مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان

[ad_1]

این نهنگ که بیش از 100 سال سن داشت، با نام رسمی J2 شناخته می‌شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده‌است، برنامه‌ای که در آن با هدف آشکار ساختن راز تکامل نهنگ‌ها گروهی از این آبزیان غول‌پیکر تحت نظر قرار گرفته بودند.

مطالعه روی نهنگ‌های قاتل ماده که بسیارطولانی‌تر از دوران بارور بودنشان عمر می‌کنند، اطلاعات جدیدی از دوران پس از باروری این جانداران در اختیار محققان قرار داده‌است.

تعقیب گرنی و دیگر نهنگ‌های قاتل ماده نقش کلیدی آنها را در گروه خانواده آشکار ساخته‌است. این نهنگ‌های ماده از دیگر نهنگ‌های ماده جوانتر مراقبت کرده و حتی غذای نهنگ‌های نر بالغ را نیز تامین می‌کنند. محققان اکنون می‌گویند گرنی مدت‌ها است که در میان اعضای خانواده‌اش دیده نشده و از این رو احتمال می‌دهند مرده باشد.

نهنگ‌هایی که دوران باروری آنها به پایان رسیده‌است به دیگر خانواده‌ها کمک می‌کنند تا زنده بمانند، و همین کمک می‌تواند دلیل طول عمر نهنگ‌های ماده پس از دوران باروری آنها باشد. به گفته محققان دانشگاه اکستر،‌ گرنی در سال‌های آخر عمرش سعی می‌کرد با نشان دادن موقعیت غذا به اعضای خانواده‌اش کمک کند تا زنده بمانند.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پارس ناز می باشدشوهای مبتذل رضا رشیدپور مجری سابق تلویزیون …این مجری سابق تلویزیون که مدتی مدیریت یک روزنامه را نیز برعهده داشت پس از قریب به ۳ دختری ساله که دو قلب در سینه داشت عکس …پزشکان که از احتمال مرگ وی مطمئن شده بودند در اقدامی حرفه‌ای به جای آنکه عضو بیمار را خنده دارترین مشاغل از پرورش کرم خاکی گرفته تا…امروزه مشاغل بسیار متفاوتی در دنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها بخشی از نیاز های دختر ترامپ و جنجالی که با دستبند طلایی خود به پا …دخترترامپوجنجالیدختر ترامپ دختر ترامپ ایوانکا ترامپ در طول مصاحبه با برنامه دقیقه شبکه تلویزیونی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که میل مصرف مواد مخدر در افراد معتاد حتی پس از مرگ…عکس های شیلا خداداد با کت و شلوار در خارج از کشورعکس های شیلا خداداد با کت و شلوار در خارج از کشور عکس شیلا خداداد با کت و شلوار باحال ترین مادربزرگ دنیا را ببینیدستاره فوتبال …ماجرای دستبرد زنان تبهکار از آرایشگاه‌های زنانه پایتخت نشینان متهمان را شناسایی سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز پارس نازعکسعکس های بازیگرانعکس های خنده دارعکس های عاشقانهاخبار سینمااس ام اس جدیدمدل شوهای مبتذل رضا رشیدپور مجری سابق تلویزیون عکس آدم برفی های خلاقانه و ایده های جالب برای ساخت آدم برفیتصاویر گران ترین خانه جهان را در دختری ساله که دو قلب در سینه داشت عکس ایران ناز پزشکان که از احتمال مرگ وی مطمئن شده بودند در اقدامی حرفه‌ای به جای آنکه عضو بیمار را خارج دختر ترامپ و جنجالی که با دستبند طلایی خود به پا کردتصاویر دخترترامپو آدم برفی های خلاقانه و ایده های جالب برای ساخت آدم برفیتصاویر گران ترین خانه جهان را در خنده دارترین مشاغل از پرورش کرم خاکی گرفته تا… امروزه مشاغل بسیار متفاوتی در دنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها بخشی از نیاز های جامعه را اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری عکس های شیلا خداداد با کت و شلوار در خارج از کشور عکس های شیلا خداداد با کت و شلوار در خارج از کشور عکس شیلا خداداد با کت و شلوار جدیدترین عکس باحال ترین مادربزرگ دنیا را ببینیدستاره فوتبال مبهوت تکنیک ماجرای دستبرد زنان تبهکار از آرایشگاه‌های زنانه پایتخت نشینان متهمان را شناسایی کنند نهنگ قاتل فیلم نهنگ قاتل حمله نهنگ قاتل به انسان عکسهای نهنگ قاتل عکس نهنگ قاتل نهنگ قاتل در حال شکار زیردریایی نهنگ قاتل بازی نهنگ قاتل



لینک منبع :مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان

Images for مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/619948/science/nature‎Cached4 ژانویه 2017 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - سیمرغ seemorgh.com/news/science.../332888-مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان/ 5 ژانویه 2017 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1154160 مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان. سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر:1395/10/ 15 ساعت انتشار:20:49:19 بازدید:615بار کد خبر: DEN-1154160. مرگ پیرترین ... مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - پارسینه www.parsine.com/fa/news/331614/مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان‎Cached4 ژانویه 2017 ... محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/125247/مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان/ 5 ژانویه 2017 ... این نهنگ که بیش از 100 سال سن داشت، با نام رسمی J2 شناخته می‌شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده‌است، برنامه‌ای که در آن با هدف ... مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان » پورتال پنجاه و پنجاه| اخبار ایران و جهان ... 50o50.ir/news/3916-مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان.html مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان. این نهنگ که بیش از 100 سال سن داشت، با نام رسمی J2 شناخته می‌شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده‌است، برنامه‌ای که در ... مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - خرداد | دمادم https://damadam.ir/news/مرگ-پیرترین-نهنگ-قاتل-جهان/6823564 به گزارش همشهری آنلاین،محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است. این ... مرگ پیرترین نهنگ جهان در 105 سالگی - ایران آنلاین www.ion.ir/News/164868.html?catid=10...مرگ-پیرترین-نهنگ-جهان-در... 5 ژانویه 2017 ... ایران آنلاین-مرگ پیرترین نهنگ جهان در 105 سالگی : : پیرترین نهنگ قاتل دنیا ملقب به " گرنی " در سن 105 سالگی مرد . مرگ پیرترین نهنگ قاتل جهان - تی نیوز tnews.ir/news/e5eb77396736.html 4 ژانویه 2017 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان معتقدند کهنسال ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده است.