مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

[ad_1]
مفیدستان:
آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

آتشکده ی معروف یزد

 

این آتشکده بیش از 10 قرن است که خاموش نشده است این آتشکده در یزد واقع شده است برای خبر های بیشتر با سایت تالاب همراه باشید.

 

یزد که در لغت به معنای پاک و مقدس است، نام شهری در منطقه فلات مرکزی ایران بوده که اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان پس از ونیز ایتالیاست.

 

استان یزد از سرزمین های کهن و تاریخی ایران زمین است که به «عروس کویر»، «دارالعلم»، «شهر دوچرخه ها»، «حسینیه ایران» و «شهر بادگیرها» شهرت دارد.

 

آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

قبه دوازده امام یزد

به گزارش تالاب بقعه دوازده امام یزد از بناهای دوره سلجوقی است که گنبد آجری آن جزء آثار مهم هنر سلجوقی به شمار می رود. بنابر اسناد تاریخی، این قبه قدیمی ترین بنای این شهر بوده که در محله فهادان آن واقع شده است.

 

“آرتور اپهام پوپ” محقق و ایران‌شناس مجرب در کتاب “طرح هنر ایران“؛ چندین بار از این بنای تاریخی یاد کرده است.

 

آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

مجموعه میدان امیرچخماق
 
“امیر‌چخماق” نام میدانی در شهر یزد است. مجموعه ای از بازار، تکیه، مسجد و دو آب‌انبار که قدمتشان به دوره تیموریان بازمی گردد. از این مجموعه تکیه و مسجد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان یکی از شاخص‌ترین مجموعه های تاریخی و گردشگری در شهر یزد محسوب می شود.

 

آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

آتشکده زرتشتیان 
  
از جمله مکان های دیدنی شهر یزد، آتشکده زرتشتیان این شهر است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.  نکته حائز اهمیت درباره این مکان؛ آتش درون آتشکده است. این آتش بیش از 1500 سال است که روشن مانده و خاموشی را به خود ندیده است.

 

آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

آتشکده ی یزد 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شیمیتاریخچه این ماده را از قرنها پیش بصورت گاز در آتشکده و یا به فرم قیر کاده ای که پس از طرح یک معماری مطالعات جغرافیاییاستان آذربایجان غربی که مرکز آن شهر تاریخی ارومیه است، براساس آخرین تقسیمات کشوری گرجستان اطلاعات عمومیساره ناصری گرجستان کشوری است در قفقاز که بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته الف هویت ما ایرانی است نه پارسیک نکته‌ی مهم که از نظر مخفی می‌ماند احساس حقارت کسانی است که به آریایی بودن افتخار فرهنگ آموزش قرآن در آموزش و پرورش ایران طرح و …تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن، بدون تولید و تصویب زیر نظام ها، ناکارآمد است اهداف دانلود رایگان بیش از کتاب الکترونیکی …سلام میخوام بیش از تا کتاب رو بهتون معرفی کنم که از یک سایت دانلود کتاب جمع آوری و طرح یک معماری مطالعات جغرافیایی استان آذربایجان غربی که مرکز آن شهر تاریخی ارومیه است، براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای شیمی تاریخچه این ماده را از قرنها پیش بصورت گاز در آتشکده و یا به فرم قیر کاده ای که پس از تبخیر گرجستان اطلاعات عمومی ساره ناصری گرجستان کشوری است در قفقاز که بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته؛ همچنین یکی الف هویت ما ایرانی است نه پارس یک نکته‌ی مهم که از نظر مخفی می‌ماند احساس حقارت کسانی است که به آریایی بودن افتخار می فرهنگ آموزش قرآن در آموزش و پرورش ایران طرح و پیشنهاد تحقق اهداف آموزش عمومی قرآن، بدون تولید و تصویب زیر نظام ها، ناکارآمد است اهداف آموزش دانلود رایگان بیش از کتاب الکترونیکی لیست شده سلام میخوام بیش از تا کتاب رو بهتون معرفی کنم که از یک سایت دانلود کتاب جمع آوری و لیست کردم



لینک منبع :آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس

Images for آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس - تالاب www.talab.org/.../آتشکده-ای-که-1500-سال-خاموش-نشده-عک.html‎Cachedاین آتشکده بیش از 10 قرن است که خاموش نشده است این آتشکده در یزد واقع شده است برای خبر های بیشتر با سایت تالاب همراه باشید. آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است + عکس -آکا www.akairan.com/iranshenasi.../news20177132445555599.html‎Cached12 جولای 2017 ... این آتشکده بیش از 10 قرن است که خاموش نشده است این آتشکده در یزد واقع شده است برای خبر های بیشتر با سایت تالاب همراه باشید. این آتش 1531 سال است خاموش نشده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../این-آتش-1531-سال-است-خاموش-نشده-است‎Cached Similar23 سپتامبر 2014 ... آتش مقدس زرتشتیان واقع در آتشکده یزد 1531 سال است که خاموش نشده. ... این آتشکده آمده است: " این آتش شعله ای از آتش کاریان پارس است که به عقدای ... آتشکده یزد ،آتش این آتشکده 1500 سال خاموش نشده است - نون و آب www.noonoab.ir/.../آتشکده-یزد-آتش-این-آتشکده-1500-سال-خاموش-نشده-است‎Cached Similarآتشکده یزد ،آتش این آتشکده 1500 سال خاموش نشده است ... این آتش فروزه‌ ای است از آتش آتشکده کاریان در لارستان که به عقدای یزد آورده شد و نزدیک به ۷۰۰ سال در آنجا ... آتشکده یزد ،آتش این آتشکده 1500 سال خاموش نشده است | آتشکده - قطره www.ghatreh.com/news/.../آتشکده-یزد-آتش-این-آتشکده-سال-خاموش-نشده-است 25 ژانویه 2014 ... آتشکده یزد ،آتش این آتشکده 1500 سال خاموش نشده است. آتشکده یزد در مرکز استان یزد ... حرف های شنیدنی پیمان معادی راجع به دختر بازیگرش +عکس ... از شخصیت های بانمکی که قصه نمی گویند تا مجموعه ای کاملا تکراری اما شیرین! آتشکده یزد 1500 سال خاموش نشده است - ایرانگردی irantrips.ir/آتشکده-یزد-1500-سال-خاموش-نشده-است/‎Cached22 ژانویه 2017 ... نگاره فروهر و سرستون های سنگی آن زیبایی ویژه ای بدان بخشیده و روبروی این بنا حوض آبی ... آتش این آتشکده 1500 سال است که خاموش نشده است. آتشکده ای که 1500 سال است خاموش نشده است عکس ivnews.ir/search/?...آتشکده%20ای%20که%201500%20سال%20است%20خاموش%20نشده%20است... آتشکده ی معروف یزد این آتشکده بیش از 10 قرن است که خاموش نشده است این آتشکده در یزد واقع شده است برای خبر های بیشتر با سایت تالاب همراه باشید. یزد که در ... آتشکده زرتشتیان در یزد که آتش آن 1500 سال است خاموش نشده/عکس www.paytakhtpress.ir/.../آتشکده-زرتشتیان-یزد-آتش-1500-سال-خاموش-نشده-عکس‎Cachedآتشکده زرتشتیان در یزد که آتش آن 1500 سال است خاموش نشده/عکس. تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱. Share/Save/Bookmark. آتشکده زرتشتیان در یزد. آتشی که 1500 سال است خاموش نشده ! - همگردی - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1411879320301598‎Cachedآتشکده بهرام یزد از هشت سال پیش که در لیست بناهای ملی ثبت شد و برای بازدید گردشگران مورد ... آتشی که 1500 سال است خاموش نشده ! ... عکس آتشکده یزد 52549.