مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وقتی روح بر بدن حاکم باشد

[ad_1]
مفیدستان:
وقتی روح بر بدن حاکم باشد

وقتی روح بر بدن حاکم باشد

هر کس بدنش را در اختیار بگیرد زنده تر است.مثلا وقتی من دستم را بالا می آورم معلوم است که خود من دستم را بالا آورده ام حالا اگر من بمیرم چون دیگر من در بدنم نیستم نمی توانم دستم را بالا بیاورم در نتیجه انسان زنده انسانی است که بدنش را در اختیار خود دارد و کسی مرده است بدنش در اختیارش نباشد پس انسان زنده تر انسانی است که بیش تر و بهتر بدنش را دراختیار داشته باشد.

 

کسانی که روحشان نتوانسته تمام بدنشان را در اختیار بگیرد بدن خوش ترکیبی ندارد. در حالی که روح انسان همیشه زیباست و قرآن می فرماید:« سوگند به روح و آن همه تعادل و زیبایی» پس روح همه انسان ها زیباست واگر روح بتواند در بدن ظهور کند همه بدن ها در عین تنوع زیبا هستند.

 

بدن هایی که مانع ظهور زیبایی های روح اند

اگر روح کسی بر بدنش حکومت نکند روح اسیر میل های بدن می شود ومانع ظهور زیبایی روح می شود. آن وقت شکم هر جا دلش خواست می رود و روح هم به دنبال او راه می افتد و فرمانده واقعی که باید روح باشد از فرماندهی عزل می شود.

 

ما تا نمرده ایم می توانیم بدنمان را تدبیر کنیم و زیبا ترین بدن را برای خود بسازیم و این در صورتی حاصل می شود که روح بر بدن حاکم باشد واگر اینطور نباشد هر چه بدن خواست می خوریم و بدن پر از چربی شده و باعث تنبلی می شود. تنبلی همین طور ادامه خواهد یافت و روح روز به روز اسیر تر می شود.

 

وقتی روح بر بدن حاکم باشد

حالا اگر بدن تابع روح باشد به اندازه ای غذا می خورد که روح بتواند بدن خودش را زیبا نگه دارد.ولی اگر روح تابع بدن باشد چون حرص دارد غذا زیادی می خورد که باعث زشت شدن بدن او می شود.

 

مثلا روزی که روی حساب ورزش کنید و در حین ورزش تمرکز خود را از دست ندهید سر سفره که می نشینید حرص غذای بیشتر را ندارید ولی اگر ورزش را برای برد و باخت کرده باشید وقتی سر سفره هستید بی حساب غذا نمی خورید اگر ورزش جهت وهدف صحیح نداشته باشد نه تنها نفع بلکه ضرر هم دارد مثل کسانی که ورزش می کنند فقط برای اینکه زورشان زیاد شود که پس از مدتی هیکل بد قواره ای پیدا خواهند کرد.

 

چگونه روح را بر بدن حاکم کنیم؟

تمرکز روح در حین حرکات ورزشی در کنار تمرینات منظم می تواند بدن را در اختیار روح قرار دهد. البته باید قصدتان از ورزش کردن تسلط پیدا کردن روح بر بدنتان و بر میل های افراطی بدنتان باشد ولی اگر هدفتان خود نمایی و قوی شدن باشد این ورزش کردن هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و نه روحتان عالی می شود و نه بدن در اختیار روح می ماند. پس حتما باید روح را با هدف و جهت وارد تمرینات ورزشی کرد تا بتواند بر بدن حاکم شود.

 

اگر روح بزرگ و با همت و مدیر تنتان شود وقتی غذا می خورید این غذا بر اساس روحتان تقسیم می شود و به جاهایی که بیشتر کار می کند غذای بیشتر و به جاهایی که کمتر کار می کند غذای کمتری می دهد که باعث تناسب در بدن می شود.

 

نتایج حاکمیت روح بر بدن

اگر روح بر بدن حاکم باشد دو نتیجه دارد 1- اینکه بدنتان منظم می شود 2- اینکه اراده قوی پیدا می کنید که باعث می شود بر میل ها و حرص های بدنتان حکومت می کند.

 

و قلب برای درک و فهم مسائل معنوی و توحیدی آماده می شود. باید دائم توجه داشته باشید که چرا ورزش می کنید؟

 

برای قیافه گرفتن برای دیگران یا برای حاکم شدن روح بر بدن ورزش می کنید. وقتی روح بزرگ و متعالی شد می تواند از حرص و میل های بی جا رها شود روح بزرگ حاضر نیست به نا محرم نگاه کند هر چند شهوت به او بگوید نگاه کن. بین شهوت و روح جنگ و نزاع است.

 

و وقتی چشمت به نا محرم افتاد شهوت می گوید ادامه بده روح می گوید حرام است و اگر تمرین کردی که نگاه نکنی دفعات بعد به راحتی نگاه نمی کنی و بر شهوت مسلط می شوی.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شناخت روح و نفس در قرآن و تأثیر آنها بر شخصیت …روح هرگاه با کالبد مادی مرتبط شود و انفعالات جسمی و روان‌شناختی بر آن مترتب گردد اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری …کلیه حقوق برای اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری محفوظ می باشداسترس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج ۱ سایت خود را در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی ثبت نماییدضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو …نشسته پاک است به شوخی، شخصی است که به تمیزی بدن و جامه اش بی اعتناست نصیب کسی را کسی تکنیک سلامتی درمانهای عرفانی هاله های انرژی …دکترجان هگلین فیزیکدان در زمینه کوانتوم و متخصص سیاست گذاری عمومی بدن ما در حقیقت تعبیر خواب از راه آیات و روایات معراج سماموسیکی از راه های تعبیر خواب، مراجعه به آیات قرانی و روایات به ویژه روایات معراجی پیامبر چهره خوانیروانشناسی چهرهزبان حرکات بدنمهارتهای …سرگزمی و جالب نابهنجاری های ناشی از نقیصه های ذهنی نابهنجاری های ناشی از مشکلات شناخت روح و نفس در قرآن و تأثیر آنها بر شخصیت انسان روح هرگاه با کالبد مادی مرتبط شود و انفعالات جسمی و روان‌شناختی بر آن مترتب گردد، کلیت حاکم اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری چگونه از کلیه حقوق برای اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری محفوظ می باشد استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو سایت علمی تضادها رو درک کنیم سیاه و سفید، سرد و گرم، زشت و زیبا به تضادها فکر کن وقتی که در طبیعت انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟ تکنیک سلامتی درمانهای عرفانی هاله های انرژی چاکراها دکترجان هگلین فیزیکدان در زمینه کوانتوم و متخصص سیاست گذاری عمومی بدن ما در حقیقت محصول ۱ سایت خود را در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی ثبت نمایید ضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو سایت نشسته پاک است به شوخی، شخصی است که به تمیزی بدن و جامه اش بی اعتناست نصیب کسی را کسی نخورد سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر ایبرشم نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج نقاشی چهره خوانیروانشناسی چهرهزبان حرکات بدنمهارتهای کلامی،لکنت سرگزمی و جالب نابهنجاری های ناشی از نقیصه های ذهنی نابهنجاری های ناشی از مشکلات عاطفی عوارض استرس بر بدن تاثیرات ورزش بر بدن اثرات تریاک بر بدن تاثیر متادون بر بدن مضرات اب بر بدن زن ایرانی اثرات ورزش بر بدن انسان امواج مغناطیسی بر بدن اثرات نماز بر بدن



لینک منبع :وقتی روح بر بدن حاکم باشد

Images for وقتی روح بر بدن حاکم باشد وقتی روح بر بدن حاکم باشد - تالاب www.talab.org/psychology/.../وقتی-روح-بر-بدن-حاکم-باشد.html‎Cachedوقتی روح بر بدن حاکم باشد هر کس بدنش را در اختیار بگیرد زنده تر استمثلا وقتی من دستم را بالا می آورم معلوم است که خود من دستم را بالا آورده ام. وقتی روح بر بدن حاکم باشد - مرکز اطلاع رسانی غدیر www.ghadeer.org/Book/2531/385132‎Cachedوقتی روح بر بدن حاکم باشد. اگر بدن تابع روح باشد و جنبه‌ی معنوی انسان بر جنبه‌ی مادی او غالب شود آن قدری غذا می‌خواهد که روح او بتواند بدن خودش را زیبا نگه‌ دارد، چون ... وقتی روح بر بدن حاکم باشد - تربیت Tarbiat.org tarbiat.org/Book/Text/88089‎Cachedبهترین مرجع دسترسی به متن کتب اخلاقی و مذهبی با مجوز ناشران مربوطه. روح حاکم بر بدن - پاتوق بچه شیعه ها - بلاگفا shia-patogh.blogfa.com/post/1741/روح-حاکم-بر-بدن ولی وقتی روح را جهت دادید، بدن را که مانع روح است می‌توانید از طریق تمرین و ... وارد تمرینات می‌شوید نه این‌که صرفاً هدف از تمرینات این باشد که بدنتان خوش‌ترکیب و ... Taekwondo - وقتی روح بر بدن حاکم باشد www.tkdsamen.blogfa.com/category/.../وقتی-روح-بر-بدن-حاکم-باشد‎Cachedوقتی روح بر بدن حاکم باشد: حالا اگر بدن تابع روح باشد ، یعنی روحتان حاکم بر بدنتان باشد ، چقدر غذا می خواهد؟ هر قدری که روح ، بدن خودش را بتواند زیبا نگه دارد،چون ... وقتی روح بر بدن حاکم باشد - جوان امروز www.javaneemrooz.blogfa.com/post-29.aspx‎Cachedحالا اگر بدن تابع روح باشد به اندازه ای غذا می خورد که روح بتواند بدن خودش را زیبا نگه دارد.ولی اگر روح تابع بدن باشد چون حرص دارد غذا زیادی می خورد که باعث زشت ... کتابخانه الکترونیکی استاد مطهری lib.motahari.ir/Content/938/89‎Cachedکمال روح در این است که تحت تأثیر بدن نباشد یا کمتر تحت تأثیر آن باشد، زیرا روح به ... باشد و نه آن بر این، و آن وقت است که می تواند خودش مستقل و آزاد و حاکم باشد . ... و معتقد بودند که وقتی انسان می میرد، جوهر روحش که همان عقلش باشد باقی می ماند و ... فلسفه دوران باستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فلسفه_دوران_باستان‎Cached Similarبه این جهت، روح اهالی ملطیه مثل هر جای دیگری که کار تجارت در آن پر رونق باشد کمی از مذهب .... وقتی اشیاء از هم جدا شدند، جهانی که ما آن را می‌شناسیم به وسیله یک حرکت چرخنده .... در روش تفکر دینی، «نقل» بر «عقل» حاکم می‌شود و «من» ها امکان قد علم کردن در ... یعنی همان‌طوری که نفس (دم یا بازدم) بدن را بطور مسلطانه احاطه کرده و عامل حفظ و ... احکام اموات - توضیح المسائل جامع - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع ... https://www.sistani.org/persian/book/25103/4013/‎Cachedاگر بچه ای که روح در او دمیده شده مرده به دنیا بیاید و به هنگام خروج بدنش سرد شده باشد ... برای مسّ استخوانی که از بدن جدا شده و آن را غسل نداده اند چه از مرده جدا شده باشد چه از زنده، ... بهتر آن است تا وقتی که غسل میّت تمام نشده، میت را طوری که در مسأله‌‌ (656 ) گفته ... باشد و نوبت به حاکم شرع یا مؤمنین عادل برسد، ولایت شرعی برای حاکم شرع یا ...