مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا

[ad_1]
مفیدستان:

این تحقیق می‌تواند منجر به تصفیه‌کننده‌های بهتر هوا به ویژه در مناطقی از جهان شود که کیفیت هوای نامطلوبی دارند.

این فیلتر زیستی اکنون توسط مهندسان دانشگاه ایالتی واشنگتن طراحی و آزمایش شده است.

محققان آمریکایی با همکاری دانشمندان دانشگاه علم و فناوری چین از پروتئین خالص سویا به همراه سلولز باکتریایی برای ساخت یک فیلترهوای کاملا طبیعی، ارزان و قابل تجزیه زیستی استفاده کردند.

کیفیت نامطلب هوا در سراسر جهان باعث مشکلات سلامتی بوده و عامل بیماری‌هایی مانند آسم، بیماری قلبی و سرطان ریه است.

تصفیه‌کننده‌های تجاری موجود در بازار برای پاکسازی ذرات ریز موجود در دوده یا دود ناشی از اگزوز خودرو استفاده می‌شوند زیرا این ذرات آسیب‌زا بطور مستقیم به ریه وارد می‌شوند. این در حالیست که منابع آلاینده زیادی در سراسر جهان وجود داشته و آلودگی آن‌ها می‌تواند حاوی ترکیبی از مولکول‌های گازی خطرناک مانند مونوکسیدکربن، فرمالدئید، دی‌اکسیدسولفور و سایر ترکیبات آلی فرار باشد.

فیلترهای هوای رایج که معمولا از فیبرهای پلاستیک مصنوعی به اندازه چند میکرون ساخته می‌شوند، ذرات ریز را فیلتر می‌کنند اما نمی‌توانند مولکول‌های گازی را شکار کنند. این مواد معمولا از محصولات شیشه‌ای و نفتی تولید می‌شوند که منبع آلودگی ثانویه به شمار می‌روند.

پروتئین سویا و سلولز محصولاتی مقرون‌بصرفه هستند که در حال حاضر کاربردهای متعددی دارد؛ برای مثال در چسب‌ها، محصولات پلاستیکی، مواد بازسازی بافت و پوشش زخم استفاده می‌شوند. سویا حاوی تعداد زیادی گروه شیمیایی کاربردی از جمه 18 گروه آمینه است. هر گروه شیمیایی از پتانسیل شکار آلاینده‌ها در سطح مولکولی برخوردار است.

محققان از اسید اکرلیک برای جداسازی پروتئین بسیار محکم سویا استفاده کردند تا بتوانند گروههای شیمیایی آن را در معرض آلاینده‌های بیشتری قرار دهند. فیلتر نهایی توانست تقریبا همه ذرات ریز و آلاینده‌های شیمیایی را تصفیه کند.

این تحقیق در مجله Composites Science and Technology منتشر شده است.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مطلب فارسی در زمینه ی صنایع غذاییشلوک و یا سبوس برنج منبع خیلی خوبی از ویتامین های گروه مخصوصا است ویتامین های گروه مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری لیست پایان نامه های کارشناسی دانشگاه علم و …شماره عنوان پایان نامه نام دانشجو استاد راهنما تاریخ دفاع طراحی بویلرهاسوالات در زمینه باغبانی آرشیو …با سلام علت اصلی خشکیدگی یا قهوه ای نوک برگ به علت کمبود کود پتاس است که این کمبود از پژوهشکده پاییزان اصول لوله کشیانتخاب بهترین شیر دولت آمریکا با اتخاذ قوانین بی سابقه جدیدی که لوله پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه … پونه را له کرده سپس آنرا با روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت سه روز در مقابل نور خورشید مطلب فارسی در زمینه ی صنایع غذایی انواع غنی سازی در صنایع غذایی امروزه به جهت بالابردن ارزش تغذیه ای مواد غذایی و حفظ سلامت لیست پایان نامه های کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم وصنعت مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام پروپوزال سمینار مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری، گروه پژوهشکده پاییزان اصول لوله کشیانتخاب بهترین شیر دولت آمریکا با اتخاذ قوانین بی سابقه جدیدی که لوله کش ها سوالات در زمینه باغبانی آرشیو با سلام خدمت دوستان علت ریختن خرمالو ها قبل از رسیدن چیه؟ آیا بعلت پر بودن شاخه هاست یا عامل پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پفناخنسوختگی خال پیر پونه را له کرده سپس آنرا با روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت سه روز در مقابل نور خورشید قرار



لینک منبع :ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا

Images for ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا - برترین ها www.bartarinha.ir/.../ساخت-فیلتر-هوای-ارزان‌قیمت-با-پروتئین-سویا‎Cached16 ژانویه 2017 ... دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را تولید کرده‌اند که می‌تواند مواد ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/16/1605830 16 ژانویه 2017 ... ایسنا نوشت: دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را تولید کرده‌اند که ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../ساخت-فیلتر-هوای-ارزان‌قیمت-با-پروتئین-سویا/ دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را تولید کرده‌اند که می‌تواند مواد شیمیایی سمی مانند ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا - پول نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../ساخت-فیلتر-هوای-ارزان‌قیمت-با-پروتئین-سویا/7261250 محققان آمریکایی با همکاری دانشمندان دانشگاه علم و فناوری چین از پروتئین خالص سویا به همراه سلولز باکتریایی برای ساخت یک فیلترهوای کاملا طبیعی، ارزان ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا | برترینها vista.ir/news/32599046/ساخت-فیلتر-هوای-ارزان‌قیمت-با-پروتئین-سویا دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را تولید کرده‌اند که می‌تواند مواد شیمیایی سمی مانند ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا – مجله راگا - راگانیوز raganews.ir/magazine/308223/‎Cachedساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا. این تحقیق می‌تواند منجر به تصفیه‌کننده‌های بهتر هوا به ویژه در مناطقی از جهان شود که کیفیت هوای نامطلوبی دارند . ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../ساخت-فیلتر-هوای-ارزان-قیمت-با-پروتئین-سویا‎Cached16 ژانویه 2017 ... دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را تولید کرده‌اند که می‌تواند مواد ... ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا ** دانشمندان آمریکایی و ... ahaykhabar.ir/?page=matn&code=linkjoo18161664051206224 ساخت فیلتر هوای ارزان‌قیمت با پروتئین سویا. دانشمندان آمریکایی و چینی یک فیلتر هوای طبیعی، زیست‌تجزیه‌پذیر، مقرون بصرفه و مبتنی بر پروتئین سویا را ... هزینه برای ساخت یک خرد کن گیاه سویا npss.in/Aug-08/هزینه-برای-ساخت-یک-خرد-کن-گیاه-سویا/ هزینه برای ساخت یک لوبیا سویا خرد کن گیاه آخرین نسخه خرد کن ژامبون میل دستگاه شن و ماسه ساخت و ساز بهبود ... ساخت فیلتر هوای ارزان قیمت با پروتئین سویا.