مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آشنایی با خودروهای هیبریدی

[ad_1]

آشنایی با خودروهای هیبریدی

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
هر وسایل نقلیه‌ای که از ادغام دو یا چند منبع تولید انرژی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم برای پیشرانه انتقال قدرت در خودرو استفاده نماید را خودرو هیبریدی (سوخت ترکیبی) می‌گویند.

معمولا خودروهای هیبریدی از ترکیب کردن انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری‌ها با انرژی احتراقی سوخت‌هایی همچون بنزین، دیزل و یا گاز می‌باشند که در حال حاضر بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی - الکتریکی هستند. گرچه بعضی شرکت‌های خودروسازی مانند پژو سیتروئن خودروهای هیبریدی از نوع دیزل-الکتریکی نیز تولید کرده‌اند.

سیستم موتورهای هیبریدی تنها در خودرو‌های سواری بکار نمی‌روند بیشتر لوکوموتیو‌ها،‌ اتوبوس‌ها از سیستم دیزل - الکتریک و زیر دریایی‌ها از سیستم‌های هسته‌ای - الکتریکی و یا دیزل - الکتریکی استفاده می‌کنند که از دیگر انواع سیستم‌های هیبریدی هستند.

  • تاریخچه خودروی هیبریدی

اولین خودرو هیبریدی در سال 1905 میلادی توسط یک مهندس آمریکایی به نام H.Piper ساخته شد که قادر بود طی 10 ثانیه تا 25 مایل (بیش از 40 کیلومتر) شتاب بگیرد. موتور این خودرو ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی بود که امروزه به عنوان موتور هیبریدی شناخته می‌شود.

وی 3.5 سال بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پیشرفت سریع موتورهای احتراق داخلی با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنین قابلیت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پایین بودن قیمت سوخت‌های فسیلی و مطرح نبودن آلودگی محیط‌زیست، سبب عدم توجه به این نوع خودروها شد؛ تا اینکه در پی بحران‌های نفتی سال‌های ۱۹۷۰ دوباره این خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولی تا سال ۱۹۹۰ کار جدی و اصولی بر روی توسعه این‌ خودرو صورت نگرفت.

  • عملکرد خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند.

این تلفیق انتشارات (گازهای خروجی) اندک همراه با توان بیشتر و برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب نسبت به خودروهای معمول (گازوئیل و بنزین ) را عرضه می‌کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند و این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی، آنها را برای ناوگان حمل و نقل و مصرف شخصی مناسب کرده است خودرو‌های هیبریدی می‌توانند سرعت و مسافت بیشتری نسبت به انواعی که موتورهای درون سوز دارند داشته باشند، با این حسن بزرگ که شارژ باتری‌هایش هرگز تمام نمی‌شود بازدهی این خودروها بسیار بالا بوده و میزان تولید آلودگی‌شان کاهش یافته است. به همین دلیل بسیاری از کارخانه‌ها از سال ۱۹۹۹ تولید خودروهای هیبریدی را به صورت انبوه آغاز کرده‌اند مانند شرکت‌های خودروسازی تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، فورد، فیات، جنرال موتورز، نیسان و پژو و ... .

اما بالاخره چطور خودروهای هیبریدی کار می‌کنند؟ برای مطالعه بیشتر می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آشنایی با انواع گیاهان زینتی و آپارتمانیگیاهان زینتی و آپارتمانی گیاهان زینتی آپارتمانی گیاهان زینتی گیاهانی هستند که آشنایی با روش تعویض صفحه نمایش آسیب دیده‌ ی …فناوری و تکنولوژی روز آشنایی با بدافزارهای موبایل و ؛ اولین گوشی های مجهز به چراغهای خودرو چراغهای خودرو مقدمه تحقیقات انجام شده در خصوص تصادفات نشان می دهد که اغلب تصادفات رینگ پیستون رینگ پیستون ریشه لغوی رینگ یک کلمه انگلیسی است که به همان شکل اصلی در زبان ما دنیای اتومبیل انواع اتومبیلدنیای اتومبیلعکستصاویرقدرتمند ترین اتومبیلمشخصات خودروهاایران عصر ایران این گزارش تصاویری دارد که برای اولین بار منتشر می‌شوند و با اجازه، از دست دخترها تک شات اخبار داغ فناوریروبات تماشا کنید ربات غول پیکر کره ای، با هدایت سرنشین خود اولین قدم هایش را برداشتبهترین خودروها، بهترین ها، بهترین خودروهای سال بهترین ماشین های هیبریدی سال بهترین ماشین های حاضر در نمایشگاه پاریس قیمت انواع اتومبیل‌های ایران‌خودرو در ایراندر بین خودروهای وارداتی؛ برخی برند‌ها چه در داخل کشور و چه در سایر کشور جزو برند‌های خودرو بانک سایت تخصصی خودروها و ماشین های …شما می توانید در صورت تمایل با سایت خودروبانک همکاری داشته باشید اگر خودرویی دارید آشنایی با انواع گیاهان زینتی و آپارتمانی وجود گیاهان آپارتمانی و رشد آنها در شرایط مناسب و در فضای داخلی خانه پر از حس خوب و شادابی آشنایی با روش تعویض صفحه نمایش آسیب دیده‌ ی یک گوشی فناوری و تکنولوژی روز آشنایی با بدافزارهای موبایل و ؛ اولین گوشی های مجهز به سیستم چراغهای خودرو چراغهای خودرو مقدمه تحقیقات انجام شده در خصوص تصادفات نشان می دهد که اغلب تصادفات سنگین شب رینگ پیستون رینگ پیستون ریشه لغوی رینگ یک کلمه انگلیسی است که به همان شکل اصلی در زبان ما رایج شده مشخصات اتومبیل هاخودروهای روز دنیا بهترین خودرو ها کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز با ذکر عصر ایران این گزارش تصاویری دارد که برای اولین بار منتشر می‌شوند و با اجازه، از دست دخترها گرفته شده تک شات اخبار داغ فناوری فیلم حضور شخصیت دکتر استرنج در فیلم رسما تایید شد دنیای سینمایی مارول با حضور شخصیت بهترین خودروها، بهترین ها، بهترین خودروهای سال ، بهترین بهترین ماشین های هیبریدی سال بهترین ماشین های حاضر در نمایشگاه پاریس قیمت انواع اتومبیل‌های ایران‌خودرو در ایران در بین خودروهای وارداتی؛ برخی برند‌ها چه در داخل کشور و چه در سایر کشور جزو برند‌های لوکس خودرو بانک سایت تخصصی خودروها و ماشین های موجود در ایران درباره سایت گروه خودروبانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد از خودروهای هیبریدی قیمت خودروهای هیبریدی مقاله خودروهای هیبریدی



لینک منبع :آشنایی با خودروهای هیبریدی

آشنایی با خودروهای هیبریدی - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/357898/Science/scientific‎Cached6 ژانویه 2017 ... آشنایی با خودروهای هیبریدی. دانش > دانش - همشهری آنلاین: هر وسایل نقلیه‌ای که از ادغام دو یا چند منبع تولید انرژی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم ... آشنایی با خودرو های هیبریدی و اساس کار آنها - خودرو.net خودرو.net/مقاله...خودرو/آشنایی-با-خودرو-های-هیبریدی-و-اساس-کار-آنها‎‎Cached Similarخودرو , فروش خودرو | تحویل به روز خودرو | همه چیز درباره خودرو هیبریدی | آشنایی با خودرو های هیبریدی و اساس کار آنها | خودروهای هیبریدی | اجزای خودروهای هیبریدی ... آشنایی با خودروهای هیبریدی - انجمن مبتکران و نخبگان www.nokhbegan.net/مطالب.../854-آشنایی-با-خودروهای-هیبریدی.html‎Cachedمعمولا خودروهای هیبریدی از ترکیب کردن انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری‌ها با انرژی احتراقی سوخت‌هایی همچون بنزین، دیزل و یا گاز می‌باشند که در حال حاضر ... آشنایی با خودروهای هیبریدی - انجمن مبتکران و نخبگان علوم ایران www.nokhbegan.net/مطالب-خواندنی/854-آشنایی-با-خودروهای-هیبریدی.html معمولا خودروهای هیبریدی از ترکیب کردن انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری‌ها با انرژی احتراقی سوخت‌هایی همچون بنزین، دیزل و یا گاز می‌باشند که در حال حاضر ... خودروی هیبریدی چیست؟ | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل https://www.pedal.ir/آموزش/خودروی-هیبریدی-چیست/‎Cached3 آگوست 2016 ... با وجود خودروهای هیبریدی متفاوت در بازار، هنوز هم افراد زیادی هستند که ... در ادامه با محبوب‌ترین سیستم‌های هیبریدی موجود در بازار امروزی آشنا می‌شویم:. آشنایی با سیستم هیبرید اختصاصی تویوتا | پدال، مجله خودرو و حمل و ... https://www.pedal.ir/تویوتا/سیستم-هیبریدی-تویوتا/‎Cached23 نوامبر 2015 ... HSD یک سامانهٔ تمام هیبرید است که در آن خودرو می‌تواند تنها با اتکا به موتور برقی نیز به حرکت خود ادامه دهد، چیزی که بسیاری از سامانه‌های هیبریدی از ... آشنایی با خودرو های هیبرید و انواع آن - گلکسی ورلد galaxyworld.ir/آشنایی-با-خودرو-های-هیبرید-و-انواع-آن/‎Cached10 مارس 2017 ... تا چه میزان با خودرو های هیبرید آشنا هستید؟ این خودرو چه مزیت هایی بر دیگر خودروها داشته و چه تفاوت ساختاری با دیگر خودرو ها دارند.در ادامه با گلکسی ... آشنایی با خودروهای هیبریدی - سنگین تایر جنوب etire.ir/1394/08/19/آشنایی-با-خودروهای-هیبریدی/‎Cached10 نوامبر 2015 ... آشنایی با خودروهای هیبریدی. تمامی وسایل نقلیه ای که از ادغام دو یا چند پیشرانه انتقال نیرو که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به سیستم انتقال قدرت ... آشنایی با خودروهای هیبریدی - معرفی,آموزش,آشنایی ashnasho.com/?p=1693‎Cached13 نوامبر 2016 ... خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو ... با کارکرد خودرو های هیبریدی بیشتر آشنا شوید | مجموعه بزرگ شهر خودرو shahrkhodrou.com/learning-articles/hybrid/‎Cachedخودروهای هیبرید برقی (Hybrid Electric Vehicles) شامل موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی همراه با باتری هستند. این ترکیب باعث می‌شود که هم از مزایای خودروهای ...