مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با فرزندمان توافق می‌کنیم

[ad_1]
مفیدستان:
با فرزندمان توافق می‌کنیم

برای نمونه، فرض کنیم با فرزندمان توافق می‌کنیم که همیشه اتاقش را مرتب نگه‌دارد و او نیز قول می‌دهد در انجام تعهداتش کوشا باشد ولی بعد از چندروز، متوجه می‌شویم به قولش عمل نکرده و اتاقش هم‌چنان نامرتب است.

 

ما نیز بدون آن‌که زود عصبانی یا احساساتی شویم و به شخصیت او حمله کنیم یا به‌عبارتی، خود را در یک موقعیت برتر فرض کنیم و او را محاکمه و محکوم کنیم، در کمال خونسردی و آرامش، تمام فکر خود را به مشکلی که پیش‌آمده متمرکز می‌کنیم و می‌پرسیم:

 

«چه اتفاقی برایت افتاده که نتوانستی اتاقت را مرتب کنی؟!» این رفتار بی‌طرفانه‌ی ما باعث می‌شود فرزندمان، خود را در یک موقعیت برابر احساس کند و بدون احساس ترس و نگرانی، به‌ علت مسأله و چگونگی آن بیندیشد.

 

برای نمونه ممکن است بگوید: «فراموش کردم» و یا «کار واجبی پیش‌آمد که ترجیح دادم آن‌را انجام دهم.» سؤال‌های منطقی و بی‌طرفانه، به فرزندان‌مان کمک می‌کند تا در مورد عواملی که باعث انجام ندادن کار شده، بیندیشند و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

 

نکته‌هایی که ما پدر و مادران در مذاکره با فرزند‌مان باید توجه داشته باشیم، عبارتند از:

 

– فرزندمان را از مسأله و مذاکره جدا کنیم

 

برای نمونه، وقتی دروغی می‌گوید، به‌‌جای این‌که به او بگوییم: «خیلی بچه‌ی بدی هستی» و به شخصیت او حمله کنیم و باعث احساس شرمساری و گناه در او شویم،‌ می‌توانیم چنین بگوییم: «من از عملی که انجام دادی یا دروغی که گفتی، احساس خوبی ندارم و از این مسأله احساس ناراحتی می‌کنم.»

 

این رفتار ما باعث می‌شود فرزندمان، دلیل ناراحتی‌مان را بپرسد. در این‌صورت است که می‌توانیم دلیل‌های اشتباه کارهایش را روشن کنیم و او را در جهت مسیر درست و اصولی راهنمایی کنیم چراکه در غیر این‌صورت، فرزندمان حالت دفاعی به ‌خود می‌گیرد و پیشنهادهای ما را نمی‌پذیرد.

 

– عقیده‌ها و احساسات فرزندمان را از نگاه خودِ او ببینیم و درک کنیم نه از نقطه‌نظر خودمان

 

برای نمونه، وقتی فرزندمان احساساتش را بیان می‌کند، ما نباید خود را با او مقایسه کنیم‌ و به احساساتش اعتنایی کنیم چراکه ممکن است از نظر او، موضوعی جالب و قابل توجه باشد و از این‌که از جانب دیگران درک می‌شود، احساس خوبی کند و توجه ما ممکن است به او کمک کند تا همیشه احساساتش را با ما درمیان بگذارد.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونگی رفتار با کودک جستجوی داشتن محیط …دبستانپیشدبستاندخترانهچگونگی رفتار با کودک جستجوی `داشتن محیط سالم گزارش کلاس دوم علوم` در سایت کد مطلب پارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون حجم نقدینگی در کشور افزایش حرف شنوی در فرزندان مرکز مشاوره امام خمینی …برخی از والدین با عصبانیت و زور می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند به طور معمول در کارهای ضروری که باید پدر و مادر در مقابل فرزندشان …پدر و مادرها این کارها را در مقابل بچه ها انجام دهید حقیقت این است که بچه ها بیشتر از تغییر حالت و اندازه آلت تناسلی با افزایش سنتغییر حالت و اندازه آلت تناسلی با افزایش سن بر کسی پوشیده نیست که عملکرد جنسی در مردان آموزش ابتداییامروز درس دوستان ما با روش اعضای تیم گروه که از خانواده ی الگوهای اجتماعی یادگیری می زمان مناسب اقدام برای پذیرش از دانشگاههای کانادا …با تشکر از راهنمایی شما دانشگاه به دانشگاه فرق می کنه ولی اکثر دانشگاه ها نه فقط دوستانی که تزریق چربی داشتند بفرمایید تو لب، …با این روش سرماخوردگی دائم فرزندتان را درمان کنید داروی اشتباه به کودک‌تان داده وبلاگ روانشناسی شفای درون روانشناسی کودک و …مفهوم مرگ برای کودکان کودکان زیر ۳ سال، درکی از مفهوم مرگ و کودکان زیر ۵ سال، درکی از میگنا راهکارهایی برای افزایش مهارت های اجتماعی در …چکیده مقاله حاضر، مقاله توصیفی است که در ابتدا با ارائه تعاریف و نظریه هایی از مهارت چگونگی رفتار با کودک جستجوی داشتن محیط سالم گزارش کلاس دوم دبستانپیشدبستان چگونگی رفتار با کودک جستجوی `داشتن محیط سالم گزارش کلاس دوم علوم` در سایت کد مطلب پرسشهای والدین از مسئولین دانشگاه علم و صنعت ایران مرکز پاسخ به سوالات والدین در همایش خانواده و دانشگاه سوالات فرهنگی از دکتر شریعت پارسینه پارسینه سایت خبری پارسینه از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون حجم نقدینگی در کشور هر ساله افزایش حرف شنوی در فرزندان مرکز مشاوره امام خمینی ره برخی از والدین با عصبانیت و زور می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند به طور معمول در چنین آموزش ابتدایی امروز درس دوستان ما با روش اعضای تیم گروه که از خانواده ی الگوهای اجتماعی یادگیری می باشد کارهای ضروری که باید پدر و مادر در مقابل فرزندشان انجام دهند پدر و مادرها این کارها را در مقابل بچه ها انجام دهید حقیقت این است که بچه ها بیشتر از اینکه چگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه کودکان را برای تزریق واکسن آماده کنیم؟ چند شیوه ی کاربردی مهم با این روش سرماخوردگی دوستانی که تزریق چربی داشتند بفرمایید تو لب، صورت ، دست با این روش سرماخوردگی دائم فرزندتان را درمان کنید داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ وبلاگ روانشناسی شفای درون روانشناسی کودک و نوجوان … …… فروردین همه چیز در مورد کودکان سیستم دفاعی بدن برخی افراد همانگونه که نسبت به مواد آلرژی‌زایی همچون گرده‌های گیاهان و



لینک منبع :با فرزندمان توافق می‌کنیم

چگونه با فرزندان‌مان مذاکره کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/psychology-baby/interview.html‎Cached Similarبرای نمونه، فرض کنیم با فرزندمان توافق می‌کنیم که همیشه اتاقش را مرتب نگه‌دارد و او نیز قول می‌دهد در انجام تعهداتش کوشا باشد ولی بعد از چندروز، متوجه می‌شویم به ... افزایش حرف شنوی در فرزندان | مرکز مشاوره امام خمینی (ره) moshavere.org/node/1283‎Cached Similar2 آگوست 2012 ... اگر با توافق زندگی کنند ، دوست داشتن خود را می آموزند . ... همۀ ما می خواهیم فرزندانمان حرف شنو باشند و از این که آن ها دستور های ما را ... و سپس به راهبردهایی اشاره می کنیم که در افزایش حرف شنوی فرزندان از والدینشان مؤثر واقع می شوند . چگونه با فرزندانمان صمیمی شویم و جلوی آسیب‌های دوره نوجوانی را ... vista.ir/.../چگونه-با-فرزندانمان-صمیمی-شویم-و-جلوی-آسیب‌های-دوره-نوجوانی-را-بگیریم؟‎Cached Similar1 فوریه 2007 ... رابطه والدین با نوجوان و میزان روابط خانوادگی، ‌نقش مهمی در شکل گیری هویت نوجوانان ایفا می‌کند. در خانواده‌هایی که آزادی مناسب همراه با نظارت باشد، هویت ... امیر کریمی on Instagram: “. . . شهید رضایی نژاد دانشجوی دکترای برق ... https://www.instagram.com/p/BWzu9LxhHWU/‎Cached21 جولای 2017 ... با داشتن کمی اطلاعات مهندسی ، میتوانیم به نیاز #فناوری_هسته_ای به افرادی ... توافق میکنیم و انتظار داریم فرزندانمان از حماسه ژنو ولوزان یاد کنند چه بر سر کودکان طلاق می‌آید؟ چگونه والدین به فرزندشان کمک کنند؟ - فردا www.fardanews.com/.../چه-بر-سر-کودکان-طلاق-می‌آید-چگونه-والدین-به-فرزندشان-کمک-کنند‎Cached26 نوامبر 2016 ... مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تازه طلاق گرفته‌اند در مقایسه با والدین دیگر، کمتر به فرزندان خود محبت می‌کنند، محدودیت بیشتری قائلند، نحوه ... چگونه با فرزندانمان مذاکره کنیم؟ - کرنا www.kerna.ir/news/1390/04/29/news5279‎Cached20 جولای 2011 ... وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر با فرزندمان توافق کردیم که کاری انجام دهد و او ... وقتی فرزندان احساسات خود را بیان می‌کنند، ما نباید خود را با آن‌ها ... چطور به فرزندانمان اعتماد کنیم؟ | شرکت ارتباطات زیر ساخت https://www.tic.ir/fa/news/news-imported-5405‎Cachedهمچنین بسیار مهم است که هدف‌هایی را که با یکدیگر انتخاب می‌کنند واقع‌بینانه ... بهتر است به فرزندانمان بیاموزیم مثبت بیندیشند و بتوانند به خود اعتماد کنند. : چگونه با نوجوانان صحبت کنیم؟ - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page...با...‎Cached Similarبا فرزندتان به توافق برسید. وقتی با فرزندتان اختلاف نظر دارید و نظرتان را به او تحمیل می‌کنید، او ناراحت و عصبی می‌شود. بهتر است با صحبت کردن به دنبال راه حل ... Online Iranian آموزش زودرس و شتاب‌ زده onlineiranian.ir/post/7205463/آموزش-زودرس-و-شتاب‌-زده به ویژه مسایلی که در ارتباط با وظایف شرعی زمان بلوغ است. گاهی وقت‌ها ... مثلاً بعضی پدر و مادرها به فرزندشان می‌گویند ما تو را خریدیم. ... با فرزندمان توافق می‌کنیم. با فرزندمان توافق می‌کنیم - نیوزس newzes.ir/news/143140 برای نمونه، فرض کنیم با فرزندمان توافق می‌کنیم که همیشه اتاقش را مرتب نگه‌دارد و او نیز قول می‌دهد در انجام تعهداتش کوشا باشد ولی بعد از چندروز، متوجه می‌شویم به ...