مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش های درمان واریس

[ad_1]
روش های درمان واریس

خبرگزاری آریا -
بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است

خوشبختانه بیشتر افراد با بیماری واریس سیاهرگ‌ها یا همان واریس آشنایی دارند. بیش از 40 میلیون نفر از آمریکایی‌ها به این بیماری مبتلا هستند. شریان‌ها خون را به کل بدن پمپ می‌کنند و سیاهرگ‌ها خون را دوباره به قلب باز می‌گردانند. برخی از مواقع سیاهرگ‌های بدن کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. اگر دریچه‌های یک طرفه در سیاهرگ‌ها به خوبی بسته نشود، خون درون آن جمع خواهد شد. همین امر نیز موجب متورم شدن سیاهرگ در قسمت‌هایی از بدن می‌شود. این تورم بیشتر در پاها رخ می‌دهد. واریس از نظر فیزیکی نیز بسیار دردناک است. این بیماری موجب تورم و درد می‌شود و با سندروم پای بی قرار نیز مرتبط است. در این مقاله قصد داریم روش‌های درمان واریس را بیان کنیم.

از بروز واریس جلوگیری کنید:
اگر چه برخی از افراد در معرض ابتلا به بیماری واریس قرار دارند (یکی از فاکتورهای خطر برای ابتلا به آن ژنتیک است) اما شما می‌توانید مراحلی را برای پیشگیری از آن طی کنید. بهترین روش برای جلوگیری از بروز واریس، دنبال کردن یک سبک زندگی فعال است. تمرینات پا همچون پریدن و پیاده روی می‌تواند به گردش جریان خون کمک کند. همچنین باید از ایستادن‌های طولانی مدت اجتناب کنید. هر جایی که ممکن بود بنشینید و پای خود را دراز کنید تا فشار موجود بر روی سیاهرگ‌ها کاهش پیدا کند. شما همچنین باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید. هر چقدر کفش مسطح‌تر باشد به ماهیچه‌های پا فشار کمتری وارد می‌شود و همین امر از بروز بیماری‌هایی همچون واریس جلوگیری می‌کند.

درمان واریس:
اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک پزشک متخصص است. این فرد می‌تواند در درمان واریس به شما کمک کند. بسته به درمان‌های مورد نیاز، یک جراح عروق، متخصص پوست یا متخصص ورید می‌تواند درمان‌های مختلفی را پیش بگیرد:

واریس سیاهرگ, بیماری واریس سیاهرگ‌ها
جوراب‌های مخصوص واریس برای تسکین درد استفاده می شود

1.جوراب‌های مخصوص واریس:
این جوراب‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که خون را به سمت بالا هدایت می‌کنند. استفاده از این موارد می‌تواند به تسکین علایمی همچون تورم و سفتی کمک کند و جریان خون را در اندام تحتانی بهبود ببخشد. به یاد داشته باشید که استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس کمکی به از بین رفتن واریس نخواهد کرد. این موارد تنها برای تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2.اسکلروتراپی:
در این درمان با استفاده از یک سوزن، محلولی به داخل رگ‌های وریدی تزریق می‌شود. در نهایت رگ‌های واریسی لخته شده و از بین می‌رود. معمولا در عرض 7 الی 10 روز ظاهر رگ‌های واریسی از بین خواهد رفت. این روش ممکن است کمی دردناک باشد. همچنین ممکن است به درمان‌های متعدد برای خلاصی از شر این رگ‌ها نیاز داشته باشید.

3. فرسایش حراراتی:
این روش از یک لیزر یا فرکانس رادیویی برای داغ کردن و بستن ورید‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از سونوگرافی جراح قادر است کاتتر را داخل رگ‌های مورد نظر قرار دهد و سپس با استفاده از لیزر یا الکترود امواج رادیویی به درمان واریس بپردازد. اینکار باعث فرو ریختن دیواره‌های عروق می‌شود. ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. البته برخی از جراحان از بی حسی موضعی برای اینکار استفاده می‌کنند. فرسایش حرارتی نسبت به اسکلروتراپی درد کمتری دارد و موثرتر است.

4.خارج کردن رگ‌ها:
واریس سیاهرگ را می‌توان به صورت فیزیکی از پا خارج کرد. این روش از طریق برش‌های بسیار ریز انجام می‌شود. این روش معمولا به خاطر تعداد برش‌هایی که مورد نیاز است کمتر از سایر گزینه‌ها رواج دارد. این فرآیند برای واریس‌های بسیار بزرگ، دردناک و متورم بهترین گزینه است. این درمان معمولا توسط متخصص ورید انجام می‌شود.

5. وناسیل(VenaSeal):
یکی از جدیدترین روش‌های موجود در بازار وناسیل است. وناسیل یک چسب مخصوص است که باعث بسته شدن رگ‌های آسیب دیده می‌شود. این روش به اندازه تکنیک حرارتی که قبلا نیز ذکر شد، موثر است و می تواند باعث نابودی رگ‌های واریسی شود. این روش آسیبی به اعصاب وارد نمی‌کند و تنها به بی حسی در مکان مورد نظر نیاز دارد. استفاده از جوراب‌های مخصوص واریس نیز لازم نیست. امکان انجام این روش در یک جلسه وجود دارد.
منبع:healthmag.ir




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روش های درمان واریس روش های درمان واریس ممکن است بخواهید وریدهاى واریسى را فقط به دلیل شکل ظاهرى آنها درمان صفحه اصلیهموروئید چیست ؟ هموروئید یک نوع واریس وریدی است که در ناحیه رکتوم راست روده ایجاد روش علیه موهای زاید روش علیه موهای زاید خانم‌ها به روش می‌توانند از شر موهای زاید خلاص شوند موم تکنولوژیست بیا اتاق عملبرای اولین بار در ایران اتاق عمل یک پارچه یا اتاق عمل هوشمند با حضور اعضاء شورای عالی درمان کمردرد اصفهان درمان غیر جراحی دیسک کمر درمان دیسک کمر درمان دیسک کمر درمان غیر جراحی دیسک کمر درمان بدون جراحی دیسک کمر بهترین یبوست ، شقاق و راه های درمانشاید این مبحث به درد بعضا از دوستان بخوره چون ام اس باعث یبوست و به دنبال هموروید و پرسش و پاسخ پرسشوپاسخپرسش و پاسخ لطفا فقط یک سوال مشخص و کوتاه مطرح نماییدطب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان هاطب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان ها فرهنگ تغذیه از نگاه قرآن استاد جمشید خدادادیپایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی …تانن این مواد که دارای ترکیبات شیمیایی مختلفی هستند،خاصیتی مشترک دارند و آن این روش های درمان واریس روش های درمان واریس ممکن است بخواهید وریدهاى واریسى را فقط به دلیل شکل ظاهرى آنها بردارید و درمان صفحه اصلی هموروئید چیست ؟ هموروئید یک نوع واریس وریدی است که در ناحیه رکتوم راست روده ایجاد میشود تکنولوژیست بیا اتاق عمل برای اولین بار در ایران اتاق عمل یک پارچه یا اتاق عمل هوشمند با حضور اعضاء شورای عالی سازمان دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی بیماری های استخوان دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی بیماری های استخوان مفاصلعضلات ودردهای اعصاب طب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان ها طب قرآنی و دکتر جمشید خدادادی درمان ها فرهنگ تغذیه از نگاه قرآن استاد جمشید خدادادی درمان کمردرد اصفهان درمان غیر جراحی دیسک کمر درمان کمردرد دیسک کمر درمان دیسک کمر درمان غیر جراحی دیسک کمر درمان بدون جراحی دیسک کمر بهترین روش های مرداد روش های خانگی و آزمایشگاهی تعیین جنسیت روش تعیین جنسیت با نظریه دکتر همتی رژیم برای داشتن نوزاد پسر هر زمان تصمیم به اقدام داشتید بیماری های کیسه بیضه ادم بی دلیل کیسه بیضه معمولا در کودکان دیده میشه و ممکن است تمام ناحیه کیسه بیضهقسمت های یبوست ، شقاق و راه های درمان شاید این مبحث به درد بعضا از دوستان بخوره چون ام اس باعث یبوست و به دنبال هموروید و شقاق میشه روش های درمان سرما خوردگی روش های درمان زودانزالی روش های درمان خود ارضایی دختر روش های درمان ناباروری روش های درمان درد مچ پا روش های درمان بواسیر روش های درمان بیماری هپاتیت روش های درمان کبد چرب



لینک منبع :روش های درمان واریس

برای درمان واریس چه باید کرد؟ www.fardanews.com/fa/news/.../برای-درمان-واریس-چه-باید-کرد‎Cached Similarواریس پا و درمان آن روش‌های درمانی قادرند پیشرفت و احساس ناراحتی ناشی از سیاهرگ‌های واریسی را کاهش دهند. در بعضی موارد برای اصلاح سیاهرگ‌های واریسی شدید عمل ... 10 راه جلوگیری از واریس پا - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/ways2-prevent1-leg.html‎Cached Similarورزش وتاثیر آن در جلوگیری ازواریس پا,مصرف قرص های ضد بارداری با استروژن بالا وتاثیرآن درابتلا به واریس ,پا,راه های درمان واریس پا, چه نوع لباسی در ابتلا به ... درمان واریس | چگونه واریس را با گوجه درمان کنیم - نمناک namnak.com/واریس-را-با-گوجه-درمان-کنیم.p16311‎Cachedدرمان واریس پا با استفاده از حلقه های گوجه فرنگی سبز با تکرار و مداومت در انجام ... ( در زمانهای مشخص در روز انجام دهید) اگر این روش را به طور ثابت دنبال کنید، پس از ... سریع ترین درمان واریس پا | لوازم آرایشی و بهداشتی بزک bazaak.ir/سریع-ترین-درمان-واریس-پا/‎Cached Similarاستفاده از روغن های ماساژ خاص برای درمان واریس: این روغن ها سیاهرگ ها را تحریک می ... می‌رود، اما در صورت تداوم آن می‌توان از روش‌های دارویی با تجویز پزشک بهره گرفت. واریس - روشهای پیشگیری و درمان - پارسی طب fa.parsiteb.com/واریس-روشهای-پیشگیری-و-درمان/‎Cached Similarروش‌های درمانی شامل پوشیدن جوراب‌های محکم مخصوص واریس و نشستن در حالتی است که پاها در سطحی بالاتر از قلب قرار داشته باشند (به طور مثال قرار دادن پاها بر روی یک ... درمان واریس پا | چگونه واریس پا را درمان نمائیم؟ - کلینیک تخصصی ... www.iranvein.com/6/درمان-واریس-پا/‎Cached19 ژوئن 2017 ... واریس پا درمان ندارد. درمان واریس پا فایده ای ندارد چون دوباره عود خواهد کرد. درمان واریس پا روش های جدید مانند لیزرجنبه تبلیغاتی دارد. روشهای پیشگیری و درمان واریس، بیماری واریس، درمان واریس، علل ... www.akairan.com/health/bimari-behdasht/20149113513.html‎Cached Similarپیشگیری از واریس روشهای پیشگیری از واریس غذاهای مفید برای بیماری واریس واریس,درمان واریس,تغذیه در بیماران مبتلا به واریس,درمان یبوست,درمان واریس با لیزر. واریس پا را حتما درمان کنید - نیک صالحی www.niksalehi.com/pezeshki/واریس-پا-را-حتما-درمان-کنید.html‎Cachedاگر شما نیز به واریس مبتلا هستید، حتماً باید به دنبال درمان های پزشکی باشید. پزشک راه ها و روش های مختلف درمانی را به شما معرفی کرده و به شما برای مراقبت از ... راه های مناسب برای درمان واریس پا + فیلم - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../146754-راه-های-بی-نظیر-و-فوق-العاده-مناسب-درمان-واریس-پا‎Cached27 جولای 2016 ... واریس پا و درمان آن:بیماری واریس پا بر اثر تورم ورید و گشادى رگهاى پا بخصوص در ناحیه ساق پا بوجود مى آید. واژه «واریس» از ریشه یونانی " واریکس ... ترفندی سریع برای درمان واریس در خانه + طرز تهیه - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../ترفندی-سریع-برای-درمان-واریس-در-خانه-طرز-تهیه‎Cached21 فوریه 2016 ... واریس عارضه‌ای است که موجب کاهش اعتماد به نفس افراد و زیبایی آن‌ها ... روش‌های مکانیکی درمان آمبولی ... خوراکی‌هایی که واریس‌ پا را درمان می‌کنند ...