مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟

[ad_1]

برخی از زنان از اینکه سلیقه بهتری نسبت به آقایان دارند، احساس غرور و خوشحالی خاصی پیدا می‌کنند و آن را در مسایل مختلفی مانند مد و تزیینات بروز می‌دهند. با این وجود هنگامی که صحبت از حس چشایی به میان می‌آید، شواهد علمی جنسیت زن را برتر می‌داند. باتوجه به مطالعات انجام شده،‌ خانم‌ها توانایی تعیین تفاوت بهتری در چشیدن طعم‌ها دارند.

این موضوع در آزمایش‌های کارشناسان مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفته‌ است. زمانی که آن‌ها در آزمایشگاه Nofima نروژ مشغول کار روی تحقیقات خود بودند، همیشه در پایان فرآیند زنان به عنوان برنده میدان شناخته می‌شدند.

توانایی چشایی برتر فقط محدود به زنان بزرگسال نمی‌شود. پژوهش‌های حاکی از آن‌ است که دختران جوان هم حس قوی‌تری در مزه کردن طعم‌ها در برابر پسران دارند. دانشمندان طی مطالعه اخیر خود در دانمارک به این نتیجه رسیدند که حس چشایی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه با توجه به اولویت‌های غذایی و خصوصیات آن‌ها بر مساله تمایز قایل شدن بین طعم‌های شیرین و ترش تاثیرگذار است.

در پایان مشخص شد که دختران قدرت تشخیص بهتری در چشیدن طعم‌ها نسبت به پسران دارند. این پژوهش نشان داد که پسران برای رسیدن به سطح تشخیص مشابه دختران، بایستی مواد غذایی مورد نیازشان حداقل 10 درصد ترش‌تر یا 20 درصد شیرین‌تر باشد. نکته جالب توجه دیگر این است که طبق این تحقیق، پسرها نسبت به دختران طعم‌های شیرین را در اولویت بالاتری قرار می‌دهند.

در نهایت چه چیزی باعث می‌شود که دختران و زنان درک بهتری از طعم غذا داشته باشند؟

باید گفت که هنوز هم پژوهش‌های زیادی در این زمینه در حال انجام است، اما با توجه به علم روز، اساسی‌ترین پاسخ به سوال فوق را اینگونه می‌توان بیان کرد:

زنان معمولا حسگرها و مناطق چشایی (زایده‌های قارچ‌مانند) بیشتری روی زبان‌های خود دارند.

با این وجود، از نقطه نظر تکاملات انسانی به این نتیجه می‌توان رسید که ابزارهای چشایی زنان توسعه بیشتری یافته‌ است. دلیل آن هم به این خاطر است که جنس زن نقش مهم‌تری در مراقبت از فرزندان (هم در طول دوران بارداری و هم پس از آن) دارد. شاید به همین سبب است که تمایل زنان به داشتن حس بویایی قوی‌تر نیز نسبت به مردان بیشتر است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن عوارض ضررهای …ضررآیا توتون اعتیادآور و زیان آور است؟ وقتیکه فرد شروع به کشیدن سیگار مینماید، بخصوص چه چیزی باعث می شود یک مرد عاشق شود؟ ایران نازهمه چیز به تو بستگی دارد فقط کافی است یک سری مسائل را رعایت کنی تا دیوانه وار عاشقت شوندمقالات علمی سایت پزشکان بدون مرزبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زنان باید در فواصل زمانی مشخص با پزشک‌شان احمد أنجل، خوشگلترین پسر جهان مجله گیزمیزاین یارو که تکلیفش معلومه رسما حال آدم رو به هم میزنه ولی شما یاد بگیر که به ملیت ها رژیم غذایی از ستاره مطرح هالیوودی ایران نازاگر به دنبال رژیمهای غذایی جدیدهستید به رژیمهای غذایی این ستاره هالیوودی نگاهی سالمندان پزشکان ایران با توجه به جذب سریع تر انسولین در فصول گرم لازم است مبتلایان به دیابت به منظور جلوگیری نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف طراحی بازی؛ کاری دشوار و شاید هم آسان آکااز چهارسالگی به بعد بچه ها توانایی پرتاب توپ از بالای سر را دارند و در حدود پنج سالگی بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرزسنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله مشاوره نشان خرد رابطه جنسیمژده به عموم هموطنان عزیزی که مایل به ارتباط ساده و سالم با ما می‌باشند شما مضرات ضرر زیان سیگار کشیدن عوارض ضررهای دخانیات خوشبختی یعنی آیا توتون اعتیادآور و زیان آور است؟ وقتیکه فرد شروع به کشیدن سیگار مینماید، بخصوص در چه چیزی باعث می شود یک مرد عاشق شود؟ ایران ناز همه چیز به تو بستگی دارد فقط کافی است یک سری مسائل را رعایت کنی تا دیوانه وار عاشقت شوند مقالات علمی سایت پزشکان بدون مرز به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زنان باید در فواصل زمانی مشخص با پزشک‌شان ملاقات رژیم غذایی از ستاره مطرح هالیوودی ایران ناز اگر به دنبال رژیمهای غذایی جدیدهستید به رژیمهای غذایی این ستاره هالیوودی نگاهی بیندازید سالمندان پزشکان ایران با توجه به جذب سریع تر انسولین در فصول گرم لازم است مبتلایان به دیابت به منظور جلوگیری از احمد أنجل، خوشگلترین پسر جهان مجله گیزمیز این یارو که تکلیفش معلومه رسما حال آدم رو به هم میزنه ولی شما یاد بگیر که به ملیت ها احترام نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به مشاوره نشان خرد رابطه جنسی مژده به عموم هموطنان عزیزی که مایل به ارتباط ساده و سالم با ما می‌باشند شما بزرگواران می بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله های امداد و نجات اطلاعات پزشکی ضعف ماهیچه انگار یک استکان چایی به سنگینی یک کوه است نوشتن کار شاقی شده است، حتی بلند کردن



لینک منبع :آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟

آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../آیا-زنان-حس-چشایی-بهتری-نسبت-به-مردان-دارند‎Cached12 ژانویه 2017 ... وب سایت آی تی رسان - امید مروتی: برخی از زنان از اینکه سلیقه بهتری نسبت به آقایان دارند، احساس غرور و خوشحالی خاصی پیدا می‌کنند و آن را در ... آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../آیا-زنان-حس-چشایی-بهتری-نسبت-به-مردان-دا/‎Cached12 ژانویه 2017 ... برخی از زنان از اینکه سلیقه بهتری نسبت به آقایان دارند، احساس غرور و خوشحالی خاصی پیدا می‌کنند و آن را در مسایل مختلفی مانند مد و تزیینات بروز ... آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ | هنگامی که - قطره www.ghatreh.com/news/.../آیا-زنان-چشایی-بهتری-نسبت-مردان-دارند 12 ژانویه 2017 ... هنگامی که صحبت از حس چشایی به میان می آید، شواهد علمی جنسیت زن را برتر می داند. باتوجه به مطالعات انجام شده، خان. آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ - Behyab behyab.org/?p=5387 برخی از زنان از اینکه سلیقه بهتری نسبت به آقایان دارند، احساس غرور و خوشحالی خاصی پیدا می‌کنند و آن را در مسایل مختلفی مانند مد و تزیینات بروز می‌دهند. با این وجود ... زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند - حس بویایی www.smelltest.ir/2017-03-04-08-04-56.html‎Cached4 مارس 2017 ... زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند ,از دست دادن حس چشایی ,حس چشایی ,درمان حس چشایی ,اهمیت حس چشایی ,حس ,چشایی. آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ - تیک | دمادم https://damadam.ir/.../آیا-زنان-حس-چشایی-بهتری-نسبت-به-مردان-دارند/7224015 برخی از زنان از اینکه سلیقه بهتری نسبت به آقایان دارند، احساس غرور و خوشحالی خاصی پیدا می‌کنند و آن را در مسایل مختلفی مانند مد و تزیینات بروز ... آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ | بلاغ نیوز | خبروان https://khabarone.ir/news/.../آیا-زنان-حس-چشایی-بهتری-نسبت-به-مردان-دارند 12 ژانویه 2017 ... هنگامی که صحبت از حس چشایی به میان می‌آید، شواهد علمی جنسیت زن را برتر می‌داند. باتوجه به مطالعات انجام شده، خانم‌ها توانایی تعیین تفاوت بهتری ... آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../آیا-زنان-حس-چشایی-بهتری-نسبت-به-مردان-دارند‎Cached12 ژانویه 2017 ... هنگامی که صحبت از حس چشایی به میان می‌آید، شواهد علمی جنسیت زن را برتر می‌داند. باتوجه به مطالعات انجام شده، خانم‌ها توانایی تعیین تفاوت بهتری ... وقتی زنان قوی‌تر از مردان هستند - تفاوت بین حواس زن و مرد www.behpu.com/.../وقتی-زنان-قوی‌تر-از-مردان-هستند---تفاوت-بین-حواس-زن-و-مرد‎Cachedاما به‌نظر می‌رسد مردان هم نسبت به زنان مزیتی در بینایی دارند: بررسی دیگری ... زنان در فرکانس‌های بالای 2000 هرتز، در همه سنین شنوایی بهتری از مردان دارند، اما ... با دانستن اینکه چقدر حس بویایی و چشایی به هم نزدیک هستند، عجیب نخواهد بود که حس چشایی هم در زن‌ها قوی‌تر از مردها باشد. ... آیا زانوبند بر تسکین درد زانو تاثیر مثبت دارد؟ #بدن_انسان hashtag on Twitter https://twitter.com/hashtag/بدن_انسان ... about #بدن_انسان on Twitter. See what people are saying and join the conversation. ... آیا زنان حس چشایی بهتری نسبت به مردان دارند؟ #بدن_انسان # حس_چشایی ...