مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ همین مسأله بدون شک، بر میزان مراقبت‌ها و افزایش تعداد بیماران قلبی و ریوی نیز می‌تواند تاثیر داشته باشد. درست است که برای کاهش یا رفع آلودگی هوا کاری از دست مردم عادی برنمی‌آید، اما این به معنای بی‌مسئولیتی در تشدید مراقبت‌ها توسط افراد سالم و بیمار در این دوران نیست.

کارشناسان برمصرف بیشتر مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان همچون سیب، انار، گیلاس، آلوی سیاه، گلابی، سبزیجات، ویتامین D و لبنیات در زمان آلودگی هوا برای همه گروه‌های سنی تأکید دارند. علاوه بر این توصیه‌های دیگری نیز وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنیم.

کنترل آلودگی هوا با خانه‌نشینی

دکتر سیروس شعبانی، متخصص ریه درباره مراقبت‌های ویژه مبتلایان به بیماری‌های ریوی می‌گوید:ذرات معلق در هوا همچون اکسید نیتروژن، ازن و منواکسیدکربن که زیر 5/2 میکرون هستند، قابلیت دارند که به سیستم تحتانی ریه آسیب بزنند و در درازمدت باعث سرطان‌زایی و تشدید بیماری‌های زمینه‌ای شوند. وی ادامه می‌دهد: در زمان آلودگی هوا، مهم‌ترین اقدام برای افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای ریوی دارند، آن است که از خانه بیرون نروند و دیگر اقدامات به این اندازه اثرگذار نیستند.

افزایش مصرف اکسیژن

حتما شما هم به عنوان یک فرد سالم بارها تجربه کرده‌اید که در زمان شدت گرفتن آلودگی هوا با سنگینی سر، تنگی نفس، سوزش گلو و ریه مواجه می‌شوید. بدون شک یک بیماری ریوی این علائم را شدیدتر می‌کند.

این متخصص ریه در پاسخ به این که آیا میزان مصرف دارو توسط بیماران ریوی در زمان آلودگی هوا باید تغییر کند، می‌گوید: افزایش مصرف داروهای استنشاقی، توصیه دیگر ما به افرادی است که بیماری تنفسی مزمن دارند. البته میزان مصرف دارو در هر فرد متفاوت است. اگر فردی هر 12 ساعت یک پاف از داروهای استنشاقی را استفاده می‌کند، این میزان را به دو پاف در هر 12 ساعت برساند.

وی ادامه می‌دهد: در صورتی که فرد شاغل است یا به هر علت مجبور است از خانه بیرون برود، حتما قبل از خروج، دو پاف از داروهایی مثل اسپری سالبوتامول ـ که برای مواقع ضروری تجویز شده است ـ استفاده کند.

دکتر شعبانی تأکید می‌کند: مبتلایان برای این که دچار حملات آسم نشوند، می‌توانند از داروهای پیشگیری که برای مواقع اضطراری تجویز شده‌اند، استفاده کنند تا دچار مشکلات حاد نشوند.

تفاوت آلودگی هوا در خانه و خیابان

برخی اعتقادی به خانه ماندن در زمان آلودگی هوا ندارند، چراکه معتقدند فرقی بین هوای داخل خانه با بیرون وجود ندارد. در صورتی که دکتر شعبانی این برداشت را اشتباه عنوان می‌کند و می‌گوید: فرمول آلاینده‌های آلودگی هوا در داخل خانه با بیرون بسیار متفاوت است. آلودگی‌های خانگی معمولا بر اثر شعله اجاق گاز یا مواد شوینده ایجاد می‌شود و در صورت بسته نگه داشتن پنجره‌ها، فعل و انفعالات هوای بیرون بر هوای داخل خانه تاثیری ندارد.

این متخصص ریه در پاسخ به این که آیا مصرف بیشتر شیر در این دوران موثر است، می‌گوید: کلسیم موجود در شیر می‌تواند آلودگی را به صورت باند شده از بدن خارج کند. بنابراین افزایش مصرف لبنیات نیز موثر است.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل است که موثرترین راه پیشگیری و مراقبت برای بیماران ریوی و البته افراد سالم را در خانه ماندن می‌دانیم. پایین نبودن شیشه‌های ماشین، امتناع از پیاده‌روی و ورزش در فضای باز، کاهش مدت زمان حضور در فضای باز، بسته بودن دهان و تا جای ممکن صحبت نکردن و استنشاق هوا از راه بینی توصیه‌های قابل توجه دیگری است که اجرای آنها حتی با حداقل‌ترین میزان تاثیر مهمی در مراقبت از ریه‌ها دارد.

دکتر شعبانی توصیه می‌کند که افراد کارهای خود را در ساعات ابتدایی صبح تا بعدازظهر انجام دهند و انجام آنها را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، چراکه اواخر روز هوا آلوده‌تر است.ضمن آن که استفاده از ماسک‌های ان ـ 95جدی گرفته شود.

کار سنگین برای بیماران قلبی ممنوع

بیماران قلبی ـ عروقی گروه دیگری هستند که لازم است در دوران وارونگی هوای زمستان بیش از پیش مراقب خودشان باشند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آلودگی هوا در مرگ زودهنگام بیماران قلبی موثر است. بنابراین هشدارها و مراقبت‌ها را این افراد نیز باید جدی‌تر بگیرند.

دکتر بابک شریف کاشانی، متخصص قلب درباره مراقبت‌های این دوران به جام‌جم می‌گوید: یادمان باشد که آلودگی هوا فقط کمبود اکسیژن نیست. آلاینده‌ها کار نفسگیری را بیشتر می‌کنند و این کار باعث فشار بیشتر روی قلب می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بیماران قلبی ـ عروقی نیز باید در روزهایی که آلودگی هوا بیش از حد مجاز است، از خانه خارج نشوند، کار سنگین انجام ندهند و در معرض آلودگی قرار نگیرند، چون که بعد از آن ممکن است دچار حملات قلبی شوند.

این متخصص قلب و عروق تأکید می‌کند: علاوه بر این، افرادی که با بیماری‌های ریوی مواجه‌اند نیز باید توجه بیشتری نسبت به وضعیت قلب خود داشته باشند، چراکه کاهش میزان اکسیژن مورد نیاز بدن باعث فشار بر قلب می‌شود و می‌تواند احتمال حمله قلبی را در فرد زیاد کند.کنترل فشار خون از دیگر مواردی است که نه‌تنها این بیماران بلکه افراد سالم نیز باید به آن توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این که آیا مصرف دارو در این دوران باید تغییر کند، می‌گوید: درباره بیماران قلبی پیشگیری خاصی وجود ندارد، اما بیماران ریوی باید اکسیژن بیشتری مصرف کنند و مراقب باشند که سطح اکسیژن خونشان پایین نیاید.

دکتر شریف کاشانی تأکید می‌کند: در صورتی که بیماران قلبی و ریوی با شرایطی همچون به‌هم خوردن ضربان قلب،تنگی نفس یا درد سینه مواجه شدند، حتما به پزشک مراجعه کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چرا هوا آلوده می شود؟ چرا هوا آلوده می شود؟ آلودگی هوا و رسیدن آن به سطوح بحرانی پدیده ای نگران کننده است که آلودگی هوای تهران خبر فارسیآلودگیهوایتهرانآلودگی هوای تهران دوباره قربانی گرفت؛ اما این بار از صحنه تئاتر آلودگی هوای تهران به دستور العمل های مهم کار در اتاق عمل پرستاران …اتاق عملدستورالعمل ضدعفونی هنگام ریختن یا پاشیده شدن مواد آلوده بر روی سطوح در مورد بیشتر دستگاه تصفیه هوا ، تولید اکسیژن و تولید یون …دستگاه های تصفیه هوای همراه شخصی دستگاه های تصفیه هوای اتومبیل ماشین دستگاه های کاشت ، داشت و برداشت توت فرنگی به صورت کامل …داشت مراقبت های لازم بعد از کاشت پوشاندن خاک به وسیله کاه یا خاک اره موجب می شود که خبرگزاری فارس صفحه اصلی قدیری ابیانه در تجمع بزرگ دی در قائم‌شهر فتنه کودتا علیه آرای ملت بود رئیس‌جمهور اخبار تبریز پیمنتا و ادینهو در تیررس تیم‌های تبریز دو بازیکن برزیلی فردا وارد تبریز شده و با تیم هفده عطر طبیعی که میل جنسی را زیاد میکنند …مشکلات پوستی در بارداری چه دلایلی دارند؟ کاهش میل جنسی در مردان چه دلایلی دارد؟ تغذیه صحیح در دوران آبستنی آرزوی هر مادری این است که دوران بارداری خود را به خوبی و فواید رابطه جنسی در دوران بارداری را می دانیدرابطه جنسی ، فواید رابطه جنسی در دوران بارداری ، رابطه جنسی در دوران بارداری ، خطرناک چرا هوا آلوده می شود؟ چرا هوا آلوده می شود؟ آلودگی هوا و رسیدن آن به سطوح بحرانی پدیده ای نگران کننده است که سلامت دستور العمل های مهم کار در اتاق عمل پرستاران توانمند ایران اتاق عمل دستورالعمل ضدعفونی هنگام ریختن یا پاشیده شدن مواد آلوده بر روی سطوح در مورد بیشتر موادی که دستگاه تصفیه هوا ، تولید اکسیژن و تولید یون منفی نئوتک دستگاه های تصفیه هوای همراه شخصی دستگاه های تصفیه هوای اتومبیل ماشین دستگاه های تصفیه کاشت ، داشت و برداشت توت فرنگی به صورت کامل با جزئیات داشت مراقبت های لازم بعد از کاشت پوشاندن خاک به وسیله کاه یا خاک اره موجب می شود که میوه آلودگی هوای تهران خبر فارسی آلودگیهوایتهران آلودگی هوای تهران دوباره قربانی گرفت؛ اما این بار از صحنه تئاتر آلودگی هوای تهران به تغذیه صحیح در دوران آبستنی آرزوی هر مادری این است که دوران بارداری خود را به خوبی و خبرگزاری فارس صفحه اصلی قدیری ابیانه در تجمع بزرگ دی در قائم‌شهر فتنه کودتا علیه آرای ملت بود رئیس‌جمهور تمام اخبار تبریز تبریز از دید من بزرگ ترین شهر جهان است نوشته تبریز سرچ آذر شهریار نیوز علی پولاد در هفده عطر طبیعی که میل جنسی را زیاد میکنند تصاویر لقاح مصنوعی چیست ؟ چه عواملی در آن موثر است؟ لقاح در خارج از بدن یا آی‌وی‌اف به انگلیسی سل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سل سل فعال تشخیص سل فعال صرفاً بر اساس علائم و نشانه‌ها دشوار است همچنین تشخیص بیماری در ارزش ویژه در حسابداری تور ویژه در تابستان یگان ویژه در اربعین حسینی یگان ویژه در حاشیه مباحث ویژه در الکترونیک



لینک منبع :مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده

مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مراقبت‌های-ویژه-در-هوای-آلوده‎Cached4 ژانویه 2017 ... یکی از نشانه‌های ساده‌ای که گویای بی‌تفاوتی و بی‌اهمیت شدن آلودگی هوا در میان مردم است و تقریبا همگی شاهد آن هستیم، کاهش بسیار شدید و قابل توجه ... مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده - مینو club.minoogroup.com/.../مراقبتهای-ویژه-در-هوای-آلوده-TP6457/‎Cached9 ژانویه 2017 ... مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده کارشناسان برمصرف بیشتر مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان همچون سیب، انار، گیلاس، آلوی سیاه، گلابی، سبزیجات، ... Images for مراقبت‌های ویژه در هوای آلوده مراقبت ویژه در آلودگی هوا - وبلاگ فروشگاه اینترنتی Alinvan | آلین ... www.alinvan.com/blog/336/مراقبت-ویژه-در-آلودگی-هوا/‎Cachedاولین گام مثبت بر کم شدن اثرات آلودگی هوا روی بدنتون، دانستن نکاتی هست که شخصا باید رعایت کنید. میدونید تغذیه مناسب توی این شرایط دقیقا چی کار میکنه؟ مراقبت های ویژه در هوای آلوده | یکی از نشانه های ساده ای که - قطره www.ghatreh.com/news/nn35456877/مراقبت-های-ویژه-هوای-آلوده‎Cached8 ژانویه 2017 ... یکی از نشانه های ساده ای که گویای بی تفاوتی و بی اهمیت شدن آلودگی هوا در میان مردم است و تقریبا همگی شاهد آن هستÛ. اصول مراقبت از پوست در هوای آلوده - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/skin3-polluted-air.html‎Cached Similarبه غیر از نور آفتاب تماس مزمن و طولانی مدت با هوای آلوده نیز یکی از علل عمده آسیب های پوستی است. زیرا سم های موجود در هوا باعث پیری زودرس پوست به ویژه در نواحی ... آلودگی هوا | انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران isacc.ir/tag/آلودگی-هوا/‎Cachedپژوهش های روزافزون آلودگی هوا را با طیف گسترده ای از بیماری ها و مشکلات سلامت، از جمله بیماری های تنفسی (آسم، آمفیزم، COPD، غیره)، بیماری قلبی، و حتی بیماری ... در هوای آلوده چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../در-هوای-آلوده-چگونه-از-پوست-خود-مراقبت-کنیم‎Cachedامیر کرم نژاد، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آرایش کردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها اثرات سویی در ... توصیه های بهداشتی در هنگام بروز آلودگی هوا - اداره کل بهداشت و درمان ... his.ut.ac.ir/main.aspx?page=healtandill&hID=6467‎Cachedبروز پدیده وارونگی دمایی و عدم امکان جابجایی عمودی توده های هوا و نیز سکون هوا و ... دارد و مراقبت های بهداشتی ویژه ای برای این طیف از افراد نیاز است، بروز آلودگی هوا ... ورزش کردن در هوای آلوده بیش از آنکه به نفع شما باشد به ضررتان تمام ... www.pezeshk.us/?p=29048‎Cached Similarورزش کردن در هوای آلوده بیش از آنکه به نفع شما باشد به ضررتان تمام شود ... همچنین در این گروه سطح برخی از نشانگرهای التهابی در خون به مراقبت بیشتر از گروه دوم ...