مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

[ad_1]
مفیدستان:
لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی+ تصاویر

 

لارستان یکی از زیباترین شهرستانهای فارس است که مناطق گردشگری زیبایی دارد و هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

 

به گزارش تالاب مرکز آن شهر لار است که از قدیمی ترین شهرهای ایران به شمار می آید و «دشت شقایق» آن یکی از جاذبه های گردشگی این منطقه به حساب می آید.

 

 این شهرستان حدود هشتاد و دو هزار نفر جمعیت داشته و وسعت آن  12000 کیلومتر مربع است.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

لارستان و گل نرگس

در این منطقه جغرافیایی جاده های باستانی و کهن بسیاری وجود دارد اما از آنجا که استان فارس مقام نخست گل نرگس در کشور را دارد می توان لارستان این استان را «مهد گل نرگس» نامید.

 

گلی که رویش آن همه ساله از نیمه دوم سال آغاز و تا پایان بهمن و گاهی نیز نیمه اول اسفند ادامه خواهد داشت.

 

این گل بیشتر به عنوان نرگس شیراز عرضه می شود. گلی که نماد احترام و جوانمردی بوده و برای ما ایرانیان سمبل امام غایبی است که منجی عالم بشریت بوده و همچون گل نرگس در سردترین و سخت ترین ایام خواهد آمد تا بهار را به زمین برساند.

 

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

کوه‌های لارستان

در این منطقه کوه‌ها به صورت موازی طاق ‌دیس‌هایی را به وجود آورده ‌اند که مانند حصارهایی از دشت‌های گرم و سوزان لارستان محافظت می ‌کنند. هر کدام از این طاق‌ دیس‌ ها از نام هایی برخودارند که  «کوه شب»، «کوه شور»،«کوه برخ» و «کوه گاوبست» از جمله آن هاست.

 

گنبد های نمکی لارستان

این شهرستان از گنبدهای نمکی متعددی برخوردار بوده که چهره این منطقه بزرگ از کشور را دگرگون ساخته است. گنبدهای نمکی که از رسوبات نمک طی میلیون ها سال تشکیل شده و همواره در حال رشد هستند. امروزه این گنبدهای نمکی در لارستان به ارتفاعات مهمی تبدیل شده که با تنوعی که دارد؛ چشم‌ ها به آن خیره گشته و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در لارستان به شمار می ‌آیند.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی

 

علاوه بر جذب توریست منابع غنی از معادن مختلف را در خود جای داده‌ اند که در راس آنها نمک و از دیگر ذخایر معدنی آن می توان گوگرد، اورانیوم، آهن و سولفات را نام برد.

 

گنبدهای نمکی این منطقه جغرافیایی دارای معادن مختلفی هستند که بعضاً قابل بهره‌ برداری است. بزرگترین گنبد گچی جهان بنام «گنبد پاسخند» نیز در این منطقه قرار دارد. 

 

منابع طبیعی لارستان

حدود 400000 هکتار جنگل گرمسیری به صورت پراکنده در دشت‌های لارستان وجود دارد. در ارتفاعات درختان مختلفی از مجموعه درختان منطقه زاگرس؛ مانند بنه، بادام کوهی، انجیر و کاج وحشی وجود دارد.

 

این منطقه دارای 201625 هکتار معدل 2016 کیلومتر مربع منطقه بکر و دیدنی بوده که منطقه حفاظت شده «هرمود لارستان» نامیده می شود و زیستگاه کوچکترین قوچ جهان است.

لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

شایان ذکر است؛ لارستان از کانون های دین زرتشتی و جایگاه آتشکده مهم «آذر فرنبغ» یا «آذر خورداد» بوده‌ است.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شهرها و دیدنی های استان فارسجاذبه های طبیعی استان فارسجاذبه های استان فارسدیدنی های استان فارسجاذبه های جاذبه های گردشگری تور های ایرانگردی و تور های …تیشینه معرفی و اطلاعات جاذبه های گردشگری ایران و جهان مکان های دیدنی صنایع دستی تور کتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارسکتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس کتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج پورتال پرشین ویدختری با مردمک‌های درشت سرنوشت دخترکی که اعتیاد و آزار و اذیت را تجربه کرده‌استجغرافیا نقشه راههای ایران بزرگ نمایی کنیدپیوندها شهرداری شیراز متن کتب درسی نشریه الکترونیکی جغرافیای ایران مرکز آمار ایرانآثار باستانی ایران ،مکان های تاریخی ایرانقلهک یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است باغ های تاریخی ایران در گذر زمان پایگاه خبری استانداری فارساستاندار فارس در همایش سازمان های مردم نهاد استان سازمان های مردم نهاد محصول مبارزات عصر ایران وی از چهره های اصلی و کلیدی انقلاب اسلامی و همه مراحل جمهوری اسلامی بودنقاط دیدنی شهرستانهای فارسشهرها و دیدنی های استان فارسشهرستان آبادهنقاط دیدنی شهرستانهای فارس دیدنی های نقاط معرفی مکان های زیبا و دیدنی در شیراز عکس ایران نازمی گویند اردیبهشت، بهترین وقت سفر به شیراز است وقتی که هم از شلوغی نوروز خبری نیست و شهرها و دیدنی های استان فارس جاذبه های طبیعی استان فارسجاذبه های استان فارسدیدنی های استان فارسجاذبه های گردشگری جاذبه های گردشگری تور های ایرانگردی و تور های جهانگردی تیشینه تیشینه معرفی و اطلاعات جاذبه های گردشگری ایران و جهان مکان های دیدنی صنایع دستی تور های جغرافیا نقشه راههای ایران بزرگ نمایی کنید پیوندها شهرداری شیراز متن کتب درسی نشریه الکترونیکی جغرافیای ایران مرکز آمار ایران کتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس کتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس کتاب مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس املش، بهشت طبیعت ایران آکا شهرستان املش دیدنی های شهرستان املش جاذبه های گردشگری شهرستان املش آثار تاریخی شهرستان عصر ایران وی از چهره های اصلی و کلیدی انقلاب اسلامی و همه مراحل جمهوری اسلامی بود کَهنه اوز پیام دانش معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با ابراز امیدواری باغ نارنجستان قوام ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد باغنارنجستان قوام السلطنه در سال ۱۲۵۲ ه ق به حکومت فارس منصوب گردید و در محله سکونت خویش محله بالاکفت آشنایی با مجلل ترین کاخ های ایران عکس در این مطلب از سایت ایران ناز با مجلل ترین کاخ های ایرانی همراهبا عکس هایی از این کاخ ها آشنا بهترین مسیرهای کوهنوردی در تهران عکس جدید ترین این بخش لارستان فارس و جاذبه های طبیعی تصاویر روستای افراتخته یکی از زیباترین



لینک منبع :لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر

Images for لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر لارستان فارس و جاذبه های طبیعی + تصاویر - تالاب www.talab.org/.../لارستان-فارس-و-جاذبه-های-طبیعی-تصاویر.html‎Cachedلارستان فارس و جاذبه های طبیعی تصاویر لارستان یکی از زیباترین شهرستانهای فارس است که مناطق گردشگری زیبایی دارد و هرساله گردشگران زیادی. دیدنیهای لار | معرفی جاذبه های گردشگری ایران - سیری در ایران seeiran.ir/tag/دیدنیهای-لار/‎Cached Similarلار نام شهریست در جنوب استان فارس. شهر لار در فاصلهٔ ۵۷ فرسنگی جنوب شرقی شهر شیراز قرار دارد. ودر حد فاصل شهرستانهای داراب، جهرم، خنج، فیروزآباد و استان بوشهر ... لارستان فارس - آکاایران www.akairan.com/iranshenasi-irangardi/fars.../6338.html‎Cached Similarشهرها و دیدنی های استان فارس,دین زرتشتی و جایگاه آتشکده مهم, لارستان ,دیدنی های لارستان ,جاذبه های گردشگری لارستان ,آثار تاریخی لارستان ,مناظر طبیعی لارستان ... جاهای دیدنی لارستان | خوشبختی یعنی 100raz.com/tag/جاهای-دیدنی-لارستان/‎Cached Similarلارستان و مکان های دیدنی و تاریخی و جاذبه های طبیعی و گردشگری و دیدنیهای ... شهرستان‌ لار، تا تهران‌ ۱۳۲۴ کیلومتر فاصله‌ دارد و جنوب‌ شرقی‌ترین‌ شهرستان‌ فارس‌، ... گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی لارستان + تصاویر - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../گشت-و-گذار-در-جاذبه-های-طبیعی-لارستان-تصاویر‎Cached19 مارس 2015 ... خبرگزاری تسنیم: فصل بهار زمان مناسبی برای گشت‌وگذار در مناطق جنوبی استان فارس و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این مناطق است. آلبوم عکس جاذبه های لارستان چاپ شد | آفتاب لارستان aftablarestan.ir/آلبوم-عکس-جاذبه-های-لارستان-چاپ-شد/‎Cached8 فوریه 2015 ... مجموعه‌ای که پیش رو است، اندکی از لحظه‌های به ثبت رسیده از جاذبه های گردشگری و طبیعی لارستان را به تصویرکشیده است. عکس و تصویر، که نگاهی ... جاذبه های تاریخی و گردشگری لارستان miraskohanlar.blogfa.com/‎Cached Similarجاذبه های تاریخی و گردشگری لارستان - ... بازدید و تفریح یک روزه در شهر گل و گلاب ... دشتک روستا یی است قدیمی که در استان فارس جزو شهرستان مرودشت می باشد . دریاچه "هیرم" جاذبه محیط زیستی و گردشگری لارستان - صحبت نو sohbatnews.ir/post.php?id=9954‎Cached Similarدریاچه هیرم در لارستان فارس یکی از جاذبه های محیط زیستی استان به شمار می رود که ضروری است تدابیر لازم برای استفاده از پتانسیلهای این دریاچه در بخشهای مختلف ... لار - معرفی اماکن گردشگری - شرکت توسعه گردشگری استان فارس www.nftdc.net/contents/amaken/lar.html‎Cached Similarجاذبه های تاریخی. قلعه اژدها پیکر. این بنا مربوط به دوران پیش از اسلام است و بر فراز کوهی در غرب شهر لار قرار گرفته و به خاطر شکل ظاهری آن به اژدها به این نام معروف ...