مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علوم و مهارت شغلی

[ad_1]
مفیدستان:
علوم و مهارت شغلی

نکاتی مهم علوم و مهارت شغلی

 

شاید اگر بخواهیم به مهمترین مهارت موفقیت در کار اشاره کنیم، غلبه بر احساسات و خصوصیات و عادات اخلاقی منفی باشد. اما مهارت‌های دیگری نیز هست که با یادگیری آن می‌توانید به موفقیت‌های قابل‌ توجه‌تری در زندگی شغلی خود دست پیدا کنید. در زیر به 5 مورد از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

 

1 – برای انجام کارها کمک بگیرید

یاد گرفتن مرز ظریف بین هدایت کردن و محول کردن کارها یکی از سخت‌ترین مهارت‌هاست. میل طبیعی بسیاری از ما این است که می‌خواهیم همه کارها را خودمان انجام دهیم که مطمئناً غیرممکن است.

 

باید مدام خودتان را چک کنید. مطمئناً خیلی از ایدآل دور هستید. وقتی از چند نفر دیگر در کارتان کمک می‌گیرید، موفقیت بیشتری در انتظارتان خواهد بود. همانطور که از قدیم می‌گویند: یک دست صدا ندارد.

 

2 – تدریجی پیشرفت کنید

افکار و اعتقادات زیادی درمورد رشد و پیشرفت فردی وجود دارد. بعضی از آن مکتب‌های فکری اعتقاد دارند که یا باید کاری را بزرگ شروع کنید، یا اصلاً شروع نکنید.

 

شاید راحت‌ترین رویکردی که بتوانید در زندگی الگو قرار دهید، این باشد که محصولات و خدمات خود را به صورت تدریجی و با پیشرفت تدریجی ایجاد کنید.

 

کوچک شروع کنید و تاجایی که ممکن است کم‌ هزینه کنید و خواهید دید که خیلی زود موفقیت نصیبتان می شود. اما خیلی زود باید چیزهایی که به دردتان نمی‌خورد را از کارتان بیرون کنید.

 

اگر این رویکرد را انتخاب کنید، احتمال و خطر اینکه راه اشتباه را بروید و وقت و هزینه زیادی را صرف آن راه اشتباه بکنید کمتر خواهد شد.

 

همچنین با این روش می‌توانید در مدت زمان انجام کار وقت برای تحقیق بیشتر داشته باشید. یاد می‌گیرید که مشتری شما چه می‌خواهد و همان‌ها را وارد کارتان خواهید کرد.

 

3 – شب‌ها قبل از خواب به مشکلات کاریتان فکر کنید

خیلی وقت‌ها توصیه‌هایی را می‌شنوید که می‌گوید باید مشکلاتتان را دور از ذهنتان نگه دارید، مخصوصاً شب‌ها که می‌خواهید استراحت کرده و کمی بخوابید. اما برای حل مشکلات کاری، خلاف این موثر است. سعی کنید 15 دقیقه قبل از اینکه وارد رختخواب شوید، پشت میز کارتان بنشینید و به مشکل کاریتان فکر کنید. بعد از اینکه فکر کردنتان تمام شد، آن وقت به رختخواب بروید.

 

ذهن ناخودآگاه در زمان خواب فعال است. فکر کردن به یک مشکل کاری قبل از خواب، باعث می‌شود ذهن ناخود آگاهتان را مجبور کنید به آن مشکل فکر کند.

 

گاهی‌ اوقات وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، راه‌حل آن مشکل در ذهنتان خواهد بود.

 

4 – با سیستم کامپیوترتان مثل یک خط تولید کارخانه رفتار کنید

برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، کامپیوتر بزرگترین تجهیزات موجود برای کار آنهاست. بدون یک سیستم کامپیوتر، خیلی از کارها قابل انجام نیستند.

 

اما چرا باز هم خیلی از ما با کامپیوترهایمان درست برخورد نمی‌کنیم؟ بیشتر وقت‌ها فراموش می‌کنیم از اطلاعاتمان کپی بگیرید. به تعمیرات آنها رسیدگی نمی‌کنیم. فایل‌هایمان به هم ریخته و نامنظم هستند. معمولاً تازمانی که مشکلی ایجاد نشده، سیستم کامپیوترمان را نادیده می‌گیریم و آن وقت است که آن مشکل به یک بحران حل‌نشدنی تبدیل می‌شود.

 

مسئله‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تعمیرات و رسیدگی منظم سیستم کامپیوتری، تولید شما را مرتب‌تر و بیشتر خواهد کرد.

 

5 – وانمود کنید یک بخش حسابداری دارید

هر کسی در بیزنس این توصیه را بارها و بارها شنیده است که باید حساب و کتابتان دقیق باشد. متاسفانه، ارائه این توصیه آسان و عمل کردن به آن دشوار است.

 

یکی از دلایل اینکه خیلی از کسانی که به تازگی کار یا بیزنسی را شروع می‌کنند از حسابداری کتبی وضعیت کارشان خودداری می‌کنند این است که فکر می‌کنند ممکن است اعداد به دست آمده از حساب‌هایشان جور نباشد یا سود خوبی را به آنها نشان ندهد.

 

اما این آمار و ارقام و حساب و کتاب‌ها هیچ وقت بهتر نمی‌شود مگر اینکه شهامت لازم برای مواجه شدن با آنها را داشته باشید.

 

بزرگترین چالش شما ممکن است گذشتن از سد احساسی باشد. برای غلبه بر آن سد، می‌توانید وانمود کنید یک بخش حسابداری دارید و خودتان نیستید که مستقیماً به حساب و کتاب‌ها رسیدگی می‌کنید. یعنی اگر شکست و ضرر و اشتباهی را متوجه شدید، حس کنید تقصیر شما نبوده است.

 

رسیدگی به حساب و کتاب‌ها یکی از مشخص‌ کننده‌ترین فعالیت‌هاست. با آن کار می‌توانید چیزهایی را در کارتان ببینید و متوجه شوید که قبلاً نمی‌دیدید و روی سود دهی خود تمرکز کنید.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

موقعیت های شغلی بخش تربیت بدنی و علوم ورزشیبازار کار و موقعیت شغلی فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در کشور کسانی که مرجع علوم مدیریت ایران دانلود مقاله، پاورپوینت و مرجع دانلود انواع ، و مقالات، پاورپوینت ها، جزوات، مقاله های ترجمه شده مدیریتی آشنایی با رشته دندانپزشکی و شاخه های آن دانشگاه علوم آشنایی با رشته دندانپزشکی و شاخه های آن رشته دندانپزشکی و شاخه های آنموضوعات پروپوزال و پایان نامه های رشته علوم تربیتیموضوعات پروپوزال و پایان نامه های رشته علوم تربیتی پایان نامه آسیب شناسی و جرم تکنولوزی و گروه های آموزشی ابتدایی فلسفه آموزش علومتکنولوزی و گروه های آموزشی ابتدایی فلسفه آموزش علوم فعالیتها مصوبات مسابقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی …دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان دبیرستانی کنکور فرا کنکور سراسری و ارشد و دکتریجزوه مهارت سایت دبیرستان و کنکور فرا فعالیت خود را ابتدا از سال در قالب وبلاگ آغاز نمود و مرکز مشاوره شغلی و کاریابی سیناجهت عضویت در کانال تیگرام کاریابی سینا و مشاهده روزانه فرصتهای شغلی بر روی تصویرفوق پاراف اخبار و قوانین کارمندان کارگران ایثارگران و پاراف اخبار و قوانین کارمندان کارگران ایثارگران و فرهنگیان اداری شغلی کارمندی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی …بررسی تاثیر آموزش و پیگیری با پیام کوتاه بر عادات غذایی و شاخص توده بدنی زنان خرداد موقعیت های شغلی بخش تربیت بدنی و علوم ورزشی بازار کار و موقعیت شغلی فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در کشور کسانی که دوره آموزش در هزاره سوم موضوعات پروپوزال و پایان نامه های رشته آموزش در هزاره سوم موضوعات پروپوزال و پایان نامه های رشته علوم تربیتی آموزش و ارائه روش مرجع علوم مدیریت ایران دانلود مقاله، پاورپوینت و پرسشنامه مرجع دانلود انواع ، و مقالات، پاورپوینت ها، جزوات، مقاله های ترجمه شده مدیریتی آشنایی با رشته دندانپزشکی و شاخه های آن دانشگاه علوم پزشکی آشنایی با رشته دندانپزشکی و شاخه های آن رشته دندانپزشکی و شاخه های آن تکنولوزی و گروه های آموزشی ابتدایی فلسفه آموزش علوم تکنولوزی و گروه های آموزشی ابتدایی فلسفه آموزش علوم فعالیتها مصوبات مسابقات جشنواره ها جامع ترین بانک تربیت بدنی و علوم ورزشی جامع ترین بانک تربیت بدنی و علوم ورزشی دانلود مقالات تربیت بدنی و مفید برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان صفحه اصلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تحقیق و پژوهش در متوسطه علوم اجتماعی تحقیق و پژوهش در متوسطه علوم اجتماعی به وبلاگ علمی آموزشی و خبری خوش آمدید دبیرستانی کنکور فرا کنکور سراسری و ارشد و دکتریجزوه مهارت های سایت دبیرستان و کنکور فرا فعالیت خود را ابتدا از سال در قالب وبلاگ آغاز نمود و سرانجام در مرکز مشاوره شغلی و کاریابی سینا جهت عضویت در کانال تیگرام کاریابی سینا و مشاهده روزانه فرصتهای شغلی بر روی تصویرفوق کلیک ماشه و مهارت ملی و مهارت دانش و مهارت



لینک منبع :علوم و مهارت شغلی

علوم و مهارت شغلی -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../news20177133145146081.html‎Cached12 جولای 2017 ... نکاتی مهم علوم و مهارت شغلی شاید اگر بخواهیم به مهمترین مهارت موفقیت در کار اشاره کنیم، غلبه بر احساسات و خصوصیات و عادات اخلاقی منفی با. علوم و مهارت شغلی - تالاب www.talab.org/psychology/success/علوم-و-مهارت-شغلی.html‎Cachedنکاتی مهم علوم و مهارت شغلی شاید اگر بخواهیم به مهمترین مهارت موفقیت در کار اشاره کنیم، غلبه بر احساسات و خصوصیات و عادات اخلاقی منفی با. مهارت شغلی ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?q=مهارت+شغلی&topic_5=56123‎Cached Similarبررسی تاثیر خودپنداری بر رضایت شغلی زنان شاغل در وزارت علوم ، تحقیقات و ... بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی مدیران با مهارتهای شغلی آنان از نظر دبیران ... ده مهارت شغلی مهم و مورد نیاز | آموزش حسابداری | استخدام حسابداری | تازه ... www.chaabok.com/1395/03/02/ده-مهارت-شغلی-مهم-و-مورد-نیاز/‎Cachedموفقیتهای شغلی شما به مهارتها و دانش شما بستگی دارد . ... مهارتهای دانش ریاضیات و علوم با پیشرفتهای عمده ای که در زمینه علوم , پزشکی و مهندسی حاصل شده است ... بررسی میزان مهارت شغلی پرتوکاران از علوم تخصصی رادیولوژی در ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=178250‎Cachedدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسی میزان مهارت شغلی پرتوکاران از علوم تخصصی رادیولوژی در بیمارستان های آموزشی شهرستان اهواز در سال 1389. علم و زندگی / مشاغل / مهارت شغلی صنعت / گلدوزی دستی - ویستا vista.ir/doc/.../علم-و-زندگی-مشاغل-مهارت-شغلی-ـ-صنعت-گلدوزی-دستی‎Cachedمعرفی گلدوز کسی است که می تواند با توانایی های هنری که کسب کرده بوسیله دستان هنرمندش بر روی پارچه های مختلف طرح های متنوع گل یا اشکال دیگر را پیاده کند . پرتال جامع علوم انسانی - بررسی مهارتهای مورد نیاز مدیران در مدیریت ... www.ensani.ir/fa/content/40887/default.aspx‎Cached Similarبررسی مهارتهای مورد نیاز مدیران در مدیریت مسیر شغلی کارکنان ... اساس وجود مدیران شایسته در سازمانها که با دارا بودن مهارتهای مورد نیاز بتوانند مسیر شغلی کارکنان را ... پایان نامه بررسی رابطه بین مهارت های مدیریتی مدیران و رضایت شغلی ... thesisdoc.ir/.../پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-مهارت-های-مدیریتی-مدیران-و-رضایت-شغلی-کارکنان-در-دانشگاه-علوم-پزشکی-بندرعباس‎Cachedاین پژوهش به منظور بررسی رابطه بین مهارتهای مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اجرا گردید. روش این پژوهش از نوع همبستگی ... بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تصمیم‌گیری شغلی در کاهش تردید در ... www.academia.edu/.../بررسی_اثربخشی_آموزش_مهارت_های_تصمیم_گیری_شغلی_در_کاهش_تردید_در_انتخاب_رشته_ی_تخصصی_بالینی_دان...‎Cached Similar(P > 0/05 ﺑﻨﺎﺑﺮ اﻳﻦ آﻣﻮزش ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی ﺷﻐﻠﻲ ﺑﺎﻋﺚ ﻛﺎﻫﺶ ﺗﺮدﻳﺪ در اﻧﺘﺨﺎب رﺷﺘﻪی ﺗﺨﺼﺼﻲ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ... اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﻪی دوره دﻛﺘﺮای ﺣﺮﻓﻪای در داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ اﺻﻔﻬﺎن اﺳﺖ . ساختارهای شغلی علم اطلاعات و دانش شناسی - لیزنا www.lisna.ir/note/25773-ساختارهای-شغلی-علم-اطلاعات-و-دانش-شناسی‎Cached7 نوامبر 2016 ... حرفه و شغل کتابداری و اطلاع رسانی از گذشته تاکنون در معرض ... مهم ترین مهارت هایی مورد نیاز دانش آموختگان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در ...