مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی

[ad_1]
مزایای بالقوه تامین انرژی ایمپلنت پزشکی با استفاده از انرژی خورشیدی، جلوگیری از مشکلات جایگزین کردن یا شارژ باتری‌های آنها است.

به همین منظور گروه‌های تحقیقاتی مختلف دست به توسعه نمونه‌های اولیه سلول‌های خورشیدی کوچک زدند که می‌تواند در زیر پوست کاشته شده و انرژی نوری که به سطح پوست نفوذ می‌کند را برای نیرودهی به ایمپلنت‌های پزشکی استفاده کند.

برای بررسی امکان‌پذیری این فناوری، یک تیم به رهبری لوکاس بروتر از بیمارستان دانشگاهی برن و دانشگاه برن در سوئیس، 10 دستگاه اندازه گیری انرژی خورشیدی را توسعه دادند که می‌تواند بر روی بازو بسته شود.

این دستگاه‌ دارای سلول‌های خورشیدی بوده که به قدری کوچک(3.6 سانتیمتر مربع) هستند که می‌توانند در زیر پوست کاشته شده و قادر به اندازه گیری قدرت خروجی سلول هستند.

فیلترهای نوری همچنین این سلول‌ها را تحت پوشش قرار داده تا خواص پوست و تاثیر آن بر نور وارد شده را شبیه‌سازی کنند.

در مجموع 32 داوطلب در سوئیس به مدت یک هفته در طول چهار فصل سال این دستگاه پوشیدنی را امتحان کردند.

 محققان دریافتند که بدون در نظر گرفتن زمان سال، حتی فردی که قادر به بازگرداندن کمترین قدرت خروجی بود هم توانست 12 میکرووات برق را به طور متوسط تولید کند که این میزان بیش از پنج تا 10 میکرووات مورد نیاز یک ضربان ساز معمولی است.

یافته‌های این تیم تحقیقاتی در Annals of Biomedical Engineering منتشر شده است


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام پروپوزال سمینار مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری، گروه



لینک منبع :یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی

یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی - ایسنا www.isna.ir/news/.../یک-گام-تا-شارژ-خورشیدی-ایمپلنت-های-پزشکی‎Cached4 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت‌های پزشکی را نیرودهی کنند. یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../یک-گام-تا-شارژ-خورشیدی-ایمپلنت‌های-پزشکی‎Cached4 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت‌های پزشکی را نیرودهی کنند. الف - یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی alef.ir/vdcay6nyy49ne01.k5k4.html?431744‎Cached4 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت‌های پزشکی را نیرودهی کنند. یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت های پزشکی+تصاویر | محققان - قطره www.ghatreh.com/news/.../گام-شارژ-خورشیدی-ایمپلنت-های-پزشکی-تصاویر 5 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت های پزشکی. یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی - blogfa.com danaparsbiotech.blogfa.com/post/20 گروه تحقیقاتی داناپارس بیوتک - یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی: - دارای سابقه ی تحقیقاتی در زمینه بیوانرژی و پیل های سوختی میکروبی - گروه ... یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی www.phdazmoon.org/sanjesh_40538.html‎Cachedبه گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، خالی شدن باتری گوشی تلفن همراه و نبودن جایی برای شارژ موضوع ناراحت کننده ای است، اما موضوع وقتی ناراحت کننده تر و حتی ... یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی | ایسنا vista.ir/net/1575775 4 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت‌های پزشکی را نیرودهی کنند. یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی | ایسنا | خبروان khabarone.ir/news/.../یک-گام-تا-شارژ-خورشیدی-ایمپلنت‌های-پزشکی 4 ژانویه 2017 ... محققان در یک پژوهش جدید موفق به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله بتوانند ایمپلنت‌های پزشکی را نیرودهی کنند. یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت‌های پزشکی - اخبار جدید لحظه ای ... akhbartop.com/239751/‎Cached4 ژانویه 2017 ... به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، خالی شدن باتری گوشی تلفن همراه و نبودن جایی برای شارژ موضوع ناراحت کننده ای است، اما موضوع وقتی ناراحت ... یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت های پزشکی - سرزه www.serze.com/شارژ-خورشیدی-ایمپلنت-پزشکی-2673598/ 4 ژانویه 2017 ... یک گام تا شارژ خورشیدی ایمپلنت های پزشکی دانشمندان در یک تحقیق جدید کامیاب به کاشت سلول‌های خورشیدی در زیر پوست شدند تا بدین وسیله ...