مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید

[ad_1]
شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید

خبرگزاری آریا -
اینکه شما در زندگی چه شغل و حرفه ای را برای خود انتخاب می‌‌کنید تفاوت چندانی ندارد مهم این است که در این انتخاب، علاقه خود را در نظر بگیرید. هنگامی‌که هر یک از ما به لوازم موفقیت در زندگی و کار فکر می‌‌کنیم، معمولا اموری از قبیل استعداد، آرزوها، هوش و درایت، نظم و انضباط، تلاش و پشتکار و حتی شانس به ذهن‌مان خطور می‌‌کند. آنچه که بسیاری از ما در این میان فراموش می‌‌کنیم، علاقه است. علاقه ای که ما به کارمان داریم یا نداریم، نباید دست کم گرفته شود. گاه همین عامل می‌‌تواند باعث تغییرات بزرگی هم در زندگی ما و هم در محیط اطرافمان شود.

معنای واقعی موفقیت
قبل از صحبت از علاقه، بهتر است معنای واقعی موفقیت را تشریح و علت اهمیت آن را بیان کنیم. اکثر افراد موفقیت را همراه با ثروت و شهرت زیاد می‌‌دانند، اما موفقیت واقعی تنها ثروت و شهرت نیست. موفقیت، در درجه اول به معنای دستیابی به اهداف است. پس موفق‌ترین افراد کسانی هستند که بیشتر از سایرین به خواسته‌ها و اهداف‌شان دست پیدا کرده‌اند. آنچه که همه ما به دنبال آن هستیم، حتی بیش از ثروت و شهرت، افتخار به کاری است که انجام می‌‌دهیم. این نکته در مورد شغل افراد بسیار صادق است.

فردی واقعا موفق است که از شغل و حرفه خود راضی باشد. توجه داشته باشید که معنای موفقیت الزاما به معنای پول درآوردن و ثروت‌مند شدن نیست. البته درآمد خوب می‌‌تواند یکی از اهداف مناسب و منطقی برای افراد باشد. همه ما دوست داریم به قدری پول داشته باشیم که خودمان و خانواده‌مان در آسایش زندگی کنیم. اما واقعیت این است که اگر ما واقعا کاری را که به آن علاقه داریم انجام دهیم، به احتمال خیلی زیاد درآمد خوبی نیز خواهیم داشت.

معنای واقعی علاقه
منظور از علاقه آن حس رمانتیک نیست، بلکه اشتیاق و کششی خاص است که درون هر یک از ما به گونه‌ ای متفاوت و نسبت به چیزی خاص وجود دارد. هر یک ما به هر حال به کار یا چیزی علاقه داریم؛ علاقه به پول، غذا، ورزش… این حس کشش و اشتیاق بسیار قوی است. اگر ما این حس اشتیاق را با کار خود ترکیب کنیم، می‌‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

چرا علاقه اهمیت دارد؟
اگر ما به کاری که انجام می‌‌دهیم علاقه داشته باشیم و به آن افتخار کنیم، خیلی بهتر و راحت‌تر می‌‌توانیم سختی‌هایی را که قطعا در مسیر رسیدن به هدف وجود دارند تحمل و با آنها مقابله کنیم. همچنین هر چه علاقه و اشتیاق ما برای دستیابی به هدف بیشتر باشد، انرژی بیشتری نیز برای بهبود و پیشرفت خود صرف خواهیم کرد. این حس و نتیجه خوب مانند یک چرخه عمل می‌‌کند. هر چه حس ما نسبت به کارمان بهتر باشد، نتیجه نیز بهتر خواهد شد و هر چه نتیجه بهتر شود حس ما نیز بهتر می‌‌شود. افرادی که می‌‌توانند در محل کار مفید باشند و به نتایج مطلوب دست پیدا کنند، درآمد بیشتری دریافت خواهند کرد. علاقه داشتن به کاری که انجام می‌‌دهیم نه تنها باعث پیشرفت ما می‌‌شود، بلکه خود به خود ثروت و شهرت را نیز در پی خواهد داشت. علاقه‌مند بودن به کار همان عنصری است که می‌‌تواند ساعات خسته کننده کار را به لحظه‌هایی شیرین و معنا دار تبدیل کند.

هیچ گاه دیر نیست
اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که پس از خواندن این مطلب متوجه می‌‌شوید که تا به حال در زندگی به دنبال علایق خود بوده اید، باید بگوییم که شما آدم خوش اقبالی هستید. شما باید برای این نعمت شکرگزار خداوند باشید. افرادی مثل شما کم هستند. برخی آمارها نشان می‌‌دهند که اکثر افراد شاغل از شغل خود ناراضی هستند و وظایف خود را از روی اجبار انجام می‌‌دهند. قطعا اکثر ما مجبوریم برای گذران زندگی شغلی داشته باشیم (مگر اینکه در یک خانواده بسیار ثروتمند متولد شده باشیم). پس بعد از خواندن این مطلب به دنبال استعفای خود نباشید؛ حتی اگر از شغل خود راضی نیستید.

اما این نکته به این معنا نیست که شما نمی‌توانید به دنبال علاقه خود باشید. شما می‌‌توانید به اموری که به آنها علاقه دارید در کنار شغل اصلی خود بپردازید. هیچگاه برای رسیدن به آرزوها دیر نیست. اگر شما در زندگی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، می‌‌توانید به این جمله تحقق بخشید. سعی کنید از آنچه می‌‌خواهید تصویر دقیقی در ذهن داشته باشید. همچنین سعی کنید واقع بین باشد. سپس برای دستیابی به هدف خود تلاش را آغاز کنید. موفقیت واقعی بسیار با ارزش‌تر از شهرت و ثروت زیاد است. لذت بردن از کاری که انجام می‌‌دهید در اکثر موارد بهتر از داشتن حساب بانکی پر از پول است. البته اگر شما واقعا به کار خود علاقه‌مند باشید، احتمال اینکه بتوانید از این راه درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود کسب کنید بسیار زیاد است. در نهایت نباید فراموش کنیم که برای دستیابی به هر هدفی باید تلاش و پشتکار بسیار داشت. افرادی که به کاری که انجام می‌‌دهند علاقه دارند راحت‌تر می‌‌توانند این سختی ها را تحمل کنند و مسیر موفقیت را طی کنند.
منبع:ماهنامه دنیای سلامت/زیبــاشــو دات کام




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیدسایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند …بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند اختلاف برابری درآمد پزشکان و پرستارانچرا حضرت علی ع نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبکر و …تاریخ آذر تعداد بازدید چرا حضرت علی ع نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبکر و سؤالی که باید از همسر بی وفای خود بپرسیدمجله هایی که در ارتباط با خانم ها مطلب می نویسند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما زیبا وب سایت مفید پسران و دختران ایرانیاحساس …راههایی برای رفع کسالت،چراکسل هست ی م،چگونه روحیه شاد داشته باشم،احساس شادمانی و همه چیز در مورد کودکانهمه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی پله پله تا ملاقات خدا انواع تست ها و فال های جالببه سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و آنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخشآنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت ذکر و دعا گویند جهت دزدیده شده و مالی که گم شده، هفت یا هفتاد مرتبه این ذکر را بخوانند بی شک به نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر ایبرشم همه چیز در مورد کودکان همه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی خانوم ذکر و دعا گویند جهت دزدیده شده و مالی که گم شده، هفت یا هفتاد مرتبه این ذکر را بخوانند بی شک به لطف و بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند اختلاف بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند اختلاف برابری درآمد پزشکان و پرستاران سؤالی که باید از همسر بی وفای خود بپرسید مجله هایی که در ارتباط با خانم ها مطلب می نویسند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می زیبا وب سایت مفید پسران و دختران ایرانیاحساس کسالت و سستی راههایی برای رفع کسالت،چراکسل هست ی م،چگونه روحیه شاد داشته باشم،احساس شادمانی و شادی در آنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخش آنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت منابع پله پله تا ملاقات خدا انواع تست ها و فال های جالب به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و شخصیت



لینک منبع :شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید

شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید - بیتوته www.beytoote.com/psychology/...m/jobs3-find-favorite.html‎Cached Similarشغل مورد علاقه تان را پیدا کنید شغل و حرفه , معنای واقعی موفقیت,ثروت و شهرت, دستیابی به اهداف, شغل افراد ,علاقه به پول, افراد شاغل,گذران زندگی شغلی, شغل اصلی. چگونه شغل مورد علاقه خود را کشف کنیم؟ (با مثال واقعی و...) - میلیاردرها milyarderha.com/شغل-مورد-علاقه/‎Cached25 جولای 2016 ... راه های زیادی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه وجود داره و اینکه می بایست ... از کار خود ناراضی باشد و اگر از انها سوال کنید ایا اگر تمام دارایی تان را از ... چگونه به شغل مورد علاقه تان دست پیدا کنید، حتی وقتی فرصت شغلی ... digiato.com/.../چگونه-به-شغل-مورد-علاقه-تان-دست-پیدا-کنی/‎Cached Similar3 آگوست 2014 ... آیا دست روی دست گذاشته اید که شغل رویایی تان آگهی استخدام بدهد؟ کارتان اشتباه است. بیایید ببینیم برای به دست آوردن موقعیت شغلی دلخواه مان ... چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../چگونه-شغل-مورد-علاقه-خود-را-پیدا-کنیم‎Cached Similar25 آگوست 2014 ... از فرصت های کوچک برای شروع یک کار استفاده کنید ممکن است در ابتدا درآمد قابل توجهی نداشته باشید اما اگر هدف شما رسیدن به شغل مورد علاقه تان ... چگونه شغل مورد علاقه مان را پیدا کنیم؟ - سیمرغ seemorgh.com/lifestyle/work-and-life/small.../206592-206592/‎Cached Similar28 آگوست 2014 ... پیدا کردن یک شغل خوب که بیش از همه مورد علاقه ی ما باشد نیاز به تلاش و ... به شغل مورد علاقه تان باشد حتما میتوانید با استفاده از فرصت های شغلی ... چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../چگونه-شغل-مورد-علاقه-خود-را-پیدا-کنیم‎Cachedچگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ چیزی‌که در آن فضای آرام برق می‌زند تجربه‌ای عمیق است. تجربه ای ساکت ولی احتمالا دردآور. ایسای به مصاحبه‌ای با معلم ۲۴ ساله ... - چگونه شغل مناسبی پیدا کنیم ؟ - بازارکار www.bazarekar.ir/02/Fa/DynamicPages/Page.aspx?c=&nwsId...‎Cached Similarشاید به نظرتان مضحک باشد که آرزوهای خام کودکی را در قالب بازگشت ناپذیر جوانی در جستجوی شغل مورد علاقه تان جامه عمل بپوشانید . آری ، واقعیت این است که شما تمام ... چگونه مسیر خود را در زندگی کاری پیدا کنیم؟ | وبلاگ ورچین blog.varchin.com/1392/09/16/4028‎Cached Similarوقتی این ماسک برداشته شود٬ سفر شما با یافتن شغل مورد علاقه تان ادامه می یابد٬ شغلی که در آن بهترین استفاده را از استعدادهایتان خواهید کرد. مسلماً این پایان سفر ... چگونه علایق خود را کشف کنید - هدف، برنامه ریزی و توسعه فردی www.success-journey.com/blog/چگونه-علایق-خود-را...کنید/141‎Cached Similar5 آگوست 2012 ... ماندن در چنین شغلی نه تنها باعث ادامه ناکامی شما خواهد بود بلکه قادر به استفاده ... پیدا کنید شانس شما برای پیدا کردن علایق واقعی تان بیشتر خواهد شد. ... اگر کار مورد علاقه خود را پیدا کردید درست همین فردا برای استعفا اقدام نکنید. شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید | | linkchee.com/mmza6aaaaaaia/ 31 دسامبر 2016 ... اینکه شما در زندگی چه شغل و حرفه ای را برای خود انتخاب می‌‌کنید تفاوت چندانی ندارد مهم این است که در این انتخاب، علاقه خود را در نظر بگیرید.