مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رنگ‌ها هوشمند شدند

[ad_1]

رنگ‌ها هوشمند شدند

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه کردند که با اعمال محرک خارجی موجب تغییر رنگ سطوح خواهد شد.

به گزارش مهر، نعیمه شیراکبری با اشاره به جزئیات اجرای این تحقیقات، گفت: در این پروژه تحقیقاتی که تحت سرپرستی دکتر غفاریان انجام شد، موفق به تولید سیستم‌های هوشمند رنگی با استفاده از نانو فوم‌های فوتونیک کریستال الکتریک فعال شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در این مطالعات سیستم‌های هوشمند رنگی تولید شده است، خاطرنشان کرد: این سیستم از نظر ساختار شیمیایی فاقد مواد رنگزا هستند و رنگ آن‌ها منشا فیزیکی داشته و وابسته به ساختار آنهاست.

مجری طرح تغییر رنگ سطوح، استفاده از این سیستم را وابسته به ولتاژ الکتریکی دانست و یادآور شد: با اعمال ولتاژ الکتریکی، ضریب شکست ساختار تغییر کرده و وابسته به آن طول موج مشخصی از نور از سیستم منعکس شده و وابسته به آن رنگ ساختار تعیین می‌شود.

به گفته این محقق، با افزایش ولتاژ اعمال شده، رنگ ساختار از سمت آبی به سمت قرمز حرکت می‌کند.

وی دلیل ایجاد رنگ در این سیستم را حضور نانو فوم‌های فتونیک کریستال دانست و خاطرنشان کرد: فتونیک کریستال‌ها دارای ساختارهایی هستند که ذرات به صورت دوره‌ای در آن تکرار شده‌اند و هر چه فاصله این ذرات از یکدیگر و همچنین اختلاف ضریب شکست اجزای تشکیل‌دهنده ساختار بیشتر باشد، طول موج نور انعکاسی از آن به سمت طول موج‌های بالاتر حرکت کرده و طول موج‌های منعکس شده رنگ ساختار را حاصل می‌کند.

شیراکبری، این سیستم رنگی را قابل استفاده در صنایع خودروسازی و نظامی به منظور استتار دانست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کمپانی قدیمی کومودور با یک گوشی هوشمند ۵۵ …اگر تا اینجای کار از گوشی هوشمند کومودور پت خوشتان آمده، باید بگویم فعلا پت قرار است پیشرفته ترین کلاه ایمنی هوشمند در جهان عکس آکاکلاه ایمنی هوشمند جهان کلاه ایمنی هوشمنداخبارگزارش های علمیکشفیات علمیاخبار علمی اصطلاحات موبایل سرعت بالای انتقال اطلاعات احتمالا خصوصیت برجسته‌ای به حساب می‌آید چندین استاندارد برندگان مسابقه عکاسی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در سال ۲۰۱۲ اعلام شدندچگونه فرزندان نعمت الله گرجی با دستور امام خمینی آزاد شدند؟مرحوم حاج احمدآقا زنگ زده و آقای گرجی را دعوت کرده بود او هم هاج و واج مانده بود که با شرکت مخابرات استان اصفهان صفحه اصلیگوشی های هوشمند این روزها برای هر فرد، یکی از مهمترین و ارزشمندترین ابزارها تلقی می چیز که لازم است در مورد گلکسی اس سامسونگ …جدیدترین عضو خانواده گلکسی اس، یکدر واقع دو، اشاره به مدل دستگاه کامل است که نکات فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی سامسونگ؛ …معرفی دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده و در برخی مواقع گیج کننده است اما گلکسی جی کمپانی قدیمی کومودور با یک گوشی هوشمند ۵۵ اینچی باز می گردد اگر تا اینجای کار از گوشی هوشمند کومودور پت خوشتان آمده، باید بگویم فعلا پت قرار است در کشور پیشرفته ترین کلاه ایمنی هوشمند در جهان عکس آکا به گزارش مهر، گرچه در ظاهر کلاه ایمنی هوشمند به سبب طراحی خاصی که دارد متعلق به آینده اصطلاحات موبایل سرعت بالای انتقال اطلاعات احتمالا خصوصیت برجسته‌ای به حساب می‌آید چندین استاندارد مختلف برندگان مسابقه عکاسی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در سال ۲۰۱۲ اعلام شدند چگونه فرزندان نعمت الله گرجی با دستور امام خمینی آزاد شدند؟ مرحوم حاج احمدآقا زنگ زده و آقای گرجی را دعوت کرده بود او هم هاج و واج مانده بود که با من چه شرکت مخابرات استان اصفهان صفحه اصلی نخستین کنگرۀ سراسری بزرگداشت شهید فاوا و مخابرات ، با حضور دکتر واعظی ، وزیر ارتباطات و چیز که لازم است در مورد گلکسی اس سامسونگ بدانید جدیدترین عضو خانواده گلکسی اس، یکدر واقع دو، اشاره به مدل دستگاه کامل است که نکات جالبی فان وسرگرمی فان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران ایرانی نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی سامسونگ؛ میان‌رده مقرون به معرفی دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده و در برخی مواقع گیج کننده است اما گلکسی جی



لینک منبع :رنگ‌ها هوشمند شدند

رنگها هوشمند شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency www.mehrnews.com/news/3868322/رنگها-هوشمند-شدند‎Cached4 ژانویه 2017 ... وی با تاکید بر اینکه در این مطالعات سیستم های هوشمند رنگی تولید شده ... به ولتاژ الکتریکی دانست و یادآور شد: با اعمال ولتاژ الکتریکی، ضریب ... Images for رنگ‌ها هوشمند شدند رنگها هوشمند شدند | اخبار بسیج و سپاه | خبرگزاری سپاه محمد رسول الله ... basijpress.ir/fa/news-details/88008/رنگها-هوشمند-شدند/ 4 ژانویه 2017 ... پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه کردند که با اعمال محرک خارجی موجب تغییر رنگ سطوح خواهد شد. رنگها هوشمند شدند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/10619490/رنگها-هوشمند-شدند/‎Cached16 مه 2017 ... رنگها هوشمند شدند. پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه کردند که با اعمال محرک خارجی موجب تغییر رنگ سطوح خواهد ... عصر تعادل - رنگها هوشمند شدند www.asretaadol.ir/news/104928/رنگها-هوشمند-شدند رنگها هوشمند شدند. تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴. پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه کردند که با اعمال محرک ... رنگها هوشمند شدند - پایگاه خبری فانوس - تی نیوز tnews.ir/news/1bb677437506.html به گزارش فانوس به نقل از میزان، نعیمه شیراکبری با اشاره به جزئیات اجرای تحقیقات هوشمند شدن رنگ ها گفت: در این پروژه تحقیقاتی که تحت سرپرستی غفاریان ... رنگها هوشمند شدند | خبرگزاری مهر vista.ir/net/1574556 4 ژانویه 2017 ... وی با تاکید بر اینکه در این مطالعات سیستم های هوشمند رنگی تولید شده ... به ولتاژ الکتریکی دانست و یادآور شد: با اعمال ولتاژ الکتریکی، ضریب ... رنگها هوشمند شدند - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/رنگها_هوشمند_شدند‎Cachedدانلود آموزش اشکال اشیاء رنگ ها میوه ها به فارسی برای کودکان (فیلم) · دانلود لامپ های هوشمند فیلیپس با سیری سازگار شدند · دانلود بحث علمی، اعجازی و حکمت رنگها در ... آخرین خبر |رنگها هوشمند شدند akharinkhabar.ir/tech/3195741 4 ژانویه 2017 ... مهر/ پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه ... غفاریان انجام شد، موفق به تولید سیستم های هوشمند رنگی با استفاده. رنگها هوشمند شدند | سینا | خبروان khabarone.ir/news/5693951/رنگها-هوشمند-شدند 4 ژانویه 2017 ... رنگها هوشمند شدند. پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستم رنگی هوشمندی را عرضه کردند که با اعمال محرک خارجی موجب تغییر رنگ سطوح خواهد ...