مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید

[ad_1]
مفیدستان:

آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جمله بیماری ها، فقر و... است.

در دایره المعارف تشییع درباره آیه الکرسی آمده است: در قرآن مجید، دو آیه هست که احادیث بسیاری در بیان عظمت آنها از رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار وارد شده است، این دو آیه عبارتند از: آیه نور و آیه الکرسی. در این مقاله به برخی از خواص بینهایت آیه الکرسی می پردازیم.

آیه الکرسی برای حفظ چشم

بعد از هر نماز دستان را روی چشم بگذارید و بعد از خواندن آیت الکرسی بگویید: «اللهم احفظ حدقتی بحق حدقتی علی بن ابیطالب (ع)»

در روایت دیگری آمده است که جهت نور چشم بعد از هر نماز دست بر چشم بگذارد و آیت الکرسی بخواند و بگوید: «اعیذ نور بصری بنور الله الذی لا یطفی»

متن آیت الکرسی کامل

عکس آیت الکرسی

آیه الکرسی برای زیادی علم و حافظه

پیامبر (ص) روایت کرده است که فرمودند: پنج چیز حافظه را قوی می گرداند: خوردن شیرینی، گوشت نزدیک گردن، عدس، نان سرد و خواندن آیت الکرسی

آیه الکرسی . آیه آیه الکرسی

آیه الکرسی برای سفر

امام صادق (ع) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیت الکرسی آغاز کنید. کسی که در سفر هر شب آیت الکرسی را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چیزهایی که همراه اوست.

آیه الکرسی برای حاجت

رسول اکرم (ص) فرمودند: هرگاه برای حاجتت از خانه خود بیرون آمدی آیت الکرسی را بخوان که حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علی (ع) فرمودند: هرگاه یکی از شما اراده حاجتی کند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بیرون رود و در وقت بیرون رفتن آخر سوره آل عمران ( آیه ۱۹۰تا آخر) و آیت الکرسی و سوره قدر و حمد را بخواند، زیرا که در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود.

بین دو عین و دو میم آیه الکرسی

اگر کسی را مهمی پیش آید که در آن عاجز و معطل بماند و علاج آن را نتواند بایستی که غسل نماید و وضو سازد و به نیّت آن مهم آیت الکرسی را تلاوت کند و چون به میان «یشفع عنده» که وسط دو عین است برسد نیت و مهم خویش از خاطر بگذراند البته آن مهم مطابق دلخواه او برآید و اگر کسی را دشمن صعبی باشد که به هیچ وجه با او مقاومت نتواند به نیابت مقهور ساختن او و مغلوبی آن شخص مشغول تلاوت گردد و چون به وسط دو میم «یعلم ما بین ایدیهم» رسد آن شخص و نیت خویش از خاطر بگذراند البته آن ظالم مقهور گردد و خواننده بر او ظفر یابد و این عمل از جمله مجربات است.

آیه الکرسی . آیه الکرسی برای جلب محبت

آیه الکرسی برای حفظ جان

امام سجاد (ع) فرمود که رسول خدا (ص) فرموده است: هر کس ۴ آیه از اول سوره بقره و آیه الکرسی را با ۲ آیه بعد از آن و ۳ آیه آخر سوره بقره را تلاوت کند هیچگونه بدی و ناراحتی در جان و مال خود نمی بیند و دیو لعین به وی نزدیک نمی شود و قرآن را فراموش نمی کند.

آیه الکرسی برای دوری از مکر شیطان

در کتاب «ختوم و اذکار» صفحه ۲۲ آمده: هر کس بعد از هر نمازی آیه الکرسی را بخواند از مکر شیطان و وسوسه های آن در امان خواهد بود.

آیه الکرسی برای رفع سختی ها

گویند در شداید و سختیها در مهمات عظیمه قرائت آیه الکرسی ۱۲ مرتبه نافع است و تخلف ندارد.

آیه الکرسی برای شفای بیمار

در کتاب وسائل الشیعه جلد۱ ص۳۸۰ نقل شده است: در روایات وارد شده است که: آیة الکرسی را کنار مریض بخوانید و بعد بگوئید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه ۵۴ تا ۵۶ سوره اعراف است را خوانده و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت نموده که برای بهبودی و شفای موثر است.

آیه الکرسی برای نورانیت قبر

امام صادق (ع) فرمودند: وقتی مؤمنی، ثواب قرائت آیه الکرسى را به اهل قبور هدیه کند، خداوند برای هر حرفى از این آیه، فرشتهای قرار میدهد که خداوند را براى قاری آن، تا روز قیامت تسبیح کند. و به وى پاداش شصت پیامبر را دهد و خدا در هر قبرى از شرق تا غرب، چهل شمع از نور قرار میدهد و قبرهاى آنها را وسعت دهد.


آیه الکرسی برای قبولی نمازها

از پیغمبر گرامى (ص) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش مورد قبول قرار مىگیرد و در امان خدا خواهد بود.

آیه الکرسی برای کفاره گناهان

امام صادق (ع) فرمود: هر کس بعد از نماز جمعه، وقتى که سلام مىدهد، حمد را یک بار، سوره توحید را هفت بار، سوره فلق هفت بار، سوره ناس را هفت بار و آیه الکرسى، آیه سخره؛ «ان ربکم الله الذى خلق السموات» و آیه ما قبل آخر سوره توبه؛ «لقد جاءکم رسول من انفسکم» را بخواند، کفاره گناهان او از آن جمعه تا جمعه دیگر خواهد بود.

آیه الکرسی . آیه الکرسی مغربی

ویژگی های آیه الکرسی

  • برای رفع فقر و کمک الهی از غیب
  • رفع ترس در تنهایی
  • در هنگام خواب باعث می شود خداوند فرشته ای نگهبان و محافظ بگمارد تا صبح سلامت بمانی.
  • زیاد شدن نور چشم
  • برکت مزرعه و رونق گرفتن کسب
  • زیاد شدن حافظه


گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماسک خرمالو همان معجزه پاییز که حلال تمام مشکلات …ماسک خرمالو در فصل رنگارنگ پاییز، با تهیه میوه خوش رنگ و دوست داشتنی خرمالو ،علاوه بر کسانی که جهنم آنها را می بلعد آکابهشت و جهنّم الان موجود است و مائیم که باید بهشتی شویممائیم که باید در جهنّم را به روی برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه باید …بی تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزه جنسی است این نیرو که از ابتدای شرط برای حفظ قرآن در حفظ قرآن، شرط اول قدم آن است که مجنون باشی پس شرط اول در حفظ قرآنْ عشقِ به این سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر دعاهایی سریع الاجابه برای بازشدن بختدعاهاییسریعسایر مطالب دین و اندیشه توبه نصوح منظور از توبه نصوح که در قرآن آمده است ، چیست؟متن عربی دعای معراج همراه با ترجمه فارسی و شرح …متن عربی دعای معراج همراه با ترجمه فارسی و شرح در ادامه مطلب از رسول اکرم منقول است ترنم ساده ی باران بدانیم بهترهبه کودکانمان بیاموزیم که امید سخت ترین راههای زندگی را هموار می کند و آینده شان را با پیرغلام حسین عبه گزارش شبستان، ترسیم کامل و درست دوران ظهور، چندان امکان پذیر نیست، اما به صورت یاد مرگ در خصوص ارتباط اموات با قبورشان و …چهارمین بخشی که نوع ارتباط اموات با عالم دنیا است ارتباط با قبور خاکی و زائرین قبر ماسک خرمالو همان معجزه پاییز که حلال تمام مشکلات پوست استتصاویر ماسک خرمالو در فصل رنگارنگ پاییز، با تهیه میوه خوش رنگ و دوست داشتنی خرمالو ،علاوه بر لذت کسانی که جهنم آنها را می بلعد آکا بهشت و جهنّم الان موجود است و مائیم که باید بهشتی شویممائیم که باید در جهنّم را به روی خود سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر ایبرشم برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه باید کرد بی تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزه جنسی است این نیرو که از ابتدای تولد ترنم ساده ی باران بدانیم بهتره به کودکانمان بیاموزیم که امید سخت ترین راههای زندگی را هموار می کند و آینده شان را با آموختن پیرغلام حسین ع نواع ختم های صلوات برای فرستادن صلوات به صورت زیر می توانید عمل کنید ـ به عدد حروف صلوات که یاد مرگ در خصوص ارتباط اموات با قبورشان و ارتباط آنها با چهارمین بخشی که نوع ارتباط اموات با عالم دنیا است ارتباط با قبور خاکی و زائرین قبر آنها است متن عربی دعای معراج همراه با ترجمه فارسی و شرح دانلود دعا متن عربی دعای معراج همراه با ترجمه فارسی و شرح در ادامه مطلب از رسول اکرم منقول است آن شبی آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ جدید اثراتخودارضاییبعد آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ آیا اثرات خودارضایی بعد از ترک از بین میره؟ نظرات مقاله «پیامدهای خود ارضایی و با توجه به زیاد بودن نظرات مقاله «پیامدهای خود ارضایی و مبارزه با آن»، تمام نظرات این مقاله



لینک منبع :مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید

مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید | ستاره setare.com/fa/.../مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-که-حتما-باید-بدانید‎Cached22 ژانویه 2017 ... آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جمله بیماری ها، فقر و... است. مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید karaketab.rzb.shahreweblog.ir/view546991.html مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید. مفیدستان: آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از ... مهمترین خواص آیةالکرسی که حتماً باید بدانید - IQNA iqna.ir/fa/news/.../مهمترین-خواص-آیةالکرسی-که-حتماً-باید-بدانید‎Cached22 ژانویه 2017 ... آیةالکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. ... مهمترین خواص آیةالکرسی که حتماً باید بدانید ... ۱۹۰تا آخر) و آیت الکرسی و سوره قدر و حمد را بخواند، زیرا که در خواندن این ها حوائج دنیا و آخرت برآورده می شود. مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید - irnetnews - بلاگ خوان irnetnews.rzb.h5h.ir/post589609.html‎Cachedآیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جمله بیماری ها، فقر و… است. در دایره المعارف تشییع ... مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید - irnetnews irnetnews.rozblog.com/.../مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-که-حتما-باید-بدانید.html‎Cached22 ژانویه 2017 ... مفیدستان: آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند . آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جمله بیماری ها، فقر… مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید | آیه الکرسی - قطره www.ghatreh.com/news/.../مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-حتما-باید-بدانید 22 ژانویه 2017 ... آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جم. مهمترین خواص آیه الکرسی که حتماً باید بدانید | آیه الکرسی - قطره www.ghatreh.com/news/.../مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-حتماً-باید-بدانید 22 ژانویه 2017 ... آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جم. مهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید - تبیان irtebyan.ir/مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-که-حتما-باید-بد.html‎Cachedمهمترین خواص آیه الکرسی که حتما باید بدانید. در دایره المعارف تشییع درباره آیه الکرسی آمده است: dar قرآن مجید، دو آیه هست که احادیث بسیاری dar بیان عظمت آنها az ... فواید بی شمار آیت الکرسی - آسمونی www.asemooni.com/religion/quran/ayatulkursi-benefits‎Cached Similar14- آیه الکرسی پایه و عرش الهی است و هدف از خواندن آن این است که مردم در عبادت جز خداوند ... اگر برای کسی کار مهمی پیش آمده باشد و بخواهد که زود انجام شود باید به جایی ... مهمترین خواص آیه‌الکرسی که حتماً باید بدانید - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../مهمترین-خواص-آیه-الکرسی-که-حتما-باید-بدانید‎Cached22 ژانویه 2017 ... آیه الکرسی از جمله آیات قرآن است که خواص فراوانی را برای آن ذکر کرده اند. آیه الکرسی چاره بسیاری از مشکلات از جمله بیماری ها، فقر و... است.