مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

غذاهای مفید برای تسکین سردرد

[ad_1]
مفیدستان:
غذاهای مفید برای تسکین سردرد

خبرگزاری آریا -
 
اگر از سردرد رنج می برید توصیه می شود که در همان مراحل اولیه، درد را تسکین دهیدو شدت پیدا نکند،ضمن آنکه شناسایی مواد غذایی که باعث تسکین سردرد می شود مفید است .
در این مطلب به نقل از سایت «Prevention» به علت بروز سردرد و درمان غذایی آن اشاره شده است.
 
● علل سردرد
کمبود آب بدن شایع ترین علت سردرد است. بدن هر فردی به طور میانگین از 60 درصد آب تشکیل شده است و به مصرف آب به میزان بالا نیاز دارد. بنابراین هر فرد بزرگسال برای آب رسانی کافی باید روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشد. توجه داشته باشید قهوه و نوشیدنی های گازدار باعث کمبود آب بدن می شود.
 
مصرف داروهای ضد درد علت نیمی از میگرن های مزمن است و 25 درصد نیز براثر مصرف بیش از حد داروهای شایع درد است.
کافئین اگرچه باعث تسکین درد می شود اما مصرف زیاد آن اثر عکس دارد. علاوه بر آن، ترک کردن عادت مصرف قهوه باعث بروز سردرد می شود تا این که بدن به مصرف نکردن کافئین عادت کند.
 
سردردهای تنشی در پی استرس به وجود می آید. یکی دیگر از علل آن نیز خیره شدن به صفحه مانیتور به مدت طولانی است.بنابراین هر نیم ساعت از جا بلند شوید و به دور دست خیره شوید.
 
سینوزیت در برخی موارد سردرد ایجاد می کند. این نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بینی یا پیشانی است. اغلب با حرکت ناگهانی سر، درد زیاد می شود.شست و شوی بینی با آب مقطر می تواند مفید باشد.
مصرف برخی غذاها مانند بادام زمینی، شکلات که حاوی آمینو اسید تیرآمین است و سوسیس که حاوی نیترات است سردرد به وجود می آورد. گاهی فرآورده های لبنی و گندم نیز عامل سردرد است.
 
تغییرات جوی به خصوص افت فشار جوی سردرد به وجود می آورد. سفر کردن به مکانی که در ارتفاع بالاتر از محل زندگی شما قرار گرفته است ممکن است سردرد ایجاد کند.
هورمون های استروژن و پروژسترون روی ماده شیمیایی مربوط به سردرد در مغز تاثیر می گذارد. میزان بالای استروژن سردرد را بهبود می دهد، در حالی که استروژن های پایین باعث شدت یافتن درد می شود.
 
دود سیگار، یکی از عوامل شایع در بروز حمله میگرن است. بنابراین از قرار گرفتن در محیط آلوده به دود خودداری کنید.
 
● درمان های غذایی سردرد
با مصرف میزان کافی آب، اغلب سموم بدن از طریق ادرار ، مدفوع و عرق دفع می شود.آب به حفظ دمای بدن نیز کمک می کند. میزان آب مورد نیاز بدن به آب و هوا، وزن و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.
 
افرادی که به طور منظم دچار سردرد می شوند، باید روزی یک عدد موز برای صبحانه مصرف کنند. منیزیم موجود در آن به طور موثر سردرد را درمان می کند.
 
لیموناد تازه با مقدار زیاد نمک سردرد را درمان می کند.
 
مصرف یک عدد سیب به صورت ناشتا سردرد را از بین می برد.
 
سیب حاوی بیوفلاوانوئید است که با کاهش دادن فشار خون، در پیشگیری از سردرد موثر است.
 
کپسا سین موجود در فلفل سیاه نیز در رفع سردرد موثر است.
 
دم کرده ولرم برگ ریحان و تکه های زنجبیل را همراه با کمی عسل بنوشید. آنتی اکسیدان مانند سلنیم ، منیزیم و ویتامین های موجود در آن نشاط آور است.
 
مصرف شیر ولرم و کمی شیرین برای سیستم عصب و در نتیجه رفع سردرد مفید است.
منبع:.khorasannews.com




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چه غذاهایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟ سایت … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت ملاردی ها پزشکی و طب قدیم در ملاردپزشکی و طب قدیم در ملارد طب قدیم پیش از آمدن پزشکی جدید، معالجه و درمان بیماریرژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتیرژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم بیماری تیروئید در حاملگی پزشکیپرکاری تیروئید و کمکاری تیروئید در دوران بارداری نسبتا شایع و در درمان مهم می باشدشایع ترین عوارض دوره یائسگی و راهکارهایی برای …یائسگی یا منوپوز، مرحله یی از زندگی زنان است که طی آن چرخه عملکرد تخمدان ها به همه چیز در مورد کودکانپس از ماه انتظار و پشت سر گذاشتن دردسرهای بارداری و پس از زایمان و سختی‌های آن، فکر مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …مواد مخدر و مشروبات الکلى در باره مواد مخدر و مشروبات الکلى نامشروع هیچگونه سازشى بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …قابل توجه افرادی که استرس دارند متخصصا ن اصول ساده ای را برای رفع اضطراب مزمن توصیه داروهای تقویتی و مکمل داروخانه دکتر ایزدی نجف …این سایت زیر نظر داروخانه‌ی دکتر ایزدی نجف آبادی فعالیت می‌کند و تمامی کالاها و چه غذاهایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟ سایت پزشکان بدون مرز مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت پزشکان ملاردی ها پزشکی و طب قدیم در ملارد پزشکی و طب قدیم در ملارد طب قدیم پیش از آمدن پزشکی جدید، معالجه و درمان بیماری رژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتی رژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم غذایی در بیماری تیروئید در حاملگی پزشکی پرکاری تیروئید و کمکاری تیروئید در دوران بارداری نسبتا شایع و در درمان مهم می باشد شایع ترین عوارض دوره یائسگی و راهکارهایی برای کاهش آن سایت یائسگی یا منوپوز، مرحله یی از زندگی زنان است که طی آن چرخه عملکرد تخمدان ها به پایان همه چیز در مورد کودکان پس از ماه انتظار و پشت سر گذاشتن دردسرهای بارداری و پس از زایمان و سختی‌های آن، فکر می مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های مرتبط آرشیو مواد مخدر و انواع ان شیره مطبوخ سوخته تریاک و تریاک را به نسبت به مخلوط کرده در آب حل بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو سایت علمی قابل توجه افرادی که استرس دارند متخصصا ن اصول ساده ای را برای رفع اضطراب مزمن توصیه کرده اند ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی درمانها درمانها علم پزشکی از بین رفته بود، بقراط آن را یافت مرده بود، جالینوس زنده اش کرد کور بود و حنین چشم غذاهای مفید برای فشار خون بالا غذاهای مفید برای زن باردار غذاهای مفید برای کبد چرب غذاهای مفید برای رشد قددر ساله غذاهای مفید برای درمان کم خونی غذاهای مفید برای ورم معده غذاهای مفید برای جلوگیری از سقط جنین غذاهای مفید برای بیماران دیابتی



لینک منبع :غذاهای مفید برای تسکین سردرد

غذاهای مفید برای تسکین سردرد - بیتوته www.beytoote.com/health/.../foods1-relieve-headaches.html‎Cached Similarتسکین سردرد غذاهای مفید برای تسکین سردرد علت بروز سردرد علل سردرد درمان های غذایی سردرد,میگرن های مزمن , سردردهای تنشی, سینوزیت, کمبود آب بدن ,نوشیدنی های ... غذاهای مفید برای تسکین سردرد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../غذاهای-مفید-برای-تسکین-سردرد‎Cached17 آوریل 2012 ... اگر از سردرد رنج می برید توصیه می شود که در همان مراحل اولیه، درد را تسکین دهیدو شدت پیدا نکند،ضمن آنکه شناسایی مواد غذایی که باعث تسکین ... برای درمان سردرد چه بخوریم؟ رژیم غذایی ضد سردرد بدون دارو - مجله سلامت www.majalesalamat.com/treatment/anti-headache-diet/‎Cached3 فوریه 2017 ... با این برنامه غذایی سالم بدون قرص و دارو سردردهای خود را تسکین دهید. ... من برای درمان سردرد، پیشنهادهای امیدوارانه و راه‌حل‌هایی مفید برای افرادی که از ... آبمیوه هایی برای تسکین سردرد - تبیان article.tebyan.net/284577/آبمیوه-هایی-برای-تسکین-سردرد‎Cached9 سپتامبر 2014 ... از مصرف مواد غذایی حاوی رنگ‌های خوراکی و افزودنی‌ها بپرهیزید ... این نوشیدنی معجونی برای احساس شادابی، تسکین سردرد و رفع سرگیجه‌هایتان است. ۷ ماده غذایی که باعث کاهش سردرد می شود | گجت نیوز gadgetnews.ir/40628/ماده-غذایی-کاهش-سردرد/‎Cached Similar24 ژانویه 2015 ... اگر شما هم جزو افرادی هستید که سعی می‌کنید از داروهای مسکن برای تسکین درد‌های خود استفاده نکنید، با ما همراه باشید تا چند ماده غذایی برای کاهش ... خبرگزاری آریا - غذاهای مفید برای تسکین سردرد www.aryanews.com/News/.../غذاهای-مفید-برای-تسکین-سردرد‎Cached8 جولای 2017 ... خبرگزاری آریا - تسکین سردرد, غذاهای مفید برای تسکین سردرد, علت بروز سردرد, علل سردرد اگر از سردرد رنج می برید توصیه می شود که در همان مراحل ... میگرن و غذاهای مفید و مضر | زیباشو دات کام www.zibasho.com/archives/6705‎Cached Similar20 آگوست 2012 ... میگرن، سردردهای یک طرفه ضرباندار می‌باشد که معمولا با تهوع و ... این میوه‌ها میان وعده‌های غذایی بسیار خوبی برای حفظ و کنترل قند خون هستند. میگرن را با غذا درمان کنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../میگرن-را-با-غذا-درمان-کنید‎Cached8 آوریل 2014 ... میگرنش که عود می‌کند، زندگی‌اش فلج می‌شود و سردرد و حالت تهوع امانش را می‌برد. ... دکتر نیستانی بی‌نظمی غذایی در افراد را که برای مبتلایان به میگرن ... اشاره به این‌که خیلی از مطالعه‌ها، اثر بسیار مثبت و مفید اسیدهای چرب امگا3 را در ... تازه ترین توصیه های متخصصان تغذیه برای درمان میگرن - ویستا vista.ir/.../تازه-ترین-توصیه-های-متخصصان-تغذیه-برای-درمان-میگرن‎Cached Similar13 آگوست 2007 ... میگرن یکی از معدود سردردهایی است که هنوز علم پزشکی برای آن درمان قطعی نیافته است . ... در درمان سردردهای میگرنی مفید است اما قضیه ارتباط میگرن با مواغذایی ... یک ماده غذایی بسیار سرد در یک لحظه دچار سردرد شده ایم , تحقیقات نشان ... سر درد | درمان سر درد بدون خوردن قرص - نمناک namnak.com/درمان-سر-درد-بدون-خوردن-قرص.p1783‎Cachedمحققان هندی راههای طبیعی را برای درمان و رفع سردرد پیشنهاد می کنند. ... همچنین علاوه بر موارد فوق سعی کنید از غذاهایی که منیزیم و کلسیم بالا دارند استفاده کنید که این دو مواد معدنی در کاهش علائم و نشانه های تنش و استرس مرتبط با سردرد مفید هستند.