مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند

[ad_1]

 

استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳

 

مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده هستند.

به گزارش ستاره ها؛ مطالعات محققان ماساچوست در آمریکا نشان می دهد سرما و خشکی هوا در زمستان، سبب می شود استخوان ها بیشتر در معرض آسیب های احتمالی قرار گیرند.
استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند


به گزارش یوپی‌آی،شکستگی و سرمازدگی استخوان از شایع ترین عارضه های ناشی از سرمای هواست. بیماران مبتلا به رماتیسم، پوکی استخوان و سایر عارضه های مفصلی و استخوانی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از سرما قرار دارند.
پیچ خوردگی مچ پا و شکستن استخوان های لگن، زانو، پاشنه و انگشتان پا از جمله مهمترین مشکلاتی است که به ویژه سالمندان با آن رو به رو می شوند.
متخصصان ارتوپد توصیه می کنند که در زمستان از کفش های پاشنه بلند یا ته صاف استفاده نشود و بهترین گزینه چکمه های پاشنه کوتاه با کفی مناسب و طبی است.
استفاده از کفش عایق در مقابل آب و کفشی که پا را در مقابل سرما و عوامل خارجی محافظت کند، نقش موثری در جلوگیری از آسیب های عصبی، به ویژه در بیماران دیابتی مبتلا به نوروپاتی دارد.
حدود 70 درصد از مبتلایان به دیابت، از نوروپاتی دیابتی رنج می برند. این عارضه سبب تخریب سلول های عصبی، به ویژه در دست و پا می شود. نوروپاتی، احساس درد را در بیمار تغییر می دهد و باعث می شود بیمار متوجه ضربه و آسیب به ناحیه پا نشود. همین امر به مرور سبب کبودی و زخم شدن پا و در نهایت قطع عضو می شود.
سرمازدگی نیز منجر به درد، سوزش، خارش و ایجاد تکه های قرمز رنگ روی پا می شود. گرم نگه داشتن پا راهکار مناسبی برای جلوگیری از سرمازدگی است. ماساژ پا در آب ولرم نیز برای درمان سرمازدگی توصیه شده است. همچنین پوشیدن جوراب های نخی و مرغوب از عرق کردن پا و ایجاد قارچ جلوگیری می کند.
در صورت بروز هر گونه مشکل از قبیل پیچ خوردن پا، شکستگی استخوان یا رگ به رگ شدن پا مراجعه به پزشک ضروری است.


 

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارندبخشاجتماعیاستخوانمطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند …اکوفارس مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان ستاره ها استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارنداستخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند عکس‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشتاستخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند …به گزارش روز جمعه گروه اخبار علمی ایرنا از یوپی آی، مطالعات محققان ماساچوست در آمریکا ایرنا استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارندتهران ایرنا مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در تودی فا چرا استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارندچرااستخوانهایمطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند …به گزارش سرویس خواندنی پایگاه خبری تحلیلی میامی جوان ،مطالعات محققان ماساچوست در استخوان‌های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند ایرنا …تهران ایرنا مطالعات نشان می‌دهد احتمال آسیب به استخوان‌های پا و به ویژه قوزک در خبرگزاری جمهوری اسلامی استخوان های پا در زمستان نیاز به فیسبوک تویتر استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند تهران ایرنا استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارنداستخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند جست و جو به گزارش روز جمعه گروه اخبار فیزیوتراپی پزشکی مبتنی بر شواهد تعریف و اصول بیش از سال است که دو واقعیت مبنای امر جوجه کشی » پرورش مرغ و جوجه به روش سنتی پرورش طیور به وی‍ژه مرغ بومی از گذشته‌های دور در ایران رایج بوده است خانواده‌های روستایی توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی یوزپلنگ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد یوزپلنگ رنگ بدن یوز نخودی تا خاکستری متمایل به زرد است و خال‌های ریز و درشتی آن را پوشانده‌است از بین بردن چروک‌های صورت در دقیقه از بین بردن چروک‌های صورت در دقیقه مواد آرایشیمواد آرایشی و گریمچروک‌های زیر چشمکاهش آنچه لازم است در رابطه با نور خورشید ، آفتاب سوختگی و ضد آنچه لازم است در رابطه با نور خورشید ، آفتاب سوختگی و ضد آفتاب‌ها بدانید چگونه گونه دار شوید یا در گونه تان چال بگذارید جراحی های زیبایی درتمام موارد بی فایده تلقی نمی شوند، گاه لازم است با ایجاد کمی تغییر دریکی اخبار مامایی سایت پزشکان بدون مرز چرخه تخمک گذاری اثرات جانبی در پی دارد، که آگاهی از آن ها می تواند در حفظ سلامتی تان به شما نوشته های خواندنی کوشا یکشنبه ‏ ‏ ناصر الدین شاه در یکی از سفر هاش به اروپا میره کنسرت ، برنامه مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمک تقویت اسپرم با غذا در بسیاری از فرهنگ‌ها وقتی زوجی بچه‌دار نمی‌شوند حرف و حدیث‌هایی



لینک منبع :استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند

Images for استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند ایرنا - استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند www.irna.ir/fa/News/82384920/‎Cached13 ژانویه 2017 ... تهران - ایرنا - مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند - پیشگیری - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../استخوان-های-پا-در-زمستان-نیاز-به-محافظت-دارند‎Cached13 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است ؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده ... الف - استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند alef.ir/vdcaomny649ne61.k5k4.html?435191 15 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است و شکستگی و سرمازدگی ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند - خبرلند khabarland.com/.../استخوان-های-پا-در-زمستان-نیاز-به-محافظت-دارند‎Cached13 ژانویه 2017 ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند سلامت نیوز: مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/13/1602714 13 ژانویه 2017 ... تهران - ایرنا - مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین ... - استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند - چه خبر www.chekhabar.ir/News/.../استخوان-های-پا-در-زمستان-نیاز-به-محافظت-دارند 15 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است ، شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده ... پایگاه خبری راه نو - استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند rahenonews.com/fa/doc/news/39154/استخوان-های-پا-زمستان-نیاز-محافظت 16 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است و شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند | فرتاک نیوز www.fartaknews.ir/.../1735-استخوان-های-پا-در-زمستان-نیاز-به-محافظت-دارند 13 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است ؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده ... استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148447140037597‎Cached15 ژانویه 2017 ... مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است و شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده ...