مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید بی نظیر کدو برای سلامتی

[ad_1]
کومارین‌ها ترکیبات موجود در کدو حلوایی و سایر انواع کدو هستند، که می‌توانند آنزیم‌های ایجادکننده سرطان را از بدن دفع کنند.

در طب سنتی چین، معتقدند که کدو حلوایی دارای خاصیت خنک‌کنندگی است و از آن برای درمان اسهال، اگزما و احتباس آب در بدن استفاده می‌شود.

همچنین به نظر می‌آید که کدو به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و عمل پانکراس را نیز تحریک می‌نماید.

به همین دلیل مصرف منظم کدو حلوایی در رژیم غذایی افراد دیابتی که دارای مشکلات هیپوگلیسمیک (افت سطح قند خون) هستند، توصیه می‌شود.

کدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج کنند.

گفته می‌شود که کدوهای آبدار تابستانی دارای خاصیت خنک‌کنندگی هستند و ضمنا مانند دیورتیک‌ها (مواد ادرار آور) عمل می‌کنند و از این‌رو به درمان احتباس آب در بدن کمک می‌کنند.

اثربخشی این کدوها هنگامی که با پوست خورده می‌شوند بیشتر است.

همچنین در طب چینی، از آب کدو مستقیما بر روی پوستی که دچار سوختگی شده استفاده می‌کنند و ضمنا معتقدند که کدو تنبل خاصیت ملینی دارد و مکمل موثری در فرایند سم‌زدایی طبیعی بدن است.

مصرف 100 گرم از کدوسبز هنگامی که به آرامی پخته شده باشد می‌تواند نیمی از ویتامین C مورد نیاز بالغین را تامین نماید.
فواید خاص کدو
کدو و سرطان پروستات

مصرف منظم سبزیجات زرد و سبز می‌تواند خطر بروز سرطان پروستات را در مردان بالای 60 سال کاهش دهد.

آلفا و بتا کاروتن موجود در کدو حلوایی می‌توانند عوامل ایجاد کننده سرطان پروستات را که به طور طبیعی در بدن وجود دارند و یا در اثر آلودگی‌های محیطی وارد بدن می‌شوند از سلول‌های بدن خارج نمایند.

کدو و آب مروارید

خطر بروز مشکلات بینائی نظیر آب مروارید و تخریب لکه زرد شبکیه در سالمندانی که سطح آنتی‌اکسیدان بتا کاروتن خونشان پایین است در مقایسه با افرادی که دارای سطح بالاتری از این آنتی اکسیدان هستند، بیشتر است.

با افزودن کدو حلوایی به سوپ و خورشت می‌توان به افزایش دریافت بتا کاروتن در سالمندان کمک نمود.
کدو و سرماخوردگی و آنفلوانزا

به هنگام سرماخوردگی و آنفلوانزا، سطح آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C ،E، بتا کاروتن و آلفا کاروتن در بدن کاهش می‌یابد.

کدو حلوایی و کدو مسمایی از منابع این آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و می‌توانند افراد را در مقابل سرماخوردگی‌های شایع و آنفلوانزا محافظت نمایند.
کدو و بیماری قلبی

تصور می‌شود که رنگدانه لیکوپن، ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن موجود در کدو حلوایی و کدو تنبل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

این مواد به جلوگیری از تخریب و انسداد دیواره رگ‌ها توسط کلسترول LDL کمک می‌کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص بی نظیر کدو سبز پزشکی و سلامتخواص بی نظیر کدو سبز کدو از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود که خیلی با خواص گلابی آشنا شوید فواید گلابی برای سلامتیبا سردتر شدن هوا کم کم باید منتظر گلابی‌های خوشمزه باشیم، میوه‌ای که سرشار از مواد کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته …مواد غذایی و تغذیهخواص بی نظیر پسته لازم به ذکر است که پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی ها در همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنهمه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنفایده های بی نظیر تخم مرغ را بدانیدسایر مطالب تغذیه و سلامت میوه انجیر و خاصیت های فوق العاده ی آن برای سلامتی مصرف آشنایی با فواید و مضرات آلوسیر و خواص بی نطیر آن با سیرخواب خوب ببینید اما چگونه؟ سیر بیماری‌های متعدد را درمان سبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس خواص بی نظیر فندق آکا آکاایرانبیماری کبدیخواص فندقدرمان با فندقطب سنتیفندق آکاایران خواص بی نظیر فندقخاصیت اعجاب انگیز تخمه کدواسلایدخاصیت اعجاب انگیز تخمه کدو تحقیقات نشان می‌دهد تخم کدو تنبل در درمان سرطان‌، اضافه گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب خواص بی نظیر کدو سبز پزشکی و سلامت خواص بی نظیر کدو سبز کدو از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود که خیلی هم ارزش با خواص گلابی آشنا شوید فواید گلابی برای سلامتی با سردتر شدن هوا کم کم باید منتظر گلابی‌های خوشمزه باشیم، میوه‌ای که سرشار از مواد مغذی همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آن کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته در بارداری و مواد غذایی و تغذیه خواص بی نظیر پسته لازم به ذکر است که پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی ها در شبهای فایده های بی نظیر تخم مرغ را بدانید سایر مطالب تغذیه و سلامت میوه انجیر و خاصیت های فوق العاده ی آن برای سلامتی مصرف بیسکوییت آشنایی با فواید و مضرات آلو سیر و خواص بی نطیر آن با سیرخواب خوب ببینید اما چگونه؟ سیر بیماری‌های متعدد را درمان می سبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید سبوس خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس برنج خواص بی نظیر فندق آکا آکاایران بیماری کبدیخواص فندقدرمان با فندقطب سنتیفندق آکاایران خواص بی نظیر فندق خاصیت اعجاب انگیز تخمه کدو اسلاید خاصیت اعجاب انگیز تخمه کدو تحقیقات نشان می‌دهد تخم کدو تنبل در درمان سرطان‌، اضافه وزن و گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعنابرازیانه



لینک منبع :فواید بی نظیر کدو برای سلامتی

فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی‎Cachedفواید بی نظیر کدو برای سلامتی. کدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/413760/فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی 4 ژانویه 2017 ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی. کدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی | | Soodmand - سودمند soodmand.com/agahi/فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی/‎Cached4 ژانویه 2017 ... صرف ۱۰۰ گرم کدو حلوایی ممکن است به مبارزه با انواع سرطان کمک کند و احتمالا از چشم نیز در برابر بروز آب مروارید محافظت می‌کند و می‌تواند باعث ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - نمایشگاه پزشکی - دندانپزشکی ... vip-med.ir/online/فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی/‎Cachedکدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج کنند. گفته می‌شود. فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - عصر ایران | دمادم https://damadam.ir/news/فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی/6807748 کدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج کنند. گفته می‌شود ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی | کدو حلوایی و دانه های کدو - قطره www.ghatreh.com/news/nn35409306/فواید-نظیر-کدو-برای-سلامتی 4 ژانویه 2017 ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی. کدو حلوایی و دانه های کدو می توانند کرم های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه ها و قسمت فوقانی مجرای ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148352550060578‎Cachedکدو حلوایی و دانه‌های کدو می‌توانند کرم‌های روده را از بین ببرند و ضمنا خلط اضافی را از ریه‌ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج کنند. گفته می‌شود که کدوهای آبدار ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی khabarooz.com/post/113538 سلامت نیوز-*دکتر لادن گیاهی: صرف ۱۰۰ گرم کدو حلوایی ممکن است به مبارزه با انواع سرطان کمک کند و احتمالا از چشم نیز در برابر بروز آب مروارید محافظت می کند و می ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - تی نیوز tnews.ir/news/92af77393335.html 4 ژانویه 2017 ... به گزارش ستاره ها؛ لیکوپن نام رنگدانه موجود در کدو تنبل است. تخم این کدو منبع غنی آهن و روی است، ضمنا حاوی سلنیوم و عناصر کمیابی است که برای ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی - خبرلند khabarland.com/news/25105/فواید-بی-نظیر-کدو-برای-سلامتی‎Cached4 ژانویه 2017 ... فواید بی نظیر کدو برای سلامتی سلامت نیوز-*دکتر لادن گیاهی: صرف 100 گرم کدو حلوایی ممکن است به مبارزه با انواع سرطان کمک کند و احتمالا از چشم ...