مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت یک آباژور چوبی با دستگاه برش لیزری و پرینتر سه بعدی را می‌سازید. پایه این آباژور پلاستیکی است و با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شود. کاور لامپ هم از چند شش ضلعی چوبی با اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود که با دستگاه برش لیزری بریده می‌شوند. اگر دنبال روش‌های ساده تر برای ساخت آباژور هستید، در این لینک آموزش ساخت انواع آباژور را ببینید.

شش ضلعی‌ها را می‌توانید با هر الگویی که دوست دارید بهم بچسبانید. به این ترتیب می‌توانید طراحی آباژور چوبی را متناسب با سلیقه تان تغییر بدهید. تمام فایل‌های مورد نیاز برای ساخت قعطات آباژور چوبی هم در ادامه قابل دریافت است (رمز فایل‌ها saakhtani.ir است).

گام اول: وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز
  • سرپیچ لامپ سایز E14
  • کابل برق
  • سوئیچ
  • پریز برق
  • لامپ
  • سیم لخت کن
  • پیچ گوشتی دوسو
  • پیچ گوشتی چهارسو
  • چسب برق
  • پنل چوبی با ضخامت ۳ میلیمتر و ابعاد ۳۰ در ۶۰ سانتیمتر
  • یک لولای کوچک
  • سوهان چوب صاف
  • کاتر
  • چسب چوب
  • چسب حرارتی
  • دستگاه برش لیزری
  • پرینتر سه بعدی

گام دوم: لامپ را آماده کنید

اگر می‌خواهید از فایل‌هایی که ما در اختیارتان قرار می‌دهیم برای ساخت آباژور چوبی استفاده کنید، حتماً باید از سرپیچ سایز E14 استفاده کنید. در صورت استفاده از سرپیچ‌های دیگر باید ابعاد قطعات را متناسب با آن تغییر بدهید.

سر کابل برق را لخت کنید و سرپیچ را به آن وصل کنید. سیم‌های مسی را داخل سوراخ‌های سرپیچ قرار بدهید و با پیچ گوشتی پیچ‌ها را سفت کنید. حواستان باشد سیم‌های مسی را خیلی محکم نکشید چون ممکن است بشکنند یا آسیب ببینند. حالا دو قسمت سرپیچ را بهم ببندید و لامپ را به آن وصل کنید.

حالا باید سوئیچ را وصل کنید. محل قرارگیری سوئیچ روی کابل را مشخص کنید (باید حداقل ۲۰ سانتیمتر باید سرپیچ فاصله داشته باشد) و کابل را از آنجا ببرید. هر دو سر کابل را لخت کنید و سیم‌های مسی را از سوراخ‌های سوئیچ رد کنید. دقت کنید که سیم‌های مسی باید درست زیر چهار پیچ سوئیچ قرار بگیرند.

آخرین قطعه ای که باید به کابل لامپ اضافه کنید، پریز برق است. انتهای کابل را لخت کنید و سیم‌های مسی را به پریز وصل کنید. دقت کنید که سیم‌های مسی باید زیر ورق‌های مسی قرار بگیرند. حالا با زدن پریز به برق لامپ باید روشن بشود.

گام سوم: شش ضلعی‌ها را ببرید

فایل زیر را دانلود کنید و با استفاده از آن شش ضلعی‌ها را از پنل سه میلیمتری ببرید. فایل PDF داخل پوشه زیر هم بهتان می‌گوید که کی به کدام شش ضلعی نیاز دارید.

گام چهارم: پایه را پرینت کنید

پایه آباژور را پرینت کنید
پایه آباژور را پرینت کنید

برای پرینت کردن پایه آباژور چوبی از فایل‌های موجود در لینک زیر استفاده کنید. بعد از پرینت کردن این دو قطعه، پایه‌های پرینت شده را با سوهان جدا کنید. رنگ و نوع فیلامنتی که استفاده می‌کنید هم به خودتان بستگی دارد.

گام پنجم: قطعات را بهم بچسبانید

ابتدا باید قطعات پرینت شده پایه آباژور را بهم وصل کنید. به لبه‌های دو قطعه پرینت شده استون بزنید و صبر کنید تا فیلامنت کمی‌شل بشود. سپس دو قطعه را روی هم بگذارید و بهم فشار بدهید. بعد از بخار شدن استون یک اتصال قوی ایجاد خواهد شد. اگر این روش روی فیلامنتی که استفاده کرده اید، کارایی ندارد از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

سپس باید شش ضلعی‌ها را به ترتیب با چسب چوب بهم بچسبانید. بعد از آماده شدن کاور هم پایه پلاستیکی را زیر شش ضلعی‌ها بچسبانید. بلافاصله بعد از چسباندن این دو قطعه به یکدیگر، چسب‌های اضافی را بردارید.

گام ششم: لولا را اضافه کنید

با سوهان دو میلیمتر از قسمت پایینی کاور و بزرگترین شش ضلعی جدا کنید تا فضای کافی برای اضافه کردن لولا فراهم بشود. اینکار را با دقت انجام بدهید تا نور از لبه‌های لولا بیرون نزند.
بعد از آماده کردن جای لولا، آن را با چسب سرجایش بچسبانید.

گام هفتم: کابل را از پایه رد کنید

کابل را از پایه آباژور رد کنید
کابل را از پایه آباژور رد کنید

کابل لامپی که ساخته اید را از سوراخ زیر پایه رد کنید و جایش را تنظیم کنید.

آباژور چوبی آماده است

به همین سادگی صاحب یک آباژور چوبی شدید که طراحی شیک و البته منحصر به فردی دارد. در تصاویر بالا می‌توانید الگوهای مختلف مونتاژ کردن کاور آباژور را ببینید. شما کدام طراحی را بیشتر می‌پسندید؟ با ساختنی در میان بگذارید

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید

توضیح کوتاه

این آباژور چوبی با پرینتر سه بعدی و دستگاه برش لیزری ساخته می‌شود.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید



لینک منبع :آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید

Images for آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/10/51465‎Cached4 ژانویه 2017 ... در این پست ساخت آباژور چوبی با دستگاه برش لیزری و پرینتر سه بعدی را یاد می گیرید. تمام فایل های مورد نیاز برای ساخت آباژور هم قابل دریافت ... آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید - لیست اخبار newslist.ir/news/sci-tech/.../t/آباژور-چوبی-شیک-و-بادوام-با-طرح‎Cached4 ژانویه 2017 ... در این ساختنی طرز ساخت یک آباژور چوبی با دستگاه برش لیزری و پرینتر سه بعدی را می سازید پایه این آباژور پلاستیکی است و با پرینتر سه ... آباژور سه بعدی طرح مارپیچ - رزبلاگ thbtc.rozblog.com/tag/آباژور-سه-بعدی-طرح-مارپیچ دارای منبع نور led دو بعدی رنگ بندی سبز،قرمز،سفید،زرد 6 . آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید | ساختنی در این پست ساخت آباژور چوبی با دستگاه ... خرید آنلاین آباژور سه بعدی طرح مارپیچ - رزبلاگ ord22.rozblog.com/tag/خرید-آنلاین-آباژور-سه-بعدی-طرح-مارپیچ آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید | ساختنی در این پست ساخت آباژور چوبی با دستگاه برش لیزری و پرینتر سه بعدی را یاد می ... فایل زیر را دانلود ... بعدی - رزبلاگ fizikyarabdi.rozblog.com/tag/بعدی ماگ طرح هندوانه. 230,000 ریال افزودن به سبد خرید ... آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید ... با اوریگامی گل رز یک اوریگامی سه بعدی و تزیینی بسازید. خرید آباژور چوبی - خرید اینترنتی آباژور چوبی Survey https://www.surveymonkey.com/r/GQL9B2Z‎Cachedخرید آباژور,خرید آباژور ایستاده,خرید آباژور رومیزی,خرید آباژور دست دوم,خرید آباژور ... آباژور ایستاده چوبی,فروش آباژور ایستاده شیک,خرید آباژور رومیزی ارزان,خرید ... طرح برش لیزری گل رز - دانلود رایگان freedownloadk.downloadpaper.cu.cc/product/46744‎Cachedبا دستگاه برش لیزری جعبه گل رز آکریلیک بزرگ و شیک بسازید ... در ساختنی بخوانید : آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید ... طرح LED 3Dگلدان و ... چگونه با چوب آباژور بسازیم - با ما بیاموز bamabiamooz.com/چگونه-با-چوب-آباژور-بسازیم/‎Cached30 آگوست 2015 ... به همین دلیل امروز میخواهیم با چند روش بسیار آسان به شما آموزش دهیم که چگونه با چوب بتوانید یک آباژور بسیار زیبا و البته شیک بسازید. با ما همراه ... خرید لوازم آرایشی - آباژور سه بعدی طرح مارپیچ خرید پستی category-cosmetic.mihanblog.com/post/1085 1 فوریه 2017 ... فروشگاه اینترنتی دیجی کالا - آباژور سه بعدی طرح مارپیچ 9 ساعت قبل . ... آباژور چوبی شیک و بادوام با طرح مارپیچ بسازید | ساختنیدر این پست.