مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟

[ad_1]

مجله زندگی ایده آل - ترجمه مریم اکرمی فرد: اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان اســت که شما می‌توانید آن را به‌آسانی و با مخلوط کردن میوه‌های دلخواه‌تان در مخلوط‌کن تهیه کنید. اما باید توجه داشت که رعایت نکردن برخی نکات موجب از دست رفتن خواص این نوشیدنی خوش‌طعم می‌شود. به این توصیه‌ها برای تهیه یک اسموتی خوشمزه و سالم توجه کنید.


اضافه کردن شکر هنگام تهیه

 

 گرچه تنوع ذائقه‌ها نشان می‌دهد که میزان شیرینی مطبوع برای تمام افراد یکسان نیست، با این حال باید مصرف شکر را به حداقل میزان ممکن رساند.   اسموتی، نوعی نوشیدنی برمبنای میوه اســت و قند میوه طبیعی دارد؛ پس اگر به آن قند اضافه شود، مازاد خواهد بود. چنانچه اسموتی شیرین نبود، به جای شکر سفید، به ازای هر نفر، یک تا دو قاشق عسل به نوشیدنی اضافه کنید.

 

 چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟

در صورت تمایل کمی روغن اضافه کنید

ترکیب روغن و اسموتی به نظر بسیار ناهمگون می‌رسد. با این حال ترکیب روغن برای    جذب ویتامین‌های محلول در چربی بسیار مهم اســت. برای جذب حداکثری ویتامین‌های A، E، D وK می‌توانید یک دوم قاشق چایخوری روغن کتان به اسموتی خود اضافه کنید. 

 
اسموتی را بلافاصله مصرف کنید

چنانچه پیش از این اسموتی را در منزل تهیه و در محل کار خود مصرف می‌کردید باید بدانید که این کار اشتباه اســت. ویتامین‌ها بسیار شکننده هستند و اگر نوشیدنی را تنها 10 دقیقه در فضای آزاد قرار دهید، دیگر غنی از ویتامین نخواهد بود. برای نگهداری اسموتی در مدت طولانی، ترفند‌هایی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید به آن آب مرکبات و به خصوص آب لیمو اضافه کنید.

 

 چقدر قند کافیست؟

با نگاهی به سبد خرید میوه روزانه خود متوجه می‌شوید که علاوه بر میوه، مقداری هم قند در آن وجود دارد. بر اساس اعلان رسمی سازمان جهانی غذا میزان دریافت روزانه قند برای بزرگسالان 30 گرم و برای کودکان 15 گرم باید باشد و از آنجا که هر وعده میوه مصرفی شامل 12گرم قند می‌شود، باید تعداد میوه‌های مصرفی را کاهش داد.

 

 چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟

 

 میوه‌ها و سبزیجات را مخلوط کنید

افزودن خیار یا کلم خام به اسموتی میوه‌ای شما می‌تواند آخرین راه‌حل جهت کاهش میزان قند آن باشد. لازم به ذکر اســت که فیبر موجود در سبزیجات مانند اسفنج عمل کرده و سبب جذب برخی قندها و چربی‌ها می‌شود. به زبان دیگر، استفاده از سبزیجات به معنی کاهش دادن قند اســت. می‌توان چند شاخه کرفس، خیار یا چغندر که برای خون مفید هستند،  به اسموتی اضافه کرد.

 

اسموتی را صبحانه مصرف نکنید

نوشیدن اسموتی به عنوان صبحانه  گاهی  مرسوم اســت اما این نوشیدنی از همه مواد مغذی مورد نیاز ما غنی نشده اســت. ما باید اول صبح با مصرف یک محصول لبنی، پروتئین مورد نیاز خود را به دست بیاوریم؛ در حالی که نوشیدن اسموتی مانند مصرف یک یا دو وعده میوه اســت.  این میوه‌ها که به حالت مایع درآمده‌اند، قند زیادی دارند و نیازی به جویدن آنها نیست، در نتیجه احساس سیر شدن به شما نخواهند داد. 

 

اسموتی را برای لذت بردن از یک طعم دلچسب بنوشید

 

اسموتی بسیار سالم‌تر از نوشیدنی‌هایی بر مبنای قهوه و شکلات اســت، اما این نوشیدنی به شما احساس سیری نخواهد داد. اسموتی باید تنها به عنوان نوعی نوشیدنی برای لذت بردن از طعم دلچسب میوه‌ها و به عنوان میان‌وعده مصرف شود.

 

 چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟

 

از دو میوه استفاده کنید

 

باید توجه شود که در اسموتی، میوه‌ها مخلوط می‌شوند؛ در نتیجه فیبر آنها شکسته شده و میزان جذب شکر را بالا می‌برند؛ اتفاقی که سبب بالا رفتن شاخص قند خون می‌شود. نتیجه این اتفاق ایجاد احساس گرسنگی سریع و افزایش جذب قند اســت.  برای جلوگیری از مصرف زیاد قند ترجیحا دو نوع میوه را با هم مخلوط کرده، به آن پروتئین اضافه کنید؛ این پروتئین می‌تواند  شیر باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان شعبه تهرانپارس فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید رژیم لاغریرژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن راهی برای لاغر شدن بدون گرفتن رژیم راهی جالب برای لاغر کردن شکم در تابستان با این رژیم تغذیه پزشکان ایران سوسیس از موادی چون چربی و مخلوط گوشت خوک و گاو فاسد تهیه می شود و این امر سبب بروز حرکاتی برای بزرگ کردن باسن پایگاه تخصصی …مدیریت پاسخ در تاریخ مرداد ۵ام ۱۳۹۲ ۰۰۱۵ سلام یکی از اصول مهمی باعث می شود همیشه



لینک منبع :چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟

چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی-ها-را-از-بین-می-برد‎Cached4 سپتامبر 2016 ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان است که شما می‌توانید آن را به‌آسانی و با مخلوط کردن میوه‌های ... [PDF] چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ - آکا - آکاایران www.akairan.com/health/pdf/.../news20169819295958667.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﭼﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺗﯽ ﺧﻮﺍﺹ ﺍﺳﻤﻮﺗﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ؟ ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﻏﻦ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ. ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺭﻭﻏﻦ ﻭ ﺍﺳﻤﻮﺗﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﻫﻤﮕﻮﻥ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺭﻭﻏﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺬﺏ ... انجمن راسخون - چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ rasekhoon.net/forum/.../چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی-ها-را-از-بین-می-برد 5 سپتامبر 2016 ... مجله زندگی ایده آل - ترجمه مریم اکرمی فرد: اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان است که شما می‌توانید آن را به‌آسانی و با مخلوط کردن میوه‌های ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ | اسموتی نوشیدنی - قطره www.ghatreh.com/news/nn35231387/اشتباهاتی-خواص-اسموتی-بین-برد 25 دسامبر 2016 ... اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان است که شما می توانید آن را به آسانی و با مخلوط کردن میوه های دلخواه تان. چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ - مرکز سلامتی آب هوشمند water.com-1.ir/چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی-ها-را-از-بین-می/ 4 سپتامبر 2016 ... مجله زندگی ایده آل – ترجمه مریم اکرمی فرد: اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان است که شما می‌توانید آن را به‌آسانی و با مخلوط کردن میوه‌های ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی‌ها را از بین می‌برد؟ - مجله ونوس - دانشنامه فرزند https://mag.farzand.net/.../چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی‌ها-را-از-بین/‎Cached20 مارس 2017 ... اما باید توجه داشت که رعایت نکردن برخی نکات موجب از دست رفتن خواص این نوشیدنی خوش‌طعم می‌شود. به این توصیه‌ها برای تهیه یک اسموتی خوشمزه و ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ – روز پیپر rouzpaper.ir/زندگی-و.../چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی-ها-را-از-بین-می/ 9 دسامبر 2016 ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ مجله زندگی ایده آل – ترجمه مریم اکرمی فرد: اسموتی نوشیدنی مناسب روزهای گرم تابستان است که شما ... چه اشتباهاتی فواید نرمنوش یا اسموتی ها را از میان می برد؟ (8 عکس) - سرزه www.serze.com/اشتباهاتی-فواید-نرمنوش-اسموتی-میان-1709114/‎Cached4 سپتامبر 2016 ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ نرمنوش یا اسموتی نوشیدنی متناسب روزهای گرم فصل گرما است که شما می‌توانید آن را به‌آسانی و با ... چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/717543/ 15 ا کتبر 2016 ... اما باید توجه داشت که رعایت نکردن برخی نکات موجب از دست رفتن خواص این نوشیدنی خوش‌طعم می‌شود. به این توصیه‌ها برای تهیه یک اسموتی خوشمزه و ... هرلحظه، چه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ harlahze.com/سلامت/چه-اشتباهاتی-خواص-اسموتی-ها-را-از-بین-می-برد‎Cachedچه اشتباهاتی خواص اسموتی ها را از بین می برد؟ ... برنامه‌های تاکتیکی در تمرین تراکتور · تبلیغات اینترنتی دلیل بازداشت 30 درصد داعشی ها در اسپانیا · آقای تاج!