارزش ها را منعکس می کند. اجرای روزانه آن ها از این ارزش ها نشات می گیرد و نحوه تصمیم گیری های بزرگ را برای آن دیکته می کند. داشتن چنین ارزش هایی تمرکز و اولویت بندی را آسان می کند.


همه ما انسان ها برای خودمان ارزش های اصلی شخصی داریم که روی موجودیت ما تاثیر می گذارد. اما داشتن این ارزش ها با این که به آن ها اجازه بدهید زندگی تان را هدایت کنند دو چیز کاملا متفاوت هستند. یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت، خوشحالی و آرامش درونی، درک و زندگی بر اساس این ارزش های شخصی است.
با نوشتن استرس را از بین ببریم

 

بنویسید

اولین گام برای یک زندگی هدفمند و پر شور و اشتیاق نوشتن ارزش های شخصی است. این ارزش ها  با این که با اخلاق و سیرت شما گره خورده است سیستم خوب و بد نیستند بلکه چیزهایی هستند که به آن ها بیشتر ارزش می دهید. چه چیزی شما را به جلو می برد؟ چه چیزی به شما احساس سرزندگی و انرژی می دهد؟ عشق، خانواده، پول، حرفه، شهرت، کمک به دیگران، عدالت اجتماعی یا نجات حیوانات….این لیست همچنان ادامه دارد. لیست چیزهایی که دوست دارید و برایتان مهم است.

اکنون که آن ها را تعیین کرده اید  روی کاغذ بیاورید.

چرا؟ محققان نشان داده اند که نوشتن ارزش ها هزاران نتیجه مثبت دارد:

به تصویری حقیقی از آنچه که هستید و آنچه که می خواهید باشید می رسید. برای آن که به خواسته واقعی تان برسید باید خود واقعی تان باشید.

زمان تان را بهتر مدیریت می کنید و در مورد این که کجا زمان تان را صرف کنید بهتر تصمیم می گیرید.

 

با دانستن چیزهایی که برای تان مهم است اشتیاق بیشتری به هدف پیدا می کنید و رسیدن به هدف این اشتیاق را بیشتر می کند. این دو کاملا مستقل هستند و انگیزه شما را برای پیشروی بیشتر می کنند.

این ارزش ها مثل قطب نما می مانند که ما را به سمت هدف واقعی هدایت می کنند. وقتی بیراهه می رویم نوشتن آن ها باعث می شود که زودتر متوجه شویم و به مسیر درست برگردیم.

ارزش های ما ریشه های ما هستند که باعث بناء چیزهایی که برای مان مهم هست می شوند. نوشتن آن ها باعث می شود نسبت به آنچه که در واقع هستیم واقع بین باشیم.

به طور خلاصه کشف، تعیین، نوشتن و زندگی کردن با ارزش های اصلی به شما کمک می کند کارهای درست را انجام داده و این سفر برای تان لذت بخش تر باشد.

دیدن ارزش های شخصی نوشته شده استرس را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقاتی که دکتر کلی مک گونیگال انجام داده است فواید نوشتن ارزش های شخصی به این صورت می باشد:

در طولانی مدت، نوشتن ارزش ها نشان داده است که میانگین نمرات را بالا می برد، مراجعه به پزشک را کاهش می دهد، سلامت ذهن را تقویت می کند و از در رابطه با هر مسئله ای از کاهش وزن گرفته تا ترک سیگار کمک می کند. همچنین ما را از مواجهه به تبعیض حفظ می کند و خودناتوانی را کاهش می دهد. این فواید نتیجه مداخله نگرشی هستند. کسانی که این ارزش ها را فقط یکبار به مدت ۱۰ دقیقه بنویسند ماه ها و یا حتی سال ها از فواید آن بهره مند می شوند.

دکتر مک گونیگال معتقد است نوشتن درباره این که چگونه وقایع روزانه ما با ارزش های شخصی مان تطبیق داده می شوند هم از نظر ذهنی و هم از نظر بیولوژیکی توانایی ما برای مقابله با استرس را تقویت می کند.


به کار بردن این روش

وقتی فعالیت های ما با ارزش های مان جور در نمی آید نسبت به زندگی بی انگیزه می شویم. با این روش های ساده می توانید کاری کنید که فعالیت ها و اهداف تان با ارزش های شما هم تراز باشند:

موارد زیر را بنویسید:

۵ تا از مهم ترین چیزهایی که در زندگی برای آن ها ارزش زیادی قائل هستید بنویسید.

تعیین کنید که هر کدام از این ارزش ها چه مفهومی برای شما دارند.

درباره یک روز (یا هفته) گذشته فکر کنید. چه چیزی خوب پیش رفته است؟ چه زمانی استرس داشتید؟ چرا؟

یک یا دو نقطه اوج و یک یا دو واقعه استرس زا را انتخاب کرده و ارتباط آن ها با ارزش های تان را بنویسید.

یک یا دو ارزش اصلی را انتخاب کرده و کارهایی که می توانید در طول روز بعد یا هفته بعد جهت انعکاس این ارزش ها انجام دهید را بنویسید.

 

با نوشتن استرس را از بین ببریم 

خود ارزیابی

در طی زمان تعداد فعالیت هایی که باعث انعکاس سیستم ارزش های شما شده است را بنویسید.

سطح استرس خودتان را ارزیابی کنید. آیا بعد از شروع این تمرین استرس کمتری دارید یا بیشتر؟ اشتیاق و انگیزه شما در چه حد است؟

سلامت جسمی خود را ارزیابی کنید. در کل چه احساسی دارید؟ متوجه چه تغییراتی شده اید؟ (این مشکلات کمتر شده اند یا بیشتر: سردرد، کمر درد، گردن درد، تنش، ناراحتی معده.)

برنامه ریزی کنید: برای این که این لحظات تداوم داشته باشند چه کارهایی باید انجام دهید؟

مهم ترین کاری که می توانید برای موفقیت شخصی تان انجام دهید تنها دانستن ارزش های اصلی نیست بلکه باید با آن ها زندگی کنید و به آن ها اجازه دهید که بخشی از زندگی تان شوند. ارزش های تان را بنویسید و آن ها را در تمام کارهایی که انجام می دهید ببینید. زندگی که با ارزش های شخصی شکل بگیرد یک زندگی هدفمند است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روستای بهر مقاله درمورد طریقه املا نوشتن صحیحمقدمه امروزه متاسفانه تعداددانش آموزانی که دچار مشکلات رفتاری و تحصیلی هستند قابل معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتنمعجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتن ادبیهنری، آموزشی و اطلاع رسانیاستفاده از قدرت ذهن بخش سومتلقین عبارت است از عمل و یا فکری که وارد ذهن کسی میشود و یک فرایند ذهنی است که طرف ان را چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم۱ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد ۲ از انتشار نظراتی نحوه انجام برنامه ریزی خوب و موفق چگونه است؟سبک زندگیتحصیلاتمن دانش آموز کلاس هشتم هستم ویک هدف قطعی دارم واین است که با یک برنامه ریزی خوب خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با …حافظه فرزند‌تان را از دوران نوزادی پرورش دهید آغاز غربالگری اختلال متابولیک طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسینکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از روانپزشکروان درمانگرروانکاوزمانی که دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره می‌شوید، کارهای زیر را انجام دهید درخواست کمک مهارتهای ارتباطی چگونه با دیگران برخورد کنیم ؟ … برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید از دیرباز تا تجربیاتی از استرس، اضطراب، تپش قلب و مهار آن …گاهی بعضی افراد اسیر استرس و اضطراب می‏شوند و بعضی هم با آن کنار می‏آیند اما به ندرت روستای بهر مقاله درمورد طریقه املا نوشتن صحیح مقدمه امروزه متاسفانه تعداددانش آموزانی که دچار مشکلات رفتاری و تحصیلی هستند قابل توجه معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتن سلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش استفاده از قدرت ذهن بخش سوم تلقین عبارت است از عمل و یا فکری که وارد ذهن کسی میشود و یک فرایند ذهنی است که طرف ان را می خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه حافظه فرزند‌تان را از دوران نوزادی پرورش دهید آغاز غربالگری اختلال متابولیک نوزادان در طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی نکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از چند جهت چگونه با پسر نوجوان در خانه برخورد کنیم ۱ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد ۲ از انتشار نظراتی که نحوه انجام برنامه ریزی خوب و موفق چگونه است؟ سبک زندگی تحصیلات من دانش آموز کلاس هشتم هستم ویک هدف قطعی دارم واین است که با یک برنامه ریزی خوب دبیرستان روانپزشکروان درمانگرروانکاو زمانی که دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره می‌شوید، کارهای زیر را انجام دهید درخواست کمک از فروش ویژه پکیج لاغری توسط مهدی خردمند همین الان نام و ایمیل خود را وارد کنید تا گزارش رایگان من با عنوان ۳ اشتباه بزرگ کسانی که چگونه استرس را کاهش دهیم چگونه استرس را رفع کنیم استرس را کم کنید با ورزش چگونه استرس را کم کنیم استرس را چگونه درمان کنیم استرس را کم کنید چگونه استرس را کنترل کنیم



لینک منبع :با نوشتن استرس را شکست دهید!

با نوشتن استرس را شکست دهید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../با-نوشتن-استرس-را-شکست-دهید‎Cached3 ژانویه 2017 ... با نوشتن استرس را شکست دهید! ارزش های ما ریشه های ما هستند که باعث بناء چیزهایی که برای مان مهم هست می شوند. نوشتن آن ها باعث می شود نسبت به ... با نوشتن استرس را کنترل کنید - نمناک namnak.com/نوشتن-و-استرس.p42111‎Cachedنمناک سبک زندگیموفقیت با نوشتن استرس را کنترل کنید ... ارزش های تان را بنویسید و آن ها را در تمام کارهایی که انجام می دهید ببینید. زندگی که با ارزش های شخصی ... با نوشتن استرس را شکست دهید! - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/با-نوشتن-استرس-را-شکست-دهید/‎Cachedمجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی,سیایی،ورزشی،حوادث، هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی ... با نوشتن استرس را شکست دهید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/با_نوشتن_استرس_را_شکست_دهید‎Cachedبا نوشتن استرس را شکست دهید. دانلود حجت الاسلام پناهیان - دو علت شکست جوان ها در زندگی ... دانلود دانلود آموزش نوشتن و تمدن: از جهان باستان به مدرنیته... دانلود چگونه ... با نوشتن استرس را شکست دهید! - زنگ خبر www.zangekhabar.ir/.../با%20نوشتن%20استرس%20را%20شکست%20دهید!‎Cached7 ژانویه 2017 ... ارزش های ما ریشه های ما هستند که باعث بناء چیزهایی که برای مان مهم هست می شوند. نوشتن آن ها باعث می شود نسبت به آنچه که در واقع هستیم واقع بین ... با نوشتن استرس را شکست دهید! - پورتال خبری و سبک زندگی tnews.ir/news/979877262276.html تواشیح زیبای مرغ دلم راهی قم می شود در وصف حضرت معصومه علیها السلام | فیلم. بازتاب گسترده خبردرگذشت آیت الله رفسنجانی در رسانه های بین المللی. با نوشتن استرس را شکست دهید! rooykard24.com/news/10955501/با-نوشتن-استرس-را-شکست-دهید‎Cached3 ژانویه 2017 ... ارزش های ما ریشه های ما هستند که باعث بناء چیزهایی که برای مان مهم هست می شوند. نوشتن آن ها باعث می شود نسبت به آنچه که در واقع... با نوشتن استرس را شکست دهید! - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/666041/با-نوشتن-استرس-را-شکست-دهید/ با نوشتن استرس را شکست دهید! مریم اسدی: بیشتر بیزینس های موفق با پیروی از مجموعه ارزش های اصلی اداره می شوند. چشم انداز و ماموریت آن ها این ارزش ها را منعکس می ... هرلحظه، با نوشتن استرس را شکست دهید! https://harlahze.com/سلامت/با-نوشتن-استرس-را-شکست-دهید با نوشتن استرس را شکست دهید! ... انتخابات ایران تجسم کامل جمهوریت و اسلامیت است · دولت در زمینه مبارزه با موادمخدر جدی‌تر گام بردارد · برنامه بازی های روز نهم/ ایران و ... با نوشتن استرس را شکست دهید! - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30817160 2 ژانویه 2017 ... با نوشتن استرس را شکست دهید! وب سایت بدونیم - مریم اسدی: ... شما باید با برنامه های تفریحی تان، امید ببخشید. اگر مجموعه ی کار شما، از اول تا آخر ...