مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن

[ad_1]
مفیدستان:

صرفه جویی در مسواک زدن، آشپزی و تمیز کردن بسیار توصیه می شود..

صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب ,صرفه جویی در مسواک زدن، آشپزی و تمیز کردن بسیار توصیه می شود. همه کم و بیش با این روش ها آشنا هستیم. هر کسی می داند که نباید در هنگام مسواک زدن شیر آب را باز بگذارد. اما این تنها بخش کوچکی از مقدار آب مصرفی در خانه است. هنوز هم راه بسیار زیادی در کاهش مصرف آب باقی مانده است. در این مقاله با کاهش مصرف آب در حمام آشنا می شویم.

• قبل از شروع

بیشترین مصرف آب در حمام همیشه قبل از شروع به شستشو و در هنگام انتظار برای گرم شدن آب صورت می گیرد.
همیشه سطلی را در حمام داشته باشید و آب سرد را در آن جمع کنید.
از این آب برای شستشوی دستشویی، تمیز کردن خودرو، آبیاری گیاهان یا تمیز کردن منزل استفاده کنید.

• دوش کم مصرف

دوشهای کم فشار نصب کنید. خرید این دوش ها شاید مبلغی هزینه بر شما وارد کند،
اما در آینده با کاهش مصرف آب در قبض شما جبران مافات می کند.
جریان آب در شیرهای رایج در حمام در هر دقیقه در ۵ گالن و یا بیشتر است،
در حالی این جریان در دوش های کم فشار به طور معمول ۲٫۵ گالن در هر دقیقه (یا کمتر!) است.

• زمان کمتر، مصرف کمتر

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید.
اگر زیر دوش غرق فکر می شوید و زمان از دستتان در می رود، با خود دستگاه پخش موسیقی ببرید و به خود بگویید
که بعد از چند تراک از حمام بیرون می آیید. ترانه های خیلی طولانی حساب نمی شود!

• شیر آب را ببند

اگر قرار است در حمام اصلاح کنید یا مسواک بزنید، شیر آب را ببندید.

صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب

برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید

• دوش بگیرید

حمام نکنید. دوش بگیرید.
اگر به جای هفته ای دو بار هر روز دوش کوتاهی بگیرید
آب کمتری از آن مصرف می کنید که هفته ای نیم ساعت حمام کنید.

• نظامی باشید

نظامی حمام کنید. در بهار و تابستان به گرم کردن حمام و بخار کردن آب نیاز چندانی ندارید. دوش را باز کنید و خود را خیس کنید. دوش را ببندید و خود را صابون بزنید. دوش را باز کنید و صابون ها را بشویید. با این کار به مقدار شگفت آوری در مصرف آب در حمام صرفه جویی خواهید کرد.

• مصرف آب در حمام

شامپوها و صابون هایی راخریداری کنید که با مقدار کمی آب شسته می شوند.
صابون و شامپوی سر بچه علاوه بر اینکه حاوی مواد شیمیایی کمتری است، به آب کمتری نیز برای شستشو نیاز دارد.

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

• وان، نه

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید. هر بار استفاده از وان ۳۵ تا ۵۰ گالن آب مصرف می کند، در حالی که یک دوش ۱۰ دقیقه ای با دوشهای کم فشار تنها ۲۵ گالن آب مصرف می کند.

استفاده از وان و حمام گرفتن را به حداقل دفعات محدود کنید

• حمام اشتراکی

به همراه بچه ها حمام بگیرید. با اشتراک در حمام گرفتن به همراه بچه ها علاوه بر کاهش مصرف آب، از شیطنت آنها و اسراف آب نیز جلوگیری می کنید. برای رعایت حدود شخصی می توانید تا قبل از خروج آنها از حمام و اتمام شستشوی آنها با لباس حمام بگیرید.

• وان مخصوص بچه ها

بچه های کوچک را در وان کوچکی حمام کنید. وان مخصوص وی (کوچک) را نیمه پر کنید.
در حین بازی کودک در آب وی را با شامپو و صابون تمیز کنید و با همان آب کف شامپو را از تن وی بشویید.
بدین ترتیب، تنها لازم است زیر دوش و با مقدار کمی آب وی را کاملا تمیز کنید و از حمام خارج کنید.

خراسان نیوز

صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

راههای صرفه جویی در مصرف آب خانه داری آکاصرفه جویی در مصرف آب و برقصرفه جویی در مصرف اب وبرقصرفه جویی در مصرف آب مقالهصرفه صرفه جویی در مصرف آب در مصرف آب صرفه جویی کنیم بحران آب در کشور جدی است، با انجام موارد زیر به سادگی به حل راههای صرفه جویی در مصرف آبراههای صرفه جویی در مصرف آب پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده روش هایی برای صرفه جویی در مصرف آب در منزل یاد …در این مقاله به روش هایی در صرفه جویی در مصرف آب اشاره می شود که با روش هایی ساده می روشهای صرفه جویی در مصرف آب شرکت آب و فاضلاب …از کلیه قوانین و محدودیتهای حفاظت آب که ممکن است در محل زندگیتان اعمال شوند، آگاه روش های کاهش مصرف برق، روش صرفه جویی در مصرف …روش های کاهش مصرف برقصرفه جویی مصرف برقصرفه جویی در مصرف برق کامپیوترصرفه جویی در راه برای صرفه جویی و مصرف بهینه آبدر حالت طبیعی، کل آب تجدید شونده کشور، میلیارد متر مکعب است و اگر همین روند مصرف آب چگونه در مصرف آب صـرفه جویی کنیم؟ …چگونه در مصرف آب صرفه جـــویی کنیم؟ آیا می دانید تنها با چند حرکت مچ دست خود می توانید راههای جلوگیری از اسراف آب طرح دانابطرح دانش آموزی نجات آب آب از هر چیزی گرانبهاتر است، بدون موبایل می‌توان زندگی کرد آب سرچشمه ی حیات است بدون آب زندگی وجود نخواهد …آب سرچشمه ی حیات است بدون آب زندگی وجود نخواهد داشت تاریخ آب بعد از هوا مهم راههای صرفه جویی در مصرف آب خانه داری آکا صرفه جویی در مصرف آب و برقصرفه جویی در مصرف اب وبرقصرفه جویی در مصرف آب مقالهصرفه جویی در صرفه جویی در مصرف آب در مصرف آب صرفه جویی کنیم بحران آب در کشور جدی است، با انجام موارد زیر به سادگی به حل بحران راههای صرفه جویی در مصرف آب راههای صرفه جویی در مصرف آب پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید روش هایی برای صرفه جویی در مصرف آب در منزل یاد بگیر دات کام در این مقاله به روش هایی در صرفه جویی در مصرف آب اشاره می شود که با روش هایی ساده می توان از روشهای صرفه جویی در مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از کلیه قوانین و محدودیتهای حفاظت آب که ممکن است در محل زندگیتان اعمال شوند، آگاه شوید و از روش های کاهش مصرف برق، روش صرفه جویی در مصرف برق لوازم خانگی روش های کاهش مصرف برقصرفه جویی مصرف برقصرفه جویی در مصرف برق کامپیوترصرفه جویی در مصرف راه برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب در حالت طبیعی، کل آب تجدید شونده کشور، میلیارد متر مکعب است و اگر همین روند مصرف آب ادامه چگونه در مصرف آب صـرفه جویی کنیم؟ چگونه در مصرف آب صرفه جـــویی کنیم؟ آیا می دانید تنها با چند حرکت مچ دست خود می توانید ۲۵ تا راههای جلوگیری از اسراف آب طرح داناب طرح دانش آموزی نجات آب آب از هر چیزی گرانبهاتر است، بدون موبایل می‌توان زندگی کرد، بدون کاروفناوری کَلاله به وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در قسمت



لینک منبع :صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن

Images for صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن - بیتوته www.beytoote.com/housekeeping/.../saving-water2-bathing1.html‎Cachedصرفه جویی در مصرف آب صرفه جویی هنگام حمام کردن نکاتی برای مصرف آب,مصرف آب در حمام,روش های مصرف آب در حمام,کاهش مصرف آب در حمام,نحوه کم کردن مصرف آب در حمام ... چگونه در مصرف آب هنگام حمام کردن صرفه جویی کنیم؟ - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/.../water-consumption-bathing-save/‎Cachedهر شهروندی می تواند با رعایت چند اصل ساده در مصرف آب هنگام حمام کردن صرفه جویی کند. در ادامه به چند نمونه کاربردی در این زمینه اشاره خواهیم کرد. روش های صرفه جویی در مصرف آب در حمام - مهرآب www.mehreab.com/.../روش-های-صرفه-جویی-در-مصرف-آب-در-حمام/‎Cached14 ژوئن 2015 ... ۳- چاه وان حمام را قبل از باز کردن شیر آب ببندید و دمای آن را تنظیم کنید. ... ۶- برای صرفه جویی در آب هنگام دوش گرفتن، صورت خود را بشویید یا ... خبرگزاری آریا - صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن www.aryanews.com/.../صرفه-جویی-در-مصرف-آب-هنگام-حمام-کردن‎Cached19 ژانویه 2017 ... صرفه جویی در مصرف آب,صرفه جویی هنگام حمام کردن برای کاهش مصرف آب در حمام، زمان کمتری را زیر دوش صرف کنید • دوش بگیرید حمام نکنید. صرفه جویی در مصرف آب هنگام حمام کردن - مطالب اینترنتی - رزبلاگ tdoc.rozblog.com/.../صرفه-جویی-در-مصرف-آب-هنگام-حمام-کردن.html‎Cached19 ژانویه 2017 ... مفیدستان: تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ / ۰۱ / ۲۰۱۷ مشاهده : ۳ سایر خبرهای : خانه داری RSS اشتراک گذاری: صرفه جویی در مسواک زدن، آشپزی و تمیز ... حمام کردن با آب کمتر - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/99091/حمام-کردن-با-آب-کمتر‎Cached6 جولای 2015 ... با اختراع یک جوان ایرانی تبار، حمام کردن با آب کمتری انجام خواهد شد. ... که به موجب آن می توان در هنگام حمام کردن، آب بسیار کمتری مصرف کرد. ... البته فایده های مهم استفاده از این اختراع جدید تنها به صرفه جویی در مصرف آب محدود نمی شود ... ۱۰ راهکار طلایی برای صرفه جویی در مصرف آب روزانه - فردا www.fardanews.com/.../۱۰-راهکار-طلایی-برای-صرفه-جویی-در-مصرف-آب-روزانه‎Cached17 جولای 2017 ... این کار باعث می‌شود که زمان بیشتری را در حمام بگذرانید و این وقت گذرانی‌ها مساوی است با مصرف آب بیشتر. هنگام حمام کردن تقریبا ۱۰۰ لیتر آب ... روشهای صرفه جویی در مصرف آب | شرکت آب و فاضلاب استان تهران www.tpww.ir/fa/consumptionmanagement/parsimony‎Cached Similarروشهای صرفه جویی در مصرف آب. ... موقع شامپو و چنگ زدن موهای سر در هنگام استحمام، شیر آب را ببندید. سعی کنید مدت استحمامتان کوتاه باشد. آب پخش کن دوش حمام را با ... روزنامه ایران iran-newspaper.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID...‎Cached Similar12 روش ساده برای صرفه جویی در مصرف آب ... بستن شیر آب حمام هنگام استحمام : با توجه به اینکه بیشترین مصرف در منازل در بخش استحمام ... با عایق کردن لوله های آب گرم می توان حجم زیادی از آب را گرم نگه داشت تا نیازی به باز گذاشتن شیر آب نباشد.