مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد

[ad_1]
مفیدستان:

برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان معمولی باشند، سازه‌هایی کم‌مصرف و جاذب کربن برای مقابله با گرمایش جهانی.

براساس گزارش CNN، یکی از ایده‌های دوست‌دار محیط‌‌زیست وی در تایپه، پایتخت تایوان درحال شکل گرفتن است. زمانی که برج تائو ژو یین یوآن در سپتامبر 2017 به پایان برسد، این مجتمع مسکونی از 23 هزار درخت و فضای سبز پوشانده خواهد‌شد. اگرچه این برج قرار است به یک جنگل شهری تبدیل شود، مدل ساختمان اصلی از روی شکل دی ان ای الهام گرفته شده‌است، دو مارپیچ درهم پیچیده.

برج

درصورتی که این برج با موفقیت به پایان برسد، می‌تواند سالانه 130 تن دی‌اکسید کربن،‌برابر آلودگی 27 خودرو را به خود جذب کند. میزان تولید دی‌اکسید کربن تایوان در سال 2014 بیش از 250 میلیون تن بوده‌است.

این ساختمان 21 طبقه به شیوه‌ای ساخته می‌شود که میزان مصرف انرژی ساکنان آن کاهش پیدا کند،‌ در این راستا از نور طبیعی برای روشنایی و جریان هوای طبیعی برای تهویه بهره گرفته شده‌است. همچنین ساختمان به سیستم بازیافت آب باران و صفحات خورشیدی مجهز است.

کالبو معتقد است ساخت باغ‌های عمودی مانند آنچه در تایوان درحال ساخته شدن‌است با توجه به رشد جمعیت در سیاره زمین و افزایش شهر‌نشینی، یک الزام است نه یک گرایش معمولی در معماری شهری.

وی امیدوار است طرح‌هایش باعث شوند مردم خارج از چارچوب فکر کنند، سازه‌های قدیمی را متحول سازند، کم مصرف‌کردن را بیاموزند و برای نجات سیاره زمین قدمی به جلو بردارند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …یکی از روش‌های مدرن و مناسب برای کشور ما روش سوپرفریم است که در سال‌های اخیر، به جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیتقویم هجری شمسی را نخستین بار عبدالغفارخان نجم الدوله استخراج کرد او عبارت شمسی کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان سیستم های نوین در یکی از روش‌های مدرن و مناسب برای کشور ما روش سوپرفریم است که در سال‌های اخیر، به خصوص پس جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی تقویم هجری شمسی را نخستین بار عبدالغفارخان نجم الدوله استخراج کرد او عبارت « شمسی» را در انواع آلودگی ها آلودگی ها



لینک منبع :برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد

برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/358755/Science/globalenvironment‎Cached15 ژانویه 2017 ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد. دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین: وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان ... Images for برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/15/1604773 15 ژانویه 2017 ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد. آلودگی,آلودگی هوا,محیط زیست جهان. همشهری آنلاین: وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/5886480/برجی-که-آلودگی‌ها-را-می‌خورد 15 ژانویه 2017 ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد. همشهری آنلاین: وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان معمولی باشند، سازه‌هایی ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد wesria.net/info/iranmg/493471 This site may harm your computer. [ad_1] مفیدستان: برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین :وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان معمولی ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد | جستجو wesria.net/search/برجی-که-آلودگی‌ها-را-می‌خورد This site may harm your computer. [ad_1] مفیدستان: برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین :وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان معمولی ... برجی که هوای آلوده پکن را تصفیه می‌کند - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../برجی-که-هوای-آلوده-پکن-را-تصفیه-می‌کند/‎Cached26 نوامبر 2016 ... طبق آخرین اطلاعات موجود این برج تصفیه هوا که در پایان ماه میلادی ... آلودگی‌های جدا شده هم به شکل مکعب‌هایی فشرده در می‌آیند و سپس در صنعت ساخت ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد | همشهری آنلاین | فیدگاه - جت اندروید feedgah.ir/post/1484456400220840/برجی-که-آلودگی-ها-را-می-خورد/‎Cached15 ژانویه 2017 ... برجی که آلودگی‌ها را می‌خورد. دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین: وینسنت کالبو معمار فرانسوی می‌خواهد سازه‌هایش چیزی فراتر از یک ساختمان ... ″ناقوس هیتلر″ مومنان را هم‌چنان به عبادت فرا می‌خواند | گوناگون | DW ... www.dw.com/fa-ir/ناقوس-هیتلر-مومنان...میخواند/a-39617140‎Cached9 جولای 2017 ... در سال ۱۹۵۱، یعنی پس از پایان جنگ جهانی دوم، دو ناقوس دیگر نیز در برج کلیسا نصب شدند که طنین زنگ آنها با "ناقوس هیتلر" تنظیم و کوک شده بود، ... معماری پایا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/معماری_پایا‎Cachedکاربرد مفاهیم پایایی و اهداف توسعه پایدار در جهت کاهش اتلاف انرژی و آلودگی محیط ... آن چیزی است که به آن هویت مستقل می‌داد و این امر همسانی و یکنواختی را به بار آورده است. ...... این برج توسط گروه معماری Kuiper Comp agnons طراحی شده است که در آینده ...