مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد

[ad_1]
مفیدستان:
سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد

خبرگزاری آریا - تولید بافت های بدن در چند سال اخیر به عنوان یک هدف اصلی برای دانشمندان و محققان در حوزه پزشکی است. در این بافت های مصنوعی سعی می شود تا از مواد مختلف برای ساخت بافت هایی که بتواند به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرند استفاده شوند. اخیراً دانشمندان دانشگاه  نیو سوت والس  توانسته اند نوعی بافت هوشمند تولید کنند که می تواند به عنوان جایگزینی برای بافت های بسیار سخت بدن انسان مثل استخوان ها و یا مفاصل بین استخوان ها که باید از استحکام کافی در برابر فشارها برخوردار باشند، استفاده شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دانشمندان برای اولین بار بافت هوشمندی را تولید کرده اند که می تواند شبیه به بافت های خاص بدن انسان عمل کند. این بافت periosteum نام دارد. محققان امیدوارند این بافت بتواند به عنوان هر گونه بافت سفت و سخت برای مثال به عنوان جایگزینی برای استفاده در بافت های مفصلی مورد استفاده قرار گیرند.
بافت Periosteum در واقع بخشی از اعضای بدن است که تمام سطح استخوان های بدن به غیر از مفاصل را پوشانده است. این بافت طبیعی بدن دارای قابلیت ها و خصوصیت های خاصی است مه به نوبه خود منحصر به فرد هستند. همچنین این بافت در توانمندی و استحکام استخوان ها بسیار مؤثر است و به نحوی هوشمند عمل می کند.
تیم تحقیقاتی دانشگاه نیو سوت والس  یا UNSW استرالیا با استفاده از تصاویر سه بعدی توانسته اند معماری این بافت بدن را بررسی کرده و پس از شبیه سازی اجزا و ترکیبات اصلی نمونه های اولیه این بافت هوشمند را تولید کنند. بر اساس آن چه اعضای این تیم تحقیقاتی در خصوص تولید این بافت هوشمند تاکنون منتشر کرده اند استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری برای طراحی بسیار مفید و کارگشا بوده است.
روش ساخت این بافت هوشمند از ترکیب کلاژن و الاستین که هر دو برای بافت های بیولوژیکی بسیار مؤثر و مفید هستند، استفاده شده است که البته مشکلاتی بر سر راه این روند وجود داشته است.
بر اساس گفته مدیر این تیم تحقیقاتی استفاده هم زمان از کلاژن و الاستین است زیرا این دو عنصر اصلی بسیار کوچک هستند و استفاده از آن ها در بافت بسیار سخت است. به همین دلیل به جای استفاده از الاستین از مواد الاستیکی و ابریشمی که بتواند به عنوان جایگزینی برای الاستین و کلاژن استفاده شده است. نتیجه استفاده از این دو ماده جایگزین تولید نوعی بافت هوشمند بوده است که قابلیت تحمل فشار و آسیب را دارد.
تیم تحقیقاتی UNSW در خصوص این پروژه گفته است که استفاده از مدل سازی کامپیوتری و شبیه سازی اجزا می تواند برای ساخت موارد بیشتر با ترکیباتی کاملاً متفاوت کارگشا باشد.
مثلاً برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که می توان از تیتانیوم برای ساخت نوعی بافت نازک و مستحکم ساخت  که می تواند به عنوان یک کمر بند لاستیکی فولادی مورد استفاده قرار گیرد.
اما نکته جالب توجه این است که از همین روش می توان بافت هایی تولید کرد که استفاده از آن ها به عنوان جایگزین بافت های بدن همان طور که گفته شد مورد استفاده قرار گیرند.
هدف بعدی این پروژه و تیم تحقیقاتی تولید بافت های بیولوژیکی است. به خصوص بافت هایی که می تواند به عنوان اعضای بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد. حتی می توان بافت هایی تولید کرد که می توان در اسکلت بدن انسان قسمت هایی که مفاصل آن از بین رفته است استفاده شود.
هر چند برای رسیدن به این هدف راه درازی در پیش است اما تولید همین بافت هوشمند بسیار حائز اهمیت است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی آشنایی با انواع معلولیت های جسمی و حرکتیفلج مغزی فلج مغزی یک اصطلاح چتر مانند است برای توصیف یک گروه بیماریهای مزمن که در زیست شناسیفصل اول پلاسموسیت ها سلولی هایی هستند که پادتن ترشح می کنند و در دفاع اختصاصی ۴ علت تغذیه‌ ای ضعف و بی‌ حالی در بدنشایع‌ترین علل ضعف در بدن ، علل ضعف در بدن۴ علت تغذیه‌ ای ضعف و بی‌ حالی در بدنبانک اطلاعاتی در مورد بیماریها مقالات ← فهرست …سرطان دومین علت مرگ ومیر در کشورهای صنعتی و سومین علت مرگ ومیر در کشورهای در حال توسعه اولدوز توریسم، تور باکو ، تور سرعین ، ستاره صنعت …تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدوبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژوبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ مطالبی جامع ازشکار و تیراندازی به اهداف پروازی طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبا توجه به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگى در میان افراد و با توجه به این که به دنبال اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو …سلام من تصمیم دارم در اینجا فرهنگ واژها های عامیانه پزشکی رو که در بین مردم رایج شده و دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی …مفصل قسمتی از بدن است که دو استخوان را به هم وصل می‌کند عملکرد مفصل عبارت است از حرکت آشنایی با انواع معلولیت های جسمی و حرکتی فلج مغزی فلج مغزی یک اصطلاح چتر مانند است برای توصیف یک گروه بیماریهای مزمن که در سالهای نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی موجود اراک زیست سوالات زیست شناسی سال دوم دبیرستان نمونه سوالات فصل۲زیست وآزمایشگاه۱ درست یا نادرست بودن هر مورد را مشخص کنید واکوئل زیست شناسی فصل اول پلاسموسیت ها سلولی هایی هستند که پادتن ترشح می کنند و در دفاع اختصاصی هومورال فعال ۴ علت تغذیه‌ ای ضعف و بی‌ حالی در بدن شایع‌ترین علل ضعف در بدن ، علل ضعف در بدن۴ علت تغذیه‌ ای ضعف و بی‌ حالی در بدن وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژ مطالبی جامع ازشکار و تیراندازی به اهداف پروازی تراپ طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی با توجه به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگى در میان افراد و با توجه به این که به دنبال هر اولدوز توریسم، تور باکو ، تور سرعین ، ستاره صنعت گردشگری تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشد دکتر دقاق زادهمتخصص طب فیزیکی وتوانبخشی بیماری های استخوان مفصل قسمتی از بدن است که دو استخوان را به هم وصل می‌کند عملکرد مفصل عبارت است از حرکت دادن مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن صفحات فرهنگی تاریخی ‌‌و هنری جستاره‌ واژة‌ مرگ، مانند کلمة‌ زندگی، هستی‌ و پیدایش، مفهوم‌ روشن‌ و عامی‌ دارد که‌ بر



لینک منبع :سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد

سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد - کلیک | نبض فناوری و ... click.ir/1395/11/.../the-hardest-part-of-human-body-finally-produced/‎Cachedاخیراً دانشمندان دانشگاه نیو سوت والس توانسته اند نوعی بافت هوشمند تولید کنند که می تواند به عنوان جایگزینی برای بافت های بسیار سخت بدن انسان مثل استخوان ها ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد - کلیک - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/148501638094588 21 ژانویه 2017 ... در این بافت های مصنوعی سعی می شود تا از مواد مختلف برای ساخت بافت هایی که بتواند به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرند استفاده شوند. خبرگزاری آریا - سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد www.aryanews.com/.../سخت-ترین-بافت-بدن-انسان-سرانجام-ساخته-شد‎Cached21 ژانویه 2017 ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد. خبرگزاری آریا - تولید بافت های بدن در چند سال اخیر به عنوان یک هدف اصلی برای دانشمندان و محققان در ... Images for سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد ساخت پارچه هوشمندی شبیه بافت بدن - آنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32021985 23 ژانویه 2017 ... ساخت دستگاه ردیاب آرتروز با ضایعات هواپیما به نقل از دیلی میل، این وصله هوشمند می تواند با ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد. دشوارترین بافت اندام انسان عاقبت ساخته شد - سرزه www.serze.com/دشوارترین-بافت-اندام-انسان-عاقبت-2795118/‎Cached21 ژانویه 2017 ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد تولید بافت های اندام در چند سال اخیر به عنوان یک هدف مهم برای محققان و محققان در زمینه پزشکی است. ساخت پارچه هوشمندی شبیه بافت بدن - onvansho onvansho.ir/result/ساخت-پارچه-هوشمندی-شبیه-بافت-بدن.html ساخت پارچه های هوشمندی شدند که می تواند ضربان قلبعلائم حیاتی بدن شبیه سازی شده . ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد کلیک رسانه. ساخت بافت ... سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد | برنا | دانلود و بررسی ... https://bornaict.ir/tag/سخت-ترین-بافت-بدن-انسان-سرانجام-ساخته-ش/ 22 ژانویه 2017 ... برچسب: سخت ترین بافت بدن انسان سرانجام ساخته شد ... یکی از مهم ترین ویژگی ها در جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده برای گوشی های گلکسی اس ۷ ... بدن انسان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بدن_انسان‎Cached Similarتن انسان مانند تن همه جانوران از چندین دستگاه درست شده است که این دستگاه‌ها از اندام‌ها و ... ترکیب نوع بافت‌های بدن انسان نشان می‌دهد که منشاء اکثریت قریب به اتفاق ... 10 واقعیت جالب و شگفت انگیز در مورد اسکلت بندی بدن انسان - روزیاتو rooziato.com/139685379/واقعیت-هایی-در-مورد-استخوان-های-انسان/‎Cachedاین بیماری همچنین ممکن است بافت های نرم و ساختارهای استخوانی اطراف را نیز تحت ... جالب این که این تکامل ها به تکامل سخن گفتن در انسان در طول تاریخ منجر شده اند. ... اگر از شما بپرسند که سخت ترین استخوان در بدن انسان کدام است ممکن است پاسخ ... کننده ای در شکل گیری جریان خون، ساخت گلبول های سفید و قرمز و پلاکت خون دارد.