مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

[ad_1]
مفیدستان:
مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

جاهای زیبای تنگه ی مهریان 

 

کسانی که عاشق ایران و ایران گردی هستند حتما به مهریان روستایی نزدیک کهکلویه و بویر احمد است که بسیار زیبا و جاذبه ی بالایی دارد با عکس های بیشتر در سایت تالاب همراه شوید.

 

مهریان نام روستایی دراستان کهگیلویه وبویراحمد است که در شهرستان بویراحمد ، بخش مرکزی ، دهستان سررودشمالی قرار دارد.

ارتفاع متوسط آن ازسطح دریا 1850مترمی باشد و از نظرطبیعی نیزمیان رودخانه مهریان درشرق و کوههای دناکه درشمال آن قرار دارد محصورشده است .

در واقع روستای مهریان یک دشت پای کوهی است که سه عنصر اصلی طبیعی یعنی کوه،دشت ورودخانه اقلیم آن را کنترل میکند , بگونه ای که با داشتن اقلیم سرد ومرطوب کوهستانی یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌های قابل زیست کشور را بوجود آورده است.

در این مکان رودى با کش وقوس و پیچیدگى خاص با رنگ آمیخته به سبز و فیروزه اى، در دره اى نه چندان عمیق انگارى فرش سبز مواجى را به نمایش گذاشته است. درختان زیبایى اطراف این رودخانه سر خم کرده اند، گویی عاشقانى هستند که به ستایش این فرش فیروزه اى مى پردازند. 

 

مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

تنگه مهریان کجاست؟

 

ارتفاع متوسط روستای مهریان ازسطح دریا 1850مترمی باشد

 
امزاده‌ای به نام امامزاده شاه حسن(ع) در این منطقه وجود دارد که پذیرای زایران است.

در این منطقه درختها کج و معوج درکنار هم قرارگرفته‌اند، آب زاییده از برف که در منطقه کاکان می‌گذرد، مسیری جدا از رود مهریان را طی می‌کند.

تنوع درختانی نظیر سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه در تنگ مهریان از ویژگی‌های این منطقه است.

به گزارش تالاب تنگه مهریان در زمستان هم محل رفت و آمد علاقه مندان به اسکی است,این تنگه در این فصل همچنین شاهد تشکیل یخی بزرگ بر روی صخره‌ای مقابل بارگاه امامزاده حسن است که این توده یخ روز شصتم زمستان شکسته شده و روز هفتادم (حدود دهم اسفندماه) با صدایی که کیلومترها شنیده می‌شود، از صخره فروریخته و مژده بهار می‌دهد.  

 

مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

تنگ مهریان در فصل تابستان و بهار گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند

 
آب زلال و شفاف رودخانه مهریان که بخشی از آن از چشمه‌های تنگ معروف به کبوتری است پس از طی مسیر به رودخانه بشار یاسوج و رودخانه کارون در استان خوزستان می‌ریزد.

در وصف این جاذبه همین بس که هزاران هزار چشم انداز طبیعی و دل انگیز در مقابل دیدگان رهگذران به رقص در آمده و با نقش‌ها و رنگ‌های گوناگون تصویری ماندگار از تابلوی زیبای طبیعت در ذهن نقش می‌بندد.

درتنگه‌ی مهریان چند مزرعه‌ی پرورش ماهی وجود دارد که نقش جاذبه‌ی ثانویه ایفا می‌کند.

تنگ مهریان در فصل تابستان و بهار گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.   

مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

جاهای گردشگری مهریان 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مدل هایی از کفش های تخت صاف و زیبا برای دختران …کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به وب سایت نازوب می باشدآثار باستانی ایران ،مکان های تاریخی ایرانقلهک یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است باغ های تاریخی ایران در گذر زمان بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، …سکه طرح قدیم در بازار آزاد یک میلیون و هزار و تومان و طرح جدید یک میلیون و هزار جاذبه های گردشگری ایران جهانگردیگوگل ارث و رونق فردای صنعت جهانگردی در گذشته چنین تصور می شد که دولت های بزرگ جهان از روستاهای ایران به تفکیک استان با پیش شماره …اطلاعات عمومی و لغات جدولی را در کلکسیون وبلاگ بنده ببینید مدل هایی از کفش های تخت صاف و زیبا برای دختران کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به وب سایت نازوب می باشد بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد سکه طرح قدیم در بازار آزاد یک میلیون و هزار و تومان و طرح جدید یک میلیون و هزار تومان جواب معما این هفته قیمت خودروهای وارداتی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته جاذبه های گردشگری ایران جهانگردی گوگل ارث و رونق فردای صنعت جهانگردی در گذشته چنین تصور می شد که دولت های بزرگ جهان از روستاهای ایران به تفکیک استان با پیش شماره راهنمای حل جدول اطلاعات عمومی و لغات جدولی را در کلکسیون وبلاگ بنده ببینید



لینک منبع :مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر

Images for مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر - تالاب www.talab.org/.../مکان-زیبا-در-تنگه-ی-مهریان-جزئیات-و-تصا.html‎Cachedجاهای زیبای تنگه ی مهریان کسانی که عاشق ایران و ایران گردی هستند حتما به مهریان روستایی نزدیک کهکلویه و بویر احمد است که بسیار زیبا و ج. مکان تفریحی تنگه ی مهریان - نت شهر www.netshahr.com/70591/مکان-تفریحی-تنگه-ی-مهریان‎Cached4 مارس 2017 ... تنگه ی مهریان یک دشت بسیار زیبا در دامنه کوه قرار دارد در استان کهکیلویه و بویر احمد قرار داردکه یک مکان تفریحی زیبا می باشد. تنگه ی مهریان - نت شهر https://www.netshahr.com/index.php/tag/تنگه-ی-مهریان/page/1‎Cachedخانه; تنگه ی مهریان. مکان تفریحی تنگه ی مهریان. تنگه ی مهریان یک دشت بسیار زیبا در دامنه کوه قرار دارد در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار داردکه یک مکان تفریحی ... بکرترین جاذبه های گردشگردی شهرستان بویراحمد را بشناسید + تصاویر sobhezagros.ir/News/85390.html‎Cached20 مارس 2017 ... یکی از مکان های معروف تنگه مهریان, تنگه دوآب مهریان در سه کیلومتر ورودی ... در میان تنگ‌های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد «تنگ ... جاذبه‌های گردشگری قزوین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جاذبه‌های_گردشگری_قزوین‎Cached Similarنام مکان, نوع, توضیح, محل, تصویر. پارک جنگلی باراجین, پارک جنگلی, ۱۵۰۰ هکتار , شمال شرق قزوین. باغستان های سنتی قزوین, باغ, ۲۵۰۰ هکتار, جنوب شهر قزوین ... یاسوج - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/یاسوج‎Cached Similarتنگه مهریان در زمستان هم محل رفت‌وآمد علاقه‌مندان به اسکی است. ... کیلومتر جاده پرپیچ و خم به مکانی می‌رسید که شاید شبیه آن را حتی در عکس هم ندیده باشید. آبشاری زیبا و مفرح و طبیعتی سرسبز با هوای گرمسیری مناسب حسی جدید را به ..... همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات ... مکان های دیدنی شهر قم (+عکس) - تکناز www.taknaz.net/news_detail_18852.html‎Cachedآشنایی با تنگه ی زیبا و جذاب مهریان (عکس) ... تصاویر دیدنی از منطقه حفاظت شده دنا ... وی برای اجرای این امر اقدام و این مسجد مبارک را بنا بر جزئیات اوامر حضرت مهدی ... اطلاعات کاملی از دندان در آوردن نوزادان - تفریحی taffrihi.ir/news/3737‎Cachedبرای نمایش جدیدترین مطلب مرتبط با عنوان «اطلاعات کاملی از دندان در آوردن نوزادان» اینجا کلیک ... آرایش و زیبایی .... مکان زیبا در تنگه ی مهریان + جزئیات و تصاویر. قصر نُوی شوان شتَین آلمان ( تصاویر) -آکا news0.ir/.../قصر%20نُوی%20شوان%20شتَین%20آلمان%20(+تصاویر)%20-آکا%20.html‎Cached«سراب گیان نهاوند» یکی از زیبا. ... تنگه ی مهریان یک دشت زیبای پای. ... این قصر به عنوان یک پناهگاه شخصی برای پادشاه منزوی در نظر گرفته شده بود ، اما بلافاصله ...