مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید

[ad_1]

عمل بینی از بیشترین جراحی‌های زیبایی انجام شده است که عوارض خاصی هم دارد.از جمله عوارض عمل بینی حساسیت به داروی بیهوشی و کاهش حس بویایی است.

این روزها شبیه شدن به برخی از مدل‌ها و هنرپیشه‌های معروف از آرزوهای خیلی از افراد است. همین دیدگاه است که عمل زیبایی بینی را به یکی از پرتقاضاترین جراحی‌ها در کشور تبدیل کرده است. خیلی‌ها بدون اطلاع از عوارض احتمالی این جراحی و ساده‌انگاری آن بینی خود را به تیغ جراحان می‌سپارند غافل از اینکه عمل بینی هم مانند بسیاری از جراحی‌های دیگر عوارض احتمالی خاص خود را به دنبال دارد. اگر تصمیمتان برای مراجعه به اتاق عمل زیبایی جدی است، از عوارض آن هم مطلع شوید.


عمل بینی - عوارض عمل جراحی بینی - عکس عمل بینی


گاهی زیبا شدن مخصوصا اگر به دست افراد فرصت‌طلب و غیرمتخصص باشد، عوارض ناخواسته و پیامدهای ناخوشایندی به بار می‌آورد. احتمال عارضه در جراحی‌های زیبایی ۵ تا ۱۰ درصد و این احتمال تقریباً در سراسر دنیا حتی اگر توسط مجرب‌ترین پزشکان صورت بگیرد، کم و بیش یکسان است. عوارض بعد از جراحی اصولا به راحتی برطرف می‌شوند، ولی بعضی از آن‌ها خسارات جبران‌ناپذیری برجای می‌گذارند. تعدادی از آن‌ها برای بیماران شناخته‌ شده‌تر هستند.

برخی از خطرات و عوارض احتمالی عمل بینی

چسبندگی‌های داخل بینی
به هنگام عمل بینی اگر جراح داخل بینی را زیاد دستکاری کند، باعث زخمی‌شدن مخاط بینی می‌شود. اگر مخاط زخمی‌شده در مجاورت یکدیگر قرار گیرند هنگام ترمیم به یکدیگر می‌چسبند و راه داخل بینی را تنگ می‌کنند.

حساسیت به داروهای بیهوشی

در برخی افراد ممکن است واکنش‌های غیرمترقبه‌ای نسبت به داروهای بیهوشی ایجاد شود. همانطور که ممکن است، بدن یک فرد نسبت به آمپول پنی‌سیلین واکنش نشان دهد، داروهای بیهوشی نیز ممکن است عوارض غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند. این مسأله از قبل قابل پیش‌بینی نیست ولی باید تمام تمهیدات لازم در اتاق عمل وجود داشته باشد که در صورت بروز واکنش یا حساسیت، داروهایی برای رفع حساسیت وجود داشته باشد و اگر پزشک از قبل خود را برای تمامی شرایط آماده کرده باشد، ریسک به حداقل خواهد رسید.

کاهش حس بویایی
یکی از شکایت‌هایی که خیلی از کاربران دارند کم شدن حس بویایی است که بیماران بعد از عمل بینی دارند. از آنجا که جراحی زیبایی بینی خارج از قلمرو و اعصاب بویایی انجام می‌شود بنابراین هیچ صدمه‌ای هم به آن‌ها وارد نمی‌شود. بنابراین کاهش حس بویایی یک عارضه موقت و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول‌ها به پایانه‌های اعصاب بویایی می‌شود ولی قابل بازگشت است.

جابه‌جا شدن لوله بیهوشی

در طول عمل بینی ممکن است لوله بیهوشی جابه‌جا شود یا ارتباط آن با بدن قطع شود که در این‌صورت اکسیژن وارد بدن نمی‌شود و فرد دچار مرگ مغزی می‌شود. برای جلوگیری از این حالت، بیهوشی باید توسط تیم مجرب انجام شود و در حین بیهوشی و حتی بعد از آن، وقتی بیمار در ریکاوری است، تمام علائم حیاتی او با مانیتورهای مخصوص بررسی شود، تا در صورت جابه‌جایی لوله، بوق دستگاه به صدا درآید و پزشک از پایین‌آمدن میزان اکسیژن خون آگاه شود. رعایت این نکته خطرات بیهوشی را به حداقل می‌رساند.

خونریزی
اگرچه خونریزی غیرمعمول است ولی این احتمال وجود دارد که بیمار حین عمل یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود به طوری که گاهی برای بند آوردن آن به درمان اورژانس یا حتی تزریق خون نیاز است. دلایل متعددی وجود دارد، مثلاً بیمارانی که دچار اختلال‌های انعقادی هستند، آسپیرین استفاده می‌کنند (مصرف داروهای ضدالتهاب و آسپیرین باید از ۱۰ روز قبل از عمل بینی قطع شود) فشار خون بالا دارند یا ویتامین E و سیر مصرف کرده‌اند بیشتر در معرض خونریزی‌های غیرقابل کنترل قرار دارند اما معمولاً هنگامی که جراح برای کنترل خونریزی داخل حفره بینی را شستشو می‌دهد، دلیل محکمی برای علت ایجاد خونریزی پیدا نمی‌کند (احتمال خونریزی بعد از عمل ۲ درصد است) نوع دیگر خونریزی نیز داخل بافتی است و وقتی اتفاق می‌افتد که جراح استخوان بینی را می‌شکند. در این مسیر عروق ریز فراوانی وجود دارند و پارگی عروق باعث خونریزی زیر جلدی می‌شود که اگر شدید باشد از اطراف بینی فراتر می‌رود و به زیر چشم و گونه‌ها هم نفوذ می‌کند.

از بین رفتن پوست نوک بینی
از دست دادن پوست نوک بینی از تأسف‌بارترین عارضه‌های انجام عمل بینی است. بخش بالایی بینی، آسیب‌های شدید شبکه مویرگی زیرپوستی و دستکاری‌های زیاد در بافت‌های زیرپوستی نوک بینی در جهت کوچک کردن بیش از حد متعادل، علت مهم ایجاد آسیب‌های پوستی نوک بینی به حساب می‌آید. در موارد بسیار شدید، حتی ممکن است کل پوست نوک بینی از دست برود. برای ترمیم چنین عارضه وخیمی باید از طریق روش‌های ترمیمی، از پوست قسمت‌های دیگر صورت، مانند پوست پیشانی یا پوست چین بین لب و بینی استفاده کرد.

عفونت
عفونت پس از جراحی عموما شایع نیست ولی در صورتی که ایجاد شود، نیازمند درمان اضافی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌هاست. نوع دیگری از عفونت به علت عدم شستشوی حفره بینی است. باقی ماندن ترشحات به تجمع میکروب‌ها کمک می‌کند و باعث ایجاد عفونت می‌شود. اگر این نوع عفونت درمان نشود باعث چسبندگی نیز خواهد شد.

تنفس از راه دهان

تنفس از راه دهان، عارضه‌ای جدی است و روی کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد زیرا فردی که با دهان تنفس می‌کند دچار خشکی مخاط دهان می‌شود و خشکی دهان در دراز مدت به خرابی دندان‌ها کمک می‌کند و کم‌خوابی یا بدخوابی ناشی از آن باعث کسالت یا عصبانیت شخص خواهد شد.

مرگ در اثر بیهوشی

احتمال عوارض، صدمه و حتی مرگ در تمام انواع بی‌حسی جراحی چه بی‌حسی موضعی و چه بیهوشی عمومی یا تسکین بخشی با دارو در همه عمل‌های جراحی و همچنین عمل بینی وجود دارد.

عمل زیبایی بینی - عکس عمل بینی - بینی عمل شده

توصیه‌هایی برای انجام عمل بینی

به شما توصیه می‌کنیم زمانی که در وضعیت ناپایدار روحی هستید تصمیم به عمل بینی نگیرید و عجولانه عمل نکنید، گاهی این کار صرفا راهی برای فرار شما از موقعیت و خودتان است، برخی افراد هم بینی مناسب چهره خود دارند اما صرفا به دلیل تصویر ذهنی نادرست از بدن خود، مد، و یا حتی عدم اعتماد به نفس دست به عمل جراحی می‌زنند. در عین حال عمل بینی برای بسیاری افراد انتخاب خوبی است به شرطی که واقع‌بین باشید و با درک شرایط خود و با آگاهی کامل و دقت در انتخاب پزشک مناسب اقدام به جراحی کنید. وقتی که مطمئن شدید که این کار برای شما مناسب است و پزشکی حاذق را پیدا کردید که از تجربه و کار او اطمینان داشتید، در مورد نوع جراحی و میزان تغییراتی که می‌خواهید در بینی خود به وجود آورید نیز دقت لازم را به عمل آورید، از پزشکتان بخواهید تا با استفاده از کامپیوتر تصویر بینی‌تان را پس از جراحی به شما نشان دهد البته به خاطر داشته باشید که عواملی مانند سن، جنس، ویژگی‌های نژادی، ضخامت پوست و ... در دستیابی به نتیجه مناسب موثر است.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض انجام عمل سزارینازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئیمنظور از نیاز به استمرار که منعکس‌کنندهٔ نیاز پایه‌ای‌تر پیش‌بینی‌پذیری مسائل پروتز گونه،عمل پروتز گونه،هزینه پروتز گونه،عوارض …پروتز گونهعمل پروتز گونههزینه پروتز گونهعوارض پروتز گونهانواع پروتز گونهپروتز بریدن آلت زنانه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبریدنآلتجنسیزنانقسمت‌هایی از ردهٔ خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان مشکلات و خشونت‌ها اسیدپاشی اتو ترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و مراقبتهای پرستاری آن اتاق عملاستفاده مناسب از خون و فرآورده های آن خون اگر به طور مناسب به کار رود حیات بخش است اما کاروفناوری کَلالهکاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و هفته شانزدهم از تصمیم تا تربیتبارداریهفته بیست و پنجم حوالی این هفته جز بهترین زمان ها در بارداری شما محسوب خطرات احساسی رابطه جنسی پیش از ازدواج مردمانرابطهجنسیبدونازدواجرابطه جنسی پیش از ازدواج من باکرگی‌ام را در ۱۵ سالگی از دست دادم من و دوست‌پسرم فکر فیلم شگفت انگیز از لحظه تولد همراه با زیرنویس از …بهداشت بانوانعلائم شروع زایمان عبارتند از درد ناحیه زیر شکم و یا کمر که به تدریج طول مدت درد بیشتر مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و عوارض انجام عمل سزارین ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی منظور از نیاز به استمرار که منعکس‌کنندهٔ نیاز پایه‌ای‌تر پیش‌بینی‌پذیری مسائل است، آن پروتز گونه،عمل پروتز گونه،هزینه پروتز گونه،عوارض پروتز گونه پروتز گونهعمل پروتز گونههزینه پروتز گونهعوارض پروتز گونهانواع پروتز گونهپروتز گونه بریدن آلت زنانه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بریدنآلتجنسی قسمت‌هایی از ردهٔ خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان مشکلات و خشونت‌ها اسیدپاشی اتو کردن کاروفناوری کَلاله کاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و ترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و مراقبتهای پرستاری آن اتاق عمل استفاده مناسب از خون و فرآورده های آن خون اگر به طور مناسب به کار رود حیات بخش است اما شواهد هفته شانزدهم دانشنامه فرزند از بارداری هفته بیست و پنجم حوالی این هفته جز بهترین زمان ها در بارداری شما محسوب می شود خطرات احساسی رابطه جنسی پیش از ازدواج مردمان رابطهجنسیبدون رابطه جنسی پیش از ازدواج من باکرگی‌ام را در ۱۵ سالگی از دست دادم من و دوست‌پسرم فکر می خـــتــــــم قـــــــــرآن خـود ارضـایـی مـشـکـل یکی از مسائلی که متاسفانه برای بعضی از جوانان عزیز مطرح است و تبدیل به یک مشکل بزرگ برای فیلم شگفت انگیز از لحظه تولد همراه با زیرنویس از زایمان طبیعی بهداشت بانوان علائم شروع زایمان عبارتند از درد ناحیه زیر شکم و یا کمر که به تدریج طول مدت درد بیشتر و



لینک منبع :قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید

قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید | ستاره setare.com/.../قبل-از-انجام-عمل-بینی-از-خطرات-و-عوارض-آن-آگاه-شوید‎Cached10 ژانویه 2017 ... عمل بینی از بیشترین جراحی‌های زیبایی انجام شده است که عوارض خاصی هم دارد.از جمله عوارض عمل بینی حساسیت به داروی بیهوشی و کاهش حس بویایی ... قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید | عمل - قطره www.ghatreh.com/news/.../قبل-انجام-عمل-بینی-خطرات-عوارض-آگاه-شوید 10 ژانویه 2017 ... عمل بینی از بیشترین جراحی های زیبایی انجام شده است که عوارض خاصی هم دارد.از جمله عوارض عمل بینی حساسیت به داروی. عوارض بعد از عمل لازک، لیزیک و پی آر کی - جراح متخصص زیبایی ... dr-yadegari.ir/عوارض-بعد-از-عمل-لازک/‎Cachedاین روش‌ها برای درمان نزدیک‌ بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چشم انجام شده و شما را قادر ... بسیاری از عوارض جانبی و مشکلات احتمالی پس از انجام عمل جراحی لیزر چشم با انجام ... همراه است که شما باید قبل از انجام عمل نسبت به آنها به طور کامل آگاه شوید. قبل از انجام عمل جراحی زیبایی باید بدانید … | جراحی زیبایی بینی ... drgoharshenasan.ir/قبل-از-انجام-عمل-جراحی-زیبایی-باید-بدان/‎Cachedاما متاسفانه بعضی از این عمل های جراحی خطراتی به همراه دارد و بهتر است قبل از اینکه زیر تیغ جراحی بروید از این خطرات آگاه شوید . ... از او بخواهید که عکس های بعد و قبل از عمل بیماران قبلی خود را به شما نشان بدهد و مطمئن شوید که از همه عوارض و خطرات ... قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید - مجله اینترنتی 2bia.ir/قبل-از-انجام-عمل-بینی-از-خطرات-و-عوارض-آ.html‎Cachedمراجعه be اتاق عمل زیبایی جدی است، az عوارض آن هم مطلع شوید. قبل az انجام عمل بینی az خطرات va عوارض آن آگاه شوید. گاهی زیبا شدن مخصوصا agar be دست افراد ... - آیا جراحی بینی خطر دارد؟/نکاتی درباره جراحی بینی - جام نیوز www.jamnews.ir/TextVersionDetail/238352‎Cached Similar29 سپتامبر 2013 ... جراحی پلاستیک بینی مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارضی همراه شود اما در ... اگر تصمیم‌تان برای مراجعه به اتاق عمل زیبایی جدی است، از عوارض آن هم مطلع شوید. ... از قبل خود را برای تمامی شرایط آماده کرده باشد، ریسک به حداقل خواهد رسید. ... برای جلوگیری از این حالت، بیهوشی باید توسط تیم مجرب انجام شود و در حین ... قبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید | خبرگزاری ستاره ... parsipoo.ir/news/.../قبل-از-انجام-عمل-بینی-از-خطرات-و-عوارض-آ/‎Cachedقبل از انجام عمل بینی از خطرات و عوارض آن آگاه شوید. خبرگزاری ستاره ساعت ۲۲:۰۷ سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵. منبع خبر (خبرگزاری ستاره) است و پارسی پو در قبال محتوای ... ترس از بیهوشی،درد و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی - جراح بینی ... drghahhari.com/ترس-از-بیهوشی،درد-و-عوارض-عمل-جراحی-زیب/‎Cachedترس از جراحی زیبایی بینی و درد ، عوارض و دوران نقاهت بعد از عمل طبیعی است ... انتخاب متخصص جراحی بینی مجرب و ماهر برای انجام جراحی زیبایی بینی ترس ... حتماً پیش از عمل با متخصص بیهوشی مشورت کنید و ایشان را از سابقه پزشکی خود آگاه کنید. ... جراحان همواره به بیماران توصیه می‌کنند که به بدن خود گوش بدهید تا متوجه شوید ... انتخاب نوع بیهوشی برای جراحی بینی - دکتر طاهریان www.drtaherian.com/1274/انتخاب-نوع-بیهوشی-برای-جراحی-بینی/‎Cached Similar7 ا کتبر 2015 ... اگر قصد انجام جراحی بینی را دارید بهتر است درباره ی گزینه های ... در طول این مدت شما باید آرام و بدون درد نگه داشته شوید و . ... باشد ، قبل از عمل، تست هایی برای تعیین مناسب ترین نوع بیهوشی انجام می شود. ... خطرات و عوارض بیهوشی. عمل زیبایی بینی و نکات خاص و مراقبت های قبل و بعد از آن | زیبامون https://www.zibamoon.com/.../عمل-زیبایی-بینی-و-نکات-خاص-و-مراقبت-های-قبل-و-بعد-از-آن‎Cached20 ژوئن 2017 ... لازم است قبل از اقدام به جراحی بینی اطلاعات لازم را کسب کرده و با اطمینان ... جراحی‌های زیبایی که در دنیا و کشور ما انجام می‌گیرد، جراحی بینی است. ... گاهی با رعایت چند نکته می‌توان عوارض جراحی بینی را تا حد بسیار ... قبل از عمل جراحی بینی می‌توانید به طورکامل از این مراقبت‌ها آگاه شوید. ... عوارض و مضرات بوتاکس.