مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طریقه مصرف رازیانه

[ad_1]

رازیانه از گیاهان دارویی مفید بوده، در این مطلب میزان و طریقه مصرف رازیانه برای تهیه اسانس، عرق، دمنوش، روغن و شراب رازیانه گردآوری شده است.

رازیانه گیاهی است معطر، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا دومتر میرسد، ساقه آن دارای شیارهای همردیف و موازی می‌باشند و برگهای آن نازک و نخی مانند شوید است. گلهای رازیانه زرد و به صورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می‌شود. میوه گیاه رازیانه حدود سه تا پنج میلیمتر طول دارد، این میوهها حاوی تخم دانههایی هستند که در طب سنتی و داروسازی نوین از آنها به عنوان مکملهای دارویی استفاده میشود.

خواص رازیانه و فرآوردهای دیگر آن مانند اسانس، روغن و عرق رازیانه متعدد بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کردن خطر آب مروارید، التهاب پلکها، تاثیر بر چاقی و لاغری، کاهش فشار خون، ضد بلغم و صفرا، ادرار آور، ضد نفخ، تسکین درد مفاصل، شاداب کننده پوست و درمان اختلالات قاعدگی، کیست تخمدان و عوارض یائسگی است. به منظور استفاده از این گیاه دارویی مفید و بهره‌گیری هر چه بیشتر از فواید آن، بایستی طریقه مصرف صحیح و میزان استفاده از آن را دانست. در این مطلب میزان مورد نیاز و طریقه مصرف رازیانه برای درمان بیماری‌های مختلف گردآوری شده است.


عکس رازیانه، طریقه مصرف رازیانه، خواص رازیانه، گیاه رازیانه، عرق رازیانه


طریقه مصرف رازیانه برای رفع بوی بد دهان و درمان گلودرد

به این منظور میتوان رازیانه را قرقره کرد یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. به این منظور بعد از غذا چند دانه رازیانه را در دهان خود نگه دارید و آهسته آب آن را که در دهان جمع میشود، فرو ببرید.

طریقه مصرف رازیانه برای تهیه روغن رازیانه

برای تهیه روغن رازیانه، 1 قاشق غذاخوری پود تخم رازیانه را با 1 فنجان روغن خوراکی (روغن زیتون، روغن کنجد یا روغن آفتابگردان) در شیشهای در بسته بریزید و در دمای محیط حدود 10 روز قرار دهید. بعد از ان این مایع را با تنظیف (پارچه توری نازک) صاف کنید. روغن حاصل به رنگ سبز روشن خواهد بود. آن را در ظرف شیشهای و دربسته در یخچال نگهداری کنید. روغن رازیانه برای دفع موهای زائد و تسکین دردهای مفصلی کاربرد دارد.

طریقه مصرف رازیانه برای تهیه شراب رازیانه

به این منظور 40 گرم رازیانه کوبیده را در 1 لیتر شراب بریزید و به مدت یک هفته بگذارید بماند، سپس آن را صاف و در شیشه در بسته نگهداری کنید. مقدار مصرف شراب رازیانه برای درمان برخی بیماریها، 2 قاشق چایخوری بعد از غذا است.

طریقه مصرف رازیانه برای تهیه عرق رازیانه

برای تولید عرق رازیانه، ابتدا آب و رازیانه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق گیاه رازیانه است. به طور کلی طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول‌های آب نفوذ میکند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می‌شود. این آب معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوب، خواص درمانی گیاه رازیانه را هم برای بدن دارد. استفاده از عرق رازیانه برای درمان اختلالات قاعدگی، سوء هاضمه و دستگاه گوارش مفید است.

طریقه مصرف رازیانه برای تهیه دمنوش

دم کرده رازیانه: مقدار 1 قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزد و آن را به مدت 10 دقیقه دم کنید. دم کرده رازیانه برای درمان کیست تخمدان و افزایش ترشح شیر مادران مفید است.

دم کرده برگ رازیانه: 30 گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه دم کنید. این دم کرده مقوی اعصاب است و هضم غذا را آسان میکند.

طریقه مصرف رازیانه برای استفاده موضعی و درمان چین و چروک صورت

برای استفاده موضعی و درمان چین و چروک و شادابی پوست صورت، ابتدا دانههای رازیانه را پودر کنید و یک قاشق مرباخوری از آن را در نصف لیوان آب جوش به مدت یک ساعت دم کنید. سپس دم کرده آن را صاف و با عسل و 1 قاشق غذاخوری ماست شیرین مخلوط و به مدت 20 دقیقه این مخلوط را روی صورت قرار دهید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شرکت ساغر اخبار خواص رازیانه بادیان و روش های مصرف …خواص رازیانه بادیان و روش های مصرف آن اغلب ما رازیانه را از کاربرد آن در غذاها و رسم ما طریقه مصرفطریقهمصرفرسم ما اجتماعی فرهنگی سیاسی به گفته شریعتی آدم ها دسته اند آنانی که وقتی هستند عرق رازیانه حکیم تهرانیعرقیات گیاهی رازیانه طبیعت گرم دارد خواص درمانی معطر کننده محرک بادشکن مدر و قاعده آورآویشن و خواص مفید آن طریقه و میزان مصرف تهیه چای بر روی گرم از پودر برگ آویشن، یک لیوان آب جوش ریخته و پس طریقه رنگرزی پشم با یکی از مهم ترین موارد رنگرزی با رنگ های طبیعی رنگرزی پشم با مواد مازوجی است ، اهمیت یاشا درمان تقویت معده خواص درمانی فوق العاده عسلیاشا درمان تقویت معده خواص درمانی فوق العاده عسل یاشاخواص و طریقه ی مصرف گیاهان داروییمرجع تخصصی در زمینه بیماری ام اس بحث پیرامون بیماری و راه های درمان بیماری ام اسقرص گیاهی شیکوریدین پایگاه تخصصی بدنسازی …قرص گیاهی شیکوریدین شکل داروئی قرص در جعبه ھای ٥٠ عددی دسته داروئی اشتھا آور ، تونیک مضرات نسکافه، کافئین، مصرف کافئین، مضرات …مزایا و مضرات نسکافهمضرات نسکافه در بارداریمضرات نسکافهمضرات مصرف نسکافهمضرات گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب رسم ما طریقه مصرف طریقهمصرف رسم ما اجتماعی فرهنگی سیاسی به گفته شریعتی آدم ها دسته اند آنانی که وقتی هستند هستند شرکت ساغر اخبار خواص رازیانه بادیان و روش های مصرف آن خواص رازیانه بادیان و روش های مصرف آن اغلب ما رازیانه را از کاربرد آن در غذاها و نوشیدنی عرق رازیانه حکیم تهرانی عرقیات گیاهی رازیانه طبیعت گرم دارد خواص درمانی معطر کننده محرک بادشکن مدر و قاعده آور طریقه رنگرزی پشم با یکی از مهم ترین موارد رنگرزی با رنگ های طبیعی رنگرزی پشم با مواد مازوجی است ، اهمیت این آویشن و خواص مفید آن طریقه و میزان مصرف تهیه چای بر روی گرم از پودر برگ آویشن، یک لیوان آب جوش ریخته و پس از یاشا درمان تقویت معده خواص درمانی فوق العاده عسل یاشا درمان تقویت معده خواص درمانی فوق العاده عسل یاشا خواص و طریقه ی مصرف گیاهان دارویی مرجع تخصصی در زمینه بیماری ام اس بحث پیرامون بیماری و راه های درمان بیماری ام اس قرص گیاهی شیکوریدین پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ قرص گیاهی شیکوریدین شکل داروئی قرص در جعبه ھای ٥٠ عددی دسته داروئی اشتھا آور ، تونیک موارد بومادران معمولی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد بومادرانمعمولی بومادران معمولی طبقه‌بندی علمی فرمانرو گیاهان گیاهان گلدار رده دولپه‌ای‌ها مضرات نسکافه، کافئین، مصرف کافئین، مضرات کافئین آکا مزایا و مضرات نسکافهمضرات نسکافه در بارداریمضرات نسکافهمضرات مصرف نسکافهمضرات قهوه طریقه مصرف قرص اورژانسی طریقه مصرف روغن کنجد طریقه مصرف عرق رازیانه طریقه مصرف قرص ارکتو طریقه مصرف اواکادو طریقه مصرف تخم کتان طریقه مصرف قرص تاخیری طریقه مصرف سرکه سیب



لینک منبع :طریقه مصرف رازیانه

طریقه مصرف رازیانه | ستاره setare.com/fa/news/8611/طریقه-مصرف-رازیانه‎Cached12 ژانویه 2017 ... رازیانه از گیاهان دارویی مفید بوده، در این مطلب میزان و طریقه مصرف رازیانه برای تهیه اسانس، عرق، دمنوش، روغن و شراب رازیانه گردآوری شده است. عرق رازیانه ، خواص ، طریقه مصرف و مضرات رازیانه | پدیده کاشان padidekashan.ir/tincture-fennel-properties-how-use-harms/‎Cachedخواص عرق گیاهی رازیانه,طبع عرق رازیانه,خواص رازیانه,طریقه مصرف رازیانه,مضرات رازیانه,طریقه مصرف عرق رازیانه,مصرف رازیانه در دوران بارداری. نحوه مصرف رازیانه در دوران قاعدگی - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/252449_نحوه-مصرف-رازیانه-در-دوران-قاعدگی.html/‎Cached29 مه 2017 ... از جمله مشکلات عادت ماهیانه در میان بانوان می توانیم به درد های این دوران اشاره کنیم. انقباضات رحمی و درد زیرشکم و لگن ناشی از خونریزی برای برخی ... طرز استفاده - ویستا vista.ir/content/122406/طرز-استفاده/‎Cached Similarرازیانه چون گرم است بنابراین برای گرم‌مزاج‌ها خوب نیست و این‌گونه افراد باید آن را با سکنجبین بخورند به‌طور که زیاده‌روی در مصرف رازیانه معده را سست کرده و تشنج ... نحوه مصرف رازیانه در دوران قاعدگی - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../نحوه-مصرف-رازیانه-در-دوران-قاعدگی.html‎Cached29 مه 2017 ... نحوه مصرف رازیانه در دوران قاعدگی , گیاه رازیانه تاثیرات زیادی بر از بین بردن این قبیل دردهای زنانه در زمان عادت ماهیانه خواهد گذاشت. طریقه مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی بایگانی - نبض ما nabzema.ir/tag/طریقه-مصرف-رازیانه-برای-تنظیم-قاعدگی‎Cachedرازیانه گیاهی دارویی است که خواص بیشماری از قبیل ضد پیری، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد . رازیانه رو کی باید مصرف کرد؟ | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/.../رازیانه-رو-کی-باید-مصرف-کرد‎Cachedسلام خانمهای گل تو همین سایت جایی خوندم رازیانه برای تخمک گذاری خوبه.می خوام این ماه مصرف کنم امروز روز 4 پری ام که دارم پاک میشم. میشه راهنماییم کنین چه جوری باید ... خواص دمنوش رازیانه چیست؟ طرز تهیه و موارد منع مصرف دم نوش : WikiDrink wikidrink.info/نوشیدنی-طبی-سنتی/دمنوش-رازیانه/‎Cached Similarدمنوش رازیانه خواص مختلفی دارد. در زیر به طرز تهیه و موارد منع مصرف آت می‌پردازیم. مناسب برای رفع سرماخوردگی است همچنین این دمنوش خاصیت خلط آور دارد. عرق رازیانه خواص عرق رازیانه فواید درمانی عرق رازیانه برای خانمها - آکا www.akairan.com/health/tebsonati.../201412331130.html‎Cached Similarرازیانه,خواص عرق رازیانه,خواص دارویی عرق رازیانه,فواید عرق رازیانه,خاصیت عرق ... تذکر : در صورت وجود قاعدگی طولانی مصرف عرق رازیانه در ایام پریود قطع میشود . خواص اعجاب انگیز رازیانه - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/cooking/.../133248-خواص-اعجاب-انگیز-رازیانه‎Cached Similarهمچنین برای رفع سردردهای میگرن می توان از دم کرده رازیانه استفاده کرد. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.ً.