مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی

[ad_1]

آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی

دانش > نجوم - به گزارش آنا،برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی‌متری به این مدارگرد و نگرانی مهندسان برای سفرهای فضایی شد.

چندین دهه از آغاز سفرهای فضایی انسان می‌گذرد و سازمان‌های فضایی مانند روس‌کوس‌موس و ناسا مدت‌هاست که با برخوردهای میلیمتری اما قدرتمند فضایی دست و پنجه نرم می‌کنند. این برخوردها بر اساس یک اصل ساده فیزیک که یکی از یادگارهای نیوتون اسـت، دارای قدرتی ورای تصور هستند و می‌توانند نتایجی بسیار عظیم‌تر از اندازه شیء متحرک ایجاد کنند.
بنابر اعلام سازمان فضایی اروپا، پس از بروز یک اختلال در تولید انرژی خورشیدی ماهواره رصدی کوپرنیک، این سازمان عکس‌های دقیقی از اجزای ماهواره خود تهیه کرد و متوجه شد که برخورد یک ریزگرد فضایی به اندازه یک دانه شن با پنل خورشیدی این ماهواره، یک تورفتگی به قطر 40 سانتی‌متر ایجاد کرده که موجب کاهش تولید انرژی الکتریکی شده اسـت.
به گزارش آنا، اگرچه این فرورفتگی موجب از کار افتادن و خلل در مأموریت این ماهواره نشده اسـت، نگرانی مهندسان را برای سفرها و برنامه‌های آینده فضایی تشدید کرده اسـت.
پروژه Breakthrough Starshot یکی از پروژه‌های در معرض بازبینی‌ست. این پروژه قرار اسـت یک سفینه با پیشرانه لیزری را با سرعتی معادل یک‌پنجم سرعت نور به سوی منظومه شمسی بعدی اعزام کند.
پیش از این نیز می‌دانستیم که برخوردهای فضایی به دلیل سرعت بسیار بالا و نبود مقاومت هوا در آنجا، موجب بروز خسارات عظیم خواهد شد اما اکنون نمونه میلیمتری آن موجب نگرانی شده اسـت. در صورتی که یک سفینه با سرعت عظیم یک‌پنجم سرعت نور (سرعت نور تقریبا 300 هزار کیلومتر در ثانیه اسـت) حرکت کند، در صورت برخورد با اجرام سرگردان فضایی که آنها نیز با سرعت سرسام‌آور در حرکتند، یک انفجار عظیم را رقم می‌زند. در این حالت سرعت دو برخوردکننده با یکدیگر جمع می‌شود. مهندسان اعلام کرده‌اند که پنل‌های محافظ که اکنون در سفرهای فضایی به مدار زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند، توان مقاومت در چنان سرعت‌هایی را نخواهند داشت و سفرهای آینده نیازمند ابرمواد محافظ برای به مقصد رسیدن اسـت.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

خبر از دنیای نجوم خبرازدنیاینجومیک شن فضایی به ماهواره اروپا آسیب زد برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل اخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرزاین آمار و ارقام بنا به گزارش آژانس بین المللی انرژی در کاربرد فتوولتائیک است و با مطالب قدیمی‌تر روش تحقیقموضوع علل گرایش زنان به اعتیاد بیان مسئلهجهان اطراف ما روزبه روز تغییر می کند خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریپُرتماشاگرترین نمایش تئاتر شهر در تالار حافظ به صحنه می رود پیروزی السد با گلزنی ژاوی جواب سوالات برنامه آفتابه اندروید جدید گهرجوابسوالاتبرنامهآفتابهبرنامه آفتابه یک برنامه جذاب که بین همه هنوز طرفدار دارد در این مطلب جواب بازی آفتابه سلام خوزستان به گزارش ایرنا به نقل از پورتال اداره کل هواشناسی خوزستان، با عبور سامانه ناپایدار تا



لینک منبع :آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی

آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/130608/آسیب-به-ماهواره-اروپا-با-ریزگرد-فضایی 7 سپتامبر 2016 ... به گزارش آنا،برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی‌متری به این مدارگرد و نگرانی ... آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/06/1426475 6 سپتامبر 2016 ... به گزارش آنا،برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی‌متری به این مدارگرد و نگرانی ... Images for آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی - خبر آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24781134/back به گزارش آنا،برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی متری به این مدارگرد و نگرانی مهندسان برای ... ریزگرد فضایی به ماهواره سازمان فضایی اروپا آسیب زد | میهن پست mihanpost.com/ریزگرد-فضایی-به-ماهواره-سازمان-فضایی-ا/‎Cached5 سپتامبر 2016 ... یک ریزگرد فضایی به ماهواره سازمان فضایی اروپا آسیب زد . ... آسیب بزرگ را به بدنه یک ماهواره برساند ، اشیای بزرگ تر و حتی با سرعت بیشتر چه ... آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی - پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت tnews.ir/پایگاه-خبری-تحلیلی-جمهوریت/bec569969299.html برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی متری به این مدارگرد و نگرانی مهندسان برای سفرهای فضایی شد. آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی - خبر آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/b07669969054.html به گزارش آنا،برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز خسارتی چندین سانتی متری به این مدارگرد و نگرانی مهندسان برای ... صدمه به ماهواره قاره اروپا با ریزگرد فرا زمینی - سرزه www.serze.com/صدمه-ماهواره-قاره-اروپا-ریزگرد-1724492/‎Cachedآسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی گاز نزنم - به نقل از آنا،برخورد یک ریزگرد فرا زمینی تند و سریع بالا با پنل خورشیدی ماهواره قاره اروپا باعث بروز خسارتی ... خبرگزاری آریا - آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی www.aryanews.com/NewsFeed/.../آسیب-به-ماهواره-اروپا-با-ریزگرد-فضایی خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی. کانال علمی بیگ بنگ - publications of telegram channel tsear.ch/posts/big_bangpage/310 تصاویری که مدارگرد روزتا به زمین مخابره کرده کاوشگر فیله را بر سطح دنباله‌دار ۶۷پی/چوریوموف-گراسیمنکو نشان می‌دهد. ... یک شن فضایی به ماهواره اروپا آسیب زد برخورد یک ریزگرد فضایی با سرعت بالا با پنل خورشیدی ماهواره اروپا موجب بروز ...