مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ

[ad_1]
مفیدستان:

معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان به دلیل متوقف شدن رشد استخوان های صورت در این سن، توصیه نمی شود.

لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ اتاق خبر 24: 

دکتر امیر معین تقوی روز یکشنبه افزود: کاشت دندان برای دختران بعد از 15 سالگی و پسران بعد از 18 سالگی مشکلی نخواهد داشت.
این جراح دندانپزشک اظهار کرد: ایمپلنت به طور تقریب برای همه افراد قابل انجام است اما در برخی افراد مانند بیماران افسرده و دچار اختلالات روانی به علت استفاده از داروهای خاص و همچنین نبود شرایط پذیرش کاشت، توصیه نمی شود.
وی کیفیت استخوان فرد در موفقیت ایمپلنت را مهم دانست و افزود: کاشت دندان در سالمندان به ویژه در زنان سالخورده به علت مسئله پوکی استخوان نیز توصیه نمی شود.
دکتر معین تقوی با بیان اینکه عمر ایمپلنت دائمی است، گفت: اگر قطع های ایمپلنت کیفیت لازم را داشته و متبحرانه و با رعایت تمام شرایط گذاشته شود، تا پایان عمر ماندگار است.
وی خاطر نشان کرد: 'ایمپلنت' در لغت به معنای کاشتن است و هر عضوی که در بدن به صورت مصنوعی قرار بگیرد به آن ایمپلنت گویند که یک نوع دندانی است.
به گفته وی، در گذشته کاشت دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته، برای بشر رویا بود تا اینکه یک پزشک سوئدی این روش را در دهه 1980 بنیانگذاری کرد.
او اظهار کرد: پیشینه کاربرد ایمپلنت دندانی در ایران به دوران جنگ تحمیلی و هنگام درمان مجروحانی که فک و صورتشان دچار صدمه شده بود، بر می گردد و کاربرد آن از دهه 70 در دانشکده دندانپزشکی مشهد آغاز شد.
وی با یادآوری کاهش زمان کاشت دندان، بدنبال پیشرفت های دندانپزشکی در سالهای گذشته گفت: در گذشته گذاشتن یک ایمپلنت دندانی حدود شش ماه به طول می انجامید، یعنی زمان تعبیه پایه دندان تا روکش ماهها طول می کشید اما اکنون انجام این روش حتی در یک جلسه نیز میسراست.
وی، جنس اصلی پایه ایمپلنت را 'تیتانیوم' در تمامی برندها دانست و افزود: کارخانه های مختلف بسته به تغییراتی که روی سطح پایه ایمپلنت ایجاد می کنند،برندهای مختلفی از ایمپلنت را به لحاظ کیفیت و قدمت در بازار عرضه می کنند و اکنون نوع آمریکایی، سوئدی، سوئیسی و کره ای بازار موجود است.
وی هزینه های ایمپلنت را بر اساس برندهای مربوطه و هم چنین تبحر پزشک متفاوت دانست، به طوریکه کاشت دندان با ایمپلنت های کیفی بیش از 30 میلیون ریال هزینه در بردارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ

ایرنا - لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ www.irna.ir/fa/News/82396534/‎Cached22 ژانویه 2017 ... مشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ behandishan.net/content/22728 معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان به دلیل ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - اتاق خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32008519 23 ژانویه 2017 ... معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای کودکان و ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - اتاق خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32008519/back لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ. معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../لزوم-پرهیز-از-کاشت-دندان-در-سنین-زیر-بلوغ‎Cached22 ژانویه 2017 ... مشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - khabarbanoo.ir 94.182.147.186/fa/.../لزوم-پرهیز-از-کاشت-دندان-در-سنین-زیر-بلوغ‎Cachedمشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان ... نسخه چاپی 94.182.147.186/fa/print/207198‎Cachedلزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ. کد خبر: ۲۰۷۱۹۸. تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲. مشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ https://www.espeli.ir/.../لزوم+پرهیز+از+کاشت+دندان+در+سنین+زیر+بلوغ‎Cachedمشهد- ایرنا- معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی مشهد بر لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ تاکید کرد و گفت: کاشت دندان یا ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - ببینک https://www.bebinak.com/.../لزوم_پرهیز_از_کاشت_دندان_در_سنین_زیر_بلوغ‎Cachedلزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ | کاشت ریش و کاشت سبیل در یک جلسه حتی در نواحی خط ریش ، چانه ، صورت ، بدون هیچگونه درد ، بدون هیچگونه تورم ، و ... لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ - شبکه ما www.shabakema.com/news/news/188409 لزوم پرهیز از کاشت دندان در سنین زیر بلوغ. 12 دقیقه پیش علمی ایرنا 0 ... لزوم تحقیق در زمینه بیماری‌های عفونی حیات‌وحش ایران. لزوم افزایش باجه های اطلاع رسانی ...