مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین ، معمولا میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات به خاطر وجود چنین لکه‌هایی، دورریخته می‌شوند، اما محققان کالیفرنیای جنوبی می‌گویند میوه‌ها و سبزیجات لکه‌دار برای ما ضرری ندارند و دیدگاهی که نسبت به این دسته از محصولات وجود دارد باید از بین برود.

به گفته این پژوهشگران، پاتوژن‌ها یا عوامل بیماری‌زایی که میوه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بر انسان‌ها تاثیری ندارند. این لکه‌ها در واقع حاصل مبارزه گیاه با میکروب‌ها هستند. گیاهان نیز مثل انسان‌ها با میلیاردها قارچ و باکتری همزیستی دارند. برخی از این میکروب‌ها برای گیاه مفید واقع می‌شوند، اما برخی دیگر، پاتوژن‌هایی هستند که حتی در مغازه و در یخچال ما نیز به زندگی با میوه ادامه می‌دهند. بیشتر این پاتوژن‌ها به هیچ وجه ضرری برای ما ندارند.

میکروب‌هایی که لکه‌های نرم در میوه ایجاد می‌کنند، معمولا بعد از این که میوه از گیاه جدا شد، آن را مورد حمله قرار می‌دهند. اگر هنگام انتقال، میوه‌ها زخمی شوند، قارچ‌های نکروتیک از این بخش‌های زخمی وارد میوه شده و با کشتن سلول‌ها، مواد مغذی آنها را جذب می‌کنند و باعث لک‌دار و قهوه‌ای شدن میوه می‌شوند.

از آنجا که این بخش ها، بافت‌های مرده و تجزیه شده هستند مزه بدی دارند، اما کافی اســت این قسمت‌ها را از میوه جدا کرده و باقی میوه را مصرف کنیم. برخلاف پاتوژن‌های گیاهی، میکروب‌هایی مثل باکتری E.coli یا سالمونلا، در میوه لکه‌ای ایجاد نمی‌کنند، اما به طور نامرئی در سطح میوه وجود دارند. بنابراین به جای دقت کردن به ظاهر میوه، باید در شست و شوی آن دقت کافی به خرج دهیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


30 آگوست 2016 ... تصویر آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ به گزارش جام جم آنلاین ، معمولا میزان زیادی از میوهها و سبزیجات به خاطر وجود چنین لکههایی، دورریخته ...30 آگوست 2016 ... آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ بسیاری از ما به دنبال میوهها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکهها و قسمتهای نرم در میوهها و ...30 آگوست 2016 ... تراز: بسیاری از ما به دنبال میوهها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکهها و قسمتهای نرم در میوهها و سبزیجات این تصور را در ما به وجود ...آخرین خبر ها و مطالب درباره آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟زندگی:آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ ۱۳۹۵/۰۶/۰۹ 0 بازدید. زندگی:آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ کد مطلب : 341366 بسیاری ما دنبال و هستیم لکه ...مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری الف: آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ منبع این خبر، وبسایت alef.ir است و سایت دبلیوخبر مسئولیتی در قبال محتوای ...شمار از خوراک کشاورزنیوز استفاده می کنیدبه گزارش کشاورزنیوز؛معمولا میزان زیادی از میوهها و سبزیجات به خاطر وجود چنین لکههایی، دورریخته میشوند، اما محققان ...وجود لکهها و قسمتهای نرم در میوهها و سبزیجات این تصور را در ما به وجود میآورند که ... برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟30 آگوست 2016 ... آیا میوه و سبزیجات لکهدار سالم نیستند؟ بسیاری از ما به دنبال میوهها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکهها و قسمتهای نرم در میوهها و ...بسیاری از ما به دنبال میوهها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکهها و قسمتهای نرم در میوهها و سبزیجات این تصور را در ما به وجود م.


کلماتی برای این موضوع

پله پله تا ملاقات خدا خواص میوه ها و سبزیجاتپله پله تا ملاقات خدا خواص میوه ها و سبزیجات همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که دندان پزشکی پزشکان ایرانتوجه به سلامت دهان،‌ دندان و زبان ما را برای اصلاح و ادای درست گفتار خود یاری می‌کندمطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و … چرا بچه‌ها آروغ میزنند؟ شیرخواران، هنگام مکیدن شیر هوای زیادی میبلعند و زدن به پشت دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین …آب ترکیبی حیاتی است که حدود تا درصد وزن انسان بالغ را تشکیل می دهد و بعد از اکسیژن سرویسکاربرفک زدگی و عرق کردن کویل سرمایی عیب و علت احتمالی چارة احتمالی الف کمبود مبرّد زمان حال بناهای تاریخی و گردشگری امارات شایدبسیار شنیده باشید که آسمان دبی بسیار باشکوه است و



لینک منبع :آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟

آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../آیا-میوه-و-سبزیجات-لکه‌دار-سالم-نیستند؟‎Cached30 آگوست 2016 ... تصویر آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ به گزارش جام جم آنلاین ، معمولا میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات به خاطر وجود چنین لکه‌هایی، دورریخته ... آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5760039/آیا-میوه-و-سبزیجات-لکه‌دار-سالم-نیستند 30 آگوست 2016 ... آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ بسیاری از ما به دنبال میوه‌ها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکه‌ها و قسمت‌های نرم در میوه‌ها و ... آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ - نشریه اینترنتی نوجوانها https://www.nojavanha.com/home.jsf?p=132620&cat=19‎Cachedلکه های موجود در میوه ها و سبزیجات ناشی از مقابله آن ها با عوامل بیماریزاست که هیچ خطری برای انسان ندارد. آیا میوه و سبزیجات لکه دار سالم نیستند؟ - الف | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24449958 30 آگوست 2016 ... آیا میوه و سبزیجات لکه دار سالم نیستند؟ بسیاری از ما به دنبال میوه ها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکه ها و قسمت های نرم در میوه ها و ... آیا میوه و سبزیجات لکه دار سالم نیستند؟ | بسیاری از ما به - قطره www.ghatreh.com/news/.../آیا-میوه-سبزیجات-لکه-دار-سالم-نیستند‎Cached30 آگوست 2016 ... بسیاری از ما به دنبال میوه ها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. - ": معمولا میزان زیادی از میوه ها و سبزیجاØ. آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ - شماخبر www.shomakhabar.com/.../آیا-میوه-و-سبزیجات-لکه‌دار-سالم-نیستند؟ 1 آوریل 2017 ... آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶. بسیاری از ما به دنبال میوه‌ها و سبزیجاتی هستیم که لکه ... پل سفید » میوه و سبزی سالم - Polsefeed.com polsefeed.com/tag/میوه-و-سبزی-سالم/ آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ به گزارش پل سفید؛معمولا میزان زیادی از میوه‌ها و سبزیجات به خاطر وجود چنین لکه‌هایی، دورریخته می‌شوند، اما محققان ... آیا میوه و سبزیجات لکه دار سالم نیستند؟ - آکا - آکاایران www.akairan.com/havades-akhbar/parsine/news2016830136711129.html 30 آگوست 2016 ... بسیاری از ما به دنبال میوه ها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکه ها و قسمت های نرم در میوه ها و سبزیجات این تصور را در ما به وجود می ... (5 مورد) آیا میوه‌ها و سبزیجات لکه‌دار سالمند؟|تغذیه - ویدوآل ► 4:09https://www.vidoal.com/Video/آیا-میوه‌ها-و-سبزیجات-لکه‌دار-سالمند Mar 8, 2017 - 4 min در سال ۲۰۱۰ میلادی، سی میلیارد دلار از دارایی میوه و سبزیجات تا حدودی به ... صیقلی بودن و ظاهر سالم داشتن نشانه سلامت محصول نیست بلکه طعم و ... آیا میوه و سبزیجات لکه‌دار سالم نیستند؟ | تراز نیوز vista.ir/news/30299763/آیا-میوه-و-سبزیجات-لکه‌دار-سالم-نیستند؟‎Cached30 آگوست 2016 ... تراز: بسیاری از ما به دنبال میوه‌ها و سبزیجاتی هستیم که لکه نداشته باشند. وجود لکه‌ها و قسمت‌های نرم در میوه‌ها و سبزیجات این تصور را در ما به وجود ...