مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین

[ad_1]

یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ این سیستم به حل مشکلات زیادی کمک خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، تاسیسات یاد شده اولین مرکز در جهان محسوب می شود که سیستم جدیدی را برای جذب انتشارات دی اکسید کربن و تبدیل آنها به جوش شیرین راه اندازی می کند.
پیش بینی می شود که تاسیسات Tuticorin Alkali Chemicals واقع در شهر بندری صنعتی 'توتوکودی' سالانه حدود 60 هزار تن انتشارات دی اکسید کربن را به جوش شیرین و سایر مواد شیمیایی تبدیل کند.
به گفته محققان، تکنیک مورد استفاده در تاسیسات احتمالا در نهایت می تواند برای جذب و تبدیل بیش از 10 درصد از انتشارات دی اکسید کربن ناشی از سوختن زغال سنگ در جهان، مورد استفاده قرار گیرد.
گرچه فناوری جذب کربن موضوع تازه ای نیست اما مسئله قابل توجه در تاسیسات شهر توتوکودی این است که بدون دریافت یارانه دولتی اداره می شود و در نتیجه، نشان می دهد محققان یک سیستم عملی سودآور ابداع کرده اند که پتانسیل تجاری گسترش به سایر تاسیسات و صنایع را دارد.
در تشکیلات توتیکورین در شهر توتوکودی، دود ناشی از سوختن زغال سنگ که از یک مشعل دریافت می شود، انرژی فرآیندهای مختلف تولیدات شیمیایی آن را تامین می سازد.
همچنین یک غبار حاوی ماده شیمیایی تمیزکننده کربن، انتشارات دی اکسید کربن را در دودکش مشعل جدا می کند که سپس در یک محفظه اختلاط نمک و آمونیاک تزریق می شود.
در این هنگام است که می توان محصول نهایی را برای تولید جوش شیرین یا طیفی از مواد دیگر استفاده کرد که در ساخت محصولاتی مانند ساخت شیشه، مواد پاک کننده، ضدعفونی کننده ها و شیرین کننده ها کاربرد دارند.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین

تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‎Cached5 ژانویه 2017 ... یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می‌کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می‌کند؛ تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‎Cached7 ژانویه 2017 ... مسئولان یک نیروگاه شیمیایی در هند قصد دارند برای نخستین بار در جهان دی اکسید کربن تولید شده توسط نیروگاه را به جوش شیرین تبدیل کنند. تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/.../تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین‎Cached5 ژانویه 2017 ... یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ ... تبدیل گاز کربن به جوش شیرین توسط یک نیروگاه شیمیایی در هند ... www.narvanmag.com/?p=10279‎Cached7 ژانویه 2017 ... تبدیل گاز کربن به جوش شیرین توسط یک نیروگاه شیمیایی در هند. در: ۱۸ دی ۱۳۹۵ ... + تلاش دانشمندان برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به سنگ. Did you ... برای نخستین بار در جهان تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - مجله ... www.irsci.com/دی-اکسید-کربن-جوش-شیرین/‎Cached6 ژانویه 2017 ... مجله علمی ایران : مسئولان یک نیروگاه شیمیایی در هند قصد دارند برای نخستین بار در جهان دی اکسید کربن تولید شده توسط نیروگاه را به جوش شیرین ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - شفا آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-جوش-شیرین/6850413 تاسیسات یاد شده اولین مرکز در جهان محسوب می شود که سیستم جدیدی را برای جذب انتشارات دی اکسید کربن و تبدیل آنها به جوش شیرین راه اندازی می کند. شفا ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - هدانا hodana.ir/fa/news/541448 5 ژانویه 2017 ... یک تاسیسات شیمیایی در هند سیستم جدیدی راه اندازی می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تبدیل می کند؛ ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین - سرزه www.serze.com/تبدیل-اکسید-کربن-شیرین-2677712/‎Cached5 ژانویه 2017 ... تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین یک تاسیسات شیمیایی در کشور هند دستگاه جدیدی افتتاح می کند که انتشارات دی اکسید کربن را به بی ... حفظ محیط زیست با تبدیل دی اکسید کربن به سنگ - onvansho onvansho.ir/.../حفظ-محیط-زیست-با-تبدیل-دی-اکسید-کربن-به-سنگ.html سازگاری پشم سنگ با محیط زیست گاز دی اکسید کربن می شود که به دلیل حفظ . تبدیل دی اکسید کربن به جوش شیرین صبحانه آنلاین تبدیل دی اکسید کربن به با ... بی‌کربنات سدیم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بی‌کربنات_سدیم‎Cached Similarبی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین با فرمول NaHCO۳ یکی از نمکهای سدیم در ترکیب با ... به دست آمده پس از صاف کردن و خشک کردن با حرارت به کربنات سدیم تبدیل خواهد شد. ... لاستیک و پلاستیک به دلیل اینکه بی کربنات سدیم، دی اکسید کربن آزاد ...