مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید چغندر برای سلامتی

[ad_1]
مفیدستان:
وب‌سایت باشگاه خبرنگاران: چغندر به عنوان یک ریشه گیاهی دارای خواص زیادی در درمان بسیاری عارضه ها و بیماری ها مانند کم خونی، سوء هاضمه،یبوست،اختلالات کلیوی، شوره سر، اختلالات عملکردی کیسه صفرا، سرطان و بیماری های قلبی است، همچنین این ریشه گیاهی در بهبود گردش خون، زیبایی پوست، پیشگیری در ابتلا آب مروارید ومشکلات تنفسی نقش موثری ایفا می کند.

ریشه چغندر غنی از مواد مغذی،ویتامینها و مواد معدنی است، این ریشه متعلق به خانواده اسفناجیان بوده و پیشینه تاریخی آن به  دوران باستان بر می گردد،اولین نشانه های کشت چغندر به دست انسان مربوط به 4 هزار سال پیش در منطقه مدیترانه است که به طور احتمالی چغندر از آنجا به بابل و در قرن 9 میلادی به فرهنگ چینی وغذاهای آن منتقل شده و هزاران سال است که در طب باستانی چینی مورد استفاده قرار می گیرد.

چغندر اغلب به عنوان یک ماده غذایی به سالاد،سوپ و ترشی اضافه شده، همچنین این ریشه نقش رنگ طبیعی را نیز در موادغذایی بازی می کند.

چغندر به عنوان یک منبع ساکارز جایگزینی قابل قبول برای نیشکر گرمسیری است و برای تولید شکر از ان استفاده می شود.

 

خواص درمانی و باور نکردنی چغندر 


ارزش غذایی چغندر


چغندر طیف گسترده ای ازمنابع مفید برای سلامتی را در خود جای داده از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آلی مانند کاروتنوئیدها، لوتئین، گلیسین، بتائین، فیبر ، ویتامین C، منیزیم، آهن، مس و فسفر را می توان نام برد که همه در چغندر به وفور یافت می شوند، همچنین این گیاه یک منبع غنی از فلاونوئیدها مفید موسوم به آنتوسیانین ها است که باعث شده چغندر در زمره سبزیجات کم کالری بدون کلسترول، اما با بالاترین درصد قند طبیعی قرار بگیرد.

فواید چغندر برای سلامتی


سلامتی قلب را با چغندر تضمین کنید


 چغندر با کمک به کاهش کلسترول و تری گلیسرید و افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) خطر ابتلا به بیماری های قلبی و شانس سکته قلبی و مغزی را کم می کند.

کاهش نقص های مادرزادی هنگام تولد با چغندر


چغندر یک ماده غذایی مفید برای زنان باردار است زیرا این گیاه یک منبع غنی از ویتامین B فولات بوده و در بهبود رشد و عملکرد ستون فقرات نوزاد نقش دارد، کمبود فولات می تواند به  نقص لوله عصبی منجر شود.

سپر فولادی بدن در برابر سرطان


 مطالعات نشان داده است که چغندر در پیشگیری ابتلا به برخی سرطان ها مانند پوست، ریه و روده بزرگ جلوگیری ممی کند، این ریشه غذایی مفید علائوه بر پیشگیری در درمان نیز موثر بوده و سرعت رشد تومورهای سرطانی را کند می کند.

کاهش حملات آسم و مشکلات تنفسی


چغندر یک منبع ویتامین C محسوب شده و به کاهش علائم آسم کمک می کند همچنین بتا کاروتین طبیعی در آن نیز از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی بوده و موجب  افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و تک یاخته ها شده که می توانند عامل بسیاری از عفونت ها و بیماری ها شوند.

 آب مروارید با چغندرسراغتان نمی آید


بتا کاروتن موجود در چغندر از نابینایی وابسته به سن یا آب مروارید پیشگیری می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فواید فیبرهای غذایی برای بدنفواید فیبرهای غذایی برای بدن اگر شما می خواهید سالم باشید، به فیبر غذایی خود اهمیت چه می‌کند این چغندر؟ چغندر مفید برای قلب نازنینتان اگر به سلامت قلبتان اهمیت می‌دهید حتماً چغندر میل کنیدسبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس عسل و دارچین چه فواید و چه عوارضی برای سلامت ما دارد؟عسلودارچینچهفوایدوسایر مطالب تغذیه و سلامت چند ایده برتر برای صبحانه برای کاهش وزن و تناسب اندام خاصیت معجزه عسل و دارچین، فواید عسل و دارچین، خواص عسل و …عسل و دارچینعسل و دارچین برای بارداریعسل و دارچین در بارداریعسل و دارچین برای پوست بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، …در این تصاویر می‌بینید که چند توله سگ برای فروش گذاشته شده‌اند اما کسی که می‌خواهد فواید قرص کلسیم کلسیم پوکی استخوان عوارض کمبود کلسیم خواص کلسیم مکمل کلسیم فواید قرص کلسیمعوارض اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار …اخبارپزشکیسلامتفواید نوشیدن منظم آب گرم در صبح برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدنآیا دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن وجود دارد؟ تحقیقات انجام شده در خارج نشان علایم مزاجهای چهارگانه و انتخاب غذاحجامتزالو درمانیاموزشی و بهداشتی و سلامتی فواید خوردن غذاهای مربوط به هر فصل چیست؟ فواید فیبرهای غذایی برای بدن فواید فیبرهای غذایی برای بدن اگر شما می خواهید سالم باشید، به فیبر غذایی خود اهمیت دهید چه می‌کند این چغندر؟ توجه داشته باشید اگر چغندر به صورت خام به عنوان مثال رنده شده مصرف شود مشکلی برای سلامتی سبوس برنج مفید برای پوست و مو، سبوس، خواص سبوس، فواید سبوس خواص سبوس برنج برای لاغریفواید سبوس برنجخواص سبوس گندمخواص سبوس جو دو سرخواص سبوس برنج عسل و دارچین چه فواید و چه عوارضی برای سلامت ما دارد؟ عسلودارچینچه اگر چه عسل و دارچین دارای کاربردهای سلامت بسیاری هستند اما تمامی ادعاهای مطرح شده درباره معجزه عسل و دارچین، فواید عسل و دارچین، خواص عسل و دارچین عسل و دارچینعسل و دارچین برای بارداریعسل و دارچین در بارداریعسل و دارچین برای پوستعسل و بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد در این تصاویر می‌بینید که چند توله سگ برای فروش گذاشته شده‌اند اما کسی که می‌خواهد آن‌ها فواید قرص کلسیم کلسیم پوکی استخوان عوارض کمبود کلسیم خواص کلسیم مکمل کلسیم فواید قرص کلسیمعوارض کلسیم اخبار پزشکی و سلامت جدیدترین و آخرین اخبار پزشکی و سلامت اخبارپزشکیسلامت فواید نوشیدن منظم آب گرم در صبح برای بهبود گوارش خود، نوشیدن آب گرم به طور منظم را آغاز کنید دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن آیا دستور غذایی خاصی برای فرزند پسر دار شدن وجود دارد؟ تحقیقات انجام شده در خارج نشان داده علایم مزاجهای چهارگانه و انتخاب غذاحجامتزالو درمانی اموزشی و بهداشتی و سلامتی فواید خوردن غذاهای مربوط به هر فصل چیست؟ چغندر برای اسب عرب



لینک منبع :فواید چغندر برای سلامتی

فواید چغندر برای سلامتی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/462845/فواید-چغندر-برای-سلامتی‎Cached21 ژانویه 2017 ... فواید چغندر برای سلامتی. چغندر یک ریشه گیاهی باستانی محسوب شده که در درمان بسیاری بیماری ها مانند سرطان و پیشگیری از ابتلا به انها با ... فواید چغندر برای سلامتی - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../428-فواید-چغندر-برای-سلامتی.html‎Cachedصفحه اصلیمقالات رژیممقالات تغذیه و رژیم غذاییفواید چغندر برای سلامتی ... این است که به همین دلیل بسیاری از مزایای بالقوه چغندرها، برای سلامت در حال مطالعه است. خواص چغندر برای سلامتی - ایسنا www.isna.ir/news/96050704373/خواص-چغندر-برای-سلامتی‎Cached5 روز پیش ... متخصصان تغذیه و سلامت در بررسی‌های بیشتر روی خواص چغندر و تأثیرگذاری آن بر بهبود سلامت جسم و روان تأکید کردند. به گزارش ایسنا، آنها ... خواص چغندر برای سلامتی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/551449/خواص-چغندر-برای-سلامتی‎Cached5 روز پیش ... متخصصان تغذیه و سلامت در بررسی‌های بیشتر روی خواص چغندر و ... پیشگیری از سرطان: مواد مغذی موجود در چغندر همچون "بتالئین" خاصیت ضد ... فواید چغندر برای سلامتی - فرارو fararu.com/fa/news/303498/فواید-چغندر-برای-سلامتی‎Cachedفواید چغندر برای سلامتی. تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵. پ. چغندر یک ریشه گیاهی باستانی محسوب شده که در درمان بسیاری بیماری ها مانند سرطان و پیشگیری از ... خواص و مضرات چغندر - آکا www.akairan.com/health/vegetable-health/9632.html‎Cached Similarدر این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد خواص و مضرات چغندر ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته از سایت سلامت آکاایران مقالات بیشتری را ... خواص و فواید چغندر برای سلامتی | فروشگاه اینترنتی سام https://www.samshops.ir/content/blog/.../خواص-و-فواید-چغندر-برای-سلامتی ریشه گیاه چغندر - که بیشتر آن را به‌صورت پخته شده و با نام لبو می‌شناسیم - از خوردنی‌های محبوب فصل‌های سرد سال است. اما خوردن این گیاه چه به صورت پخته شده و چه ... خواص و فواید چغندر برای سلامتی | فروشگاه اینترنتی سام https://www.samshops.com/content/.../خواص-و-فواید-چغندر-برای-سلامتی خواص و فواید چغندر برای سلامتی. ریشه گیاه چغندر - که بیشتر آن را به‌صورت پخته شده و با نام لبو می‌شناسیم - از خوردنی‌های محبوب فصل‌های سرد سال است. اما خوردن این ... آب چغندر به چه دردی می خورد؟ - نمناک namnak.com/فواید-آب-چغندر.p40857‎Cachedآب چغندر و مصرف چغندر پخته و آب چغندر برای افزایش مقاومت بدن و آب چغندر برای ... خواص آب چغندر، ازسلامت قلب تا پیشگیری از سرطان ... آب چغندر چه فوایدی دارد؟ خواص چغندر :۱۰ فایده شگفت انگیز چغندر برای سلامتی - مجله کسب و ... bazdeh.org/خواص-چغندر-۱۰-فایده-شگفت-انگیز-چغندر/‎Cached14 آوریل 2017 ... از خواص چغندر اطلاع دارید؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا مهمترین خواص چغندر و ۱۰ فایده شگفت انگیز چغندر برای سلامتی را برای شما بازگو ...