مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد

[ad_1]
مفیدستان:
از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد

خبرگزاری آریا - نگاه کردن مستقیم به خورشید می تواند آسیب زا باشد، اما با پیشرفت های جدید حالا امکان تماشای سطح آن در قالب تصاویر باکیفیت و واضح به وجود آمده است.
این فرصت به لطف انجام یک به روز رسانی مهم در باکیفیت ترین تلسکوپ دنیا واقع در رصدخانه «Big Bear» کالیفرنیا میسر شده است. آینه های این تلسکوپ در سه محور قابلیت تغییر ابعاد دارند و می توانند شعاع های نور را از ارتفاعات مختلفی از اتمسفر زمین دریافت کنند.
این توانایی سبب می شود که بتوان مشکلات مرتبط با دمای زیاد اهداف مورد عکاسی را در تصاویر به ثبت رسیده رفع نمود. بنابراین حالا می توان با کیفیتی فراتر از تصور از فعالیت های پر حرارتی مثل طوفان های خورشیدی با کیفیت بالا و زاویه دید بسیار وسیع عکس برداری کرد.

به بیان ساده تر، عکسی را در نظر بگیرید که از میان هوای داغ بالای یک شعله به ثبت رسیده باشد. گرمای زیاد این هوا باعث ایجاد اعوجاج های ناخوشایند در تصویر عبوری خواهد شد، اما آینه های جدیدِ بهترین تلسکوپ دنیا حالا می توانند این اعوجاج ها را خنثی نمایند.
به لطف به روز رسانی جدید از این پس می توان با ثبت 2000 فریم در ثانیه، عکسی به دست آورد که میدان دید 32000 کیلومتری را در یک قاب جای داده است. بنابراین امکان ثبت همزمان چند انفجار بر سطح خورشید و در قالب یک عکس فراهم می آید.
دانشمندان می توانند با تحلیل این تصاویر تازه به شکل موثرتری به بررسی علل و عوامل ایجاد این طوفان ها بپردازند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو بتی پس از سال سکوت دوباره فعالیت های هنری را از سر می گیرد بتیبتی در شهریور ماه سال جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیمرز بین خشکی و دریا را کمربندی از زیستگاههای متنوع و یگانه دربرمی‌گیرد که کناره‌های جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی مرز بین خشکی و دریا را کمربندی از زیستگاههای متنوع و یگانه دربرمی‌گیرد که کناره‌های صخره خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو بتی پس از سال سکوت دوباره فعالیت های هنری را از سر می گیرد بتیبتی در شهریور ماه سال در



لینک منبع :از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد

Images for از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد ... digiato.com/.../از-این-پس-می-شود-طوفان-های-خورشیدی-را-با/‎Cached20 ژانویه 2017 ... بنابراین حالا می توان با کیفیتی فراتر از تصور از فعالیت های پر حرارتی مثل طوفان های خورشیدی با کیفیت بالا و زاویه دید بسیار وسیع عکس ... از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد www.aryanews.com/.../از-این-پس-می-شود-طوفان-های-خورشیدی-را-با-کیفیت-بالا-تماشا-کرد‎Cached20 ژانویه 2017 ... خبرگزاری آریا - نگاه کردن مستقیم به خورشید می تواند آسیب زا باشد، اما با پیشرفت های جدید حالا امکان تماشای سطح آن در قالب تصاویر باکیفیت و ... از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد barfa.rozblog.com/.../از-این-پس-می-شود-طوفان-های-خورشیدی-را-با-کیفیت-بالا-تماشا-کرد.html‎Cached20 ژانویه 2017 ... خبرگزاری آریا – نگاه کردن مستقیم به خورشید می تواند آسیب زا باشد، اما با پیشرفت های جدید حالا امکان تماشای سطح آن در قالب تصاویر باکیفیت ... از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد barfa.rzb.h5h.ir/post585375.html خبرگزاری آریا – نگاه کردن مستقیم به خورشید می تواند آسیب زا باشد، اما با پیشرفت های جدید حالا امکان تماشای سطح آن در قالب تصاویر باکیفیت و واضح به وجود آمده ... تاثیر طوفان های خورشیدی بر شبکه برق - کلیک | نبض فناوری و ... click.ir/1395/07/03/solar-storm-effects-on-electricity-network/‎Cached24 سپتامبر 2016 ... طوفان های خورشیدی شوخی نیستند، آن‌ها می توانند به شبکه های برق صدمه زده و کل ... طبق گفته های سرپرست پیش بینی NOAA، باب راتلج “این اولین باری است .... کرده بود که در هر شرایطی می شود با آن عکس هایی با کیفیت بسیار بالا گرفت. ... که دیدم ال جی G5 به عنوان یکی از نوآور ترین گوشی های ۲۰۱۶ قد علم کرد. هیوندا کونا، رقیب شورولت بولت از راه رسید - کلیک | نبض فناوری و ... click.ir/1396/03/24/hyundai-kona-was-unveiled-yesterday/‎Cachedاین پوشش محدوده کونا را به رقیب بولت و مدل ۳ در بخش اتومبیل های الکتریکی تبدیل می کند. در حال حاضر هیوندا جزئیات بیشتری درباره کونا منتشر نکرده اما گفته می شود ... دانشمندان قصد دارد با استفاده از حسگر های زیستی (بیو سنسور) به جای جوهر های .... در مقابل انرژی خورشید و همچنین طوفان های گاه و بیکار خورشیدی کاربرد دارد. از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد barfa.rzb.3tad.xyz/post492057.html خبرگزاری آریا – نگاه کردن مستقیم به خورشید می تواند آسیب زا باشد، اما با پیشرفت های جدید حالا امکان تماشای سطح آن در قالب تصاویر باکیفیت و واضح به وجود آمده ... از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد newzes.ir/search/?...از%20این%20پس%20می%20شود%20طوفان%20های%20خورشیدی%20را%20... 25 ژانویه 2017 ... بر اثر وقوع سیل و طوفان در فیلیپین، هزاران نفر از شهروندان این کشور بی خانمان شده اند. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ... اخبار با کیفیت khabarooz.com/tags/با%20کیفیت به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، در این گزارش مشاهده می کنیم خودروهای که بیش از ۵۰ و ۶۰ ... از این پس می شود طوفان های خورشیدی را با کیفیت بالا تماشا کرد.