مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟

[ad_1]

تحقیقات جدید بیانگر مفید بودن خوردن خاکشیر در بارداری است. مصرف خاکشیر در بارداری باعث بهبود و تسهیل روند زایمان طبیعی زنان باردار می‌شود.

دوران بارداری دوران حساسی بوده که استفاده از انواع داروهای گیاهی و شیمیایی در آن بایستی با احتیاط و زیر نظر پزشک صورت گیرد، با این وجود داروهای گیاهی مناسب که عارضهای برای مادر و جنین نداشته باشد میتواند در حل مشکلات دوران بارداری به کار رود.

مشکلات شایع دوران بارداری شامل تهوع، استفراغ، کمردرد، یبوست، کم خونی فیزیولوژیک، سوزش سر دل، ترشحات زیاد دستگاه تناسلی، خستگی و ... میباشد که به عنوان نمونه میتوان برای کاهش تهوع و استفراغ از برخی داروهای گیاهی مانند رازیانه، بابونه، رنجبیل و بادرنجبویه استفاده کرد.

خاکشیر در بارداری، خواص خاکشیر، خوردن خاکشیر، خاکشیر و بارداری

تحقیقات انجام شده در زمینه مصرف خاکشیر در بارداری

تحقیقات جدید بیانگر این بوده است که استفاده و مصرف خاکشیر در بارداری، تاثیرات مثبت و قابل‌توجهی در فرآیند زایمان و همین‌طور دوره‌ای دارد که در آن بدن پس از وضع حمل به حالت عادی بازمی‌گردد.

طبق بررسی‌های انجام شده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مادرانی که در دوران بارداری از خاکشیر استفاده کرده و خاکشیر می‌خوردند، به ویژه برای آن دسته که زایمان طبیعی انجام میدهند، کمتر از دیگران دچار مشکلات هنگام زایمان و پس از آن می‌شوند. اگرچه تحقیقات دیگر نیز نشان داده، مصرف خاکشیر حتی برای مادرانی که سزارین می‌کنند هم پر فایده است، اما اثربخشی فوق‌العاده‌اش را در زایمان طبیعی نشان می‌دهد.

برای انجام این پژوهش، محققان کشورمان دو گروه از زنان باردار را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. به این صورت که، به یک گروه از از زنان باردار که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در آخرین ماه‌های بارداری‌شان (هفته 37 به بعد) به طور مرتب و روزانه مقدار اندکی خاکشیر داده شد و گروه شاهد در دوران بارداری خود از مصرف خاکشیر خودداری نمودند.

نتایج این بررسی‌نشان داد خاکشیر با اثر بر روند زایمان می‌تواند در آماده کردن دهانه رحم، بدون افزایش عوارضی مانند سزارین و پایین آمدن نمره آپگار نوزادان موثر باشد. آن دسته از خانم‌های باردار که خاکشیر خورده بودند طول مرحله اول زایمان و درمان سزارین کوتاه‌تری داشتند.

فواید خوردن خاکشیر در بارداری

رفع یبوست در بارداری: جهت رفع یبوست در دوران بارداری، خانمهای باردار میتوانند یک قاشق چایخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته و با کمی عسل شیرین کنند و روزی ۱ الی ۲ بار مصرف کنند.

تسهیل زایمان طبیعی: مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است. با توجه به اینکه خوردن و استفاده از خواص خاکشیر دردوران بارداری مانعی ندارد، میتوان از خواص آن، جهت تسهیل زایمان استفاده کرد. خاکشیر با اثر بر روند زایمان می‌تواند در آماده کردن دهانه رحم مؤثر باشد.

کاهش زایمان به شیوه سزارین: با توجه به اینکه امروزه زایمان به شیوه سزارین، شایعترین عمل جراحی مامایی بوده و میزان آن در بیست سال گذشته از 5 درصد به 20 درصد افزایش یافته است، همچنین عوارض جانبی و عواقب ناخواسته سزارین به ویژه برای مادر بیشتر از زایمان طبیعی است، استفاده از خاکشیر و خوردن آن به ویژه در ماههای آخر بارداری باعث کاهش احتمال زایمان به روش سزارین شده و تجربیات نشان داده، زنانی که در دوران بارداری از خاکشیر استفاده کرده‌اند، زایمان طبیعی موفق‌تری داشته‌اند.

افزایش سلامت و هوش جنین: تحقیقات نشان داده که سلامت نوزادان در بدو تولد نیز، در صورت مصرف خاکشیر در بارداری بیشتر است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به حساس بودن دوران بارداری و سلامت مادر و جنین، بهتر است زنان باردار در مصرف هر گونه داروی شیمیایی و گیاهی از جمله خوردن خاکشیر در بارداری، همچنان تعادل را رعایت کرده و مراتب را با پزشک معالج در میان بگذارند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چرا این قدر شیر خوردن توصیه می شود؟، خواص شیر، فواید …خواص میوه لیمو شیرین در زمستان فواید دارویی و درمانی لیمو شیرین خواص خاکشیر و نحوه ی خواص خاکشیر و نحوه ی مصرف و نگهداری آن، خواص خاکشیر…خواص خاکشیر خانمها خاکشیر مصرف کنید خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن گیاهان خطرناک در دوران بارداریگیاهان دارویی بارداری مضرات گلپر مضرات زعفران زنان باردارتغذیه بارداریسقط جنین فواید یک فنجان گل‌گاوزباناین روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه عوامل خونریزی‌های بارداری کدامند؟ تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای مشاوره پزشکی – سیب سلامت توسط مدیر سامانه در ۳ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶۱۴ قبل از ظهر داروهای ملین برای رفع یبوستمصرف ملین ها در حاملگی اکثر ملین ها در طول دوران بارداری قابل استفاده می باشند در مزاج شناسی صفراء؛ مشخصات صفراوی ها و درمان‌‌ …صفراء در لغت به معنای زردی است و در اصطلاح ترشحات زردرنگ کبد را گویند ، طبیعت صفراء مرکز خرید عسل طبیعی کوهستاندر این قسمت، عسل های طبیعی، مرغوب، خالص و ممتاز کوهستان را مشاهده می کنید چنانچه نیاز چرا این قدر شیر خوردن توصیه می شود؟، خواص شیر، فواید شیر، شیر خواص میوه لیمو شیرین در زمستان فواید دارویی و درمانی لیمو شیرین خواص خاکشیر و نحوه ی مصرف و خواص خاکشیر و نحوه ی مصرف و نگهداری آن، خواص خاکشیر، خواص خواص خاکشیر خانمها خاکشیر مصرف کنید خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی هایی است که خوردن آن بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه عوامل خونریزی‌های بارداری کدامند؟ تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن فواید یک فنجان گل‌گاوزبان این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس باردرای،تست مقاربتلباس باردرای تست باردارینشانه های بارداریراههای سقط جنین زایمان طبیعیبارداری کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان صفحه اصلی به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش بخش را مشاوره پزشکی – سیب سلامت توسط مدیر سامانه در ۳ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶۱۴ قبل از ظهر دسته داروهای ملین برای رفع یبوست مصرف ملین ها در حاملگی اکثر ملین ها در طول دوران بارداری قابل استفاده می باشند در حاملگی مزاج شناسی صفراء؛ مشخصات صفراوی ها و درمان‌‌ سایت شخصی صفراء در لغت به معنای زردی است و در اصطلاح ترشحات زردرنگ کبد را گویند ، طبیعت صفراء گرم و



لینک منبع :فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟

فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟ | ستاره setare.com/fa/news/.../فواید-خوردن-خاکشیر-در-بارداری-چیست‎Cached4 ژانویه 2017 ... تحقیقات جدید بیانگر مفید بودن خوردن خاکشیر در بارداری است. مصرف خاکشیر در بارداری باعث بهبود و تسهیل روند زایمان طبیعی زنان باردار ... فواید خوردن خاکشیر در دوران بارداری و حاملگی www.2life.ir/بارداری/فواید-خوردن-خاکشیر-در-دوران-بارداری-و-حاملگی‎Cached15 ژوئن 2017 ... در این مطلب قصد داریم در مورد فواید خوردن خاکشیر در دوران بارداری و حاملگی ... و احتمالا پرهیزهای مربوط به این ماده خوراکی در این دوران حساس چیست. جام نیوز :: JamNews - فواید بی نظیر خوردن خاکشیر در بارداری jamnews.ir/detail/News/534456‎Cached11 آگوست 2015 ... پیامبر صلى الله علیه و آله: برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست. به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، خاکشیر گیاهی ... خاکشیر در دوران بارداری - بیتوته www.beytoote.com/.../sisymbrium4-during-pregnancy.html‎Cachedاختلال در تخمک گذاری، علت عمده ناباروری در زنان است ناباروری چیست؟ ... مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر آماده نمودن دهانه رحم برای زایمان واژینال موثر است ... مصرف زیاد خاکشیر در دوران شیردهی ممکن است سبب افزایش موقتی نفخ شکم مادر و بروز نفخ و ... بررسی تاثیر مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر شروع خودبخودی و ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=85908‎Cached Similarزمینه و هدف: حاملگی طول کشیده یکی از مهمترین معضلات مامایی است که علاوه بر عوارض متعدد مادری و جنینی تا حد قابل توجهی میزان سزارین را افزایش داده است. تجربیات ... خوردن خاکشیر در بارداری ضرر دارد؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/70479/خوردن-خاکشیر-در-بارداری-ضرر-دارد‎Cachedمن در هفته 12 بارداریم. یبوست شدید دارم و بواسیرهم دارم. می خواستم بدانم برای اینکه یبوست رفع بشه صبح ها خاکشیر با آب ولرم و نبات بخورم روزانه ضرری ندارد؟ فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟ - مطالب اینترنتی - رزبلاگ yas25.rozblog.com/.../فواید-خوردن-خاکشیر-در-بارداری-چیست.html‎Cached4 ژانویه 2017 ... مصرف خاکشیر در بارداری باعث بهبود و تسهیل روند زایمان طبیعی زنان باردار می‌شود. …,فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟,مطالب اینترنتی. فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟ - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30900261 4 ژانویه 2017 ... فواید خوردن خاکشیر در بارداری چیست؟ تحقیقات جدید بیانگر مفید بودن خوردن خاکشیر در بارداری است. مصرف خاکشیر در بارداری باعث بهبود و ... مصرف خاکشیر در بارداری | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/topic/.../مصرف-خاکشیر-در-بارداری‎Cachedمیشه بگید خوردن خاکشیر تو بارداری ضرر داره یا نه؟ نـــــــــــــــــــــــــه. ... بعد از مدتی که سرچ کردم فهمیدم که از عوارض خوردن خاکشیر بوده. 1389/09/24. |. 07:33. خوردن خاکشیر در بارداری - نی نی سرچ www.ninisearch.com/756/خوردن-خاکشیر-در-بارداری/‎Cached17 فوریه 2015 ... خانه » مقالات بارداری » خوردن خاکشیر در بارداری ... اساس عجیب نیست که در منابع معتبر علمی، چندان خبری از عوارض و مضرات یا فواید خوردن خاک شیر ...