مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت، درمان و رفع گودی زیر چشم

[ad_1]
مفیدستان:

گودی زیر چشم در اثر وراثت، افزایش سن، استرس، خستگی و کم خوابی، مشکلات تیروئید و ... اتفاق میفتد. با روش‌ های رفع گودی زیر چشم آشنا شوید.

گودی زیر چشم:

در طب سنتی ایران "سیاهی و گودی زیرچشم" به دو دلیل؛ ژنتیک و افزایش خشکی مزاج اتفاق میفتد. در مواردی که کبودی زیر چشم افراد به صورت ارثی باشد، معمولا برطرف نمی‌شود و کبودی ارثی معمولا کمرنگ‌تر است ولی کبودی که بر اثر خشکی مزاج مغز ایجاد می‌شود، معمولا تیره‌تر است. اگر مزاج مغز خشک شود، رطوبت کافی در مغز تولید نمی‌شود چرا که چشم و پوست زیر آن به رطوبت نیاز دارد.

همچنین با افزایش سن، بسیاری از افراد دچار گودی زیر چشم یا دور چشم می‌شوند؛ اگر چه بسیاری از جوانان نیز به این مشکل دچار هستند. این مشکل به ظاهر ساده که یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است باعث می‌شوند که فرد خسته، مریض و ناسالم به نظر برسد. این وضعیت بر روابط میان فردی، فرصت‌های تجاری و عزت نفس فرد تاثیر می‌گذارد.

گودی زیر چشم و سیاهی زیر چشم ناشی از تجمع خون در زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر مشخص است. حساسیت‌های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی باعث پف بیش از حد و تجمع خون می‌شوند.

رفع گودی زیر چشم، علت گودی زیر چشم، رفع کبودی دور چشم، درمان گودی زیر چشم، تزریق چربی

علت گودی زیر چشم:

برای تعیین موثرترین روش درمانی، یا انتخاب ترکیبی از چند روش برای رفع گودی زیر چشم، مهم است که علت ایجاد این مشکل را بشناسید. این مشکل ممکن است به یک یا چند عدد از دلایل زیر ایجاد شده باشد: 
  • وراثت
  • استرس
  • افزایش سن
  • فشار خون بالا
  • جداشدگی پرده شبکیه
  • مشکلات تیروئید
  • حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی
  • اختلالات کلیوی
  • مشکلات قلبی عروقی
  • خستگی مزمن
  • کم خوابی
  • مالش بیش از حد چشم‌ها
  • بیماری آب سیاه
  • آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست
  • مصرف الکل و مواد مخدر

پیشگیری از گودی زیر چشم:


در بسیاری از افراد می‌توان از ایجاد سیاهی، گودی و کبودی زیر چشم جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده روزانه از مرطوب‌کننده‌ها، کرم ضد آفتاب، داشتن رژیم غذایی کامل حاوی آهن و ویتامین K و خواب کافی است.
در مورد اغلب جوانان، رعایت این موارد برای جلوگیری از سیاهی و گ.دی زیر چشم کافی است اما با افزایش سن، پوست شما حتی با تغذیه مناسب و خواب کافی و لوسیون‌های مرطوب‌کننده، در مقابل استرس، خستگی و عناصر محیطی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. به این دلیل افراد مسن که به سیاهی و گودی اطراف چشم دچار هستند، برای درمان موثر به متخصص پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند.   

درمان و رفع گودی زیر چشم:

 اغلب مواقع از بین رفتن چربی میان صورت و دور پلک‌های بالایی و پایینی و حتی ابرو در ایجاد گودی دور یا زیر چشم یا گود افتادن صورت نقش دارند. گودی زیر چشم همچنین بیشتر زمینه ژنتیکی و ارثی دارد و با کمک تزریق ژل در این ناحیه می‌توان آن را کاهش داد که این کار توسط متخصص انجام می‌شود و درمان دارویی ندارد. در صورتی که مشکل گودی چشم ناشی از استفاده از عینک‌های قوی باشد با اصلاح آن کمتر خواهد شد. 

 اغلب برای درمان گودی دور چشم می‌توان از پرکننده‌های مصنوعی یا حتی به شیوه بهتر؛ از سلول‌های چربی خود بدن استفاده کرد. عمل جراحی پلک پایین نیز در صورتی نیاز است که مشکل یک ناودان اشکی عمیق با یک بالشتک چربی پیش آمده در پلک پایین باشد.

ساده ترین راه حل اغلب استفاده از پرکننده‌های مصنوعی برای پرکردن ناحیه ناودان اشکی با محصولات اسید هیالورونیک از قبیل Restylane یا Juvederm است که گودی‌ها را نرم یا صاف می‌کنند. اگر چه نتایجی که این پرکننده‌ها به بار می آورند، مانند چربی طبیعی نیست، این درمان مناسب بیمارانی است که برای جراحی آماده نیستند. 

فرآیند درمان شامل جراحی نمی شود و پرکننده‌ها در ناحیه ناودان اشکی تزریق می‌شوند. برای حصول نتیجه عموما بین ۶ تا ۹ باید صبر کرد. پس از تزریق، کبودی جزئی بوجود می‌آید که معمولا ظرف کمتر از یک هفته از بین می‌رود.
با این حال، بسیاری از جراحان  اغلب برای برطرف سازی گودی زیر چشم جراحی چشم را توصیه می کنند. لازن به ذکر است که اغلب مواقع، جراحی به تنهایی نمی‌تواند مشکل را برطرف سازد، اضافه کردن چربی به پوست باعث برطرف سازی۸۰ درصدی مشکل در بیماران می‌شود. این روش به نسبت جراحی پلک کم خطرتر است و روش انتقال چربی نتیجه طبیعی تری را بدست می‌آورد و پوست را جوان‌تر می‌کند.

  • کرم‌های مخصوص رفع گودی زیر چشم:

بیشتر کرم‌های دور چشم مرطوب کننده‌اند. انواعی از آن که دارای ترکیبات AHA وامثال آن بوده می‌تواند تا حدی در برطرف‌کردن گودی چشم مؤثر باشد.
کرم دور چشم کارایی زیادی دارد، اما کارهایی هست که این کرم نمی‌تواند انجام دهد. یک کرم چشم می تواند کارهای زیر را انجام دهد:
  1. رطوبت را افزایش دهد، پوست حساس زیر چشم را بهبود ببخشد و آن را تقویت کند.
  2. دایره‌های سیاه رنگ را با روشن کننده‌های پوست یا موادی که رگ‌های خونی زیر چشم‌ها را تقویت می‌کنند، درمان کند.
  3. با کاهش تورم و التهاب، مشکل پف کردگی را برطرف کند.
  4. اثرات پیری را با رتینول ها/ AHA، عامل‌های رشد و آنتی اکسیدان‌ها کاهش دهد یا به تاخیر بیندازد.
در هنگام انتخاب کرم چشم به محتویات آن  توجه کنید. ( آیا این مواد مشکل شما را برطرف می‌سازند).

نکته:

کرم دور چشم  و کرم‌های مخصوص رفع گودی زیر چشم، در افزایش حجم گودی زیر چشم، کشیدگی ابرو یا شل‌کردن عضلات دور چشم که باعث بوجود آمدن چین و چروک اطراف چشم ( پاکلاغی) می‌شود، نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

گردوآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آکاگودی کمر چیست و درمان گودی کمر آیا می دانید علت به وجود آمدن گودی در ناحیه کمر چیست درمان و رفع سفیدی مو درمان و رفع سفیدی مو دکتر زهره نیکبخت، متخصص و مو در این‌باره به جام‌جم می‌گوید فیزیوتراپی پزشکی مبتنی بر شواهد تعریف و اصول بیش از سال است که دو واقعیت طبیعی‌ترین درمان برای سیاهی دور چشمدرمان برای سیاهی دور چشم تیرگی دور چشمحلقه‌های سیاه اطراف چشماز بین‌بردن تیرگی دور با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید عکسبر عکس حالت قبل فرد، سر و کمر را به حالت اولیه بر می گردد فرد مطابق شکل در حالی که به درمان چروک صورت با بوتاکس و ژلژل ها ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن پوست اطراف چشم دستوراتی برای از بین بردن چروک و …رفع چین و چروک اطراف چشم ناحیه پیرامون چشم ها دائماً در حال حرکت است که این امر از علت چاقی دور کمر چیست، چاقی، چاق، چاق ها، علل چاقی، …کدو حلوایی و کاهش فشارخون و چاقی اسپیرولینا؛ مقابله با چاقی و پیری هلو و شلیل؛ ضدچاقی درمان جای جوش متخصص پوست و مو و زیبایی و …درمانجایجوشبا سال سابقه و با استفاده از بهترین دستگاههای لیزروکاشت موعمل زیبایی،تزریق ژل درمان دیسک کمر کمر درد کمر درد و رابطه جنسیکمردرد بیماری شایعی است که انواع مختلف دارد کمر درد گذرا دردی ناگهانی و شدید در ناحیه گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آکا گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آیا می دانید علت به وجود آمدن گودی در ناحیه کمر چیست ؟آیا این درمان و رفع سفیدی مو درمان و رفع سفیدی مو دکتر زهره نیکبخت، متخصص و مو در این‌باره به «جام‌جم» می‌گوید فیزیوتراپی پزشکی مبتنی بر شواهد تعریف و اصول بیش از سال است که دو واقعیت مبنای امر درمان دیسک کمر کمر درد کمر درد و رابطه جنسی کمردرد بیماری شایعی است که انواع مختلف دارد کمر درد گذرا دردی ناگهانی و شدید در ناحیه کمر طبیعی‌ترین درمان برای سیاهی دور چشم درمان برای سیاهی دور چشم تیرگی دور چشمحلقه‌های سیاه اطراف چشماز بین‌بردن تیرگی دور چشم با این نرمش ها گودی کمر را درمان کنید عکس ۱مانند شکل زیر فرد به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار می گیرد و با انقباض عضلات شکم سعی می درمان چروک صورت با بوتاکس و ژل ژل ها ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن گونه و پوست اطراف چشم دستوراتی برای از بین بردن چروک و سیاهی دور رفع چین و چروک اطراف چشم ناحیه پیرامون چشم ها دائماً در حال حرکت است که این امر از هزاران علت چاقی دور کمر چیست، چاقی، چاق، چاق ها، علل چاقی، عوامل کدو حلوایی و کاهش فشارخون و چاقی اسپیرولینا؛ مقابله با چاقی و پیری هلو و شلیل؛ ضدچاقی رفع گودی زیر چشم



لینک منبع :علت، درمان و رفع گودی زیر چشم

درمان و رفع گودی زیر چشم و علت آن – کلینیک زیبایی رز طلایی tehrancosmetics.com/درمان-و-رفع-گودی-زیر-چشم-و-علت-آن/‎Cached Similarگودی زیر چشم یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است. عوامل ژنتیکی شما را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می دهد، مخصوصا اگر پوست نازک و روشنی ... ‎علت و علل - ‎درمان - ‎لیزر درمانی - ‎تزریق ژلراه های کم‌رنگ‌کردن سیاهی‌های زیر چشم - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../راه-های-کم‌رنگ‌کردن-سیاهی‌های-زیر-چشم‎Cached Similar23 دسامبر 2012 ... مهم‌ترین علت بروز سیاهی و کبودی زیرچشم، عامل ژنتیک است. ... یک متخصص پوست یا جراح زیبایی می‌تواند لیزر درمانی را زیر چشم‌ها انجام دهد و با این ... اصلاح گودی زیر چشم با طب سنتی و طب مدرن - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../اصلاح-گودی-زیر-چشم-با-طب-سنتی-و-طب-مدرن‎Cached6 سپتامبر 2016 ... او می‌گوید: «اهل آرایش نیستم و به همین دلیل معمولا از کرم‌های سفیدکننده و ... به متخصص پوست مراجعه کردم که گفتند تیرگی دور چشم درمانی قطعی ندارد. ... ممکن است مشکلات زیر را داشته باشد و با درمان آنها تیرگی به راحتی رفع شود:. علت گودی چشم و روش های درمان تیرگی دور و زیر چشم | دکتر مسعود ... drjafaripour.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=9421‎Cachedعلت و عوامل موثر در گودی زیر چشمبرای پاسخ به این سوال بد نیست کمی راجع به این ... توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم و رفع گودی زیر چشمگام موثر بردارد. 5 داروی خانگی برای درمان گودی های تیره چشم! - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../5-داروی-خانگی-برای-درمان-گودی-های-تیره-چشم‎Cached Similar15 مارس 2013 ... قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را ... رب گوجه فرنگی: یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است. رفع گودی زیر چشم | لیزر موهای زائد - iranbeautyclinic.co/رفع-گودی-زیر-چشم/‎Cachedیکی از مهم ترین علت سیاهی زیر چشم ، استرس است و همین طور فشار روانی و ... برای رفع گودی زیر چشم باشید که در یک اساس منظم با مشکلاتی مثل درمان گودی زیر چشم ... رفع سیاهی و گودی زیر چشم بصورت طبیعی - چهره تو uface.ir/post/33/رفع-سیاهی-وگودی-زیرچشم-بصورت-طبیعی.html‎Cached Similarدر طب سنتی ایران سیاهی و گودی زیرچشم به دو دلیل ژنتیک و افزایش خشکی مزاج است. ... http://uface.ir/ | رفع سیاهی وگودی زیرچشم بصورت طبیعی| ... درمان غلظت خون : زرشک آبی ( زرشک سیاه ) - آب انار _ آب گوجه فرنگی - عناب - جوشانده ریشه کاسنی ... گودی،سیاهی و تیرگی زیر و دور چشم : درمان قطعی و علت - کلینیک ... beautyclinics.ir/گودی،سیاهی-و-تیرگی-زیر-و-دور-چشم-درمان/‎Cached Similarبا وجود این که درمان سیاهی و گودی زیر چشم کار آسانی نیست، اما روش های بدون نیاز به عمل جراحی برای رفع گودی زیر چشم و بازگرداندن ظاهری جوان و شاداب اثبات شده است. برطرف کردن گودی زیر چشم | دکتر الهام مهاجر - پزشک آشنا https://www.pezeshkashna.com/برطرف-کردن-گودی-زیر-چشم/‎Cached21 سپتامبر 2014 ... فقط باید فهمید که علت گودی زیر چشم چیست . ... پرداختن به این موضوع،به درمان موقت پف کردگی کمک خواهد کرد. ... دکتر مهاجر برای رفع گودی زیر چشم توصیه می کند: بیمارانی که در هنگام بیدار شدن چشم پف کرده دارند باید به پشت ... سیاهی و گودی زیر و دور چشم: درمان و علت - مرکز مشاوره کاشت مو، پوست و ... azinclinic.ir/سیاهی-و-گودی-زیر-و-دور-چشم-درمان-و-علت/‎Cachedمعمولاً از این کرم‌ها در رفع سیاهی ناشی از هیپرپیگمانتاسیون ملاسما و یا آسیب‌های ناشی از خورشید، استفاده ...