مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود

[ad_1]
مفیدستان:
برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود

فواید خربزه تلخ 

 

خربزه تلخ همانطور که از اسمش پیداست کمی تلخ است و شاید بیشتر افراد دوست نداشته باشند اما باید بدانند که همین تلخی باعث میشود شما از سرطان پیشروکی کنید در ادامه این خبر با تالاب همراه باشید.

 

چای خربزه تلخ در آفریقا، آسیب و آمریکای لاتین شهرت زیادی دارد چون ثابت شده است که مصرف آن می‌تواند به کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت تأثیر دارد. اثر این ماده غذایی به گونه ای است که آن را «انسولین گیاهی» نامیده اند.

 

خربزه تلخ
خربزه تلخ نوعی کدوی مناطق حاره ای است که اغلب به صورت چای مصرف می شود. خواص فوق العاده این ماده غذایی به پیشگیری و مقابله با انواع مشکلات مربوط به سلامتی مؤثر عمل می کند. چای خربزه تلخ در آفریقا، آسیب و آمریکای لاتین شهرت زیادی دارد چون ثابت شده است که مصرف آن می‌تواند به کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. اثر این ماده غذایی به گونه ای است که آن را «انسولین گیاهی» نامیده اند. البته با وجود تمام فواید خربزه تلخ برای پیشگیری از عدم تعادل قند خون نباید فراموش کرد که مصرف زیاد آن باعث بروز عوارض جانبی نیز می شود به همین دلیل این نوع خربزه باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

چرا چای خربزه تلخ برای مقابله با دیابت مفید است؟
مصرف چای خربزه تلخ برای درمان و یا پیشگیری از اختلالات مربوط به قند خون مانند دیابت مؤثر است. میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در خربزه تلخ باعث کاهش میزان قند خون می شود و این مسئله برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کننده و دلگرم کننده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که خربزه تلخ به بهبود مشکلات متابولیکی کمک می کند چون می تواند به سوخت و ساز گلوکز کمک کند.

 

برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود

فواید های خربزه تلخ برای بدن 

مصرف چای خربزه تلخ برای درمان و یا پیشگیری از اختلالات مربوط به قند خون مانند دیابت مؤثر است

چرا چای خربزه تلخ به مقابله با سرطان کمک می کند؟
بعد از مطالعات زیاد در خصوص تأثیر چای خربزه سیاه روی سرطان مشخص شده است که این گیاه حاوی خواصی است که مانع از رشد سلول‌های سرطانی بخصوص سرطان سینه می شود.

نتایج پژوهشی که در مجله Cancer Research به چاپ رسیده است نشان می دهد که عصاره خربزه تلخ به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد می تواند روند رشد سلول‌های سرطان زا را مسدود کند. آنتی اکسیدان ها از سلول‌های بدن مراقبت کرده و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. بهتر است بدانید که این رادیکال های آزاد به واسطه آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، سموم محیطی و مصرف سیگار و غیره وارد بدن شده و به سلول ها آسیب وارد می کنند.

نتایج پژوهش دیگری که دانشگاه کلرادو انجام شده است نشان می دهد که دوز خاصی از خربزه تلخ در موش هایی که از سرطان رنج می بردند مؤثر عمل کرده و بدون ایجاد عوارض جانبی باعث کاهش 64 درصدی تومورهای پانکراس شده است. در نهایت اینکه میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در خربزه تلخ باعث افزایش فعالیت دستگاه ایمنی بدن شده و در واقع بدن را تقویت می کند.

 
عوارض جانبی ناشی از مصرف چای خربزه تلخ
چای خربزه تلخ برای خانم‌های باردار مورد منع مصرف دارد. چون برخی از ترکیبات آن می تواند باعث سقط جنین شود. همچنین مصرف چای خربزه تلخ به مدت طولانی باعث افزایش خطر التهاب کبد می شود. گرچه این چای به بافت های کبدی آسیب نمی رساند اما مصرف زیاد و طولانی مدت آن باعث افزایش تولید آنزیم های کبدی شده و باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند تصلب شرایین و سختی رگ‌های خونی می شود.

از دیگر عوارض جانبی این ماده غذایی می تواند به بروز حالت تهوع، استفراغ، اسهال و زخم معده می شود. این چای همچنین برای کودکان سمی است و باید با نظارت یک متخصص مصرف شود.

یادتان باشد که مصرف بی رویه و غیرمنطقی خربزه تلخ باعث ضربان قلب نامنظم، سردرد، کاهش باروری و حساسیت عضلانی می شود. 

برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود

تصویر خزبره تلخ 

چای خربزه تلخ برای خانم‌های باردار منع مصرف دارد و باعث سقط جنین می شود

روش تهیه چای خربزه تلخ
برای تهیه چای خربزه تلخ لازم است که یک لیتر آب بجوشانید و یک تا دو قاشق پودر خربزه تلخ به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 6 تا 10 دقیقه استراحت کند و سپس مصرف کنید. یک انتخاب دیگر برای مصرف این ماده غذایی مصرف آن به صورت قرص است. در هر صورت لازم است که با یک متخصص طب سنتی یا عطار مشورت کنید.

خواص دیگر خربزه تلخ
خربزه تلخ یک منبع خوب آنتی اکسیدان ها مانند آلفا-کاروتن، بتا-کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است. این ماده غذایی همچنین حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A است که با دیگر آنتی اکسیدان های موجود در آن از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و مانع از پیری زودهنگام یا دیگر بیماری ها می شود.

مصرف متعادل خربزه تلخ باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش می شود. چون باعث تحریک هضم غذا شده و حرکت مواد غذایی به سمت روده ها را سرعت می دهد. به همین دلیل خربزه تلخ برای رفع مشکلاتی مانند یبوست و سوءهاضمه مؤثر است. در کشور هند، خربزه تلخ شهرت زیادی در مقابله با عفونت ها، مشکلات پوستی و حتی تبخال دارد.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان …پیشگیری از سرطان‌ها با شاهی قهوه و سرطان کبد واقعیت یا افسانه؟ نوشیدنی‌های شیرین اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرعصرع، یک اختلال مغزی است در این بیماری سلول های عصبی یا نورون ها، پیام های غیرطبیعی غذاهای کم کالری برای لاغر شدن کالری کمتر بگیرید …از کالری و ارزش تغذیه ای سالاد چه میدانید محاسبه کالری مواد غذایی کم کالری ترین و مزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان …مشخصات افراد بلغمی و درمان آن با سلام من بیش از ده ساله که هر روز حالت تهوع دارم بعضی آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین جهان پزشکی پزشکان ایران چه بخواهیم و چه نخواهیم داشتن وزن مناسب یکی از پایه های زیبایی است لاغری بیش از حد و برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه …راه ها و روش های کم کردن و از بین بردن شهوت و تمایلات جنسی برای افراد مجرد باید دانست تیر – ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیاسلام دینی است که برای ابعاد گوناگون زندگی مردم برنامه و دستورالعمل دارد در مورد آریوبرزن پزشکیصرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع تعبیر خواب قرانابن سیرینسلمانحضرت …آیا تاکنون به چشمان بسته افراد خواب نگریسته اید و از اینکه آنها واقعا در چه وضعیتی همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه پیشگیری از سرطان‌ها با شاهی قهوه و سرطان کبد واقعیت یا افسانه؟ نوشیدنی‌های شیرین امکان اطلاعاتی کامل درباره بیماری صرع صرع، یک اختلال مغزی است در این بیماری سلول های عصبی یا نورون ها، پیام های غیرطبیعی دریافت غذاهای کم کالری برای لاغر شدن کالری کمتر بگیرید آکا خوردن شکلات و تشدید این بیماری در بدن آکاایران خوردن شکلات و تشدید این بیماری در بدن آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام مزاج شناسی بلغم ؛ مشخصات بلغمی ها و درمان سایت شخصی مشخصات افراد بلغمی و درمان آن با سلام من بیش از ده ساله که هر روز حالت تهوع دارم بعضی وقتا جهان پزشکی پزشکان ایران چه بخواهیم و چه نخواهیم داشتن وزن مناسب یکی از پایه های زیبایی است لاغری بیش از حد و چاقی برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه باید کرد راه ها و روش های کم کردن و از بین بردن شهوت و تمایلات جنسی برای افراد مجرد باید دانست زمانی تیر – ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی نیسان از بیست و سوم فروردین شروع و تا سى روز ادامه دارد بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ انجمن زنان موفق وسخت کوش آی وی افی نوین صفحه آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت چیست؟



لینک منبع :برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود

برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود - تالاب www.talab.org/health/.../دوری-سرطان-انواع-بیماری-ها-خرب.html‎Cachedفواید خربزه تلخ خربزه تلخ همانطور که از اسمش پیداست کمی تلخ است و شاید بیشتر افراد دوست نداشته باشند اما باید بدانند که همین تلخی باعث. برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود ... mofidestan.ir/برای-دوری-از-سرطان-و-انواع-بیماری-ها-خرب/ فواید خربزه تلخ. خربزه تلخ همانطور که از اسمش پیداست کمی تلخ است و شاید بیشتر افراد دوست نداشته باشند اما باید بدانند که همین تلخی باعث میشود شما از سرطان ... برای دوری از سرطان و انواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود ivnews.ir/search/?...برای%20دوری%20از%20سرطان%20و%20انواع%20بیماری%20ها%20...‎Cachedفواید خربزه تلخ خربزه تلخ همانطور که از اسمش پیداست کمی تلخ است و شاید بیشتر افراد دوست نداشته باشند اما باید بدانند که همین تلخی باعث میشود شما از سرطان ... فواید خربزه تلخ برای مقابله با سرطان دیابت - onvansho onvansho.ir/result/فواید-خربزه-تلخ-برای-مقابله-با-سرطان-دیابت.html ... درمان بیماری ها. فواید خربزه تلخ خاص برای درمان سرطاندیابت برای مقابله با دیابت . ... برای دوری از سرطانانواع بیماری ها خربزه تلخ پیشنهاد میشود. فواید خربزه تلخ ... خانه تغذیهدیابت خربزه تلخ درمان خربزه تلخ درمان مقابله با انواع . ۱۰ فایده خربزه ... Super User - کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی امید تهران tehrancancer.com/2015-07-27-16-59-44/.../49-super-user.html?...‎Cachedخربزه تلخ نوعی کدوی مناطق حاره ای است که اغلب به صورت چای مصرف می شود. خواص فوق العاده این ماده غذایی به پیشگیری و مقابله با انواع مشکلات مربوط به ... آنتی اکسیدان ها از سلول‌های بدن مراقبت کرده و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. ... کلینیک امید تهران: سرطان گردن رحم، بیماری‌های استخوان و افزایش مرگ‌ومیر ناشی ... آخرین اخبار - کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی امید تهران www.tehrancancer.com/2015.../6-2015-07-16-08-08-17.html?...‎Cachedکلینیک امید تهران: سالها درباره سرطان زا بودن گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس ... انرژی هسته ای در زمینه ی تشخیص بیماری ها کاربرد بسیار زیادی دارد. تازه ها /خاصیت ضد سرطانی خرما www.hawzah.net/fa/Magazine/.../تازه-ها-خاصیت-ضد-سرطانی-خرما‎Cached Similarامام رضا(ع) : هیچ خویشتنداریی سودمندتر از دوری از حرام و پرهیز از آزار مؤمنان نیست. .... پیشنهاد برخی از پزشکان به بیماران سرطانی، مصرف سه عدد سیب با پوست در روز ... و شاتوت مانع از ابتلای افراد به انواع بیماری ها و سرطان و مشکلات عصبی می شود. ..... سیانیدریک و اسید پروسیک دارد؛ از این رو خوردن هسته تلخ زردآلو خطرناک است. خواص انواع تخمه ( کدام نوعش سالم تر است ) - پرشین وی persianv.com/.../خواص-انواع-تخمه-کدام-نوعش-سالم-تر-است.html‎Cached30 دسامبر 2013 ... می گردید اما راه دوری نروید. ... کلیه ها و خربزه: تخمه خربزه مدر است و مصرف آن برای افرادی که دچار ... مصرف این دانه به طور خاص مانع از ابتلا به بعضی از انواع سرطان ها مانند کولون، خون و پروستات می شود. ... خوردن آن مانع از بروز نشانه های بیماری های التهابی مانند روماتیسم می شود. .... پیشنهادی برای خوشگذرانی با همسرتان ... خربزه تلخ و خواص درمانی شگرف آن - سلامتی salamati.ir/2017/03/18/خربزه-تلخ-و-خواص-درمانی-شگرف-آن/‎Cached18 مارس 2017 ... کارلا یا همان خربزه تلخ یکی از میوه های خاصی است که خواص درمانی فوق العاده ای دارد ... این میوه خاص برای درمان سرطان و دیابت و … ... این میوه های خوراکی بسیار تلخ هستند به همین دلیل به آن خربزه تلخ گفته می شود. ... کرم روده، درمان سرفه، بیماری های تنفسی، بیماری های پوستی، درمان زخم ها، نقرس و رماتیسم کاربرد دارد. کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی با تغذیه صحیح ... fdo.kaums.ac.ir/Default.aspx?PageID=169‎Cached Similarدرمان سرطان ممکن است یکی از انواع جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، پرتو درمانی و ... در تمام این روش ها، سلول های سرطانی از بین برده می شوند. ... گاهی به این بیماران توصیه می شود که کمتر از غذاهای پرفیبر مصرف کنند زیرا این .... غذاها بخصوص گوشت یا سایر غذاهای پرپروتئین ممکن است طعم تلخ یا فلزی پیدا ..... نظام جامع پیشنهادات