مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مکان‌هایی که احتمالا از بین خواهند رفت!

[ad_1]

زمین شاهد عصر یخبندان، تغییرات اقلیمی، مهاجرت گروهی و مواردی بسیار بوده اســت و این فهرست تنها به موارد فوق نیز ختم نمی‌شود، چرا که تغییر همواره در جریان بوده و خواهد بود. در عصر حاضر نیز دانشمندان همواره به ما هشدار داده‌اند که مراقب سرعت تغییرات محیطی باشیم، زیرا سرعت این تغییرات بیش از حد طبیعی اســت. جمعیت جهان در قرن اخیر به شدت افزایش پیدا کرد و آلودگی‌هایی را به همراه داشت. تمامی شواهد زیست‌محیطی دال بر این اســت که تغییرات به وجود آمده توسط انسان اصلا عاقبت خوبی نخواهد داشت.
اگر سرعت تغییرات در محل زندگی ما خیلی هم زیاد نیست، این نمی‌تواند نشان دهد که ما از عواقب آن در امان خواهیم بود. در ادامه فهرستی کوتاه از جاهایی را خواهید دید که به دلیل همین تغییرات محیطی از جمله گرمایش جهانی از صحنه زمین محو خواهند شد. شاید آن دسته از جهانگردانی که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند فرصت زیادی برای سفر به این نقاط نداشته باشند


پارک ملی گلِیشر

گلیشر در لغت به معنای یخچال طبیعی اســت. این پارک دهمین پارک ملی پربازدید ایالات متحده اســت که سالانه بیش از ۲.۳ میلیون نفر را جذب می‌کند. یخچال طبیعی این منطقه به دلیل گرمایش جهانی به سرعت در حال آب شدن اســت و همین دلیل بر تعداد بازدیدکنندگان این پارک در سال‌های اخیر افزوده و سیر آن نیز صعودی اســت.

روزی یخچال طبیعی این منطقه سبب شد تا مسئولان مرتبط این پارک ملی را در محل آن افتتاح کنند، اما حالا چیزی از آن باقی نمانده اســت. دلیل اصلی این مسئله نیز تغییرات اقلیمی اســت. در ابتدا ۱۵۰ یخچال طبیعی در پارک ملی گلیشر وجود داشت و اکنون این عدد به تنها ۲۵ یخچال کاهش پیدا کرده اســت. چندین پژوهش در این ارتباط انجام شده و دانشمندان تخمین می‌زنند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا سال ۲۰۳۰ دیگر هیچ یخچال طبیعی در آن وجود نداشته باشد.

سد بزرگ مرجانی

تنها مورد زنده‌ای که از فضا قابل مشاهده اســت همین سد بزرگ مرجانی اســت. این سد مرجانی سواحل شرقی استرالیا را ترک کرده و الان ۳۴۵ هزار کیلومتر مربع آنطرف‌تر قرار دارد. این منطقه یکی از جذابیت‌های غواصی جهان اســت، اما شاید تا چند دهه دیگر نشانی از آن نباشد. دلیلش نیز واضح اســت چرا که آلودگی آب، افزایش دمای آب اقیانوس‌ها، ماهیگیری غیرقانونی و چندین عامل دیگر وجود دارد که باعث نابودی مرجان‌ها خواهد شد. طبق تخمین‌ها اگر اقدامات لازم همین حالا صورت نگیرد سد بزرگ مرجانی تا ۲۰ سال دیگر دچار تغییرات منفی جبران ناپذیزی خواهد شد. اگر هم در این دو دهه باقی مانده به آنجا سفر کردید حواستان باشد که به مرجان‌ها دست نزنید، زیرا به راحتی آسیب خواهند دید.

جزایر مالدیو

جزایر حاره‌ای و بسیار زیبای مالدیو به سواحل زیبا و تجربه غواصی‌هایش در جهان شهرت دارد. برخی از جهانگردان پس از سفر به جزایر مالدیو عاشق این جزایر می‌شوند. نکته‌ای که در مورد جزایر مالدیو وجود دارد این اســت که این کشور عنوان پست‌ترین کشور دنیا را دارد. به عبارت بهتر، حدود ۸۰ درصد جزایر مالدیو تنها یک متر از سطح دریا فاصله دارند و اگر روند صعودی افزایش سطح دریا ادامه یابد، دیری نمی‌پاید که جزایر مالدیو در آب فرو رود. البته طبق تخمین‌ها در کمتر از یک قرن دیگر اثری از این جزایر نخواهد بود، مگر اینکه روند کنونی گرمایش جهانی متوقف یا حداقل کند شود.

ماداگاسکار

یکی از زیباترین کشورهای روی زمین ماداگاسکار اســت، چرا که تنوع گیاهی و جانوری مخصوص خود را دارد. بسیاری از گیاهان و جانورانی که در این جزیره بزرگ زندگی می‌کنند در هیچ جای دیگری از زمین یافت نخواهند شد. البته همین مسئله و عدم نظارت باعث شده تا جنگل‌زدایی و شکار حیوانات در این جزیره به دلیل منحصر به فرد بودن آن بسیار زیاد باشد. اگر روند کنونی به همین منوال ادامه داشته باشد، گیاهان و جانوری بومی ماداگاسکار باید برای همیشه با خانه خود خداحافظی کنند.

ونیز

شهر آب‌ها قلب‌ها را تسخیر می‌کند. صدها پل و قایق مخصوص در این شهر وجود دارد که آن را به یکی از منحصر به فردترین نقاط جهان تبدیل کند. قرن‌ها اســت که شهر ونیز دارد به تدریج در آب غرق می‌شود، اما در دهه‌های اخیر این روند شدت سرعت گرفته اســت. در برخی از تحقیق‌ها آمده اســت که سرعت این فرآیند پنج برابر شده اســت. این شهر تاریخی و البته رومانتیک را هرچه زودتر باید دید، زیرا شاید هرگز دیگر فرصت آن برای شما پیش نیاید.

(مهر)


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مکانهایی که احتمالا از بین خواهند رفت! کد خبر: 1303. تاریخ انتشار: 05 تير 1394 - 15:05. نها چیزی که همیشه ثابت میماند تغییر است و جهان نیز به واقع مدام در ...1 جولای 2016 ... سفر و مناطق دیدنی:مکانهایی که احتمالا از بین خواهند رفت! ... از که شکل همواره تغییرات بودیم البته با گرفتن سرعت تغییرات بیشتر است.27 ژوئن 2015 ... تنها چیزی که همواره ثابت میماند خودِ عمل تغییر است و جهان نیز به واقع مدام در تغییر است. از روزی که جهان شکل گرفت همواره شاهد تغییرات ...سیرچ ،گلباف، اندوهجرد و شهداد از مناطق زلزله خیز استان کرمان هستند که بیشترین زلزله های استان در این منطقه رُخ میدهد که اگر .... مکانهایی که احتمالا از بین خواهند رفت!... 07 آبان 1395. گردشگريمکانهای تفریحی جهانجاذبه های گردشگریی كه قبل از نابودی باید ببینید .... به همین دلیل دریای مرده احتمالا تا 50سال آینده از بین خواهد رفت.احتمالاً این اختلال از ۴ یا ۵ سالگی شروع می شود ولی در سنین ۸ تا ۱۲ سالگی بیشتر دیده .... با قرار دادن آینه در مکان هایی که کودک بتواند خودش را در حال ناخن جویدن ببیند ... از بین خواهد رفت؛ زیرا یا کودک نیازی به تکرار و استمرار آن ندارد و یا این که به ...6 ا کتبر 2016 ... امروزه بسیاری از مکانهای توریستی چین توسط فاکتورهای انسانی و ... گفته میشود غارهای موگائو در چین تا 50 سال دیگر از بین خواهند رفت، به ... ولی احتمالا سازندگان این مجسمه فکر این را هم نمیکردند که این مجسمه طور دیگری نابود شود.31 آگوست 2013 ... ۱-عفونتها: جهت جلوگیری از این عارضه شایع باید تا حدامکان از مکانهای پرازدحام ... ۳-بی اشتهایی:یکی از مسائلی که احتمالا با آن مواجه می شویدتهوع، درد معده .... بعضی از این عوارض پس از پرتودرمانی از بین خواهند رفت ولی برخی برای ...اثر لکه جوهر کاملاً از بین خواهد رفت. ... برای از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش ، مقداری ماست روی محل لکه ریخته و با قاشق .... مکانهایی که احتمالا از بین خواهند رفت!مكانهايي كه مي شود از ايشان كمك دريافت كرد - ديگر منابع ... شما نگرانيد كه احتمالاً بوسيله ميكروبها، خاك، HIV يا سرطان آلوده شويد. يا فردي .... در نهايت از بين خواهد رفت.


کلماتی برای این موضوع

جراحی کوچک کردن سینه پستان پزشکان ایرانجراحی کوچک کردن سینه پستان مقدمه در سراسر تاریخ، سینه های بزرگ معمولا نشانه ی نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی مقالات لوازم سرمایشی و گرمایشییکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی در ایران کولرهای آبی می باشد که مخصوص مناطق با آب و اخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرزبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از عصر ایران، ابتکار گفت رودخانه های چیکار کنم؟ چگونه با یه دختر اشنا شویم؟اصلا چرا باید با یک دختر یا پسر دوست بشیم؟ این سوال خوبیه شما تاحالا تا دوست دختر یا مقالات علمی سایت پزشکان بدون مرزیک تست پزشکی کم تهاجمی می باشد که به پزشک در تشخیص و درمان بیماری عروقی شما کمک می کند تکنیک مبارزه با گرگ ایمنی از حیوانات وحشی گروه تکنیکمبارزهباگرگایمنیازبا سلام خدمت شما اگر بتوانید خودتون با فنر تخت ماشین خنجری بسازید بسیار عالی از برند بیماری‌های ناخن ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…رشد و نفوذ ناخن به گوشت و بافت نرم زیرین این حالت را ایجاد می‌کند، که در شسث پا بیشتر ژرژ براک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادژرژبراکاثرپذیری از فوویسم را در منظره‌هایی که او با تکه رنگ‌های خالص نقاشی کرده‌است به جنسیت و فضای شهری انسان شناسی و فرهنگگردآوری و تنظیم زهره دودانگه رابطه میان جنسیت و فضای شهری یکی از ابعاد ارتباط میان



لینک منبع :مکان‌هایی که احتمالا از بین خواهند رفت!

مکان‌هایی که احتمالا از بین خواهند رفت! - فرادید faradeed.ir/fa/news/1303/مکان‌هایی-که-احتمالا-از-بین-خواهند-رفت‎Cached26 ژوئن 2015 ... نها چیزی که همیشه ثابت می‌ماند «تغییر» است و جهان نیز به واقع مدام در تغییر است. از روزی که جهان شکل گرفت همواره شاهد تغییرات جغرافیایی بودیم ... مکان‌هایی که احتمالا از بین خواهند رفت! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/news/.../مکان-هایی-که-احتمالا-از-بین-خواهند-رفت 28 ژوئن 2015 ... از روزی که جهان شکل گرفت همواره شاهد تغییرات جغرافیایی بودیم که البته حالا با قدرت گرفتن انسان سرعت این تغییرات نیز بیشتر شده است. یازده شغلی که تا ده سال آینده در کانادا از بین خواهد رفت - آتش؛ رسانه ... atash.ca/یازده-شغلی-که-تا-ده-سال-آینده-در-کانادا/‎Cached15 دسامبر 2016 ... خانه بازارکار یازده شغلی که تا ده سال آینده در کانادا از بین خواهد. ... این یعنی بین ۳ / ۸ تا ۴۱ درصد از ۱۸ میلیون شغلی که امروز در کانادا وجود دارد، از دست خواهد رفت. ... کارگاه‌های ساختمانی مکان‌های نامناسبی برای ماشین‌های خودکار و ربات‌ها هستند؛ ... و تراکتورهای خودران (که احتمالاً بسیار کوچکتر از نمونه‌های فعلی خواهند بود) ... بِوِرلی و دِرِک ژوبرت: درس زندگی از گربه‌سانان | TED Talk Subtitles and ... ► 17:20https://www.ted.com/talks/beverly_dereck_joubert_life_lessons_from_big_cats/transcript?embed=true&language=fa Dec 20, 2010 - 17 min آنها با تصاویری بی نظیر (که بعضی از آنها هیچوقت پیش از این دیده نشده‌اند)، درباره رابطه ... ما، ما مجبوریم که جویای وحشی ترین و جنگلی ترین مکانهای آفریقا ... جاهایی که قبل از نابودی باید ببینید - آسمونی www.asemooni.com/.../where-before-the-destruction-of-the-must-see‎Cachedاما این فرصت را داریم که تا قبل از بین رفتن، آنها را از نزدیک ببینیم. 1 1 جاهایی که ... به همین دلیل دریای مرده احتمالا تا 50سال آینده از بین خواهد رفت. 6 1 جاهایی که ... آیا در آینده دستگاههای خودپرداز به سیستم شناسایی بیومتریک مجهز ... sibashahr.com/آیا-در-آینده-دستگاههای-خودپرداز-به-سیس/‎Cached10 ا کتبر 2016 ... ... خطوط مغناطیسی هستند، در مکانهایی که نیاز به تراشههای هوشمند نیست ... نیازی که در این میان احساس می‌شود تجهیز دستگاه‌های خودپرداز به سیستم‌های شناسایی بیومتریک است. ... بر شناسایی عنبیه چشم، احتمالاً نیاز به رمز را از بین خواهند برد. ... به سمت شناسایی از طریق عنبیه چشم یا اثر انگشت افراد خواهند رفت. این هفت جاذبه گردشگری چین را قبل از این که از صحنه روزگار محو شوند ... buralan.com/.../این-هفت-جاذبه-گردشگری-چین-را-قبل-از-این-که-از-صحنه-روزگار-محو-شوند-ببینید‎Cached6 ا کتبر 2016 ... در این میان، مکان‌های تاریخی شامل دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، غارهای ... گفته می‌شود غارهای موگائو در چین تا 50 سال دیگر از بین خواهند رفت، به ... ولی احتمالا سازندگان این مجسمه فکر این را هم نمی‌کردند که این مجسمه طور دیگری نابود شود. جاذبه های گردشگریی که قبل از نابودی باید ببینید - بیتوته www.beytoote.com/iran/pastime/galapagos3-island.html‎Cached Similarمکانهای تفریحی جهان دیدنی های جهان گردشگری,تور گردشگری,جزیره گالاپاگوس, جزیره مالدیو,دیواره ... به همین دلیل دریای مرده احتمالا تا 50سال آینده از بین خواهد رفت. بیماری وسواسی جبری - Royal College of Psychiatrists www.rcpsych.ac.uk/healthadvice/translations/persianfarsi/ocd.aspx‎Cached Similarمکانهایی که می شود از ایشان کمک دریافت کرد - دیگر منابع ... شما نگرانید که احتمالاً بوسیله میکروبها، خاک، HIV یا سرطان آلوده شوید. یا فردی .... در نهایت از بین خواهد رفت . اخبار > آثاری که احتمالاً در سی و دومین جشنواره بین ... - مسجد دانشگاه زابل uoz.masjedun.com/index.jsp?fkeyid=&siteid=293&pageid...‎Cached4 نوامبر 2013 ... آثاری که احتمالاً در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی می شوند ... جغرافیایی شهرهای مقدس مکه و مدینه انجام شد، مکان‌هایی که مشابهت لازم را با ..... یارمحمدی، تدوین گر این فیلم پشت میز مونتاژ خواهند رفت تا «فرشته ها تنها ...