مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ازدواج فامیلی ممنوع نیست

[ad_1]
مفیدستان:
به گزارش بلاغ، داریوش فرهود در خصوص محدوده ازدواج‌های فامیلی گفت: موضوع ازدواج‌های فامیلی یک از مسائلی است که امروزه در کشور ما بسیار مشاهده می‌شود و آمارها نشان می‌دهد در شهرهای بزرگ کشور حدود 20 درصد ازدواج‌ها فامیلی است اما در شهرهای کوچکتر و روستاها به دلیل شرایط فرهنگی و اقلیمی 50 درصد ازدواج‌ها از نوع خویشاوندی تراز اول بوده است.

بنیانگذار استاد و مدیر اولین گروه ژنتیک انسانی در ایران دانشگاه بهداشت علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر نوعی بیماری خاص در خانواده ای رواج دارد و در نسل های مختلف مشاهده شده است لازم است از ازدواج خویشاوندی جلوگیری شود، به طور مثال اگر ببینیم در خانواده ای 8 نفر از بیماری خاصی رنج می‌برند مسلما احتمال خطر در ازدواج فامیلی بیشتر خواهد بود، اما اگر این موضوع در خانواده ها مشاهده نشد ازدواج مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: لازم به ذکر است طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج‌های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج‌های فامیلی احتمال ابتلا به بیماری 4 درصد است که می‌توان با انجام مشاوره‌های ژنتیک این خطر را به نزدیک صفر کاهش داد. این ادعا که با اصلاح ژن پدر و مادر می‌توان بیماری نوزاد را مهار کرد ادعای کذب است.

این متخصص ژنتیک در خصوص ازدواج افرادی که دارای کم خونی هستند اظهار کرد: اگر زوجی که دارای کم خونی از نوع فقر آهن هستند با هم ازدواج کنند خطری فرزند آنها را تهدید نمی‌کند و لازم است در دوران بارداری مادر با متخصص تغذیه مشاوره انجام دهد.

وی گفت: اما اگر آنها دچار نوع خاصی از کم‌خونی مثل تالاسمی ماژور باشند، 25 درصد احتمال دارد که فرزند آنها به کم‌خونی مبتلا شود و از آنجا که این خطر نوزاد را تهدید می کند لازم است برای پیشگیری از این بیماری مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج انجام دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خانه مهر ازدواج و تشکیل خانواده مطالعات جدید ثابت کرد که از اشک زنان بویی متصاعد می شود که دانستنیهای قبل از ازدواج،آموزش روابط زناشویی،روابط …خواستگاریانواع پرده بکارتهوسنامزدی پرده بکارتدستگاه تناسلی زنانروابط دختر و پسر کلوب ازدواج و عشق سایت ازدواج،زناشویی، دانستنی …ازدواجدانستنی های قبل ازدواجروابط جنسیروابط دختر و پسردردسرهای ازدواجمعیار ازدواج در اسلام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادازدواجدراسلامدر اسلام خواستگاری از اشخاصی که امکان ازدواج را به لحاظ شرعی ندارند، ممنوع استسن ازدواج در ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسنازدواجدرایرانسن قانونیِ ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است امروزه در ایران چرا در اسلام برده داری و کنیزداری ممنوع نشد؟ شهر سوالقضیه‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏سادگی‏ ‏ها‏ ‏که‏ ‏گفتید‏ ‏نیست‏ ‏‏ ‏اینکه‏ ‏پیامبر ازدواج و طلاق هنرمندان ایرانیزمانی که ابوالفضل پورعرب با آناهیتا نعمتی ازدواج کرد، بازیگر بسیار معروفی بودآیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد؟آیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد رابطه بین گروه خونی و ازدواج زوج اختلافات طبقاتی و تحصیلی در ازدواج چقدر مهم است؟ …اختلافات طبقاتی و تحصیلی در ازدواج مثلاً دختر تحصیل کرده که در خانواده ی متمکن و خانه مهر ازدواج و تشکیل خانواده مطالعات جدید ثابت کرد که از اشک زنان بویی متصاعد می شود که میل آنها دانستنیهای قبل از ازدواج،آموزش روابط زناشویی،روابط دختر و پسر خواستگاریانواع پرده بکارتهوسنامزدی پرده بکارتدستگاه تناسلی زنانروابط دختر و پسردختر ازدواج در اسلام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ازدواجدراسلام در اسلام خواستگاری از اشخاصی که امکان ازدواج را به لحاظ شرعی ندارند، ممنوع است کلوب ازدواج و عشق سایت ازدواج،زناشویی، دانستنی های جنسی ازدواجدانستنی های قبل ازدواجروابط جنسیروابط دختر و پسردردسرهای ازدواجمعیار انتخاب سن ازدواج در ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سنازدواجدر سن قانونیِ ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است امروزه در ایران ازدواج و طلاق هنرمندان ایرانی آیدین آغداشلو که نقاش، طراح، گرافیست و نویسندهای تواناست، سالها قبل، پس از یک ازدواج چرا در اسلام برده داری و کنیزداری ممنوع نشد؟ شهر سوال قضیه‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏سادگی‏ ‏ها‏ ‏که‏ ‏گفتید‏ ‏نیست‏ ‏‏ ‏اینکه‏ ‏پیامبر آیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد؟ آیا بین گروه خونی افراد و ازدواج رابطه ای وجود دارد رابطه بین گروه خونی و ازدواج زوج های اختلافات طبقاتی و تحصیلی در ازدواج چقدر مهم است؟ آکا اختلافات طبقاتی و تحصیلی در ازدواج مثلاً دختر تحصیل کرده که در خانواده ی متمکن و مؤدبی



لینک منبع :ازدواج فامیلی ممنوع نیست

Images for ازدواج فامیلی ممنوع نیست متخصص ژنتیک: ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش ... www.farsnews.com/13950924000439‎Cached15 ژانویه 2017 ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش از ازدواج ... این متخصص ژنتیک در خصوص ازدواج افرادی که دارای کم خونی هستند اظهار کرد: اگر ... ازدواج فامیلی ممنوع ممنوع ممنوع ... به هیچ وجه ! :: خانواده برتر https://khbartar.blog.ir/.../ازدواج-فامیلی-ممنوع-ممنوع-ممنوع-به-هیچ-وجه‎Cachedاصلا حرفش رو هم نزنید . چونه هم نزنید براش . به دو دلیل ازدواج فامیلی رو توصیه نمی کنیم . دلیل اول خیلی مهم نیست . اصل دلیلم دلیل دومه . 1 – بعضی ها میگن که وقتی من ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/ازدواج-فامیلی-ممنوع-نیست/7253412 متخصص ژنتیک گفت: طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج های ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran.../ازدواج-فامیلی-ممنوع-نیست/story/6181810/‎Cached15 ژانویه 2017 ... طبق آمار موجود تنها ۲ درصد ازدواج های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج های فامیلی ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148454382025029 متخصص ژنتیک گفت: طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج‌های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج‌های ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش از ازدواج - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/14844714003051 ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش از ازدواج - خبرگزاری فارس. ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش از ازدواج - سپاس sepas.ir/.../ازدواج-فامیلی-ممنوع-نیست-مشاوره‌های-الزامی-برای-پیش-از-ازدواج‎Cached16 ژانویه 2017 ... ازدواج فامیلی ممنوع نیست/ مشاوره‌های الزامی برای پیش از ازدواج. متخصص ژنتیک گفت: طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج‌های غیرخویشاوندی در سطح جهان ... آزمایشگاه تشخیص طبی ایرانی - همه چیز درباره ازدواج فامیلی، خطرات و ... iranmedicallab.blogfa.com/.../همه-چیز-درباره-ازدواج-فامیلی،-خطرات-و-ناهنجاری-ها‎Cached Similarخیلی ها این ازدواج های نسبی را ممنوع کرده اند اما خیلی های دیگر عقیده دارند بهترین ..... البته «تالاسمی مینور» بیماری کشنده ای نیست اما بر اثر ازدواج های فامیلی احتمال ... اول مشاوره ژنتیکی بعد ، ازدواج فامیلی! - روزنامه اطلاعات www.ettelaat.com/etiran/?p=64914‎Cached18 آگوست 2014 ... اول مشاوره ژنتیکی بعد ، ازدواج فامیلی! ... در کشورهای‌ اروپایی‌ و شمال‌آمریکا از نظر قانونی ممنوع‌ شده‌ و در سایر نقاط دنیا به‌ ... کرده‌ایم تا به بیمه‌ها بقبولانیم آزمایش‌های ژنتیک، آزمایش های لوکس نیست. ... ازدواج‌ فامیلی بیماری زا است ‏.