مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد

[ad_1]
ایده ساخت چنین کاغذی بر اساس گزارش روز جمعه تارنمای چاینا ارگ آتش سوزی بزرگ ژانویه سال 2015 کتابخانه روسیه بود.

در این آتش سوزی که در بزرگترین کتابخانه دانشگاهی روسیه رخ داد باعث شد تا دستکم یک میلیون نسخه کتاب در آتش به خاکستر تبدیل شود و ابعاد این حادثه آنقدر بزرگ بود که از آن با عنوان «چرنوبیل فرهنگی» یاد می شود.

این موضوع باعث شد تا محققان موسسه سرامیک شانگهای وابسته به آکادمی علوم چین که از قبل در فکر ساخت چنین کاغذی بودند در کار خود جدیت بیشتری به خرج دهند و در نهایت کاغذی را تولید کنند که گفته می شود در برابر آتش مقاومت خوبی دارد.
آنها بر این باورند که اسناد و مدارک تاریخی و کهن، فرهنگ بشریت را در گذشته و آینده نمایندگی می کند و باید از آنها به خوبی محافظت کرد.

سرمایه گذاری برای این تحقق را آکادمی علوم چین انجام داده است و هدف اصلی آن جلوگیری از نابودی اسناد قدیمی مرتبط با فرهنگ بشر بوده است.

محققانی که در این کار شرکت داشته اند، گفته اند با ترکیبی از مواد موجود و جدید و همچنین بالا بردن مقاومت کاغذ موفق شده اند آن را در برابر آتش مقاوم کنند.

گفته می شود در این روش، نانو ذرات آنتی باکتریال بر روی سطحی از نانوسیم های هیدروکسی آپاتیت قرار گرفته است.

گزارش می افزاید: نانوسیم هیدروکسی آپاتیت که به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار گرفتند در روش گرمایی تولید و از یک فرآیند مبتنی بر الکل برای استخراج استفاده شده تا نانوسیم‌ها از محلول فسفات جداسازی شوند.

به گفته کارشناسان چینی، برخی از مواد بکار رفته در این کاغذ غیرارگانیک است و در برابر آب نیز مقاومت نشان می دهد و کاغذ را ضد آب و ضد آتش می کند.

گزارش حاکی است، اصولا کاغذها از فیبرهای گیاهی تهیه می شود اما دانشمندان چین چون آن را در برابر آب و آتش مقاوم ندیده اند، از موادی برای هیدرو اکسید کردن کاغذ استفاده کرده اند.

چاینا ارگ به نقل از محققان موسسه سرامیک شانگهای می نویسد: به مقاوم بودن کاغذ در برابر آتش به طور اتفاقی در فرایند هیدرواکسید کردن رشته ها و سیم های نانو پی برده شد و سپس متوجه شده اند این کار میزان خسارات به جنگل ها، درختان و محیط زیست را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.

نتایج بررسی های آکادمی علوم چین نشان می دهد که این کاغذ استحکام زیادی داشته و می توان آن را تا سایز «آ 4» تولید و هر تصویری را به کمک پرینتر رنگی روی آن چاپ کرد.

پروفسور «ژو یینگجی» مححق این پروژه می گوید: یکی از مهمترین ویژگی های این کاغذ خواص ضد باکتریایی آن بوده که در بیمارستان ها و مصارف پزشکی بسیار مفید و پرکاربرد است؛ همچنین باتوجه به ضد آتش بودن و استحکام بالای کاغذ در حفظ اسناد مهم و ارزشمند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد که از این روش علاوه بر تولید کاغذ ضدآتش، می‌توان برای مهندسی بافت استخوان، رهاسازی دارو، جذب آلودگی‌های آلی و یون‌های فلزی نیز استفاده کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت چگونه یک آتش …پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت چگونه یک آتش سوزی کوچک تبدیل به یک بحران شد زنگنه برای بازیافت کاغذ تاریخچه اختراع کاغذ چین ها نخستین کسان بودند که موفق به اختراع کاغذ شدند، یعن ۱۰۵ عصر ایران  سفر به صراخیه، ونیز گمشده ایران عکس مهیج ترین سلفی های گرفته شده در سال عکس پول نیوز این کارشناس اقتصادی معتقد است هدفمندی یارانه ها در مدتی که اجرا شد نتوانست به اهداف بهترین نوع ست کردن دکوراسیون با کاغذ دیواری …ست کردن مبلمان با کاغذ دیواری استفاده از کاغذ دیواری می تواند به ما کمک کند تا خانه ای خبرگزاری اقتصاد ایرانحمایت از تولیدکننده ایرانی باید دغدغه نخست همه ایرانیان باشد خنک‌سازی طبیعی درب ضد سرقتقیمت درب ضد سرقت …دربدربضدسرقتدرب ضد سرقتقیمت درب ضد سرقتفروش درب ضد سرقتنمایندگی درب ضد سرقتدرب ضد سرقت ترک تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگران جذاب سایت تفریحی و سرگرمی جذاب کلیه حقوق مادی و معنوی و قالب این وب سایت متعلق به جذاب می باشدزیست نیوزشهرستان جهرم که روزگاری به جنگل نخل مشهور بود این روزها در سایه غفلت مسئولان در پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت چگونه یک آتش سوزی کوچک تبدیل به پتروشیمی بوعلی در آتش سوخت چگونه یک آتش سوزی کوچک تبدیل به یک بحران شد زنگنه برای مهار آتش خبرگزاری اقتصاد ایران حمایت از تولیدکننده ایرانی باید دغدغه نخست همه ایرانیان باشد خنک‌سازی طبیعی ساختمان‌ها عصر ایران  سفر به صراخیه، ونیز گمشده ایران عکس مهیج ترین سلفی های گرفته شده در سال عکس دور زدن پول نیوز این کارشناس اقتصادی معتقد است هدفمندی یارانه ها در مدتی که اجرا شد نتوانست به اهداف تعیین بازیافت کاغذ تاریخچه اختراع کاغذ چین ها نخستین کسان بودند که موفق به اختراع کاغذ شدند، یعن ۱۰۵ سال پس از بهترین نوع ست کردن دکوراسیون با کاغذ دیواری تصاویر ست کردن مبلمان با کاغذ دیواری استفاده از کاغذ دیواری می تواند به ما کمک کند تا خانه ای زیبا درب ضد سرقتقیمت درب ضد سرقت ترکچینیایرانیترکیه دربدربضدسرقت دکورنما ارسال ۱۳۹۴۲۱۰ بروز رسانی ۱۳۹۵۱۰۸ درب ضد سرقت آشنایی با درب ضد سرقت تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، مطالب جالب و تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگرانلاغری و جذاب سایت تفریحی و سرگرمی جذاب مطالب جالب و خواندنی جملات خاص زندگی زیباست مجله فرهنگی و هنری چهره های جذاب زیست نیوز شهرستان جهرم که روزگاری به «جنگل نخل» مشهور بود این روزها در سایه غفلت مسئولان در سراشیبی پارک آب و آتش در تهران آتش در نیستان شهرام ناظری آتش در نیستان تعبیر اتش در خواب یک شب آتش در نیستانی فتاد شعله آتش در جدول الهه اتش در یونان باستان دانلود آهنگ آتش در نیستان



لینک منبع :کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد

ایرنا - کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد www.irna.ir/fa/News/82376245/‎Cached6 ژانویه 2017 ... پکن - ایرنا - محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که می گویند در برابر آتش مقاوم است. Images for کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1154632 6 ژانویه 2017 ... محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که می گویند در برابر آتش مقاوم است. ... کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد – رادیو تلویزیون ملی افغانستان rta.org.af/کاغذ-ضد-آتش-در-چین-ساخته-شد/‎Cachedمحققان چینی با کمک تکنالوژی نانو و استفاده از مواد غیر ارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که در برابر آتش مقاوم است. به گزارش سایت خبری ایرنا، نظریه ... پیام آفتاب - کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد www.payam-aftab.com/fa/doc/news/62216/کاغذ-ضد-آتش-چین-ساخته محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده‌اند که می‌گویند در برابر آتش مقاوم است. کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد - ایرنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31008263 کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد. پکن - ایرنا - محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که می گویند در برابر ... آخرین خبر |کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد akharinkhabar.ir/science/3202324 7 ژانویه 2017 ... ایرنا/ محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که می گویند در برابر آتش مقاوم است. کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/کاغذ_ضد_آتش_در_چین_ساخته_شد کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد. دانلود کاغذ دیواری و پارکت لمینت تیمبرلند · دانلود هشدار ... دانلود نفس ها در پلاسکو حبس شد؛ کشف پیکر دو شهید آتش نشان ( فیلم ). کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد - وبلاگ اطلاع رسانی صنایع سلولزی ایران 0paperandwoodc.rozsite.ir/post/91 7 ژانویه 2017 ... محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده اند که می گویند در برابر آتش مقاوم است. ادامه خبر در: کاغذ ضد آتش در چین ساخته شد | بهار | خبروان khabarone.ir/news/5729604/کاغذ-ضد-آتش-در-چین-ساخته-شد 6 ژانویه 2017 ... گروه علمی: محققان چینی با کمک فناوری نانو و استفاده از مواد غیرارگانیک، موفق به تولید نوعی کاغذ شده‌اند که می‌گویند در برابر آتش مقاوم است.