مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، به باریک و سخت شدن عروق، تصلب شرایین گفته می شود.

مطالعات محققان جامعه فیزیولوژیک آمریکا نشان می دهد کاهش انعطاف پذیری عروق که با افزایش سن روی می دهد، علاوه بر مشکلات قلبی، در کاهش حافظه و افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر نیز موثر اسـت.

محققان با استفاده از کلریدکلسیم یکی از شریان های کاروتید موش های آزمایشگاهی را مسدود کردند و اثرات مستقیم آن بر عملکرد و سلامت مغز را بررسی کردند.

این مطالعه نشان می دهد سختی عروق سبب افزایش پپتیدهای بتا آمیلوئید در مغز موش می شود که ارتباط مستقیمی با بیماری آلزایمر دارد. در واقع تجمع بتا آمیلوئید مهمترین دلیل ابتلا به آلزایمر اسـت.

این مطالعه اطلاعات ارزشمندی را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های زوال عقل در اختیار محققان قرار می دهد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هر 67 ثانیه یک نفر در آمریکا به آلزایمر مبتلا می شود و از هر سه فرد مبتلا به آلزایمر، یک نفر جان خود را از دست می دهد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت اکنون آلزایمر مهمترین دلیل از کار افتادگی سالمندان در سراسر جهان اسـت.

هزینه نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان حدود 605 میلیارد دلار اسـت که معادل یک درصد از تولیدات ناخالص داخلی جهان اسـت. از هر سه سالمند در سراسر دنیا، یک مورد بر اثر آلزایمر یا دیگر انواع زوال عقل جان خود را از دست می دهد.

بررسی های محققان مرکز آلزایمر آمریکا نشان می دهد که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از 60 سالگی، دو برابر سرطان سینه اسـت. در ادامه تحقیقات آمده اسـت که احتمال ابتلای زنان به آلزایمر پس از 60 سالگی یک به 6 اسـت؛ در حالی که این رقم در مردان یک به 11 اسـت.

نتایج این مطالعه در آخرین کنفرانس بیماری های قلب و عروق آمریکا مطرح شده اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، …مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی نشانه‏های مهم بیماری قلبی درد قفسه سینه این کم کاری تیروئید چیست؟ خبرگزاری پردیسکم کاری تیروئید چیست؟ هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید غدد تیروئید کم فعال زمانی کلرلا و اسپیرولینا سوپرغذاهای شگفت انگیز و …کلرلا و اسپیرولینا دو نوع جلبک دریایی هستن که قدمتشون به دو سه میلیارد سال پیش بر مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانغذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه کلیه مقالات مرتبط با فیزیولوژی انسانی بیماری …به نام خدا صرع یک اختلال جدی اما شایع مغز است و یک بیماری جهانی است ،بدون در نظر کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و …پزشکی و سلامتپیشگیری کردن از سکته مغزی جراحی در برخی از موارد، سکته مغزی در نتیجه تنگ شدن شریان وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی بیوشیمی پزشکی ─≡Ξ║ علوم آزمایشگاهی ║Ξ≡─بیوشیمیپزشکیکروماتوگرافی با لایه نازک نوعی از کروماتوگرافی جذب سطحی است که در این روش از صفحات با دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …بیمار خانمی هستم ساله که از پنج سال پیش دچار سردردهای مبهم به ‌صورت گاهی شدید و همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و



لینک منبع :تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه

ایرنا - تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه www.irna.ir/fa/News/82206753/‎Cached28 آگوست 2016 ... تهران- ایرنا- مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/news/.../تصلب-شرایین-از-مهمترین-دلایل-کاهش-حافظه 28 آگوست 2016 ... مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه - تی نیوز tnews.ir/news/971669382750.html 28 آگوست 2016 ... تهران- ایرنا- مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../تصلب_شرایین_از_مهمترین_دلایل_کاهش_حافظه‎Cachedتصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه. دانلود قرص چای سبز کام گرین · دانلود مهمترین دلایل جعل در میراث حدیثى شیعه · دانلود دیابت موجب کاهش میل و فعالیت های ... آخرین خبر | دکتر سلام/ تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه akharinkhabar.ir/.../دکتر-سلام-تصلب-شرایین-از-مهمترین-دلایل-کاهش-حافظه 28 آگوست 2016 ... ایرنا/ مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. به باریک و سخت شدن عروق، تصلب ... تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه - دانا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24453054 30 آگوست 2016 ... تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه. مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. روزنامه سپید - تصلب شراییـن از مهمتـرین دلایـل کاهـش حـافظـه salamatiran.com/.../41970-تصلب-شراییـن-از-مهمتـرین-دلایـل-کاهـش-حـافظـه.html 30 آگوست 2016 ... س‍پید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت‌های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می‌شود. به باریک و سخت شدن عروق، ... تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه - شماخبر www.shomakhabar.com/.../تصلب-شرایین-از-مهمترین-دلایل-کاهش-حافظه تهران- ایرنا- مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. روزنامه سپید | تصلب شراییـن از مهمتـرین دلایـل کاهـش حـافظـه sepidonline.ir/.../print:page,1,41970-تصلب-شراییـن-از-مهمتـرین-دلایـل-کاهـش-حـافظـه.html 30 آگوست 2016 ... س‍پید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت‌های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می‌شود. به باریک و سخت شدن عروق، ... تصلب شرایین از مهمترین دلایل کاهش حافظه – دکتر لیست doctorlist.ir/تصلب-شرایین-از-مهمترین-دلایل-کاهش-حافظ/ تهران- ایرنا- مطالعات نشان می دهد تصلب شرایین نقش مخربی بر فعالیت های حیاتی مغز دارد و سبب کاهش حافظه می شود. لینک خبر: اینجا را کلیک کنید. منبع: ایرنا ...