مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟!

[ad_1]
میگنا: بنابر تحقیق جدید، ساعت درونی یا شبانه‌روزی زنان سریع‌تر از مردان حرکت می‌کند. به گفته مؤلف راهببر مطالعه، دکتر دائن بویوین، استاد روان‌پزشکی در داشگاه مک‌گیلمانتریل: «انگار زنان در یک منطقه زمانی درونی متفاوت عمل می‌کنند. زنان در زمان زیست‌شناختی دیرتری می‌روند که بخوابند، زیرا ساعت درونی آنها به عقب کشیده شده است.»

مطالعه نشان داد که شیوه خواب زنان در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز هم از مردان پیشی می‌گیرد. به گفته بیونی این دو یافته توضیح می‌دهند که چرا چرخه خواب-بیداری زنان حدود دو ساعت پیش از مردان روی می‌دهد. بنابر اعلام بنیاد ملی خواب ایالات متحده، احتمال اینکه زنان حداقل در مورد چند روز از هفته از بی‌خوابی و خواب‌آلودگی روزانه شکایت کنند، بیشتر از مردان است.

آنچه این مطالعه جدید را بی‌همتا می‌سازد آنست که محققان حساب فازهای چرخه قاعدگی زنان و استفاده آنها از قرص‌های ضد بارداری را هم کردند. به گفته مؤلفان مطالعه، تفاوت‌های گزارش شده در مورد خواب به تغییرات هورمونی که می‌توانند بر خواب اثرگذار باشند، ربطی نداشت. مانیکا مالامپالی، نایب‌رئیس امور علمی در جامعه تحقیق سلامت زنان واشنگتن، گفت: «اگرچه این مطالعه کوچک است، قطعاً به دانش ما در مورد تفاوت‌های جنسیتی خواب در زمینه ریتم شبانه‌روزی می‌افزاید.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف چرا برخی زنان دنبال بدحجابی و عشوه گری می‌روند؟ چرا چرا برخی زنان دنبال بدحجابی و عشوه گری می‌روند؟ چرا جامعه به سمت بد و بی حجابی می‌رود؟چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا …چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق برای زن نیست؟چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر …متاسفانه با بهترین دوستانم نمی‌توانم به خوبی ارتباط برقرار کنم گاهی درباره من شوهران از زنان چه می خواهند؟انتظارات مردان از زنانشوهران از زنان چه می خواهند؟انتظارات مردان از زنان خانم خوبم، کمکم کن برای فرزندانم آنچکه زنان هنگام ملاقات با مردان به آن توجه میکنند …آنچکه زنان هنگام ملاقات با مردان به آن توجه میکنند وقتی مردی یک زن را مورد توجه قرار بازار مخصوص فروش زنان مسیحی و ایزدی در نینوا …جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز سلام علیکم جناب امیر حسین یک نکته قابل تأمل در رابطه ارگاسم زنان،واقعی یا مصنوعی؟، ارگاسم، ارگاسم زنان، …فواید طلایی رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی چگونه ارضا شدن و ارگاسم را به خوبی تجربه کنیم؟ روش ساده برای داشتن زندگی شاد ، سالم ، طبیعی …یکی از مشکلات انسان امروزی غرق شدن در کوران کارهای اغلب سخت ، یکنواخت و تکراری روزانه رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانندبرخی از کامنتهای دیروز مردان را بازنشر می کنم که قابل توجه و آسیب شناسی است ، اینها را دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد ؟ منتظران و یاوران …دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد و اگر فردی آینده زندگی خود را در خواب ببیند آیا تعبیر الف چرا برخی زنان دنبال بدحجابی و عشوه گری می‌روند؟ چرا چرا برخی زنان دنبال بدحجابی و عشوه گری می‌روند؟ چرا جامعه به سمت بد و بی حجابی می‌رود؟ چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق برای زن نیست؟ شوهران از زنان چه می خواهند؟انتظارات مردان از زنان شوهران از زنان چه می خواهند؟انتظارات مردان از زنان خانم خوبم، کمکم کن برای فرزندانم یک چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر سوال متاسفانه با بهترین دوستانم نمی‌توانم به خوبی ارتباط برقرار کنم گاهی درباره من چیزهایی فکر آنچکه زنان هنگام ملاقات با مردان به آن توجه میکنند آکا آنچکه زنان هنگام ملاقات با مردان به آن توجه میکنند وقتی مردی یک زن را مورد توجه قرار میدهد بازار مخصوص فروش زنان مسیحی و ایزدی در نینوا مجله اینترنتی جذاب ترین و جدیدترین اخبار روز سلام علیکم جناب امیر حسین یک نکته قابل تأمل در رابطه با روش ساده برای داشتن زندگی شاد ، سالم ، طبیعی یکی از مشکلات انسان امروزی غرق شدن در کوران کارهای اغلب سخت ، یکنواخت و تکراری روزانه برای رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند برخی از کامنتهای دیروز مردان را بازنشر می کنم که قابل توجه و آسیب شناسی است ، اینها را قبلا دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد ؟ منتظران و یاوران حضرت دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد و اگر فردی آینده زندگی خود را در خواب ببیند آیا تعبیر دارد یا زنان خواب



لینک منبع :چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟!

چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/.../چرا-اغلب-زنان-خواب-خوبی-ندارند؟!‎Cached13 ژانویه 2017 ... برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. Images for چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/news/.../چرا-اغلب-زنان-خواب-خوبی-ندارند‎Cached14 ژانویه 2017 ... برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! - الودکتر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148428366088367‎Cached13 ژانویه 2017 ... چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. چرا اغلب زنان خواب ... چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! - میگنا | دمادم https://damadam.ir/news/چرا-اغلب-زنان-خواب-خوبی-ندارند/7225705 برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. میگنا: بنابر تحقیق جدید، ساعت درونی یا شبانه‌روزی زنان ... چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! | برخی زنان مشکل خواب - قطره www.ghatreh.com/news/nn35540143/چرا-اغلب-زنان-خواب-خوبی-ندارند 13 ژانویه 2017 ... برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. - بنابر تحقیق جدید، ساع. چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! | برخی زنان مشکل خواب - قطره www.ghatreh.com/news/nn35540522/چرا-اغلب-زنان-خواب-خوبی-ندارند 13 ژانویه 2017 ... برخی زنان مشکل خواب ماندن دارند و مطالعه کوچک جدیدی ممکن است این مسئله را کمی روشن سازد. -کلید واژه ها: زنان - خوØ. چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! - ببینک https://www.bebinak.com/mag/news/49247 مطالعه نشان داد که شیوه خواب زنان در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز هم از مردان پیشی می‌گیرد. به گفته بیونی این دو یافته توضیح می‌دهند که چرا چرخه خواب-بیداری زنان حدود دو ... چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! | دیجی آل نیوز digiallnews.ir/?p=13187 چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! ارسال شده توسط digiallnews. تاریخ: دی ۲۴, ۱۳۹۵. در: علمی و پزشکی. نظر بدهید. 0 بازدید. چرا اغلب زنان خواب خوبی ندارند؟! گوگل پلاس مشکل خواب - Royal College of Psychiatrists www.rcpsych.ac.uk/healthadvice/translations/.../sleepproblems.aspx‎Cached Similarافراد مسن تر هم به همین مقدار خواب نیاز دارند ، اما اغلب ممکن است فقط یک دوره خواب عمیق شبانه در طی سه تا چهار ساعت ... دلایل روزمره فراوانی برای خوب نخوابیدن وجود دارند:.